LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

TEISĖS AKTO PROJEKTO ANTIKORUPCINIO VERTINIMO PAŽYMA

 

Teisės akto projekto pavadinimas: Kandidatų į Europos Sąjungos Teisingumo Teismo teisėjus ir generalinius advokatus bei Europos Žmogaus Teisių Teismo teisėjus atrankos tvarkos aprašas (toliau – Projektas)

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas: Aistė Mikočiūnienė, Teisingumo ministerijos Tarptautinio bendradarbiavimo ir žmogaus teisių politikos grupės vadovė.

Teisės akto projekto antikorupcinis vertinimas atliktas (pažymėti reikiamą atsakymą):

□ suderinus teisės akto projektą viešojo administravimo subjekte ir su pavaldžiomis įstaigomis (įstaigomis prie ministerijos ir kitomis ministrui pavestose valdymo srityse veikiančiomis įstaigomis ir įmonėmis);

x suderinus teisės akto projektą su suinteresuotomis institucijomis, kai jis buvo papildytas arba pakeistas.

Antikorupciniu požiūriu rizikingos teisės akto projekto nuostatos (nurodomas antikorupcinio vertinimo kriterijus (toliau – kriterijus), kurį taikant nustatytai korupcijos rizikai šalinti ar valdyti teisės akto projekte nenumatyta priemonių. Pildoma, kai, vertintojo nuomone, teisės akto projekto tiesioginio rengėjo siūlomų pataisų nepakanka korupcijos atsiradimo rizikai mažinti arba kai vertintojas nesutinka su teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentais, kodėl neatsižvelgta į vertintojo pateiktas pastabas):

Eil. Nr.

Kriterijus

Kriterijaus vertinimas (nurodant, kad „Kriterijų atitinka“ / „Kriterijaus neatitinka“ / „Kriterijus nėra teisės akto projekto reglamentavimo dalykas“) ir pagrindimas, jeigu teisės aktas neatitinka kriterijaus (nurodomos konkrečios teisės akto projekto ar kitų teisės aktų nuostatos, pagrindžiančios neigiamą atsakymą, pateikiamos antikorupcinį teisės akto projekto vertinimą atliekančio asmens pastabos ir pasiūlymai dėl korupcijos rizikos mažinimo)

(pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo)

te

Teisės akto projekto pakeitimas, mažinantis korupcijos riziką, arba teisės akto projekto tiesioginio rengėjo argumentai, kodėl neatsižvelgta į pastabą

(pildo teisės akto projekto tiesioginis rengėjas)

Išvada dėl teisės akto projekto pakeitimų arba argumentų, kodėl neatsižvelgta į pastabą

(pildo teisės akto projekto antikorupcinį vertinimą atliekantis asmuo)

 

1.

Teisės akto projektas nesudaro išskirtinių ar nevienodų sąlygų subjektams, su kuriais susijęs teisės akto įgyvendinimas

Projektu nesukuriamos išskirtinės ar nevienodos sąlygos subjektams, kuriems bus aktualios projekto nuostatos.

Projektas nustato darbo grupės, sudaromos vadovaujantis Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 53 straipsnio 1 ir 2 dalimis (toliau – darbo grupė), sudarymo, jos veiklos organizavimo, Lietuvos Respublikos kandidatų į Europos Sąjungos Teisingumo Teismo teisėjus ir generalinius advokatus bei Europos Žmogaus Teisių Teismo  teisėjus (toliau kartu – kandidatai) atrankos (toliau – atranka) paskelbimo, dokumentų pateikimo, pretendentų į kandidatus vertinimo, kandidatų sąrašo sudarymo tvarką, taip pat darbo grupės aptarnavimo, dokumentų rengimo, tvarkymo ir apskaitos tvarką.

 

 

x tenkina

□ netenkina

 

2.

Teisės akto projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą

Projekte nėra spragų ar nuostatų, leisiančių dviprasmiškai aiškinti ir taikyti teisės aktą.

 

x tenkina

□ netenkina

 

3.

Teisės akto projekte nustatyta, kad sprendimą dėl teisių suteikimo, apribojimų nustatymo, sankcijų taikymo ir pan. priimantis subjektas atskirtas nuo šių sprendimų teisėtumą ir įgyvendinimą kontroliuojančio (prižiūrinčio) subjekto

Taip. Sprendimus kolegialiai priima konkrečią kandidatų atranką vykdanti darbo grupė, sudaryta vadovaujantis Vyriausybės įstatymo 53 straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyta tvarka. Projekto 50 punkte numatyta darbo grupės sprendimų apskundimo tvarka (Lietuvos Respublikos administracinių bylų teisenos įstatymo nustatyta tvarka).

 

 

 

x tenkina

□ netenkina

 

4.

Teisės akto projekte nustatyti subjekto įgaliojimai (teisės) atitinka subjekto atliekamas funkcijas (pareigas)

Taip. Vyriausybės įstatymo 53 straipsnio  1 dalyje nustatyta, kad kandidatų atranką vykdo darbo grupė. Projektu suteikiami darbo grupės įgaliojimai pilnai atitinka atliekamas funkcijas.

 

x tenkina

□ netenkina

 

5.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis sprendimų priėmimo kriterijų (atvejų) sąrašas

Projektu reglamentuojama sprendimų priėmimo tvarka, o sprendimų priėmimo kriterijai nustatyti atitinkamose tarptautinėse sutartyse ir susijusiuose tarptautinės teisės aktuose.

 

x tenkina

□ netenkina

 

6.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai priimant sprendimus taikomos išimtys, sąrašas

Projekte išimčių nenumatyta.

 

x tenkina

□ netenkina

 

7.

Teisės akto projekte nustatyta sprendimų priėmimo, įforminimo ir viešinimo tvarka

Taip. Projekto 28, 29, 32, 39 ir 40 punktuose nustatyta sprendimų priėmimo ir įforminimo tvarka,  41 punkte nustatyta  sprendimų viešinimo tvarka.

 

 

 

x tenkina

□ netenkina

 

8.

Teisės akto projekte nustatyti sprendimų dėl mažareikšmiškumo kriterijai ir priėmimo tvarka

Projektu nereglamentuojama.

 

x tenkina

□ netenkina

 

9.

Jeigu pagal numatomą reguliavimą sprendimus priima kolegialus subjektas, teisės akto projekte nustatyta kolegialaus sprendimus priimančio subjekto:

9.1. konkretus narių skaičius, užtikrinantis kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą

9.2. jeigu narius skiria keli subjektai, proporcinga kiekvieno subjekto skiriamų narių dalis, užtikrinanti tinkamą atstovavimą valstybės interesams ir kolegialaus sprendimus priimančio subjekto veiklos objektyvumą ir skaidrumą

9.3. narių skyrimo mechanizmas

9.4. narių rotacija ir kadencijų skaičius ir trukmė

9.5. veiklos pobūdis laiko atžvilgiu

9.6. asmeninė narių atsakomybė

Projektu nereglamentuojama.

Šie kriterijai atliepti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatymo 53 straipsnio 2 dalyje.

 

x tenkina

□ netenkina

 

10.

Numatytos procedūros yra būtinos, nustatyta išsami jų taikymo (viešinimo) tvarka

Taip. Projekto nuostatos išsamiai reglamentuoja taikymo tvarką.

 

x tenkina

□ netenkina

 

11.

Teisės akto projekte nustatytas baigtinis motyvuotų atvejų, kai nustatoma procedūra netaikoma, sąrašas

Ne. Projekte išimčių nenumatyta.

 

x tenkina

□ netenkina

 

12.

Teisės akto projektas nustato jo nuostatoms įgyvendinti numatytų procedūrų ir sprendimų priėmimo konkrečius terminus

Taip.

 

x tenkina

□ netenkina

 

13.

Teisės akto projektas nustato motyvuotas terminų sustabdymo ir pratęsimo galimybes

Ne.

 

x tenkina

□ netenkina

 

14.

Teisės akto projektas nustato kontrolės (priežiūros) procedūrą ir aiškius jos atlikimo kriterijus (atvejus, dažnį, fiksavimą, kontrolės rezultatų viešinimą ir pan.)

Projekte nereglamentuojama. Neaktualu, nes sprendimai priimami kolegialiai.

 

x tenkina

□ netenkina

 

15.

Teisės akto projekte nustatytos kontrolės (priežiūros) skaidrumo ir objektyvumo užtikrinimo priemonės (pvz., aiškiai ir išsamiai išdėstytos kontroliuojančio subjekto teisės ir pareigos, nustatyta standartizuota kontrolės atlikimo procedūra, reikalavimas fiksuoti atskirus kontrolės procedūros etapus ir jų rezultatus, atsakingų specialistų rotacija, užkirstas kelias kontroliuojančio ir kontroliuojamo subjektų tiesioginiam kontaktui be liudininkų ir pan.)

Netaikytina.

 

 

x tenkina

□ netenkina

 

16.

Teisės akto projekte nustatyta subjektų, su kuriais susijęs teisės akto projekto nuostatų įgyvendinimas, atsakomybė

Projektu nereglamentuojama.

 

x tenkina

□ netenkina

 

17.

Teisės aktų projekte numatytas baigtinis kriterijų, pagal kuriuos skiriama nuobauda (sankcija) už teisės akto projekte nustatytų nurodymų nevykdymą, sąrašas ir nustatyta aiški nuobaudos (sankcijos) skyrimo procedūra

Ne.

 

x tenkina

□ netenkina

 

18.

Kartu su teisės akto projektu pateikta pakankamai jį pagrindžiančių lydimųjų dokumentų ir informacijos,  siekiant antikorupciniu aspektu įvertinti teisės akto projektą

Ne, bet tam ir nėra poreikio.

 

x tenkina

□ netenkina

 

19.

Kiti svarbūs kriterijai

Nėra.

 

x tenkina

□ netenkina

 

 

 

Teisės akto projekto tiesioginis rengėjas:

 

 

 

Teisės akto projekto vertintojas:

 

 

Aistė Mikočiūnienė, Tarptautinio bendradarbiavimo ir žmogaus teisių politikos grupės vadovė

 

Agnė Goborovienė,  Korupcijos prevencijos ir vidaus tyrimų skyriaus patarėja

 

 

 

 

 

 

 

(parašas)                                      (data)

 

 

 

(parašas)                                                     (data)