Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo nariai
J. Varžgalys
V. Vingrienė
P. Čimbaras
V. Ačienė
P. Nevulis
V. Rastenis
G. Kindurys
V. Rinkevičius
L. Talmont
Č. Olševski
A. Dumbrava
V. Kamblevičius
J. Imbrasas
P. Gražulis
R. Žemaitaitis
A. Baura
P. Valiūnas
G. Burokienė
J. Oleka
G. Kirkilas
J. Baublys
R. Juška
I. Rozova
K. Starkevičius
E. Pupinis
J.Varkalys
(2017-06-06
|
|
|
2
|
N
|
Argumentai:
Lietuvos Respublikos Konstitucija garantuoja
aukštosioms mokykloms autonomiją. Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų
įstatymas nustato, kad aukštoji mokykla turi autonomiją, apimančią akademinę,
administracinę, ūkio ir finansų tvarkymo veiklą, grindžiamą savivaldos
principu ir akademine laisve. Vadovaujantis šiomis nuostatomis siūlome papildyti Planą pabrėžiant akademinių
bendruomenių valios svarbą, skaidrumo ir lygiateisiškumo principus.
1 pasiūlymas:
Papildyti
Nutarimo Plano I skyrių punktu, pertvarkant punktų numeraciją:
2. Lietuvos aukštojo mokslo reforma turi
būti vykdoma remiantis Lietuvos Konstitucijos nuostatomis dėl universitetų
autonomijos, Mokslo ir studijų įstatymu, universitetų Statutais, kurie
patvirtinti LR Seime ir laikantis tokių principų:
2.1. Universitetų jungimai ir reorganizacija turi būti grindžiama
universitetų bendruomenių sutarimu, laikantis skaidrumo, lygiateisiškumo ir
laisvanoriško bendradarbiavimo kriterijų;
2.2. Universitetų telkimo metu turi būti išsaugotas
ir konsoliduotas aukšto lygio mokslinis, pedagoginis ir infrastuktūros
potencialas, išlaikant subalansuotą ir stabilią universitetinę sistemą,
atitinkančią aukštus kokybės kriterijus.
|
Iš dalies pritarti
|
Argumentai:
Pritarta,
išskyrus 2.2 papunkčiui.
Komitetas
pritarė šiame siūlyme išdėstytoms nuostatoms.
|
2.
|
Seimo nariai
J.Varžgalys ir kt.
2017-06-06
|
II
|
|
14.2
|
|
Argumentai: Vertinant mokslo ir studijų
rezultatų reikšmingą indėlį ncionaliniu ir tarptautiniu mastu, atsižvelgiant
į Studijų kokybės ir vertinimo centro tarptautinių ekspertų rekomendacijas
skirtas LR Švietimo ir mokslo ministerijai po 2014 m. vykdyto tarptautinio
Vytauto Didžiojo universiteto institucinio vertinimo “imtis aktyvių priemonių
populiarinti ir tinkamai įvertinti unikalų VDU laisvųjų menų misijos indėlį į
Lietuvos ir Europos akademinį pasaulį. Ši institucija skiriasi nuo panašių
institucijų Europoje ir galėtų save pozicionuoti kaip Lietuvos lyderis
Europoje ir už jos ribų“ bei gerbiant ir pripažįstant atkurtojo Vytauto
Didžiojo universiteto kaip tarpukario Lietuvos universiteto dalies teisių
paveldėtojo statusą papildyti Plane išskirtas Kauno miesto ir regiono
aukštąsias mokyklas Vytauto Didžiojo universitetu.
2 pasiūlymas:
Papildyti Nutarimo Plano II skyriaus 14.2 punktą ir jį išdėstyti
taip:
14.2. Kauno
mieste ir regione – Lietuvos sveikatos mokslų universitetas, Kauno
technologijos universitetas, Vytauto Didžiojo universitetas.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam
Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame yra įrašytos nuostatos dėl
universitetų tinklo pertvarkos. Be to, visi universitetų tinklo pertvarkos
procesai paprastai turėtų vykti pagal galiojančius įstatymus ir kitus
galiojančius teisės aktus.
|
3.
|
Seimo nariai
J.Varžgalys ir kt.
2017-06-06
|
IV
|
|
|
|
Argumentai: Siekiant kokybiškos ir realios
aukštojo mokslo pertvarkos, kuri vestų konstruktyviu dialogo, sukauptos
mokslo ir studijų patirties ir pasiekimų konsolidacijos keliu, derėtų ne tik
paremti bet ir patvirtinti jau šiuo metu akademinių bendruomenių pateiktas
iniciatyvas. Visi pertvarkos etapai būtų grįsti oficialiojoje konstitucinėje
doktrinoje įtvirtintu akademinio savarankiškumo principu.
Pertvarkos rezultatas - Lietuvoje esanti subalansuota ir stabili
universitetinė sistema, kurioje nebūtų dirbtinai sukurta didelių monopolinių
darinių ir neliktų silpnų institucijų, negalinčių užtikrinti nustatytų
kokybės kriterijų.
3 Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyrių ir jį išdėstyti taip:
22. Vilniuje Lietuvoje esančių
valstybinių universitetų tinklo optimizavimas:
22.1. Reorganizuoti
Mykolo Romerio universitetą skaidymo būdu, išdalijant Vilniaus
universitetui ir naujai įsteigtam Kauno universitetui, siūlyti Vilniaus
universitetui pakeisti struktūrą, į Vilniaus universitetą įjungiant Mykolo
Romerio universiteto Vilniuje esančius fakultetus, jų ir atitinkamų Vilniaus
universiteto padalinių pagrindu suformuojant naujus Vilniaus universiteto
socialinių mokslų padalinius, siūlyti naujai įsteigtam Kauno universitetui
Mykolo Romerio universiteto Viešojo saugumo fakulteto pagrindu suformuoti
Kauno universiteto Viešojo saugumo akademiją. Plėtoti
Lietuvoje dviejų klasikinių, plačios aprėpties universitetų (Vilniaus
universitetas ir Vytauto Didžiojo universitetas) ir dviejų technologijos
universitetų (Vilniaus Gedimino technikos universitetas ir Kauno
technologijos universitetas) sistemą.
22.2. Aleksandro Stulginskio universitetą, Lietuvos
edukologijos universitetą sujungti su Kauno Vytauto Didžiojo
universitetu, tačiau pedagogų rengimą užtikrinti ne tik Kaune, bet ir
Vilniuje – Vilniaus universitete.
22.3. Reorganizuoti Lietuvos muzikos ir teatro akademiją
ir Vilniaus dailės akademiją sujungimo būdu į Lietuvos menų akademiją.
22.4. Optimizavimo proceso valdymo
ir potencialo pakankamumo požiūriu Vilniuje gali veikti vienas profilinis
universitetas – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.
23. Kauno valstybinių universitetų tinklo
optimizavimas:
23.1. Įsteigti
Kauno universitetą, kitus Kauno apskrityje veikiančius universitetus
(Aleksandro Stulginskio universitetą, Kauno technologijos universitetą,
Lietuvos sporto universitetą ir Vytauto Didžiojo universitetą) reorganizuoti
prijungiant prie naujai įsteigto Kauno universiteto.
23.2. Siūlyti Vilniaus universitetui ir Kauno
universitetui (kai jis bus įsteigtas) pakeisti struktūrą, prie Kauno
universiteto prijungiant Vilniaus universiteto Kauno fakultetą.
22.5.
Optimizavimo proceso valdymo ir potencialo pakankamumo
požiūriu Kaune gali veikti vienas profilinis universitetas – Lietuvos
sveikatos mokslų universitetas ir suformuota Viešojo saugumo akademija.
22.6.
Reorganizuoti Šiaulių universitetą, prijungiant jį prie Vilniaus
universiteto, siūlyti Vilniaus universitetui Šiaulių universiteto pagrindu
įsteigti savo universiteto padalinį – Šiaulių akademiją Mykolo Romerio
universitetą, Lietuvos sporto universitetą, Šiaulių universitetą, siūlant
jiems prisijungti prie klasikinių plačios aprėpties universitetų.
22.7. Siūlyti Klaipėdos universitetui peržiūrėti savo vykdomas
mokslo ir studijų kryptis, numatant, kad šiame universitete būtų
prioritetiškai vystomos su jūrų sektoriumi susijusios mokslo ir studijų
kryptys, o kitose Klaipėdos miestui ir regionui reikalingose kryptyse mokslo
ir studijų veikla vykdoma kartu su pakankamą mokslo potencialą turinčiais
universitetais ir mokslinių tyrimų institutais.
23. Sukurti universitetų
savanoriško jungimosi skatinimo sistemą, kuri finansuotų universitetų
jungimosi procesus pagal pasiektus programų skaičiaus sumažinimo, mokslo ir
studijų kokybės pakėlimo bei konsolidacijos, turto valdymo efektyvumo, šalies
sektorinių ir regioninių poreikių užtikrinimo ir kitus rodiklius.
24. Įgyvendinant šiame skyriuje pateikiamus siūlymus, inicijuoti Lietuvos
Respublikos mokslo ir studijų įstatymo pakeitimus, nustatant specializuotų
universitetų – akademijų požymius ir sudaryti teisinį pagrindą šį terminą
naudoti ir tuos požymius atitinkantiems specializuotiems universitetų
padaliniams, jiems numatant didesnes veiklos autonomijos galimybes.
25. Atsižvelgiant
į valstybinių universitetų tinklo optimizavimui įgyvendinti reikalingą
horizontalų valstybės ir savivaldos institucijų, aukštųjų mokyklų
bendradarbiavimą, įgyvendinant Planą dalyvauja Lietuvos Respublikos
Vyriausybė, Švietimo ir mokslo ministerija, Studijų kokybės vertinimo
centras, Mokslo ir studijų stebėsenos ir analizės centras, kitos valstybės
institucijos, aukštosios mokyklos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.
26. Plano
įgyvendinimą koordinuoja Švietimo ir mokslo ministerija.
27. Plano
įgyvendinimo priežiūrą atlieka Lietuvos Respublikos Seimas ir Švietimo ir
mokslo ministerija (nuolatinė stebėsena).
28. Planas
įgyvendinamas iš Lietuvos Respublikos valstybės biudžeto asignavimų, skirtų
Švietimo ir mokslo ministerijai, įskaitant ES ir kitą tarptautinę finansinę
paramą, panaudojami ir kitų asignavimų valdytojų ištekliai ir siekiama
pritraukti fizinių ir juridinių asmenų lėšas.
29. Vadovaujantis
šiame skyriuje išdėstytais kriterijais, valstybinių universitetų tinklo
pertvarkos rezultatą charakterizuojantys rodikliai pateikiami lentelėje:
(lentelė ir Plano 1 priedas be
pakeitimų).
|
Iš dalies pritarti
|
Argumentai:
Siūloma nepritarti šiam siūlymui išskyrus 23 punktą, šio punkto
nuostatos yra analogiškos
Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktame siūlymo 26 punkte.
|
4.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
|
|
|
B
|
Argumentai: Siūlome pakeisti Seimo nutarimą atsižvelgus į Seimo Teisės
departamento pastabas ir siūlymus.
Pasiūlymas:
1.
Pakeisti Seimo nutarimo preambulę ir ją
išdėstyti taip:
„Lietuvos
Respublikos Seimas, vadovaudamasis Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28
straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos mokslo ir inovacijų politikos kaitos
gairėmis, patvirtintomis Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. rugsėjo 27 d.
nutarimu Nr. XII-2654 „Dėl Lietuvos mokslo ir inovacijų politikos kaitos
gairių patvirtinimo“, n u t a r i a:
Siekiant sukurti prielaidas
aukštai studijų ir mokslinių tyrimų kokybei, veiksmingai aukštojo mokslo
sąsajai su visuomenės, valstybės, verslo poreikiais ir mokslo ir studijų
tarptautiniam konkurencingumui Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo (patvirtinto Lietuvos Respublikos
Seimo 2011 m. kovo 17 d. nutarimu Nr. XI-1281) 28 straipsnio 4 dalimi,
Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo (patvirtinto Lietuvos
Respublikos Seimo 2016 m. birželio 29 d. nutarimu Nr. XII-2534) 8 straipsnio
1 dalimi bei 38 straipsnio 1 ir 2 dalimis, n u t a r i a:“
|
Pritarti
|
|
5.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
1
|
|
|
|
2.
Pakeisti 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„Patvirtinti
Valstybinių universitetų tinklo optimizavimo planą (pridedama).
Pritarti Valstybinių universitetų tinklo
optimizavimo planui (toliau – Planas) (pridedama).“
|
Pritarti
|
|
6.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
2
|
|
|
|
3.
Pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„Pavesti
valstybiniams universitetams iki 2018 m. birželio 1 d. parengti teisės aktų
projektus, susijusius su Valstybinių universitetų tinklo optimizavimo plano
įgyvendinimu, ir pateikti juos Lietuvos Respublikos Seimui.
Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei iki 2018
m. birželio 1 d. parengti Plano įgyvendinimo priemones ir kitus teisės aktus,
užtikrinant jų atitiktį Septynioliktosios Lietuvos Respublikos Vyriausybės
Programai. “
|
Iš dalies
pritarti
|
Argumentai:
Atsižvelgiant į
esamą situaciją (mažėjantį studentų skaičių, nepakankamą finansavimą,
emigraciją it kt.) plano įgyvendinimo priemonės turėtų būti parengtos
greičiau negu kitų metų birželio 1 d.
Pasiūlymas:
Siūloma išbraukti
žodžius „2018 m. birželio 1 d.“ ir vietoje jų
įrašyti žodžius „2017 m. gruodžio 1 d.“
|
7.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
3
|
|
|
|
4.
Išbraukti 3 straipsnį:
3 straipsnis
Pasiūlyti Lietuvos
Respublikos Vyriausybei iki 2018 m. birželio 1 d. priimti sprendimus dėl
valstybinių kolegijų tinklo optimizavimo ir parengti teisės aktų projektus,
reikalingus Valstybinių kolegijų tinklo optimizavimui įgyvendinti.
|
Pritarti
|
|
8.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
VI
|
|
22
|
|
Pakeisti Plano IV skyriaus 22-27 punktus ir
juos išdėstyti taip:
„22. Vilniuje
esančių valstybinių universitetų tinklo optimizavimas:
22.1. Reorganizuoti
Mykolo Romerio universitetą skaidymo būdu, išdalijant Vilniaus
universitetui ir naujai įsteigtam Kauno universitetui, siūlyti Vilniaus
universitetui pakeisti struktūrą, į Vilniaus universitetą įjungiant Mykolo
Romerio universiteto Vilniuje esančius fakultetus, jų ir atitinkamų Vilniaus
universiteto padalinių pagrindu suformuojant naujus Vilniaus universiteto
socialinių mokslų padalinius, siūlyti naujai įsteigtam Kauno universitetui
Mykolo Romerio universiteto Viešojo saugumo fakulteto pagrindu suformuoti
Kauno universiteto Viešojo saugumo akademiją.
22.2. Lietuvos
edukologijos universitetą prijungti prie Kauno universiteto, tačiau pedagogų
rengimą užtikrinti ne tik Kaune, bet ir Vilniuje – Vilniaus universitete.
22.3. Reorganizuoti
Lietuvos muzikos ir teatro akademiją ir Vilniaus dailės akademiją sujungimo
būdu į Lietuvos menų akademiją.
22.4. Optimizavimo proceso
valdymo ir potencialo pakankamumo požiūriu Vilniuje gali veikti vienas
profilinis universitetas – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.
23. Kauno
valstybinių universitetų tinklo optimizavimas:
23.1.
Įsteigti Kauno universitetą, kitus
Kauno apskrityje veikiančius universitetus (Aleksandro Stulginskio
universitetą, Kauno technologijos universitetą, Lietuvos sporto universitetą
ir Vytauto Didžiojo universitetą) reorganizuoti prijungiant prie naujai
įsteigto Kauno universiteto.
23.2. Siūlyti
Vilniaus universitetui ir Kauno universitetui (kai jis bus įsteigtas)
pakeisti struktūrą, prie Kauno universiteto prijungiant Vilniaus universiteto
Kauno fakultetą.
23.3. Optimizavimo proceso valdymo ir potencialo pakankamumo požiūriu Kaune
gali veikti vienas profilinis universitetas – Lietuvos sveikatos mokslų
universitetas.
24. Reorganizuoti
Šiaulių universitetą, prijungiant jį prie Vilniaus universiteto, siūlyti
Vilniaus universitetui Šiaulių universiteto pagrindu įsteigti savo
universiteto padalinį – Šiaulių akademiją.
25. Siūlyti
Klaipėdos universitetui peržiūrėti savo vykdomas mokslo ir studijų kryptis,
numatant, kad šiame universitete būtų prioritetiškai vystomos su jūrų
sektoriumi susijusios mokslo ir studijų kryptys, o kitose Klaipėdos miestui
ir regionui reikalingose kryptyse mokslo ir studijų veikla vykdoma kartu su
pakankamą mokslo potencialą turinčiais universitetais ir mokslinių tyrimų
institutais.
26. Įgyvendinant šiame skyriuje pateikiamus
siūlymus, inicijuoti Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatymo
pakeitimus, nustatant specializuotų universitetų – akademijų požymius ir
sudaryti teisinį pagrindą šį terminą naudoti ir tuos požymius atitinkantiems
specializuotiems universitetų padaliniams, jiems numatant didesnes veiklos
autonomijos galimybes.
27. Atsižvelgiant
į valstybinių universitetų tinklo optimizavimui įgyvendinti reikalingą horizontalų
valstybės ir savivaldos institucijų, aukštųjų mokyklų bendradarbiavimą,
įgyvendinant Planą dalyvauja Lietuvos Respublikos Vyriausybė, Švietimo ir
mokslo ministerija, Studijų kokybės vertinimo centras, Mokslo ir studijų
stebėsenos ir analizės centras, kitos valstybės institucijos, aukštosios
mokyklos, kiti juridiniai ir fiziniai asmenys.
22. Telkti aukštųjų mokyklų tyrėjų,
dėstytojų ir infrastruktūros išteklius, skatinti universitetų susijungimo ir
integracijos procesus, kurie veda į studijų ir mokslo kokybės gerinimą.
|
Pritarti
|
|
9.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
IV
|
|
23
|
|
23. Vilniuje ir Kaune sutelkti po vieną
klasikinį, plačios aprėpties tyrimų universitetą. Vilniuje ir Kaune taip pat
gali veikti profiliniai technologijos, sveikatos mokslų universitetai.
|
Iš dalies pritarti
|
Argumentai:
Pasiūlymas: Papildyti 23 punktą žodžiais „
ir menų“
„ 23. Sutelkti Vilniuje ir Kaune po vieną
klasikinį, plačios aprėpties tyrimų universitetą. Šiuose miestuose taip pat
gali veikti profiliniai technologijos, sveikatos mokslų ir menų
universitetai.“
|
10.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
IV
|
|
24
|
|
24. Išlaikyti Klaipėdoje ir Šiauliuose regionų poreikius
atitinkančius ir savo išskirtinumą vystančius universitetinio mokslo centrus,
kurie turi būti kitų universitetų padaliniais.
|
Pritarti
|
|
11.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
IV
|
|
25
|
|
25. Užtikrinti integraciją tarp menų,
viešojo saugumo aukštųjų mokyklų ir kitų universitetų.
|
Iš dalies pritarti
|
Argumentai:
Siūloma išbraukti
žodžius „viešojo saugumo aukštųjų mokyklų“, kadangi tokių universitetų nėra.
Pasiūlymas:
Pakeisti 25
punktą ir išdėstyti taip:
„25. Užtikrinti menų, viešojo saugumo
aukštųjų mokyklų ir kitų universitetų integraciją.“
|
12.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
IV
|
|
26
|
|
26. Pertvarkant finansavimo, mokslo ir
studijų kokybės užtikrinimo sistemą, skatinti studijų programų sumažinimą,
akademinio potencialo sutelkimą, užtikrinant efektyvų turto valdymą,
atliepiant šalies sektorinius ir regioninius poreikius.
|
Pritarti
|
|
13.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
IV
|
|
27
|
|
27. Atsižvelgiant į valstybinių universitetų potencialo sutelkimui
įgyvendinti reikalingą horizontalų valstybės ir savivaldos institucijų,
aukštųjų mokyklų bendradarbiavimą, įgyvendinant Planą dalyvauja Lietuvos
Respublikos Vyriausybė, Švietimo ir mokslo ministerija, studijų kokybės
vertinimo, mokslo ir studijų stebėsenos institucijos, kiti juridiniai ir
fiziniai asmenys. “
|
Iš dalies
pritarti
|
Argumentai:
Siūloma patikslinti 27 punktą.
Pasiūlymas:
Vietoje žodžio „įgyvendinti“ įrašyti žodį „užtikrinti“,
išbraukti žodį „horizontalų“
|
14.
|
Seimo nariai
S. Skvernelis,
R. Karbauskis,
V. Pranckietis,
E. Jovaiša,
A.Gumuliauskas
2017-06-07
|
|
|
|
|
5. Išbraukti 2 priedą.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas nutarė
neišbraukti 2 priedo.
|
15.
|
Seimo nariai
V. Simulik
R. Baškienė
J. Rimkus
S. Tumėnas
A. Gumuliauskas
A. Gaidžiūnas
A. Butkevičius
N. Puteikis
V. Ąžuolas
V. Gailius
V.Čmilytė-Nielsen
2017-06-08
|
IV
|
|
24
|
|
Argumentai: Siekiant efektyviai ir sėkmingai įgyvendinti regioninę politiką,
formuojant regionų intelektinį potencialą, siūlome užtikrinti jau veikiančių
regioninių universitetų veiklą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyriaus 24 punktą:
„24. Reorganizuoti Šiaulių universitetą, prijungiant jį prie
Vilniaus universiteto, siūlyti Vilniaus universitetui Šiaulių universiteto
pagrindu įsteigti savo universiteto padalinį – Šiaulių akademiją.“
Išlaikyti Klaipėdoje ir Šiauliuose regionų poreikius atitinkančius ir savo
išskirtinumą vystančius universitetinio mokslo centrus. Jie gali būti kitų
universitetų padaliniais.“
|
Pritarti iš dalies
|
Argumentai:
Pritarta Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame įrašyta
imperatyvi nuostata, kad Klaipėdos ir Šiaulių universitetai turi būti
kitų universitetų padaliniais.
Pirmam sakiniui siūloma
pritarti.
|
16.
|
Seimo nariai
V. Simulik
R. Baškienė
J. Rimkus
S. Tumėnas
A. Gumuliauskas
A. Gaidžiūnas
A. Butkevičius
N. Puteikis
V. Ąžuolas
V. Gailius
V.Čmilytė-Nielsen
2017-06-08
|
IV
|
|
25
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyriaus 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Siūlyti Klaipėdos ir Šiaulių
universitetuiams peržiūrėti savo vykdomas mokslo ir studijų
kryptis,. numatant Nustatyti, kad šiame Klaipėdos
universitete būtų prioritetiškai vystomos su jūrų sektoriumi susijusios
mokslo ir studijų kryptys, o kitose Klaipėdos ir Šiaulių miestui ir
regionui reikalingose kryptyse mokslo ir studijų veikla vykdoma kartu su
pakankamą mokslo potencialą turinčiais universitetais ir mokslinių tyrimų
institutais.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta Seimo
narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui.
|
17.
|
Seimo narys
G.Steponavičius
2017-06-13
|
IV
|
|
21
|
|
Argumentai:
Siekiant užtikrinti sklandesnį
valstybinių universitetų jungimosi procesą ir tolesnę integraciją, būtina
numatyti valstybės lėšas optimizavimo išlaidoms dengti. Todėl siūlau
papildyti planą nauju 21 punktu.
Pasiūlymas:
21. Lietuvos Respublikos Vyriausybė valstybinių universitetų
tinklo optimizavimo planui įgyvendinti skiria būtinas valstybės biudžeto
lėšas būtiniausioms optimizavimo išlaidoms dengti: jungiamų universitetų
informacinių sistemų susiejimui, išeitinėms išmokoms ir pan.
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Įrašyti 26 punktu, kadangi aiškiau šią nuostatą būtų įrašyti po
punkto, kuriame yra nustatyta, kad pertvarkant universitetus, sukurti
skatinimo sistemą pagal kurią būtų finansuojami jungimosi procesai . Siūloma
papildyti žodžiu „Siūlyti“ ir šį punktą išdėlioti taip:
„21. Siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei
(toliau-Vyriausybei) Planui įgyvendinti skirti būtinas valstybės biudžeto
lėšas būtiniausioms optimizavimo išlaidoms dengti: jungiamų universitetų
informacinių sistemų susiejimui, išeitinėms išmokoms ir panašiai.
|
18.
|
Seimo nariai
J. Liesys
G.Vasiliauskas
J. Jarutis
V. Alekna
L. Kasčiūnas
2017-06-13
|
|
|
23.1
|
|
Argumentai:
Siekiant sukoncentruoti sporto mokslo ir studijų intelektinį
potencialą vienoje vietoje Lietuvoje, siūlome užtikrinti jau veikiančio
Lietuvos sporto universitetų veiklą, reorganizuojant jį į Sporto mokslo
akademiją.
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyriaus 23.1 punktą:
„23.1. Įsteigti Kauno universitetą, kitus Kauno
apskrityje veikiančius universitetus (Aleksandro Stulginskio universitetą,
Kauno technologijos universitetą, Lietuvos sporto universitetą ir
Vytauto Didžiojo universitetą) reorganizuoti prijungiant prie naujai
įsteigto Kauno universiteto.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
19.
|
Seimo nariai
J.Liesys
G.Vasiliauskas
J.Jarutis
V. Alekna
L. Kasčiūnas
2017-06-13
|
|
|
23.3
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyriaus 23.3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23.3. Optimizavimo
proceso valdymo ir potencialo pakankamumo požiūriu Kaune gali veikti vienas
profilinis universitetas du specializuoti universitetai – Lietuvos
sveikatos mokslų universitetas ir Sporto mokslo akademija.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
20.
|
Seimo narys
M.Adomėnas
2017-06-13
|
|
|
22.2
|
|
Pasiūlymas:
1.
Pakeisti 22 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:
22.2. Reorganizuoti Lietuvos
Edukologijos universitetą skaidymo būdu, užtikrinant galimybę akademiniams
ir neakademiniams padaliniams, apsisprendusiems prisijungti prie Vilniaus
Universiteto, integruotis su studijų, mokslo (meno) programomis bei
projektais į jo struktūrą, užtikrinant prijungti prie
Kauno universiteto, tačiau pedagogų rengimą užtikrinti ne tik Kaune,
bet ir Vilniuje – Vilniaus Universitete – pedagogų rengimą;
analogiškai sudarant galimybę akademiniams ir neakademiniams padaliniams,
apsisprendusiems prisijungti prie Vytauto Didžiojo Universiteto, integruotis
į jo struktūrą.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
21.
|
Seimo nariai
M. Adomėnas
G.Landsbergis
2017-06-13
|
|
|
N
|
|
1. Papildyti Seimo nutarimo IV skyrių nauju 22 straipsniu ir jį
išdėstyti taip:
22. Vykdyti valstybinių universitetų tinklo optimizavimą dviem
etapais:
22.1. Pirmuoju etapu sukoncentruoti išteklius į
Vilniaus Universiteto kaip priešakinio mokslo centro stiprinimą ir įvykdyti
dviejų stipriausių Kauno universitetų – Kauno Technologijos universiteto ir
Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto – susijungimą.
22.2. Antruoju etapu užbaigti valstybinių
universitetų tinklo optimizavimą, sukuriant Vilniuje dviejų valstybinių universitetų
– Vilniaus Universiteto ir Vilniaus Gedimino Technikos universiteto – sistemą
ir prijungiant kitus Kauno apskrityje esančius universitetus prie Kauno
Technologijos universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto
universitetų junginio, naujam jungtiniam universitetui suteikiant Vytauto
Didžiojo Universiteto vardą.
2.
Atitinkamai pakeisti tolesnių nutarimo straipsnių
numeraciją.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
22.
|
Seimo nariai
M. Adomėnas
G.Landsbergis
2017-06-13
|
|
|
|
|
Pasiūlymas:
3. Pakeisti dabartinį 22 straipsnį, papildant jį nauja 22.1 dalimi bei
atitinkamai pakeičiant tolesnių straipsnio dalių numeraciją, ir jį išdėstyti
taip:
22. Vilniuje esančių valstybinių
universitetų tinklo optimizavimas:
22.1. Pirmuoju valstybinių universitetų tinklo
optimizavimo etapu įpareigoti Vilniaus
Universitetą vykdyti aukštojo mokslo pažangos ir kokybės kėlimo programą:
1) pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei ir
Vilniaus Universitetui parengti aukštojo mokslo pažangos ir kokybės kėlimo
programą ir priemonių planą, kuris leistų iki 2024 m. Vilniaus Universitetui
užimti vietą geriausių pasaulio universitetų 200-tuke bent 3 pasauliniuose
reitinguose;
2) pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei užtikrinti finansavimą
aukštojo mokslo pažangos ir kokybės kėlimo programos vykdymui.
22.1.22.2. Antruoju valstybinių universitetų tinklo
optimizavimo etapu Rreorganizuoti
Mykolo Romerio universitetą skaidymo būdu, išdalijant Vilniaus
universitetui ir naujai įsteigtam Kauno jungtiniam Kauno
Technologijos universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto
sujungimo būdu sukurtam universitetui, siūlyti Vilniaus universitetui
pakeisti struktūrą, į Vilniaus universitetą įjungiant Mykolo Romerio
universiteto Vilniuje esančius fakultetus, jų ir atitinkamų Vilniaus
universiteto padalinių pagrindu suformuojant naujus Vilniaus universiteto
socialinių mokslų padalinius, siūlyti naujai įsteigtam Kauno jungtiniam
Kauno Technologijos universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto
sujungimo būdu sukurtam universitetui Mykolo Romerio universiteto Viešojo
saugumo fakulteto pagrindu suformuoti Kauno universiteto jam
pavaldžią Viešojo saugumo akademiją.
22.2.22.3. Antruoju valstybinių universitetų tinklo
optimizavimo etapu Lietuvos
edukologijos universitetą prijungti prie Vilniaus Universiteto Kauno
universiteto, tačiau pedagogų rengimą užtikrinti ne tik Kaune, bet ir
Vilniuje – Vilniaus universitete.
22.3.22.4. Antruoju valstybinių universitetų tinklo
optimizavimo etapu Rreorganizuoti
Lietuvos muzikos ir teatro akademiją ir Vilniaus dailės akademiją sujungimo
būdu į Lietuvos menų akademiją.
22.4.22.5. Optimizavimo proceso
valdymo ir potencialo pakankamumo požiūriu Vilniuje gali veikti vienas
profilinis universitetas – Vilniaus Gedimino technikos universitetas.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
23.
|
Seimo nariai
M. Adomėnas
G.Landsbergis
2017-06-13
|
|
|
23
|
|
Pasiūlymas:
4.
Pakeisti dabartinį 23 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
23. Kauno valstybinių
universitetų tinklo optimizavimas:
23.1. Pirmuoju valstybinių
universitetų tinklo optimizavimo etapu reorganizuoti
Kauno Technologijos universitetą ir Lietuvos Sveikatos mokslų universitetą
sujungimo būdu į naują jungtinį universitetą. Įsteigti Kauno universitetą, kitus Kauno
apskrityje veikiančius universitetus (Aleksandro Stulginskio universitetą,
Kauno technologijos universitetą, Lietuvos sporto universitetą ir Vytauto
Didžiojo universitetą) reorganizuoti prijungiant prie naujai įsteigto
Kauno universiteto.
23.2. Antruoju valstybinių
universitetų tinklo optimizavimo etapu Ssiūlyti Vilniaus
Universitetui ir Kauno jungtiniam Kauno Technologijos universiteto
ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto sujungimo būdu sukurtam
universitetui (kai jis bus įsteigtas) pakeisti struktūrą, prie Kauno jungtinio
Kauno Technologijos universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto
sujungimo būdu sukurto universiteto prijungiant Vilniaus Universiteto
Kauno fakultetą.
23.3. Antruoju valstybinių
universitetų tinklo optimizavimo etapu reorganizuoti Vytauto Didžiojo
Universitetą, Aleksandro Stulginskio Universitetą ir Lietuvos Sporto
universitetą, prijungiant juos prie jungtinio Kauno Technologijos
universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų universiteto sujungimo būdu sukurto
universiteto ir suteikiant naujajam universitetui Vytauto Didžiojo Universiteto
vardą. Optimizavimo proceso valdymo ir potencialo
pakankamumo požiūriu Kaune gali veikti vienas profilinis universitetas –
Lietuvos sveikatos mokslų universitetas.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
24.
|
Seimo nariai
M. Adomėnas
G.Landsbergis
2017-06-13
|
|
|
24
|
|
Pasiūlymas:
5.
Pakeisti dabartinį 24 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
24. Antruoju valstybinių
universitetų tinklo optimizavimo etapu Rreorganizuoti
Šiaulių Universitetą, prijungiant jį prie Vilniaus Universiteto, siūlyti
Vilniaus Universitetui Šiaulių Universiteto pagrindu įsteigti savo
universiteto padalinį – Šiaulių Akademiją.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
25.
|
Seimo nariai
M. Adomėnas
G.Landsbergis
2017-06-13
|
|
|
25
|
|
Pasiūlymas:
6.
Pakeisti dabartinį 25 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
25. Antruoju
valstybinių universitetų tinklo optimizavimo etapu Ssiūlyti
Klaipėdos Universitetui peržiūrėti savo vykdomas mokslo ir studijų kryptis,
numatant, kad šiame universitete būtų prioritetiškai vystomos su jūrų
sektoriumi susijusios mokslo ir studijų kryptys,; reorganizuoti
Klaipėdos Universitetą į Klaipėdos universitetinį mokslo centrą, integruotą į
jungtinio Kauno Technologijos universiteto ir Lietuvos Sveikatos mokslų
universiteto sujungimo būdu sukurto universiteto struktūrą. o kitose
Klaipėdos miestui ir regionui reikalingose kryptyse mokslo ir studijų veikla
vykdoma kartu su pakankamą mokslo potencialą turinčiais universitetais ir
mokslinių tyrimų institutais.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame
nustatyta kita pertvarkos eiga ir principai.
|
26.
|
Seimo narys
V. Simulik
2017 06 14
|
|
|
23.1
|
|
Argumentai: Siekiant sukoncentruoti sporto
mokslo ir studijų intelektinį potencialą vienoje vietoje
Lietuvoje, siūlome užtikrinti jau veikiančio Lietuvos sporto universitetų
veiklą, reorganizuojant jį į Sporto mokslo akademiją.
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo Plano IV
skyriaus 23.1 punktą:
„23.1. Įsteigti Kauno
universitetą, kitus Kauno apskrityje veikiančius universitetus (Aleksandro
Stulginskio universitetą, Kauno technologijos universitetą, Lietuvos
sporto universitetą ir Vytauto Didžiojo universitetą) reorganizuoti
prijungiant prie naujai įsteigto Kauno universiteto.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame nustatyta
kita pertvarkos eiga ir principai.
|
27.
|
Seimo narys
V. Simulik
2017 06 14
|
|
|
23.3
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo Plano IV
skyriaus 23.3 punktą ir jį išdėstyti taip:
„23.3. Optimizavimo proceso
valdymo ir potencialo pakankamumo požiūriu Kaune gali veikti vienas
profilinis universitetas du specializuoti universitetai – Lietuvos
sveikatos mokslų universitetas ir Sporto mokslo akademija.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pritarta kitam Seimo
narių S. Skvernelio ir kt. siūlymui, kuriame nustatyta kita pertvarkos eiga
ir principai.
|
|
Seimo nariai
A. Kubilius
M. Adomėnas
2017-06-19
|
|
|
|
B
|
Argumentai: Atsižvelgiant į tai, kad Vyriausybės pateiktas Seimo
nutarimas dėl universitetų reorganizavimo, diskusijų Seime metu yra tapęs
dokumentu be aiškaus turinio, kurį priėmus liks visai neaišku, kuris
universitetas jungsis su kuriuo, kaip bus įgyvendinamas jungimosi procesas,
kaip jis bus valdomas ir kokiu kalendoriniu grafiku jis bus realizuojamas,
kokio rezultato yra tikimasi iš konsolidacijos proceso, siūlome visą šios
reformos proceso svarstymą pradėti iš naujo ir visą atsakomybę už reformos
strategijos parengimą perkelti į Seimą, sudarant specialią Seimo komisiją
Universitetų reformai įgyvendinti, kurią sudarytų didžiausią politinę ir
dalykinę patirtį turintys, objektyviausi Seimo nariai. Todėl siūlome tokias
pataisas Seimo nutarimui.
Pasiūlymas: papildyti nutarimo preambulę ir ją išdėstyti taip:
„Lietuvos Respublikos Seimas, vadovaudamasis
Lietuvos Respublikos švietimo įstatymo 28 straipsnio 4 dalimi ir Lietuvos
mokslo ir inovacijų politikos kaitos gairėmis, patvirtintomis Lietuvos
Respublikos Seimo 2016 m. rugsėjo 27 d. nutarimu Nr. XII-2654 „Dėl Lietuvos
mokslo ir inovacijų politikos kaitos gairių patvirtinimo“ ir įvertinęs iki
šiol vykusią aukštojo mokslo reformos svarstymo chaotišką patirtį, n u t
a r i a:“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktai pertvarkos eigai ir
principams
|
|
Seimo nariai
A. Kubilius
M. Adomėnas
2017-06-19
|
1
|
|
|
|
Pasiūlymas: pakeisti nutarimo 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis.
Patvirtinti Valstybinių universitetų tinklo optimizavimo planą
(pridedama). Sudaryti Seimo laikinąją komisiją
Universitetų reformai įgyvendinti (toliau – Komisija), kuri turi parengti
reformos strategijos planą ir pateikti jį Seimui tvirtinti, o po to ir
prižiūrėti tokios reformos įgyvendinimą.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktai pertvarkos eigai ir
principams
|
|
Seimo nariai
A. Kubilius
M. Adomėnas
2017-06-19
|
2
|
|
|
|
Pasiūlymas: pakeisti nutarimo 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
2 straipsnis
Pavesti valstybiniams universitetams iki 2018 m.
birželio 1 d. parengti teisės aktų projektus, susijusius su Valstybinių
universitetų tinklo optimizavimo plano įgyvendinimu, ir pateikti juos
Lietuvos Respublikos Seimui.
1. Komisiją sudaryti iš 11 Seimo narių:
1) ...
2) ...
3) ...
4) ...
5) ...
6) ...
7) ...
8) ...
9) ...
10) ...
11) ...
2. Komisijos pirmininku skirti Seimo narį ...
3. Komisijos pirmininko pavaduotoju kirti Seimo narį ...
4. Nustatyti, kad Komisija gali pasikviesti
darbui ir konsultacijoms ekspertus.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktai pertvarkos eigai ir
principams
|
|
Seimo nariai
A. Kubilius
M. Adomėnas
2017-06-19
|
3
|
|
|
|
Pasiūlymas: pakeisti nutarimo 3 straipsnį ir
jį išdėstyti taip:
3 straipsnis
Pasiūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei iki 2018 m.
birželio 1 d. priimti sprendimus dėl valstybinių kolegijų tinklo optimizavimo
ir parengti teisės aktų projektus, reikalingus Valstybinių kolegijų
tinklo optimizavimui įgyvendinti.
1. Pavesti Komisijai iki 2017 gruodžio 31 d.
įgyvendinti viešus klausymus ir konsultacijas ir pateikti Seimui svarstyti
Universitetų reformos strategiją, kurioje turi būti atsakyta į šiuos
klausimus:
1) koks reformos tikslas bus pasiektas 2020 metais?
2) kaip reformos metu bus konsoliduoti resursai: kaip atrodys
reformuotų universitetų finansiniai ir žmogiškieji ištekliai 2020 metais?
3) kaip reformos metu bus stiprinami šiuo metu stipriausieji Lietuvos
universitetai?
4) kaip atrodys Universitetų reformos įgyvendinimo kalendorius?
5) kaip, kada ir kokie bus priimami Universitetų reformos
įgyvendinimo sprendimai?
6) kaip bus sutelktas akademinės ir platesnės visuomenės
pritarimas siūlomai Universitetų reformai?
2. Pavesti Komisijai parengti ir patvirtinti Universitetų
reformos įgyvendinimo ir priežiūros nuostatas, kuriomis remiantis Komisija
prižiūrės Universitetų reformos įgyvendinimą.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktai pertvarkos eigai ir
principams
|
|
Seimo nariai
A. Kubilius
M. Adomėnas
2017-06-19
|
N
|
|
|
|
Pasiūlymas: papildyti nutarimą 4 straipsniu
ir jį išdėstyti taip:
„4 straipsnis.
Pasiūlyti Vyriausybei ir kitoms institucijoms konstruktyviai
bendradarbiauti su Seimo įsteigta Komisija siekiant realiai įgyvendinti
Universitetų reformą.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė Seimo narių S. Skvernelio ir kt. pateiktai pertvarkos eigai ir
principams
|
|
Seimo narys
J. Bernatonis
2017-06-19
|
|
|
N
|
|
Papildyti Seimo nutarimo IV
skyrių naujais 32, 33 ir 34 straipsniais ir juos išdėstyti taip:
32. Galutinis Sprendimas jungti ar
kurti naujas aukštąsias mokyklas gali būti priimtas tik po to, kai yra
nustatyta, kad jungiamos ar naujai steigiamos aukštosios mokyklos būtų
pajėgios atitikti Vyriausybės nustatytus tikslus bei patvirtintus kokybinius
studijų ir mokslo kriterijus.
33. Aukštųjų mokyklų finansavimo modelį
grįsti Vyriausybės patvirtintais studijų ir mokslo kokybės kriterijais,
finansinius išteklius sutelkiant į didžiausią studijų ir mokslo kokybę, tarptautinį
konkurencingumą Europoje bei pasaulyje užtikrinančius pažangiausius
universitetus.
34. 2 priedą naudoti universitetų kokybinio
vertinimo pagrindu jungimosi alternatyvų analizės atvejais.
|
Iš dalies pritarti
|
Argumentai:
komitetas pritarė siūlymams, tik siūlo dėl teisinio aiškumo patikslinti
formuluotes.
Pasiūlymas:
Komitetas siūlo
patikslinti 32 ir 33 punkto formuluotes ir jas išdėstyti taip:
„32. Galutinis sprendimas jungti ar kurti naujas aukštąsias mokyklas gali
būti priimtas tik po to, kai yra nustatyta, kad jungiamos ar naujai
steigiamos aukštosios mokyklos būtų pajėgios atitikti Vyriausybės nustatytus
tikslus bei patvirtintus kokybinius studijų ir mokslo kriterijus.
33. Aukštųjų mokyklų finansavimoą
modelį grįsti Vyriausybės patvirtintais studijų ir mokslo kokybės
kriterijais, finansinius išteklius sutelkiant į geriausią studijų ir mokslo
kokybę, tarptautinį konkurencingumą Europoje bei pasaulyje
užtikrinančius pažangiausius universitetus.“
|
|
Seimo nariai
Raminta Popovienė
Rasa Budbergytė
Andrius Palionis
Algirdas
Butkevičius
Algirdas Sysas
Mindaugas Bastys
Valentinas
Bukauskas
Artūras Skardžius
Irena Šiaulienė
Juozas Olekas
2017-06-20
|
|
|
15
|
|
Argumentai:
1. Šiuo metu
studentų pasirinkimas studijuoti atskirus dalykus yra labai suvaržytas.
Daugelis aukštųjų mokyklų siūlo smulkias studijų programas, kurios skiriasi
tik vienu kitu dalyku. Vakarų Europoje studentui suteikiamas bazinis
išsilavinimas (teisės pagrindai), o atskirus smulkius dalykus studentas
renkasi savarankiškai.
2. Švietimo ir
mokslo ministerija yra parengusi studijų krypčių aprašus. Studijų kryptis –
studijų programų visuma, kuri suteikia bendras kompetencijas specialistui.
Pavyzdžiui, fizika, chemija, biologija. Parengtas biologas gali
specializuotis botanikos, zoologijos, mikrobiologijos programose. Yra ir dar
siauresnių programų. Toks programų skaldymas yra labai ydingas – susidaro
mažos grupės, studijų procesas brangsta. Vietoje siauros srities specialistų
reikėtų rengti biologus, kurie per pasirenkamus dalykus gali specializuotis
pagal savo būsimo darbo sritį.
3. Naujas suteikiamų aukštojo mokslo
kvalifikacijų ir profesijų sąrašas turi sudaryti galimybes ne tik studijuoti
pagal plačios kvalifikacijos programas, bet sudaryti galimybes
tarpdisciplininėms studijoms. Tokie tarpdisciplininių studijų specialistai
labai laukiami ir yra naujausia Vakarų Europos aukštojo mokslo vystymosi
tendencija.
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo II skyriaus 15 punktą ir jį išdėstyti taip:
„15. Studijų
proceso optimizavimas:
15.1. Parengiami
nauji bendrieji reikalavimai studijų procesui, kurie užtikrintų didesnes
studentų galimybes rinktis iš aukštosios mokyklos siūlomų dėstomųjų dalykų
sąrašo, tačiau formuojantys studijų kryptį.
15.2.
Patvirtinamas naujas studijų krypčių, pagal kurias vykdomos studijos
aukštosiose mokyklose, klasifikatorius. Esant reikalui koreguojami studijų
krypčių aprašai, kurias, finansuojant ES struktūriniams fondams, rengė
Švietimo ir mokslo ministerija kartu su aukštosiomis mokyklomis.
15.3. Patvirtinamas naujas suteikiamų aukštojo mokslo
kvalifikacijų ir profesijų sąrašas, sudarantis prielaidas platesnėms
kvalifikacijoms.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pateikti siūlymai
II skyriui, kuris apibūdina esamą situaciją. Todėl šių siūlymų dėti į šį
skyrių būtų neracionalu. Be to šie siūlymai yra ne šio seimo nutarimo
svarstymo objektas. Jie galėtų būt pateikti Vyriausybei svarstant pertvarkos
plano priemones.
|
|
Seimo nariai
Raminta Popovienė
Rasa Budbergytė
Andrius Palionis
Algirdas
Butkevičius
Algirdas Sysas
Mindaugas Bastys
Valentinas
Bukauskas
Artūras Skardžius
Irena Šiaulienė
Juozas Olekas
2017-06-20
|
|
|
16
|
|
Argumentai: 1. Šiuo metu studijų kainos nustatymo metodika nėra iki galo aiški.
Ji rengta dar 2000-aisiais metais pagal britų HEFCE modelį, bet po to kito,
nors pati kaina savo dydžiu nelabai pasikeitė. Iki 2009 metų valstybė skyrė
lėšų tik daliai studijų kainos. Vėliau buvo skiriama visa kaina
(„krepšelių“ principu), bet sumažintas studentų priėmimas. Nei kaina, nei
pats principas jau nebeatitinka realijų. Kaina per maža, o „krepšelių“
metodika nepasiteisino. Kainas būtina didinti, tačiau nebūtinai tik didinant
finansavimą. Jei pavyktų sustambinti studentų grupes ir atpiginti sąnaudas, galima
būtų kelti dėstytojų atlyginimus, kurie dabar yra labai maži. Reiktų
peržiūrėti visą kainos sudarymo metodiką, pakeisti ją pagal pasikeitusias
sąnaudas. Atskirai turėtų būt finansuojami botanikos sodai, kultūros
paminklai ir kt. sudėtinga infrastruktūra, kuri yra valstybės turtas.
2. Atskirti ūkio
išlaikymo ir administravimo išlaidas. Ūkio išlaidos yra būtinos pastatams
išlaikyti. Jei jų per daug, juos galima grąžinti valstybei arba privatizuoti.
Universitetai administravimui kartais išleidžia per daug lėšų. Didesni
universitetai yra žymiai efektyvesni, šis žingsnis skatintų jungimąsi.
3. Reikėtų
įvertinti publikacijų skaičių, jų lygį ir kuriamas inovacijas. Skirstant
lėšas finansavimas skiriamas „už praeitį“, t.y. už 5 metų pasiektus
rezultatus. Reiktų žymiai lankstesnio ir trumpesnio vertinimo termino ir
mažesnių sąnaudų pačiam mokslinės veiklos vertinimui.
4. Mokslininkų
veikla vertinama tik pagal publikacijas. Dėl tos priežasties net
Nepriklausomybės akto radimas nevertintas kaip mokslinė veikla. Visiškai
kitaip būtų, jei būtų buvus formuluota užduotis – skirsime lėšų, jei bus
rastas Nepriklausomybės aktas. Valstybės užsakymas veikia daugelyje šalių,
fondus valdo atitinkamos žinybos, pvz. Sveikatos apsaugos ministerija gali
skirti lėšų vėžio tyrimams, Žemės ūkio ministerija – miškuose esančių kenkėjų
naikinimui ir pan.
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo II skyriaus 16
punktą ir jį išdėstyti taip:
„16. Finansavimo pertvarka:
16.1.
Patvirtinama nauja studijų kainos, pagal kurią vykdomos studijos valstybinėse
aukštosiose mokyklose apskaičiavimo metodika, kuri įvertina būtinas
optimalias sąnaudas darbo užmokesčiui, darbuotojų socialiniam draudimui,
būtinų studijų ir mokslo procesui patalpų išlaikymui ir komunalinėms
paslaugoms. Sudėtingos infrastruktūros objektams (botanikos sodams, pastatams
- valstybės kultūros paminklams, specializuotiems muziejams, bibliotekoms ir
pan.) finansavimui parengiama atskira metodika.
16.2. Numatomas
studijų kainos dalies išlaidų, skirtų institucijos administravimui,
apribojimas.
16.3. Parengiama
nauja finansavimo už mokslo rezultatus finansavimo metodika, įvertinanti
mokslininkų pasiekimus vykdant MTEP veiklą.
16.4. Parengiami
valstybės užsakymu vykdomų mokslinių tyrimų finansavimo principai ir jo
įgyvendinimo gairės.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pateikti siūlymai
II skyriui, kuris apibūdina esamą situaciją. Todėl šių siūlymų dėti į šį
skyrių būtų neracionalu. Be to šie siūlymai yra ne šio seimo nutarimo svarstymo
objektas. Jie galėtų būt pateikti Vyriausybei svarstant pertvarkos plano
priemones.
|
|
Seimo nariai
Raminta Popovienė
Rasa Budbergytė
Andrius Palionis
Algirdas
Butkevičius
Algirdas Sysas
Mindaugas Bastys
Valentinas
Bukauskas
Artūras Skardžius
Irena Šiaulienė
Juozas Olekas
2017-06-20
|
|
|
17
|
|
Argumentai:
1. 2015 metais MOSTA atliko absolventų įsidarbinimo stebėseną.
Atsižvelgiant į šiuos rezultatus ir į ūkio raidos prognozes, gali būti
formuojamas studentų valstybinis užsakymas. Kol kas jis veikia tik labai
mažai daliai rengiamų specialistų (vadinamasis tikslinis finansavimas).
2. Nauju 17.2. punktu siekiama išsaugoti
mokslo ir studijų vienovę. Akivaizdu, kad universitetai bus priversti jungtis
į stambesnius vienetus, nes kitokiu atveju negalės priimti studentų. Taip bus
atsisakyta nereikalinga konkurencija, bet vyks jėgų konsolidavimas,
kooperacija. Tokiu keliu ėjo Vakarų Europos šalys. Tai - būdas studijų
kokybei gerinti, nevykdant mechaninio ir nepopuliaraus sujungimo.
3. Nustatomi privalomi reikalavimai, kuriuos įgyvendinus priimtieji į
pirmosios pakopos studijas studentai studijuoja nemokamai, leistų užtikrinti
nemokamas bakalauro studijas. Kadangi valstybės biudžeto lėšos yra apribotos,
reikia nustatyti kriterijus, kuriais remiantis mokslas būtų nemokamas. Iš
kitos pusės – turi būti sudaromi alternatyvūs būdai pasiekti aukštąjį
išsilavinimą per profesinį rengimą (dualinis mokymas). Negalima pamiršti
neįstojusių abiturientų, jiems turi būti sudaryta galimybė įgyti profesiją.
Ateityje reiktų grįžti prie klausimo, ar nevertėtų moksleivių mokymosi
krypčių keisti dar po 8-sios klasės, kai vieni renkasi akademinę mokymosi
kryptį, kiti – profesinį.
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo II skyriaus 17 punktą ir jį išdėstyti taip:
„17. Studentų
priėmimo pertvarka:
17.1. Parengiama
nauja valstybės finansuojamų studijų vietų nustatymo aukštosiose mokyklose
metodika, kuri leistų atsižvelgti į valstybės poreikius formuojant valstybės
užsakymą.
17.2. Nustatoma,
kad valstybės finansuojamos studijų vietos galės būti skiriamos tik tiems
universitetams, kurie vykdo visų trijų pakopų studijas ir kurių tarptautiniai
mokslinės veiklos vertinimai yra ne žemesni negu nacionalinis vidurkis.
17.3. Nustatomi
privalomi reikalavimai, kuriuos įgyvendinus priimtieji į pirmosios pakopos
studijas studentai studijuoja nemokamai.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pateikti siūlymai
II skyriui, kuris apibūdina esamą situaciją. Todėl šių siūlymų dėti į šį
skyrių būtų neracionalu. Be to šie siūlymai yra ne šio seimo nutarimo
svarstymo objektas. Jie galėtų būt pateikti Vyriausybei svarstant pertvarkos
plano priemones.
|
|
Seimo nariai
Raminta Popovienė
Rasa Budbergytė
Andrius Palionis
Algirdas
Butkevičius
Algirdas Sysas
Mindaugas Bastys
Valentinas
Bukauskas
Artūras Skardžius
Irena Šiaulienė
Juozas Olekas
2017-06-20
|
|
|
18
|
|
Argumentai: 1. Sutartyse su aukštosiomis mokyklomis galima vykdyti
(nepažeidžiant Konstitucijos) valstybinį reguliavimą dėl studentų srautų, dėl
studijų programų, krypčių ir pan. Reiktų laikytis nuostatos – viename mieste
tos krypties studijos vyksta tik vienoje aukštojoje mokykloje. Atsisakoma
„krepšelių“ principo, jis keičiamas susitarimu ir universitetų susijungimu.
2. Šiaulių ir
Klaipėdos universitetams siūloma sudaryti jungtines programas su stipresniais
partneriais: Vilniaus universitetu, Kauno technologijos universitetu,
Lietuvos muzikos ir teatro akademija, Vilniaus dailės akademija. Taip šiuose
regionuose išliktų kultūros židiniai, darantys didelę įtaką miestui, bet
kartu būtų išlaikoma derama aukštojo mokslo kokybė, neuždarius regioninių
universitetų.
3. Studijų kryptims, kurioms reikia
sudėtingos infrastruktūros nebūtina ją kurti atskirai. Galima naudotis slėnių
bendros prieigos infrastruktūra, universitetų resursais. Pavyzdys –
akademinių bibliotekų kooperavimasis ir galimybė vienas kitam susipažinti su
turimais fondais ir jais naudotis pagal suderintas taisykles. Analogiškai
turi būti sudaryta galimybė naudotis sudėtingais prietaisais, įranga. Tai
leistų sutaupyti valstybės biudžeto lėšas ir užtikrinti tinkamą įrangos
apkrovimą bei amortizacinių lėšų surinkimą neišvengiamai įrangos kaitai.
Pasiūlymas: Pakeisti Nutarimo II skyriaus 18 punktą ir jį išdėstyti taip:
„18. Valstybės reguliavimo pertvarka optimizuojant universitetų
tinklą:
18.1. Parengiami
valstybės sutarčių su valstybiniais universitetais projektai, kurie numato,
kad viename mieste negali būti vykdomos tos pačios krypties studijos.
18.2. Siekiant
užtikrinti deramą aukštojo mokslo kokybę regionuose ir, iš kitos pusės,
užtikrinant galimybę būsimiesiems studentams rinktis studijas regionuose, numatomas
paskatų mechanizmas, kuris sudarytų prielaidas kurti jungtines regioninės
aukštosios mokyklos ir nacionalinių universitetų jungtines programas ir
teikti jungtines aukštojo mokslo kvalifikacijas.
18.3. Parengiamas
veiksmų planas (įvertinus ir reikiamus finansinius išteklius), kaip
aukštosios mokyklos, siekdamos studijų proceso optimizavimo, jungiasi į
stambesnius vienetus, kooperuodamos turimą mokslo ir studijų infrastruktūrą
bei žmogiškuosius išteklius.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Pateikti siūlymai
II skyriui, kuris apibūdina esamą situaciją. Todėl šių siūlymų dėti į šį
skyrių būtų neracionalu. Be to šie siūlymai yra ne šio seimo nutarimo
svarstymo objektas. Jie galėtų būt pateikti Vyriausybei svarstant pertvarkos
plano priemones.
|
|
Seimo nariai
Agnė Bilotaitė
Simonas Gentvilas
(pritaria tik 25 p. pakeitimui)
Dainius Kepenis
2017-06-20
|
|
|
24
|
|
Argumentai:
Siekiant
užtikrinti ir suaktyvinti tolimesnę Vakarų Lietuvos ir Klaipėdos miesto
kultūrinė, mokslinę ir ekonominę plėtrą regionui reikalingas stiprus
savarankiškas, daugiasritis Klaipėdos universitetas specializuotas jūrinių
mokslų srityje. Jis galėtų prisijungti prie savęs kitų aukštųjų mokyklų ar
kolegijų besidubliuiojančius padalinius. Todėl norint efektyviai
ir sėkmingai įgyvendinti regioninę politiką,
formuojant regionų intelektinį potencialą, siūlome sustiprinti jau veikiančių regioninių universitetų veiklą.
Pasiūlymas:
Pakeisti Nutarimo Plano IV skyriaus 24
punktą:
„24. Išlaikyti
ir sustiprinti Klaipėdoje Vakarų Lietuvos regiono poreikius
atitinkantį, galinti
integruoti į savo sudėtį kitus besidubliuojančius aukštojo mokslo sistemos
padalinius, savarankišką multiprofilinį universitetinį
mokslo centrą,.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė kitai nuostatai dėl Klaipėdos ir Šiaulių universiteto.
Siūlymas yra labai detalus ir smulkus.
Komitetas pritarė S. Skvernelio ir kt. Seimo narių pasiūlytoms daugiau
bendresnėms nuostatoms dėl universitetų pertvarkos.
|
|
Seimo nariai
Agnė Bilotaitė
Simonas Gentvilas
(pritaria tik 25 p. pakeitimui0
Dainius Kepenis
2017-06-20
|
|
|
25
|
|
Pasiūlymas:
Pakeisti
Nutarimo Plano IV skyriaus 25 punktą ir jį išdėstyti taip:
„25. Siūlyti
Klaipėdos universitetui, išlaikant savarankišką, daugiasritį profilį,
peržiūrėti savo vykdomas mokslo ir studijų kryptis akcentuojant
specializaciją jūrų mokslo srityje. Kitose Klaipėdos miestui ir regionui
reikalingose kryptyse mokslo ir studijų veikla vykdyti kartu su pakankamą
mokslo potencialą turinčiais šalies ir regiono universitetais, kolegijomis ir
mokslinių tyrimų institutais.“
|
Nepritarti
|
Argumentai:
Komitetas
pritarė kitai nuostatai dėl Klaipėdos ir Šiaulių universiteto.
Siūlymas yra
labai detalus ir smulkus. Komitetas pritarė S. Skvernelio ir kt Seimo narių
pasiūlytoms daugiau bendresnėms nuostatoms dėl universitetų pertvarkos.
|