LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS AZARTINIŲ LOŠIMŲ ĮSTATYMO NR. IX-325 1, 2, 73, 10, 101, 16, 20, 201, 203, 21, 22, 23, 26, 28, 291, 292 STRAIPSNIŲ IR TREČIOJO SKIRSNIO PAVADINIMO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 21, 104, 151, 161 STRAIPSNIAIS IR 204, 206 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS

įstatymo PROJEKTO

 

2024-07-03 Nr. XIVP-3843(2)

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.         Atsižvelgiant į tai, kad šiuo metu keičiamo Azartinių lošimų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnyje yra įtvirtinta po dvi 26, 27, 28 ir 29 dalis, siekiant teisinio aiškumo, o taip pat tokio aukščiau nurodytų 2 straipsnio dalių pernumeravimo, kuris kuo mažiau įtakotų kitų dalių numeraciją, siūlytina projekto 2 straipsnio 1 dalimi pirmiausiai pernumeruoti 2 straipsnio 26-29 dalys į 26, 261, 27, 271, 28, 281, 29 ir 291 dalis, tada 2 dalimi – pripažinti netekusia galios 2 straipsnio 281 dalį, 3 dalimi - pakeisti 291 dalį, 4 dalimi – papildyti 2 straipsnį nauja 31 ir 32 dalimis, o 5 dalimi - buvusią 2 straipsnio 31 dalį laikyti 33 dalimi.

2.         Pažymėtina, kad keičiant projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 2 straipsnio dalies numeraciją turėtų būti įvertintas ir Azartinių lošimų įstatymo Nr. IX-325 2, 10, 103, 21 ir 292 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą (Reg. Nr. XIVP- 3481(2)), kuriam Seime jau pritarta po svarstymo ir kuriuo keičiamo įstatymo 2 straipsnį siūloma papildyti dar viena 31 dalimi (jo įsigaliojimas numatytas 2025 m. gegužės 1 d.) Kartu pastebėtina, kad minėtu įstatymo projektu yra keičiama ir keičiamo įstatymo 292 straipsnio 1 dalis ir jos įsigaliojimas yra numatytas 2025 m. gegužės 1 d. Atsižvelgus į visa tai, projektų nuostatos derintinos tarpusavyje.

3.         Nekvestionuojant projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 ir 2 punktuose minimo galimo lošimų poveikio lošėjo sveikatai, viešajai tvarkai, lošėjo gyvenamajai aplinkai, nėra aišku, kaip lošimai gali įtakoti švietimą ar kultūrą, nes tai su lošimais visiškai nesusijusios ūkinės veiklos sritys.

4.         Projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 104 straipsnio 3 punkto a papunktis tikslintinas kalbiniu požiūriu (turbūt šiame papunktyje turėtų būti išbraukti žodžiai „lošėjo prašymas“ bei „įsigaliotų“). Analogiško turinio pastaba taikytina ir šio punkto b papunkčiui.

5.         Siekiant teisinio aiškumo ir glaustumo, siūlytina projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 104 straipsnio 5 punkte esančioje formuluotėje „asmuo, fiziškai dirbantis šiose lošimų organizavimo vietose visą jų darbo laiką“ atsisakyti žodžio „fiziškai“ kaip perteklinio.

6.         Siekiant teisinio aiškumo, projekto 7 straipsniu keičiamo įstatymo 104 straipsnio 7 punkte turėtų būti numatyti bent esminiai vieningos lošėjo kortelės elementai, nes iš siūlomos nuostatos nėra aiški nei tokios kortelės paskirtis, nei turinys, nei jos įvedimo ar naudojimo sąlygos.

7.         Projekto 11 straipsnio pavadinime ir šio straipsnio pakeitimų esmėje atitinkamai po žodžių „papildymas“ bei „Įstatymą“ įrašytinas žodis „nauju“.

8.         Projekto 26 straipsnio 1 dalyje turėtų būti numatytas vėlesnis ir projekto 12 straipsnio, nes jis betarpiškai susijęs su projekto 11 straipsniu, įsigaliojimas. Atitinkamai turėtų būti papildyta ir projekto 26 straipsnio 3 dalis.

9.         Projekto 23 straipsnio 7 dalis tikslintina, nes Azartinių lošimų įstatymo 21 straipsnio 41 dalies 4 punktas keičiamas ne projekto 19 straipsnio 3 dalimi, o minėto straipsnio 1 dalimi.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

R. Dirgėlienė, tel. (0 5)  209 6350, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. (0 5)  209 6356, el. p. [email protected]