LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Sveikatos reikalų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto
XIVP-3250
2024-05-15 Nr. 111-P-18
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas A. Matulas, Komiteto pirmininko pavaduotojas M. Puidokas, Komiteto narę A. Bilotaitę pavaduojanti Seimo narė D. Asanavičiūtė, M. Danielė, O. Leiputė, Komiteto narę M. Navickienę pavaduojantis Seimo narys V. Kernagis, J. Sejonienė, L. Slušnys, Z. Streikus, R. Šalaševičiūtė, A. Veryga.
Komiteto biuras: Biuro vedėja J. Bandzienė, patarėjai K. Civilkienė, E. Jankauskas, B. Sesickienė, V. Valainytė, padėjėjos M. Neverkevičienė, D. Žukauskė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Prezidento vyriausioji patarėja Irena Segolovičienė, Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai Aurimas Pečkauskas, E. Diržius, J. Sinkevič, Valstybinės ligonių kasos prie Sveikatos apsaugos ministerijos atstovai T. Golubajeva, G. Kacevičius, T. Ragauskas, E. Galčiūtė, Lygiagretaus vaistų importo asociacijos direktorius D. Parulis.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-10-31 |
5 |
2 |
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas. 1. Atsižvelgiant į tai, kad visi įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai paprastai turi būti priimami iki įstatymo įsigaliojimo, siūlytume patikslinti projekto 5 straipsnio 2 dalyje nurodytą datą (vietoj datos „2024 m. gegužės 31 d. įrašant datą „2024 m. birželio 30 d.“). |
Pritarti |
|
2. |
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-10-31 |
6 |
1 |
|
2. Įstatymo projekto 6 straipsnio 1 dalyje po žodžių „punkto a ir“ įrašytina praleista nuoroda į papunktį.
|
Pritarti |
Pasiūlymas: pakeisti 6 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija atlieka šio įstatymo 2 straipsniu pakeisto Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 2 punkto a ir b papunkčiuose ir 3, 5 ir 6 dalyse nustatyto galiojančio teisinio reguliavimo poveikio ex post vertinimą (toliau – ex post vertinimas)“ |
3. |
Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-10-31 |
6 |
2 |
|
3. Įstatymo projekto 6 straipsnio 2 dalyje po žodžių „gavėjai turi sumokėti“ vietoj skliausto turi būti įrašytas kablelis.
|
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos savivaldybių asociacija, 2023-12-23 |
|
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija susipažino su Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 straipsnių, V ir VI skyrių pakeitimo bei 32, 33, 34, 35 ir 36 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektu XIVP-3249, Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP- 3250, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 2, 3, 13, 152, 153, 46 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3251, Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo Nr. IX- 886 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3252, Administracinių nusižengimų kodekso 56, 57, 58 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3253, Žalos, atsiradusios dėl valdžios institucijų neteisėtų veiksmų, atlyginimo ir atstovavimo valstybei ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymo Nr. IX-895 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3254, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo Nr. I-1562 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3255 ir pastabų ar pasiūlymų jiems neturi.
|
Atsižvelgti |
|
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: nėra.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo narė J. Sejonienė, 2024-05-14 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3250 (toliau - Įstatymo projektas) 2 straipsniu keičiamo Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio naujoje 3 dalyje siūloma numatyti, kad LNSS įstaigos ir įmonės mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti tik užtikrinusios, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas iš PSD fondo biudžeto lėšų, atitinkamą dieną gaus visi dėl šių paslaugų tą dieną užregistruoti pacientai, o paslaugas, dėl kurių teikimo ir apmokėjimo PSD fondo biudžeto lėšomis įstaigos ir įmonės yra sudariusios sutartis su Valstybine ligonių kasa, tačiau kurių gavimo sąlygų, nustatytų Sveikatos sistemos įstatyme, pacientas neatitinka, Sveikatos sistemos įstatymo 8 straipsnyje nurodyta įstaiga ar įmonė gali teikti tik tuo atveju, jei užtikrinama, kad Valstybinės ligonių kasos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutarties galiojimo metu pacientams bus suteiktas visas šioje sutartyje numatytas asmens sveikatos priežiūros paslaugų kiekis (t. y. bus užtikrintas visas sutartyje nurodytas šių paslaugų teikimo mastas). Šių nuostatų įgyvendinimo tvarką nustatys sveikatos apsaugos ministras. Būtina pastebėti, kad Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarka ir siūlomos analogiškos įstatymo papildymo nuostatos jau buvo iki šiol įtvirtintos ir reglamentuotos Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 1999 m. liepos 30 d. įsakymu Nr. 357 (Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro 2014 m. liepos 11 d. įsakymo Nr. V-794 redakcija). Minėtos sveikatos apsaugos ministro įsakymu patvirtintos Mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir apmokėjimo tvarkos 6 punkte įtvirtinta, kad „Mokamas paslaugas, tyrimus ir procedūras LNSS įstaigos gali teikti tik užtikrinusios, kad šias paslaugas, apmokamas iš PSDF biudžeto lėšų, nustatytą dieną gautų visi jų laukimo eilėje užregistruoti pacientai“. Be to, ministro įsakymu patvirtintoje tvarkoje reglamentuotas žymiai platesnis sąlygų ir kriterijų sąrašas (paciento informavimo sąlygos, įstaigos pareigos fiksuoti, įvesti į sistemą, paslaugos teikimą ir pan.), kurių atitiktis leistų įstaigoms teikti mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, negu dabar siūloma perkelti į įstatymo projektą, tokiu būdu geriau užtikrinama, kad mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui nebūtų suteikiamas prioritetas ir nenukentėtų nemokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų prieinamumas. Šiuo atveju, dalį sąlygų perkeliant į įstatymą, suponuojama nuostata, kad Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio naujoje 3 dalyje nurodytų sąlygų sąrašas yra baigtinis. Papildomai paminėtina, kad sąlygų ir kriterijų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimui LNSS asmens sveikatos priežiūros įstaigose poįstatyminis reguliavimas leidžia ir leistų lanksčiau reaguoti į sveikatos sistemos pokyčius ir poreikius, tiek pacientų, tiek įstaigų teisių ir pareigų realizavimo problemas, taip pat sveikatos priežiūros paslaugų teikimo srautų valdymą. Atsižvelgiant į išdėstytą, manytina, jog dalies mokamų paslaugų teikimo sąlygų nustatymas įstatyme nėra tikslingas, paslaugų teikimo tvarka galėtų būti ir toliau nustatyta poįstatyminiu teisės aktu. Todėl siūloma atsisakyti poįstatyminių nuostatų perkėlimo į įstatymą ir išbraukti Įstatymo projektu keičiamo Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio naująją 3 dalį. Tuo pačiu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 2 dalies 2 punkto b) papunktyje siūloma įrašyti, kad mokamų paslaugų teikimo tvarką, kai įstatymo 8 straipsnyje nurodytos įstaigos ir įmonės yra sudariusios sutartis su Valstybine ligonių kasa, tačiau pacientas neatitinka valstybės laiduojamų nemokamų sveikatos priežiūros paslaugų gavimo sąlygų, taip pat nustato sveikatos apsaugos ministras.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 2 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „11 straipsnis. LNSS vykdomųjų subjektų veikla ir teikiamos paslaugos, sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimas 1. LNSS vykdomųjų subjektų veiklai ir teikiamoms paslaugoms priskiriama: 1) asmens sveikatos priežiūra; 2) visuomenės sveikatos priežiūra; 3) papildomoji ir alternatyvioji sveikatos priežiūra; 5) LNSS vykdomųjų subjektų teikiamos kitos (mokamos) paslaugos, nepriskiriamos sveikatos priežiūros ir farmacinėms paslaugoms, tačiau reikalingos jų teikimui užtikrinti. Paslaugų kainas nustato paslaugas teikiančios įstaigos vadovas. 2. LNSS vykdomieji subjektai pagal kompetenciją teikia šių rūšių sveikatos priežiūros paslaugas: 1) asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai tiesiogiai nemoka sveikatos priežiūros įstaigoms, o jos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, ar savivaldybių visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų; 2) šias mokamas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai (juridiniai ir fiziniai asmenys) privalo sumokėti: a) šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių teikiamas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išskyrus nurodytas šio punkto b papunktyje. Šių paslaugų kainų apskaičiavimo metodiką ir paslaugų teikimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių vadovai, suderinę su sveikatos apsaugos ministro įgaliota įstaiga ir įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu, tvirtina šių paslaugų sąrašą ir kainas. Kaip laikomasi šiame papunktyje nustatytų reikalavimų, prižiūri šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių dalyvio teises bei pareigas įgyvendinantis subjektas; b) šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, dėl kurių teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytos įstaigos ir įmonės yra sudariusios sutartis su Valstybine ligonių kasa, tačiau kurių gavimo sąlygų, nustatytų šiame įstatyme, pacientas neatitinka. Sveikatos apsaugos ministras tvirtina šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų šiame papunktyje nurodytų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų apskaičiavimo metodiką ir paslaugų teikimo tvarką. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių vadovai, suderinę su įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu, tvirtina savo teikiamų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir kainas. Šio įstatymo 8 straipsnio 3 punkte nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašas ir kainos nustatomi įstaigų ir įmonių įstatuose nustatyta tvarka. Šių paslaugų teikimo ir šiame papunktyje nustatytų reikalavimų laikymosi priežiūros tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras; c) mokamas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir šių paslaugų kainų apskaičiavimo ir indeksavimo metodiką bei šių paslaugų teikimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras, o šių paslaugų kainas nustato šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių vadovai, suderinę su įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu. Kaip laikomasi šiame papunktyje nustatytų reikalavimų, prižiūri šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių dalyvio teises bei pareigas įgyvendinantis subjektas; 3) papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai moka paslaugos teikėjo nustatytomis kainomis.
4. Įstaigų ir įmonių įstatuose nustatyta tvarka nustatomos: 1) įstaigų ir įmonių, nenurodytų šio įstatymo 8 straipsnyje, teikiamų mokamų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos; 2) įstaigų ir įmonių, nurodytų šio įstatymo 8 straipsnio 3 punkte, teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, dėl kurių jos nėra sudariusios sutarčių su Valstybine ligonių kasa arba kitais LNSS veiklos užsakovais, ir mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos. 5. Šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytos įstaigos ir įmonės šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašus ir kainas ir mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainas viešai skelbia savo interneto svetainėse. Pacientai šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytos įstaigos ar įmonės nustatyta tvarka turi teisę susipažinti, kaip apskaičiuotos mokamų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos. 6. Atskiras valdymo sritis reguliuojantys įstatymai ir jų pagrindu priimami teisės aktai gali nustatyti kitokią su šiais įstatymais priskirtų valstybinių funkcijų užtikrinimu susijusią mokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainų nustatymo ir apmokėjimo tvarką.“
Buvusius įstatymo projekto 4-6 straipsnius laikyti atitinkamai 3-5 straipsniais.
|
Nepritarti |
Argumentai: Siūlomoje išbraukti 2 straipsniu keičiamo įstatymo 11 straipsnio 3 dalyje nustatomos mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygos. Šia nuostata įtvirtinamas prioritetas pirmiausia teikti PSDF lėšomis apmokamas (už kurias pacientui nereikia mokėti) paslaugas, o mokamas paslaugas teikti tik tuomet, jei lieka laisvų resursų, todėl, Komiteto nuomone, ši nuostata svarbi ir reikalinga. Atsižvelgus į šiuos argumentus, pritarta kitam (alternatyviam) Seimo narės J. Sejonienės pasiūlymui dėl 2 straipsnio, o šį pasiūlymą Komiteto posėdžio metu Seimo narė žadėjo atsiimti. |
2. |
Seimo narė J. Sejonienė, 2024-05-14 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Lietuvos Respublikos sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-3250 (toliau - Įstatymo projektas) 2 straipsniu keičiamo Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio naujoje 3 dalyje siūloma numatyti, kad LNSS įstaigos ir įmonės mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti tik užtikrinusios, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas iš PSD fondo biudžeto lėšų, atitinkamą dieną gaus visi dėl šių paslaugų tą dieną užregistruoti pacientai. Svarbu atkreipti dėmesį, kad skirtingais duomenimis nuo 5 iki 30 procentų iš anksto užregistravusių pacientų neatvyksta pas gydytojus konsultacijoms ir apie neatvykimą nepraneša iš anksto. Tokiu būdu ne tik didėja pacientų laukimo eiles, bet ir sveikatos priežiūros įstaigos patiria finansinių nuostolių. Atsižvelgiant į siūlomą keičiamo Sveikatos sistemos įstatymo 11 straipsnio naujos 3 dalies formuluotę, įstaigos neturi faktinės galimybės užtikrinti paslaugų teikimo atitinkamą dieną asmenims, kurie tokių paslaugų gavimui nustatytu laiku neatvyksta. Atsižvelgiant į išdėstytą, tikslinga papildyti ir patikslinti nuostatą dėl LNSS įstaigų ir įmonių mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo sąlygų, kai teikiant mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas privaloma užtikrinti asmens sveikatos priežiūros paslaugų, apmokamų iš PSD fondo biudžeto lėšų, gavimą ne užregistruotiems, bet užregistruotiems ir paslaugų gavimui atvykusiems pacientams.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: 2 straipsnis. 11 straipsnio pakeitimas Pakeisti 11 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „11 straipsnis. LNSS vykdomųjų subjektų veikla ir teikiamos paslaugos, sveikatos priežiūros paslaugų apmokėjimas 1. LNSS vykdomųjų subjektų veiklai ir teikiamoms paslaugoms priskiriama: 1) asmens sveikatos priežiūra; 2) visuomenės sveikatos priežiūra; 3) papildomoji ir alternatyvioji sveikatos priežiūra; 4) farmacinė veikla; 5) LNSS vykdomųjų subjektų teikiamos kitos (mokamos) paslaugos, nepriskiriamos sveikatos priežiūros ir farmacinėms paslaugoms, tačiau reikalingos jų teikimui užtikrinti. Paslaugų kainas nustato paslaugas teikiančios įstaigos vadovas. 2. LNSS vykdomieji subjektai pagal kompetenciją teikia šių rūšių sveikatos priežiūros paslaugas: 1) asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai tiesiogiai nemoka sveikatos priežiūros įstaigoms, o jos apmokamos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo, valstybės biudžeto ar savivaldybių biudžetų, ar savivaldybių visuomenės sveikatos rėmimo specialiosios programos lėšų; 2) šias mokamas asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai (juridiniai ir fiziniai asmenys) privalo sumokėti: a) šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių teikiamas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išskyrus nurodytas šio punkto b papunktyje. Šių paslaugų kainų apskaičiavimo metodiką ir paslaugų teikimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių vadovai, suderinę su sveikatos apsaugos ministro įgaliota įstaiga ir įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu, tvirtina šių paslaugų sąrašą ir kainas. Kaip laikomasi šiame papunktyje nustatytų reikalavimų, prižiūri šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių dalyvio teises bei pareigas įgyvendinantis subjektas; b) šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, dėl kurių teikimo ir apmokėjimo Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis šio įstatymo 8 straipsnyje nurodytos įstaigos ir įmonės yra sudariusios sutartis su Valstybine ligonių kasa, tačiau kurių gavimo sąlygų, nustatytų šiame įstatyme, pacientas neatitinka. Sveikatos apsaugos ministras tvirtina šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų šiame papunktyje nurodytų asmens sveikatos priežiūros paslaugų kainų apskaičiavimo metodiką. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ar įmonių vadovai, suderinę su įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu, tvirtina savo teikiamų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir kainas. Šio įstatymo 8 straipsnio 3 punkte nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašas ir kainos nustatomi įstaigų ir įmonių įstatuose nustatyta tvarka. Šių paslaugų teikimo ir šiame papunktyje nustatytų reikalavimų laikymosi priežiūros tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras; c) mokamas visuomenės sveikatos priežiūros paslaugas. Šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių teikiamų mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų sąrašą ir šių paslaugų kainų apskaičiavimo ir indeksavimo metodiką bei šių paslaugų teikimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras, o šių paslaugų kainas nustato šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių vadovai, suderinę su įstaigos ar įmonės dalyvio teises bei pareigas įgyvendinančiu subjektu. Kaip laikomasi šiame papunktyje nustatytų reikalavimų, prižiūri šio įstatymo 8 straipsnio 1 ir 2 punktuose nurodytų įstaigų ir įmonių dalyvio teises bei pareigas įgyvendinantis subjektas; 3) papildomosios ir alternatyviosios sveikatos priežiūros paslaugas, už kurias jų gavėjai moka paslaugos teikėjo nustatytomis kainomis. 3. LNSS įstaigos ir įmonės šio straipsnio 2 dalies 2 punkto a ir b papunkčiuose nurodytas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti tik užtikrinusios, kad asmens sveikatos priežiūros paslaugas, apmokamas iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšų, atitinkamą dieną gaus visi joms tą dieną užregistruoti ir paslaugų gavimui atvykę pacientai, o šio įstatymo 8 straipsnyje nurodyta įstaiga ar įmonė šio straipsnio 2 dalies 2 punkto b papunktyje nurodytas mokamas asmens sveikatos priežiūros paslaugas gali teikti tik tuo atveju, jei užtikrinama, kad Valstybinės ligonių kasos ir asmens sveikatos priežiūros įstaigos sutarties dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų išlaidų apmokėjimo galiojimo metu pacientams bus suteiktos visos šioje sutartyje nurodyto masto asmens sveikatos priežiūros paslaugos. Šios dalies nuostatų įgyvendinimo tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras. 4. Įstaigų ir įmonių įstatuose nustatyta tvarka nustatomos: 1) įstaigų ir įmonių, nenurodytų šio įstatymo 8 straipsnyje, teikiamų mokamų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos; 2) įstaigų ir įmonių, nurodytų šio įstatymo 8 straipsnio 3 punkte, teikiamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų, dėl kurių jos nėra sudariusios sutarčių su Valstybine ligonių kasa arba kitais LNSS veiklos užsakovais, ir mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos. 5. Šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytos įstaigos ir įmonės šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytų mokamų asmens sveikatos priežiūros paslaugų sąrašus ir kainas ir mokamų visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainas viešai skelbia savo interneto svetainėse. Pacientai šio straipsnio 2 dalies 2 punkte nurodytos įstaigos ar įmonės nustatyta tvarka turi teisę susipažinti, kaip apskaičiuotos mokamų asmens ir visuomenės sveikatos priežiūros paslaugų kainos. 6. Atskiras valdymo sritis reguliuojantys įstatymai ir jų pagrindu priimami teisės aktai gali nustatyti kitokią su šiais įstatymais priskirtų valstybinių funkcijų užtikrinimu susijusią mokamų sveikatos priežiūros paslaugų kainų nustatymo ir apmokėjimo tvarką.“
|
Pritarti |
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų pasiūlymai: papildomi Komitetai nepaskirti.
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas (pagal Lietuvos Respublikos Seimo statuto 150 straipsnį. Jeigu siūlomas sprendimas numatytas Seimo statuto 150 straipsnio 1 dalies 3–6 punktuose, pateikiami šio sprendimo argumentai): pritarti Komiteto patobulintam Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui XIVP-3250(2) ir Komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Sveikatos reikalų komitetas, 2024-05-15 |
5 |
|
|
|
Argumentai: Siekiant tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui, siūlytina nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą. Taip pat, atsižvelgiant į tai, kad visi įstatymų įgyvendinamieji teisės aktai paprastai turi būti priimami iki įstatymo įsigaliojimo, siūlytume patikslinti projekto 5 straipsnio 2 dalyje nurodytą datą. Pasiūlymas: pakeisti 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2. Sveikatos apsaugos ministras iki |
Pritarti |
|
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Matulas, R. Šalaševičiūtė, A. Veryga.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.
PRIDEDAMA. Komiteto siūlomas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Antanas Matulas
Sveikatos reikalų komiteto biuro patarėja Kristina Civilkienė