LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
TEISĖS IR TEISĖTVARKOS KOMITETAS
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 56, 57, 58 IR 589 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO nr. xivp-3253
2024-05-22 Nr. 102-P-16
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininkė Irena Haase, komiteto pirmininko pavaduotoja Agnė Širinskienė, komiteto nariai: Aušrinę Armonaitę pavaduojantis Tomas Vytautas Raskevičius, Gabrielių Landsbergį pavaduojanti Jurgita Sejonienė, Česlav Olševski, Julius Sabatauskas, Vilių Semešką pavaduojanti Rasa Petrauskienė, Algirdas Stončaitis, Andrių Vyšniauską pavaduojantis Andrius Navickas.
Kviestieji asmenys: Sveikatos apsaugos ministerijos Teisės skyriaus vyresnioji patarėja Aušrinė Storpirštienė, Valstybinės ligonių kasos prie SAM Teisės skyriaus patarėja Evelina Galčiūtė.
Komiteto biuro vedėja Dalia Komparskienė, patarėjos: Martyna Civilkienė, Jurgita Janušauskienė, Rita Karpavičiūtė, Dalia Latvelienė, Irma Leonavičiūtė, Rita Varanauskienė, Loreta Zdanavičienė, vyriausioji specialistė Aidena Bacevičienė, padėjėjos: Meilė Čeputienė, Rivena Zegerienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2023-10-31 |
2, 3 |
|
|
Projekto 2 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso 57 straipsnio 1 ir 3 dalių dispozicijos derintinos su 2023 m. gegužės 11 d. priimtu ir 2024 m. sausio 1 d. įsigaliosiančio Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 2, 5, 6, 8, 9, 91, 10, 12, 121, 15, 17, 21, 22, 23, 26, 30, 43 straipsnių ir II skyriaus pavadinimo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 31 straipsniu įstatymu Nr. XIV-1942 (šiuo įstatymu yra praplėsta kompensuojama sveikatos priežiūra, be kita ko, į ją įtraukiant ir specialiosios medicininės paskirties maisto produktų įsigijimo išlaidų kompensavimą, o ortopedijos techninės priemonės nurodomos kaip medicinos pagalbos priemonių dalis (žr., pavyzdžiui Sveikatos draudimo įstatymo 9 straipsnio 2 dalies ar 10 straipsnio nuostatas)). Pritarus šiai pastabai, atitinkamai tikslintinas ir 57 straipsnio pavadinimas (visas šis straipsnis turėtų būti dėstomas nauja redakcija). Analogiškai tikslintinas projekto 3 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso 58 straipsnis. Be to, projekte turėtų būti dėstomos skirtingos Administracinių nusižengimų kodekso 57 ir 58 straipsnių redakcijos su skirtingu jų įsigaliojimu (viena redakcija su įsigaliojimu nuo 2024 m. sausio 1 d. – atsižvelgiant į įstatymo Nr. XIV-1942 nuostatas, o kita – nuo 2024 m. liepos 1d. - papildomai atsižvelgiant į teritorinių ligonių kasų reorganizavimą nustatantį reguliavimą). |
Pritarti |
Įstatymo projektas patobulintas, atsižvelgiant į šią Teisės departamento pastabą ir Sveikatos reikalų komiteto pasiūlymus. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Lietuvos savivaldybių asociacija 2023-12-28 |
|
|
|
Lietuvos savivaldybių asociacija susipažino su Sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 straipsnių, V ir VI skyrių pakeitimo bei 32, 33, 34, 35 ir 36 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektu XIVP-3249, Sveikatos sistemos įstatymo Nr. I-552 8, 11, 13 ir 76 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP- 3250, Sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 2, 3, 13, 152, 153, 46 ir 52 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3251, Visuomenės sveikatos priežiūros įstatymo Nr. IX- 886 26 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3252, Administracinių nusižengimų kodekso 56, 57, 58 ir 589 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3253, Žalos, atsiradusios dėl valdžios institucijų neteisėtų veiksmų, atlyginimo ir atstovavimo valstybei ir Lietuvos Respublikos Vyriausybei įstatymo Nr. IX-895 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3254, Pacientų teisių ir žalos sveikatai atlyginimo įstatymo Nr. I-1562 27 straipsnio pakeitimo įstatymo projektu XIVP-3255 ir pastabų ar pasiūlymų jiems neturi.
|
Atsižvelgti |
|
2. |
Jaunųjų gydytojų asociacija 2023-12-29
|
|
|
|
Jaunųjų gydytojų asociacija (toliau –Asociacija) gavo Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komiteto (toliau – Komitetas) 2023 m. lapkri2čo 15 d. sprendimą Nr. 111 S-36 Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 straipsnių, V ir VI skyrių pakeitimo bei 32, 33, 34, 35 ir 36 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto (toliau bendrai – Įstatymo projektas) bei lydimųjų įstatymų pakeitimo projektų. <rašte teikiamos pastabas, nesusijusios su ANK pakeitimo projektu> |
Atsižvelgti |
Rašte teikiamos pastabos, nesusijusios su svarstomu ANK pakeitimo projektu. |
3. |
Lietuvos privačių sveikatos priežiūros įstaigų asociacija 2023-12-29
|
|
|
|
Lietuvos Respublikos Seimo Sveikatos reikalų komitetas (toliau – SRK) 2023-11-15 priėmė sprendimą Nr. 111-S-36 Dėl Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 straipsnių, V ir VI skyrių pakeitimo bei 32, 33, 34, 35 ir 36 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projekto XIVP-3249 ir jį lydinčiųjų įstatymų projektų (toliau – Dokumentų paketas) svarstymo parengiamųjų darbų. Sprendimu SRK prašo socialinių partnerių, tarpe jų – ir Lietuvos privačių sveikatos priežiūros įstaigų asociacijos (toliau – Asociacija) pateikti išvadas dėl derinamų įstatymų projektų. Dėkojame, kad SRK paprašė Asociacijos nuomonės, derinant Dokumentų paketą. Asociacija bendradarbiavo su Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministerija (toliau – SAM) šiai rengiant Dokumentų paketą ir dalį siūlomų pakeitimų yra aptarę bei suderinę. Todėl toliau pateikiame mūsų pastabas bei siūlymus tik dėl tų pakeitimų, kuriems turime pastabų. Tikimės, kad SRK į mūsų pateiktus komentarus atsižvelgs ir atliks atitinkamus pakeitimus. Asociacijos teikiamos pastabos yra susijusios su Lietuvos Respublikos sveikatos draudimo įstatymo Nr. I-1343 (toliau – SDĮ) 4, 6, 7, 8, 9, 91, 92, 11, 121, 14, 18, 20, 23, 26, 261, 262, 27, 28, 30, 31 straipsnių, V ir VI skyrių pakeitimo bei 32, 33, 34, 35 ir 36 straipsnių pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektu XIVP-3249 (toliau – Projektas). <toliau rašte dėstomos pastabos, nesusijusios su ANK projektu> |
Atsižvelgti |
Rašte teikiamos pastabos, nesusijusios su svarstomu ANK pakeitimo projektu. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
2 |
|
|
|
Argumentai: pasiūlymas teikiamas, siekiant suderinti jau įsigaliojusias Sveikatos draudimo įstatymo nuostatas su teikiamo įstatymo projekto nuostatomis. Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: “2 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „57 straipsnis. Neteisingų duomenų apie
suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp
jų ortopedijos technines priemones), specialiosios medicininės paskirties
maisto produktus ir 1. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens
sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius
vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios
medicininės paskirties maisto produktus ir užtraukia įspėjimą asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl asmens
sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų apmokėjimo iš
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios verčiasi
farmacine veikla, ir kitų įmonių, sudariusių sutartis su teritorinėmis
ligonių kasomis dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų, 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. 3. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens
sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius
vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios
medicininės paskirties maisto produktus ir užtraukia baudą asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl asmens
sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų apmokėjimo iš
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios verčiasi
farmacine veikla, ir kitų įmonių, sudariusių sutartis su teritorinėmis
ligonių kasomis dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų, 4. Šio straipsnio 3 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Straipsnis pakoreguotas, atsižvelgiant į SDĮ įstatymo nuostatas, redaktorių pastebėjimus ir patobulintame projekte dėstomas taip: „2 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „57
straipsnis. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros
paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius vaistus, 1. Neteisingų duomenų apie suteiktas
asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, užtraukia įspėjimą asmens
sveikatos priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių
kasomis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų
apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios
verčiasi farmacine veikla, ir kitų 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. 3. Neteisingų duomenų apie suteiktas
asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, užtraukia baudą asmens sveikatos
priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl
asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų apmokėjimo iš
Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios verčiasi
farmacine veikla, ir kitų 4. Šio straipsnio 3 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“
|
2. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
3 |
|
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: papildyti nauju 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „3 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „57 straipsnis. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) .kompensuojamuosius vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios medicininės paskirties maisto produktus ir nuomojamas medicinos priemones pateikimas 1. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens
sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius
vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios
medicininės paskirties maisto produktus ir nuomojamas medicinos
priemones Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos
ministerijos užtraukia įspėjimą asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, sudariusių sutartis su 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. 3. Neteisingų duomenų apie suteiktas
asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios
medicininės paskirties maisto produktus ir nuomojamas
medicinos priemones pateikimas Valstybinei
ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos užtraukia baudą asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, sudariusių sutartis su 4. Šio straipsnio 3 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į projekto 2 str. korekcijas, šis straipsnis dėstytinas taip: „3 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „57 straipsnis. Neteisingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius vaistus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), specialiosios medicininės paskirties maisto produktus ir nuomojamas medicinos priemones pateikimas 1. Neteisingų duomenų apie
suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines
priemones), specialiosios medicininės
paskirties maisto produktus ir nuomojamas
medicinos priemones Valstybinei
ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos užtraukia įspėjimą asmens
sveikatos priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo vieno šimto keturiasdešimt iki trijų šimtų eurų. 3. Neteisingų duomenų apie
suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines
priemones), specialiosios medicininės
paskirties maisto produktus ir nuomojamas
medicinos priemones pateikimas
Valstybinei ligonių kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos užtraukia baudą asmens sveikatos
priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su 4. Šio straipsnio 3 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“ |
3. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
4 |
|
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: pakeisti buvusį 3 straipsnį, laikyti jį 4 straipsniu ir išdėstyti taip: „4 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas Pakeisti 58 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „58 straipsnis. Tyčinis melagingų duomenų apie
suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, specialiosios
medicininės paskirties maisto produktus, 1. Tyčinis melagingų duomenų apie suteiktas
asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, specialiosios medicininės paskirties maisto
produktus, užtraukia baudą asmens sveikatos priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios verčiasi farmacine veikla, ir optikų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių kasomis dėl išduotų kompensuojamųjų vaistų, specialiosios medicininės paskirties maisto produktų ir (ar) medicinos pagalbos priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ortopedijos įmonių, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos ar teritorinėmis ligonių kasomis dėl ortopedijos techninių priemonių įsigijimo išlaidų kompensavimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, ūkio subjektų, sudariusių sutartis su Valstybine ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos dėl medicinos priemonių, būtinų apdraustųjų sveikatos priežiūrai namuose užtikrinti, nuomos išlaidų apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, vadovams ar kitiems atsakingiems asmenims nuo trijų šimtų iki penkių šimtų šešiasdešimt eurų. 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Atsižvelgiant į SRK pasiūlymą bei redaktorių pastebėjimą dėl galiojančioje redakcijoje vartojamos sąvokos „optikų“ keitimo ir vietoj jo, vartojant „ūkio subjektų“, kaip yra nustatyta Sveikatos apsaugos ministro 2006 m. kovo 31 d. įsakymu Nr. V-234 patvirtintame „Ortopedijos techninių priemonių ir medicinos priemonių kompensavimo privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto lėšomis tvarkos apraše“, o taip pat į tai, kad šiuo metu optikos sutartis gali būti sudaromos ne tik su teritorinėmis ligonių kasomis, bet ir su Valstybine ligonių kasa prie SAM, ANK 58 straipsnio 1 dalies sankcija dėstytina taip: „užtraukia baudą asmens
sveikatos priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su teritorinėmis ligonių
kasomis dėl asmens sveikatos priežiūros paslaugų teikimo ir šių paslaugų
apmokėjimo iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto, įmonių, kurios
verčiasi farmacine veikla, ir
|
4. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
5 |
|
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: papildyti nauju 5 straipsniu ir jį išdėstyti taip: “5 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas Pakeisti 58 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „58 straipsnis. Tyčinis melagingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius vaistus, specialiosios medicininės paskirties maisto produktus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones) ir nuomojamas medicinos priemones, gautus ir panaudotus centralizuotai perkamus vaistus ir medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), įsigytas medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones) pateikimas 1. Tyčinis melagingų duomenų apie suteiktas
asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir išduotus (parduotus)
kompensuojamuosius vaistus, specialiosios medicininės paskirties maisto
produktus, užtraukia baudą asmens sveikatos priežiūros
įstaigų, sudariusių sutartis su 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“ |
Pritarti iš dalies |
Projekto 5 straipsnis dėstytinas taip: „5 straipsnis. 58 straipsnio pakeitimas Pakeisti 58 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „58 straipsnis. Tyčinis melagingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas, išduotus (parduotus) kompensuojamuosius vaistus, specialiosios medicininės paskirties maisto produktus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones) ir nuomojamas medicinos priemones, gautus ir panaudotus centralizuotai perkamus vaistus ir medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), pateikimas 1. Tyčinis
melagingų duomenų apie suteiktas asmens sveikatos priežiūros paslaugas ir
išduotus (parduotus) kompensuojamuosius vaistus, specialiosios medicininės
paskirties maisto produktus, medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines
priemones) ir nuomojamas medicinos priemones, gautus ir panaudotus centralizuotai
perkamus vaistus ir medicinos pagalbos priemones (tarp jų ortopedijos technines priemones), pateikimas Valstybinei ligonių
kasai prie Sveikatos apsaugos ministerijos užtraukia baudą asmens sveikatos
priežiūros įstaigų, sudariusių sutartis su 2. Šio straipsnio 1 dalyje numatytas administracinis nusižengimas, padarytas pakartotinai, užtraukia baudą nuo šešių šimtų iki aštuonių šimtų penkiasdešimt eurų.“
|
5. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
6,7 |
|
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: buvusius 4 ir 5 straipsnius laikyti atitinkamai 6 ir 7 straipsniu. |
Pritarti |
|
6. |
Sveikatos reikalų komitetas 2024-05-15 |
7 |
|
|
|
Argumentai: tie patys. Pasiūlymas: pakeisti 7 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „7 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas 1. Šis
įstatymas, išskyrus 2 ir 4 straipsnius, įsigalioja 2. Iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos teritorinių ligonių kasų pradėtą ir nebaigtą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 56, 57, 571, 58, 505 ir 507 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų tyrimą ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą baigia Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.“ |
Pritarti iš dalies |
Argumentai: Kadangi įstatymas turi kelias įsigaliojimo datas: du straipsniai įsigalioja nuo paskelbimo, o likę nuo 2025-07-01, straipsnio 2 dalis koreguotina, nurodant konkrečią datą. Pasiūlymas: “2. Iki 2025 m. birželio 30 d. teritorinių ligonių kasų pradėtą ir nebaigtą Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodekso 56, 57, 571, 58, 505 ir 507 straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų tyrimą ir administracinių nusižengimų bylų nagrinėjimą baigia Valstybinė ligonių kasa prie Sveikatos apsaugos ministerijos.“ |
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms.
8. Balsavimo rezultatai: už – 8, prieš – 0, susilaikė – 0.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: Irena Haase, Agnė Širinskienė.
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas, jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkė (Parašas) Irena Haase
Komiteto biuro patarėja Loreta Zdanavičienė