Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
1
(2)
|
2
(61)
|
|
|
1. Projekto 1
straipsnio 2 dalimi keičiamo Žuvininkystės įstatymo (toliau - keičiamo
įstatymo) 2 straipsnio 61 dalyje įvestas nurodyto reglamento
trumpinys turėtų būti išdėstytas prieš skaičių ir žodį „3 straipsnio“.
|
Pritarti
|
Projekto 1
straipsnio 2 dalį išdėstyti taip:
61. Frachtavimas – kaip
apibrėžta 2017 m. gruodžio 12 d. Europos Parlamento ir Tarybos reglamento
(ES) 2017/2403 dėl tvaraus išorės žvejybos laivynų valdymo (toliau –
Reglamentas (ES) 2017/2403), kuriuo panaikinamas Tarybos reglamentas (EB)
Nr. 1006/2008 (toliau – Reglamentas (ES) 2017/2403) 3 straipsnio 2
dalies f punkte.“
|
2
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
9
(141)
|
1
(2)
|
|
|
2. Projekto 9
straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 141 straipsnio 2 dalyje
siūloma nustatyti, kad „Ūkio subjektams 3 kalendorinius metus per paskutinius
5 kalendorinius metus iki tų metų, kuriais yra suteikiama teisė į žvejybos
kvotą, turėjusiems žvejybos kvotą tam tikrame ežere, polderyje ar tvenkinyje,
be aukciono suteikiama teisė į žvejybos kvotą – ne daugiau kaip 1
pasirinktame tam tikrame ežere, polderyje ar tvenkinyje neviršijant ūkio
subjekto turėtų žvejybos kvotų tame vidaus vandenų telkinyje vidurkio per
pasirinktus 3 kalendorinius metus per paskutinius 5 kalendorinius metus,
suapvalinto iki sveiko skaičiaus, ir aplinkos ministro nustatyto žvejybos
limito. Likusios nesuteiktos teisės į žvejybos kvotą tame vidaus vandenų
telkinyje ūkio subjektams suteikiamos aukciono būdu, neviršijant šioje dalyje
nustatytų apribojimų.“ Atkreiptinas dėmesys, kad analogiško turinio teisinis
reguliavimas yra siūlomas nustatyti ir Lietuvos Respublikos žuvininkystės
įstatymo Nr. VIII-1756 141 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto
(reg. Nr. XIIIP-1670(2)) 1 straipsnio 1 dalimi keičiamo Žuvininkystės
įstatymo 141 straipsnio 2 dalyje. Teisės departamentas savo 2019
m. birželio 10 d. išvadoje dėl šių nuostatų pateikė tokio turinio pastabą:
„Šios projekto nuostatos diskutuotinos šiuo aspektu:
Pažymėtina, kad
šiose projekto nuostatose siūloma nustatyti didžiausią ūkio subjektų, kuriems
gali būti suteikta teisė į žvejybos kvotą, skaičių ežeruose, polderiuose ir
tvenkiniuose: priklausomai nuo vidaus vandenų telkinio dydžio, nuo 1 iki 3
ūkio subjektų. Siūlomu teisiniu reguliavimu šis ūkio subjektų skaičiaus
apribojimas būtų taikomas ir aukciono, ir ne aukciono būdu suteikiant teises
į žvejybos kvotas. Todėl, jei minėtuose vidaus vandenų telkiniuose ūkio
subjektai anksčiau turėjo žvejybos kvotas, tai pasiekus įstatymo nustatytą
maksimalų ūkio subjektų skaičių ne aukciono būdu suteikus teises į žvejybos
kvotas, aukcionas nebūtų skelbiamas. Tokiu būdu būtų sumažintos galimybės
anksčiau neturėjusiems teisės į žvejybos kvotas ūkio subjektams patekti į
verslinės žvejybos rinką vidaus vandenyse. Atsižvelgiant į tai, svarstytina,
ar siūlomu teisiniu reguliavimu būtų užtikrinta sąžiningos konkurencijos
laisvė.“
Pažymėtina, kad
dėl šių nuostatų (taigi, ir dėl projekto 9 straipsnio 1 dalimi keičiamo
įstatymo 141 straipsnio 2 dalies analogiškų nuostatų) laikomės
tokios pačios nuomonės.
Atkreiptinas
dėmesys ir į tai, kad Kaimo reikalų komitetas 2019 m. birželio 12 d. savo
išvadoje Nr. 110-P-13 nurodytai Teisės departamento pastabai pritarė ir kaip
argumentus, pagrindžiančius nuomonę, nurodė: „Siūlomas teisės į žvejybos
kvotą be aukciono suteikimo mechanizmas gali sąlygoti teisinę koliziją, kai
vandens telkinyje, kuriame gali būti suteikiama teisė į žvejybos kvotą tik
dvejiems ūkio subjektams, net treji ūkio subjektai gali būti žvejoję po 3
metus iš 5 kalendorinių metų ir tuomet būtų neaišku, kuriems dvejiems iš jų
turėtų būti suteikiama teisė į žvejybos kvotą be aukciono.“
|
Pritarti
iš dalies
|
Siekiant išvengti galimų kolizijų, nurodytų
Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastaboje, patikslintina Projekto 9
straipsnio 1 dalis.
Patikslinti Projekto 9 straipsnio 1 dalimi
keičiamo įstatymo 141 straipsnio 2 dalį taip: „Ūkio subjektams 3
kalendorinius metus per paskutinius 5 kalendorinius metus iki tų metų,
kuriais yra suteikiama teisė į žvejybos kvotą, turėjusiems žvejybos kvotą tam
tikrame ežere, polderyje ar tvenkinyje, be aukciono suteikiama teisė į
žvejybos kvotą – ne daugiau kaip 1 pasirinktame tam tikrame ežere, polderyje
ar tvenkinyje neviršijant ūkio subjekto turėtų žvejybos kvotų tame vidaus
vandenų telkinyje vidurkio per pasirinktus 3 kalendorinius metus per
paskutinius 5 kalendorinius metus, suapvalinto iki sveiko skaičiaus, ir
aplinkos ministro nustatyto žvejybos limito. Tuo atveju jeigu suteiktinų
teisių į žvejybos kvotą suma viršija šioje dalyje nustatytus apribojimus,
teisės į žvejybos kvotą suteikiamos ūkio subjektams, turėjusiems didžiausią
vidurkį žvejybos kvotų kiekio tame vidaus vandenų telkinyje per pasirinktus 3
kalendorinius metus per paskutinius 5 kalendorinius metus. Likusios
nesuteiktos teisės į žvejybos kvotą tame vidaus vandenų telkinyje ūkio
subjektams suteikiamos aukciono būdu, neviršijant šioje dalyje nustatytų
apribojimų.
|
3
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
9
|
4
|
|
|
3. Projekto 9
straipsnio 4 dalies pakeitimų esmės išdėstyme brauktina formuluotė „ir jį
išdėstyti taip“.
|
Pritarti
|
Išdėstyti 9 straipsnio 4 dalį taip: „4. Papildyti 141 straipsnio 3 dalį 6 punktu ir
jį išdėstyti taip:“
|
4
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
9
(141)
|
4
(3)
|
(6)
|
|
4. Projekto 9
straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 141 straipsnio 3 dalies 6
punkto nuostatose nėra aiškios antrojo sakinio nuostatos, nes keičiamo
įstatymo 141 straipsnio 2 dalyje nustatyti apribojimai taikomi
ežeruose, polderiuose ir tvenkiniuose, tuo tarpu keičiamo įstatymo 141
straipsnio 3 dalis nustato apribojimus, į kuriuos atsižvelgiama suteikiant
teisę į žvejybos kvotą kituose (t. y., ne įstatymo 141
straipsnio 2 dalyje nurodytuose) vidaus vandenyse.
|
Pritarti
|
Projekto 9 straipsnio 4 dalimi keičiamo
įstatymo 141 straipsnio 3 dalies 6 punktą išdėstyti taip:
„6) 3 kalendorinius
metus per paskutinius 5 kalendorinius metus iki tų metų, kuriais yra
suteikiama teisė į žvejybos kvotą, žvejybos kvotą, išreikštą galimu sugauti
tam tikros rūšies žuvų kiekiu, tam tikrame vidaus vandenų telkinyje
turėjusiems ūkio subjektams be aukciono suteikiama teisė į žvejybos kvotą
tame vandens telkinyje tos rūšies žuvų specializuotajai žvejybai – ne daugiau
kaip 10 procentų aplinkos ministro nustatyto žvejybos limito, neviršijant
ūkio subjekto turėtų tos rūšies žuvų žvejybos kvotų tame vidaus vandenų
telkinyje vidurkio per pasirinktus 3 kalendorinius metus per paskutinius 5
kalendorinius metus, suapvalinto iki sveikojo skaičiaus. Likusios nesuteiktos
teisės į žvejybos kvotą tame vidaus vandenų telkinyje ūkio subjektams
suteikiamos aukciono būdu, neviršijant šio straipsnio 2 dalyje nustatytų
apribojimų.“
|
5
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
12
(17)
|
2
(21)
|
|
|
5. Svarstytina,
ar siekiant aiškumo, nereikėtų tikslinti projekto 12 straipsnio 2 dalimi
keičiamo įstatymo 17 straipsnio 21 dalies nuostatų, aiškiai
nustatant sąlygas, kada Žuvininkystės tarnyba sustabdo verslinę žvejybą tam
tikrame geografiniame žvejybos rajone, t. y., nėra aišku, ar siūlomos
nustatyti sąlygos (stichinė nelaimė, vykdomi darbai, nelaimė dėl žmonių
veiklos) yra susijusios su geografiniu žvejybos rajonu, kuriame būtų
sustabdoma verslinė žvejyba (pavyzdžiui, darbai vykdomi tame rajone), ar šios
sąlygos gali apimti ir kitas teritorijas (pavyzdžiui, darbai vykdomi uosto
krantinėje ar pan.).
Taip pat, nėra
aišku, ar verslinė žvejyba būtų sustabdoma, jei tam tikrame geografiniame
žvejybos rajone dėl vykdomos žvejybos ar kitų priežasčių būtų labai sumažėję
ar išeikvoti žuvų ištekliai arba būtų išnaudotos žvejybos kvotos.
Atkreiptinas dėmesys, kad Reglamento (ES) Nr. 1224/2009, nurodyto projekto 27
straipsniu keičiamo priedo 5 punkte kaip įgyvendinamojo Europos Sąjungos
teisės akto, 35 straipsnio 2 dalyje yra nustatyta, kad valstybė narė
uždraudžia visiems su jos vėliava plaukiojantiems žvejybos laivams ar jų
daliai vykdant atitinkamą žvejybą žvejoti tuos išteklius ar vykdyti tų
išteklių grupės, kurių kvota išnaudota, žvejybą arba turint tą žvejybos
įrankį vykdyti žvejybą tame geografiniame rajone, kur išnaudotos didžiausios
leidžiamos žvejybos pastangos. Atsižvelgiant į tai, manytina, kad projekto 12
straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 21 dalies
nuostatos neatitinka Reglamento (ES) Nr. 1224/2009 minėtų nuostatų. Projekto
nuostatas reikėtų tikslinti.
|
Pritarti
iš dalies
|
Detalizuotina,
jog verslinė žvejyba stabdoma dėl įvykių atsirandančių tame žvejybos rajone.
Nurodytina, jog
Reglamento (ES) Nr. 1224/2009 nuostatos dėl žuvies išnaudojimo, kaip stabdymo
pagrindo, nėra tikslinga įtraukti, kadangi reglamentas yra tiesioginio
taikymo aktas.
Patikslinti
projekto 12 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 21
dalį taip:
„21.
Žuvininkystės tarnyba sustabdo tam tikros rūšies žuvų verslinę žvejybą tam
tikrame geografiniame žvejybos rajone, informuoja apie tai ūkio subjektus,
turinčius teisę vykdyti tos rūšies žuvų verslinę žvejybą, ir sprendimą
sustabdyti verslinę žvejybą paskelbia savo interneto svetainėje, jeigu yra
bent viena iš šių sąlygų, dėl kurių tame geografiniame žvejybos rajone
nėra įmanoma vykdyti verslinę žvejybą:
1) stichinės
nelaimės,
2) vykdomų
darbų,
3) nelaimės dėl
žmonių veiklos atveju.“
|
6
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
12
(17)
|
5
(11)
|
|
|
6. Projekto 12
straipsnio 5 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 11 dalies nuostatų „ūkio
subjektams, valdantiems Lietuvos Respublikos žvejybos laivą, turintį galiojantį
žvejybos laivo atitikties liudijimą arba galiojantį saugaus plaukiojimo
liudijimą“ turinys nėra aiškus, nes nei projekto, nei keičiamo įstatymo
nuostatose nėra teisinio reguliavimo, reglamentuojančio žvejybos laivo
atitikties liudijimus ar saugaus plaukiojimo liudijimus, jų išdavimo,
galiojimo tvarką ir pan.
|
Pritarti
|
Žvejybos laivo atitikties liudijimų
išdavimą reglamentuoja Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2004 m.
sausio 14 d. įsakymas Nr. 3-17 „Dėl Žvejybos laivų, kurių ilgis 24 m ir
daugiau, saugos ir kontrolės taisyklių patvirtinimo“ (Žin., 2004, Nr.
18-563), Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2005 m.
liepos 28 d. įsakymas Nr. V-133 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 104-3867; 2010, Nr. 3-147; TAR, 2016-12-13,
Nr. 2016-28808). Atitinkamai, saugaus plaukiojimo liudijimo išdavimą
reglamentuoja Lietuvos saugios laivybos administracijos direktoriaus 2005 m.
liepos 28 d. įsakymas Nr. V-133 „Dėl Lietuvos Respublikos jūrų laivų registre
įregistruotų laivų patikrinimo ir liudijimų išdavimo tvarkos aprašo
patvirtinimo“ (Žin., 2005, Nr. 104-3867; 2010, Nr. 3-147; TAR, 2016-12-13,
Nr. 2016-28808).
Patikslinti Projekto 12 straipsnio 5 dalimi
keičiamo įstatymo 17 straipsnio 11 dalį taip:
„11. Teisė į žvejybos galimybes
ar teisė naudoti žvejybos įrankius suteikiama arba perleidžiama ir
individualios žvejybos galimybės skiriamos ūkio subjektams, valdantiems Lietuvos
Respublikos žvejybos laivą, turintį galiojantį žvejybos laivo atitikties
liudijimą arba galiojantį saugaus plaukiojimo liudijimą, išduotą teisės
aktų nustatyta tvarka, jeigu nebus viršytas žemės ūkio ministro
nustatytas žvejybos pajėgumo ribojimas atitinkamame geografiniame žvejybos
rajone.“
|
7
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
13
(171)
|
3
(8)
|
|
|
7. Projekto 13
straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 171 straipsnio 8 dalyje
siūloma atsisakyti nuostatų „Jeigu ūkio subjektai keičiasi nelygiavertėmis
individualiomis žvejybos galimybėmis, žemės ūkio ministro nustatyta tvarka
žuvų ištekliams atkurti ir saugoti ūkio subjektas, kuris, apsikeitęs
individualiomis žvejybos galimybėmis, gauna mažesnės vertės individualias
žvejybos galimybes negu jam buvo skirta, turi sumokėti 10 procentų nuo
apsikeičiamų individualių žvejybos galimybių verčių skirtumo“. Šios projekto
nuostatos svarstytinos keliais aspektais:
Pirma, svarstytina,
ar toks siūlomas nustatyti teisinis reguliavimas, kai panaikinamas
apsikeitimas lygiavertėmis žvejybos kvotomis sumokant tam tikrą mokestį,
nesukurs mechanizmo, kuriuo ūkio subjektai per apsikeitimus nelygiavertėmis
žvejybos kvotomis galėtų iš esmės vykdyti žvejybos kvotų pardavimus keisdami,
pavyzdžiui, 1 kg vienos rūšies žuvų kvotos į 10 t kitos rūšies žuvų kvotos.
Manytina, kad toks teisinis reguliavimas galimai sukuria prielaidas
praktiškai nevykdyti verslinės žvejybos veiklos, o gautas iš valstybės
žvejybos kvotas nelygiaverčiai apsikeisdami tiesiog pardavinėti kitiems ūkio
subjektams ir gauti už tai valstybės sąskaita pelną. Svarstytina, ar toks
siūlomas teisinis reguliavimas atitinka teisėkūros tikslingumo ir aiškumo
principus.
Antra, nėra
aiškus šių projektų santykis su keičiamo įstatymo 171 straipsnio
10 ir 11 dalimis, kuriose yra nustatyta, kad apsikeitimas, kai ūkio subjektai
keičiasi nelygiavertėmis individualiomis žvejybos galimybėmis, yra
patvirtinamas tik tada, kai sumokamas mokestis.
|
Pritarti
iš dalies
|
Nurodytina, jog
neproporcingas kvotų apsikeitimas bus galimas vykdyti tik tarp Lietuvos
žvejybos įmonių, kurios privalės tenkinti šias sąlygas: (a) turėti žvejybos
kvotų (abidvi besikeičiančios įmonės); (b) turėti žvejybos laivus (abidvi
įmonės). Nurodytos nuostatos užtikrins, kad nebūtų vykdoma prekyba žvejybos
kvotomis.
Pastebėtina,
jog esant sudėtingai žvejybos Baltijos jūroje situacijai (ypač atsižvelgus į
menkių draudimus), yra būtinas verslinės žvejybos veiklos skatinimas. Atitinkamai,
dėl nurodytų tam tikrų išteklių žvejybos draudimo ir/ar jų riboto paskirstymo
(pavyzdžiui, tik priegaudai), kai kurių išteklių apsikeitimas gali
nebeatitikti esamų galiojančių proporcingumo reikalavimų.
Atsižvelgus į
Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabą tikslintinos įstatymo 171
straipsnio 10 ir 11 dalys siekiant užtikrinti jų atitiktį ryšium su keičiamo
įstatymo 171 straipsnio 8 dalimi, t. y. atsisakyti nurodytose
straipsnio dalyse nuostatų dėl mokesčių už apsikeitimus nustatymo.
Papildyti 13
straipsnį (171 straipsnio pakeitimas) 5 ir 6 dalimis, jas
išdėstant taip:
5. Pakeisti 171
straipsnio 10 dalį ir ją išdėstyti taip:
„10. Žemės ūkio
ministro įgaliota institucija ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo
kreipimosi dėl apsikeitimo individualiomis žvejybos galimybėmis dienos apskaičiuoja
apsikeičiamų individualių žvejybos galimybių vertes, kaip nurodyta šio
straipsnio 7 dalyje, mokėtiną žuvų ištekliams atkurti ir saugoti lėšų sumą,
jeigu apsikeičiamų individualių žvejybos galimybių vertės skirtingos, ir apie
tai informuoja individualiomis žvejybos galimybėmis apsikeisti siekiančius
ūkio subjektus patvirtina apsikeitimą individualiomis žvejybos
galimybėmis.“
„6. Pripažinti
netekusia galios 171 straipsnio 11 dalį.“
|
8
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
15
(174)
|
(9)
|
|
|
8. Projekto 15
straipsniu keičiamo įstatymo 174 straipsnio 9 dalyje (buvusioje
keičiamo įstatymo 174 straipsnio 10 dalyje) siūloma atsisakyti
nuostatų „Pradinė aukciono kaina yra vienas procentas nuo tam tikros rūšies
žuvų žvejybos galimybių vertės“. Ankstesniame projekto variante ši kaina buvo
sumažinta iki 0,1 procento nuo bendros kiekvienais metais pagal įsigytą teisę
į žvejybos galimybes skirtinų tam tikros rūšies žuvų individualių žvejybos
galimybių vertės. Pagal projektu siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą
pradinė aukciono kaina būtų nustatoma žemės ūkio ministro nustatytoje
tvarkoje. Manytina, kad pradinė aukciono kaina laikytina esmine ūkinės
veiklos sąlyga, kuri turėtų būti nustatyta įstatyme, o ne poįstatyminiame
teisės akte. Be to, atkreipiame dėmesį, kad Konstitucinis Teismas savo
nutarimuose ne kartą pažymėjo, kad nustatyti esmines ūkinės veiklos sąlygas,
draudimus ir ribojimus, darančius esminį poveikį ūkinei veiklai galima tik
įstatymu (Konstitucinio Teismo 2005 m. lapkričio 3 d., 2006 m. gegužės 31 d.
nutarimai).
|
Nepritarti
|
Pradinė
aukciono kaina įstatyme nėra nurodoma, kadangi ji nenustatytina. Ūkio
subjektai, dalyvaujantys aukcione pateikia kainos pasiūlymus.
|
9
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
17
(176)
|
(2)
|
|
|
9. Projekto 17
straipsniu keičiamo įstatymo 176 straipsnio 2 dalyje siūloma
nustatyti, kad „Teisė į vieną procentą žvejybos galimybių
tolimuosiuose žvejybos rajonuose paliekama nesuteikta ūkio subjektams. Ši
žvejybos galimybių dalis žemės ūkio ministro nustatyta tvarka aukciono būdu
kiekvienais metais paskirstoma ūkio subjektams <...>“, t. y., projekto
nuostatomis siūloma sumažinti nuo 5 procentų iki 1 procento žvejybos
galimybių dalį, kuri ūkio subjektams būtų paskirstyta aukciono būdu.
Svarstytina, ar toks žvejybos galimybių dalies sumažinimas yra racionalus,
nes žvejyba tolimuosiuose rajonuose, manytina, reikalauja daugiau išlaidų dėl
didelio atstumo ir, ar tokia sumažėjusi žvejybos galimybių dalis būtų
pelninga ir naudinga ūkio subjektams, kad jie dalyvautų aukcionuose.
Be to, žvejybos
galimybių dalis, skiriama pardavimui per aukcioną, sudaro galimybę ateiti į
žuvininkystės sektorių naujam ūkio subjektui. Tokiu projektu siūlomu teisiniu
reguliavimu būtų sumažintos galimybės naujiems ūkio subjektams patekti į
verslinės žvejybos rinką tolimuosiuose žvejybos rajonuose. Atsižvelgiant į
tai, svarstytina, ar siūlomu teisiniu reguliavimu būtų užtikrinta sąžiningos
konkurencijos laisvė.
|
Nepritarti
|
Nurodytina, jog
šiuo metu yra nepagrįstai skirtingai reglamentuotas žvejybos Baltijos jūroje
ir žvejybos tolimuosiuose žvejybos rajonuose aukcione suteikiamų teisių
dydis, t. y. Baltijos jūroje – 1 proc., tolimuosiuose žvejybos rajonuose – 5
proc. Nurodytas skirtingas reglamentavimas nėra pagrįstas.
Pastebėtina,
jog šiuo metu yra situacija, kai ūkio subjektai, vykdantys žvejybą
tolimuosiuose žvejybos rajonuose, apskritai nedalyvauja teisių aukcionuose.
Ši situacija lemia kvotų neišnaudojimą. Atsižvelgus į tai tikslingas aukciono
ribos sumažinimas ją sulyginant su aukcionu Baltijos jūroje.
|
10
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
24
(241)
|
|
|
|
10. Projekto 24
straipsnyje keičiamo įstatymo 241 straipsnio nuostatos
tikslintinos:
1) papildant
nuostatomis, kuriose būtų nustatyta, kad paaiškėjus keičiamo įstatymo 241
straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktuose numatytoms sąlygoms, žemės ūkio ministro
įgaliota institucija informuoja pareiškėją apie sprendimą sustabdyti leidimo
introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį
galiojimą;
2) keičiamo
įstatymo 241 straipsnio 9 dalies 1 punkte reikėtų aiškiai
įvardinti subjektą, kuris turėtų atlikti tyrimą ir įvertinti nenumatytas
aplinkybes;
3) keičiamo
įstatymo 241 straipsnio 9 dalies 2 punktas tikslintinas nurodant,
kad šiame punkte minimos sąlygos yra nustatytos Reglamente (EB) Nr. 708/2007,
o vietoj žodžių „ištaiso trūkumus“ įrašant žodžius „pašalina nustatytus
pažeidimus“.
Analogiško
turinio pastaba taikytina ir keičiamo įstatymo 241 straipsnio 10
dalies 3 punkto nuostatoms.
4) keičiamo
įstatymo 241 straipsnio 10 dalies 3 punkte ūkio subjektui
nustatytą terminą ištaisyti nustatytiems svetimų vandens rūšių organizmų
introdukcijos arba nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo sąlygų
trūkumams bei galimybę ir sąlygas šį terminą pratęsti reikėtų perkelti prie
leidimų introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį
galiojimo sustabdymo procedūras reglamentuojančių nuostatų;
5) keičiamo
įstatymo 241 straipsnio 10 dalies 3 punkte reikėtų nustatyti
atskaitos tašką, nuo kurio būtų skaičiuojamas 10 darbo dienų terminas.
|
Pritarti
|
Patikslinti Projekto 24 straipsnyje
keičiamo įstatymo 241 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„Papildyti
Įstatymą 241 straipsniu:
„241 straipsnis. Leidimų
introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį
išdavimas, jų galiojimo sustabdymas, galiojimo sustabdymo panaikinimas ir
leidimų galiojimo panaikinimas
1. Ūkio subjektas turi teisę
akvakultūrai introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų
rūšį, kuriai netaikoma Reglamento (EB) Nr. 708/2007 2 straipsnio 5 dalyje
nurodyta išimtis, tik gavęs žemės ūkio ministro įgaliotos institucijos išduotą
leidimą introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį,
kaip nurodyta Reglamento (EB) Nr. 708/2007 III skyriuje.
2. Ūkio subjektai, norintys
gauti leidimą introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų
rūšį, vadovaudamiesi Vyriausybės patvirtintomis Asmenų prašymų ir skundų
nagrinėjimo ir asmenų aptarnavimo viešojo administravimo subjektuose
taisyklėmis, pateikia žemės ūkio ministro įgaliotai institucijai paraišką
kartu su papildomais dokumentais, parengtais pagal Reglamento (EB) Nr.
708/2007 I priedą.
3. Leidimas introdukuoti svetimą
arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį išduodamas, jeigu yra svetimų
vandens organizmų rūšių introdukcijos arba nevietinių vandens organizmų rūšių
perkėlimo atitiktis Reglamento (EB) Nr. 708/2007 8, 9, 13 ir 19 straipsniuose
numatytoms sąlygoms.
4. Žemės ūkio ministro įgaliota
institucija informuoja pareiškėją apie sprendimą išduoti leidimą introdukuoti
svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį arba apie atsisakymą
išduoti leidimą, nurodydama atsisakymo priežastis, ne vėliau kaip per
Reglamento (EB) Nr. 708/2007 10 straipsnyje nurodytą didžiausią galimą
terminą tokiu pačiu būdu, kokiu buvo gautas prašymas, arba kitu pareiškėjo
prašyme nurodytu būdu.
5. Jeigu pareiškėjas pateikia ne
visus dokumentus leidimui introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę
vandens organizmų rūšį išduoti arba pateikta paraiška neišsami ar netinkamai
įforminta, žemės ūkio ministro įgaliota institucija per 5 darbo dienas nuo
paraiškos gavimo dienos apie tai raštu praneša pareiškėjui ir informuoja, kad
terminas leidimui išduoti bus skaičiuojamas gavus visus trūkstamus dokumentus
ar informaciją.
6. Žemės ūkio ministro įgaliota
institucija kreipiasi į Aplinkos ministeriją, prašydama pateikti nuomonę dėl
Reglamentu (EB) Nr. 708/2007 patariamajam komitetui pavestų klausimų, taip
pat į Valstybinę maisto ir veterinarijos tarnybą dėl svetimų vandens
organizmų rūšių introdukcijos arba nevietinių vandens organizmų rūšių
perkėlimo atitikties Reglamento (EB) Nr. 708/2007 13 ir 19 straipsniuose
nurodytiems reikalavimams.
7. Visa informacija apie
pateiktas paraiškas gauti leidimą introdukuoti svetimą arba perkelti
nevietinę vandens organizmų rūšį ir susijusius dokumentus yra vieša ir
skelbiama žemės ūkio ministro įgaliotos institucijos interneto svetainėje.
8. Leidimo introdukuoti svetimą
arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį galiojimas sustabdomas, jeigu
yra bent viena iš šių sąlygų:
1) paaiškėjus nenumatytoms
aplinkybėms, galinčioms turėti neigiamą įtaką aplinkai arba vietinėms
populiacijoms dėl svetimų vandens organizmų rūšių introdukcijos arba
nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo;
2) jeigu nesilaikoma Reglamente
(EB) Nr. 708/2007 nustatytų svetimų vandens rūšių organizmų introdukcijos
arba nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo sąlygų.
9. Paaiškėjus šio straipsnio 8 dalies 1 ir 2 punktuose
numatytoms sąlygoms, žemės ūkio ministro įgaliota institucija informuoja
pareiškėją apie sprendimą sustabdyti leidimo introdukuoti svetimą arba
perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį galiojimą.
9 10. Leidimo introdukuoti svetimą
arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį galiojimo sustabdymas
panaikinamas, jeigu nebelieka aplinkybių, dėl kurių buvo sustabdytas šio
leidimo galiojimas:
1) žemės ūkio ministro įgaliotai institucijai atlikus tyrimą ir įvertinus
nenumatytas aplinkybes neigiamos įtakos aplinkai arba vietinėms populiacijoms
dėl svetimų vandens organizmų rūšių introdukcijos arba nevietinių vandens
organizmų rūšių perkėlimo nenustatoma;
2) ūkio subjektas ištaiso pašalina
nustatytus svetimų vandens rūšių organizmų introdukcijos arba nevietinių
vandens organizmų rūšių perkėlimo sąlygų, kaip numatyta Reglamente (EB) Nr. 708/2007, trūkumus pažeidimus
ir nebelieka grėsmės aplinkai arba vietinėms populiacijoms.
10 11. Leidimo introdukuoti svetimą
arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį galiojimas panaikinamas, jeigu
yra bent viena iš šių sąlygų:
1) ūkio subjekto prašymu;
2) nustatoma neigiama įtaka
aplinkai arba vietinėms populiacijoms dėl svetimų vandens organizmų rūšių
introdukcijos arba nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo;
3) ūkio subjektas neištaiso
nepašalina nustatytų svetimų vandens rūšių organizmų introdukcijos
arba nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo sąlygų trūkumų pažeidimų
per 10 darbo dienų nuo pranešimo apie priimtą sprendimą sustabdyti leidimo introdukuoti svetimą
arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį galiojimą gavimo dienos. Šis terminas ūkio subjekto
prašymu, atsižvelgiant į objektyvias aplinkybes, gali būti pratęstas ne
ilgiau kaip 3 mėnesiams.
11 12. Panaikinus leidimo
introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens organizmų rūšį
galiojimą, ūkio subjektas, kuriam buvo išduotas tas leidimas, turi
nedelsdamas pašalinti iš aplinkos introdukuotus svetimų ar perkeltus
nevietinių rūšių vandens organizmus ar įgyvendinti Reglamento (EB) Nr.
708/2007 17 straipsnyje nurodytą, žemės ūkio ministro įgaliotos institucijos
patvirtintą nenumatytų atvejų planą, jeigu toks planas buvo patvirtintas.
12 13. Valstybinė maisto ir
veterinarijos tarnyba, atsižvelgusi į žemės ūkio ministro įgaliotos
institucijos išduotą leidimą introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę
vandens organizmų rūšį, užtikrina svetimų introdukcijos ir bandomųjų
nevietinių vandens organizmų rūšių perkėlimo reikalavimų kontrolę, kaip
numatyta Reglamento (EB) Nr. 708/2007 14–18 ir 20, 21–22 straipsniuose.
13 14. Žemės ūkio ministras
patvirtina leidimų introdukuoti svetimą arba perkelti nevietinę vandens
organizmų rūšį išdavimo, jų galiojimo sustabdymo, galiojimo sustabdymo
panaikinimo ir leidimų galiojimo panaikinimo tvarką.
14 15. Žemės ūkio ministro įgaliota
institucija sudaro uždarųjų akvakultūros sistemų, kurioms taikoma Reglamento
(EB) Nr. 708/2007 2 straipsnio 7 dalyje nustatyta išimtis, sąrašą. Žemės ūkio
ministras patvirtina įtraukimo į uždarųjų akvakultūros sistemų, kurioms
taikoma Reglamento (EB) Nr. 708/2007 2 straipsnio 7 dalyje nustatyta išimtis,
sąrašą tvarką.“
|
11
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
25
(37)
|
(2)
|
(1)
|
|
11. Projekto 25
straipsniu keičiamo įstatymo 37 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžio
„informacinės“ įrašytinas žodis „informacinėje“.
|
Pritarti
|
Pakeisti 37 straipsnio 2 dalies 1 punktą ir
jį išdėstyti taip:
„1)
nedelsdamas nurodyti pažeidimo nustatymo datą ir jo pobūdį Lietuvos žemės
ūkio ir maisto produktų rinkos informacinės informacinėje
sistemoje;“.
|
12
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2020-06-29.
|
27
|
|
|
|
12.
Atkreiptinas dėmesys, kad Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo
teisės aktuose reikalavimų aprašu (toliau – Nuorodos), patvirtintu 2020 m.
kovo 6 d. Lietuvos Respublikos teisingumo ministro įsakymu Nr. 1R-72, 9
punkte nustatyta, kad „Vienu metu įgyvendinant ES teisės aktą ir jo
pakeitimus, nurodomas tik pirmasis (pagrindinis) ES teisės aktas ir
paskutinis jį keitęs ir (ar) papildęs ES teisės aktas“, o 19 punkte - „Teisės
aktuose, kuriais ES teisės aktai neįgyvendinami, nurodomas pirminis ES teisės
aktas ir pažymima, kad ES teisės aktas nurodomas su visais pakeitimais“.
Atsižvelgiant į tai, nėra aišku, ar projekto 27 straipsniu keičiamo įstatymo
naujos redakcijos priede nuorodos į Europos Sąjungos teisės aktus yra
išdėstytos vadovaujantis minėtais Nuorodų punktais, nes pagal jų redakcijas
darytina prielaida, kad Žuvininkystės įstatymu nebuvo įgyvendinamas nei
vienas priede nurodytas Europos Sąjungos teisės aktas. Svarstytina, ar pagal
Nuorodų 9 punktą nereikėtų tikslinti tų priede išdėstytų nuorodų į Europos
Sąjungos teisės aktus, kuriose nurodytais Europos Sąjungos teisės aktais vis
dėlto šiuo ar anksčiau priimtais Žuvininkystės įstatymo pakeitimais buvo
įgyvendinami minėti Europos Sąjungos teisės aktai.
|
Pritarti
|
Atsisakyti projekto 27 straipsnio
ir 28 straipsnį laikyti atitinkamai 27 projekto straipsniu.
|