Projektas XIVP-2138(2)

 

 

Lietuvos Respublikos

TEISĖKŪROS PAGRINDŲ įstatymo NR. XI-2220 20 straipsnio Pakeitimo

įstatymas

 

2022 m. d. Nr.

Vilnius

 

 

1 straipsnis. 20 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 20 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

3. Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymai, nustatantys naujus mokesčius, naujus mokesčio tarifus, mokesčio lengvatas, sankcijas už mokesčių įstatymų pažeidimus arba iš esmės pakeičiantys apmokestinimo tam tikru mokesčiu tvarką ar apmokestinimo teisinio reglamentavimo bei taikymo principus, įsigalioja ne anksčiau kaip po šešių mėnesių nuo oficialaus paskelbimo dienos. Ši nuostata netaikoma su atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu susijusiems Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymų pakeitimo (papildymo) įstatymams, jei šiais pakeitimais (papildymais) nėra sunkinama mokesčių mokėtojų padėtis, teisės aktams, kuriais Lietuvos nacionalinė teisė derinama su Europos Sąjungos teise, taip pat Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymams, reikalingiems susidarius išskirtinėms aplinkybėms, kaip jos apibrėžtos Lietuvos Respublikos fiskalinės sutarties įgyvendinimo konstituciniame įstatyme.“

 

·             Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2022-12-12:

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, atkreipiame dėmesį, kad projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Teisėkūros pagrindų įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 20 straipsnio 3 dalį ir joje nustatyti, kad reikalavimas dėl mokesčių įstatymų įsigaliojimo termino būtų netaikomas „su atitinkamų metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymu susijusiems Lietuvos Respublikos mokesčių įstatymų pakeitimo (papildymo) įstatymams, jei šiais pakeitimais (papildymais) nėra sunkinama mokesčių mokėtojų padėtis“. Atkreiptinas dėmesys, jog teikiamo siūlymo turinys nėra visiškai aiškus, nes formuluotė „nėra sunkinama mokesčių mokėtojų padėtis“ gali būti suprantama skirtingai – iš vienos pusės galėtų būti suprantama kaip „mokestinės naštos didinimas“, iš kitos pusės – kaip bet kurių mokesčių mokėtojui taikomų prievolių ar įpareigojimų nustatymas ar sugriežtinimas. Svarstytina, ar taikant šią nuostatą nekils praktinių problemų.

Komiteto nuomonė - Nepritarti.

Komiteto argumentai:

Atsižvelgiant į Konstitucinio Teismo 2021 m. gegužės 13 d. nutarime suformuotą konstitucinę doktriną, pažymėtina, kad įstatyme neįmanoma nustatyti visų mokestinių įstatymų įsigaliojimo garantijų, kuriomis vadovaujantis nebūtų pažeisti mokesčių mokėtojų teisėti interesai ir teisėti lūkesčiai. Todėl kiekvienu konkrečiu atveju reikės atsakingai vertinti mokestinių įstatymų įsigaliojimo nuostatas, kad nebūtų pažeisti iš konstitucinio teisinės valstybės principo kylantys teisėtų lūkesčių apsaugos, teisinio tikrumo, teisinio saugumo imperatyvai, suponuojantys valstybės pareigą užtikrinti teisinio reguliavimo tikrumą ir stabilumą.

Pažymėtina, kad galiojančiuose teisės aktuose ir dabar yra naudojamas žodis „sunkinantis“.

Balsavimo rezultatai:

už – 6, prieš – 0,
susilaikė – 0.

 

 

 

Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.

 

 

Respublikos Prezidentas