1.
|
Seimo nariai:
Lukas Savickas, Algirdas Butkevičius
2024 m. birželio 19 d.
|
1
|
|
|
|
Argumentai:
Siūloma Projekte 1 proc. didinti bazinį pelno mokesčio
tarifą, taikomą didelėms įmonėms, t. y. vietoje Projektu siūlomo 16 proc.,
taikyti 17 proc. mokesčių tarifą.
Pažymėtina, kad siūlomi pakeitimai galiotų didelėms
įmonėms, o smulkioms įmonėms ir toliau galiotų įstatymo projekte siūlomas 6
procentų pelno mokesčio tarifas.
Tokiu būdu bus užtikrintas tvarus ir ilgalaikis
finansavimas Gynybos fondui (papildomai galėtų būti surenkama
apie 107 milijonai eurų per metus), kuris neturės neigiamos įtakos
Lietuvos investiciniam patrauklumui.
Per artimiausią dešimtmetį įgyvendinant Tarybos direktyvą
(ES) 2022/2523, dėl visuotinio minimalaus tarptautinių įmonių grupių ir
didelių vietos subjektų grupių apmokestinimo lygio užtikrinimo Europos
Sąjungoje, Lietuvoje galiojantis žemesnis pelno mokesčio tarifas neteks
patrauklumo, nes nesumokėtas pelno mokestis Lietuvoje bus perkeltas į kitas
ES jurisdikcijas. Todėl nėra jokių racionalių priežasčių Lietuvoje nesurinkti
šio pelno mokesčio iš stambių įmonių.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 1 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. 5 straipsnio
pakeitimas
1. Pakeisti 5 straipsnio 1 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„1. Taikomi šie pelno mokesčio
tarifai:
1) Lietuvos vieneto, nuolatinių
buveinių apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant 1617 procentų
mokesčio tarifą, jeigu šis Įstatymas nenustato ko kita;
2) užsienio vienetų pajamos,
kurių šaltinis yra Lietuvos Respublikoje, gautos ne per jų nuolatines
buveines Lietuvos Respublikoje, išvardytos šio Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies
3 ir 5 punktuose, apmokestinamos be atskaitymų taikant 10 procentų
mokesčio tarifą, o išvardytos šio Įstatymo 4 straipsnio 4 dalies 4, 6 ir 7
punktuose, – taikant 1617 procentų mokesčio tarifą,
jeigu šis Įstatymas nenustato ko kita. Užsienio vienetų, kurie yra
įregistruoti ar kitaip organizuoti Europos ekonominės erdvės valstybėje arba
valstybėje, su kuria sudaryta ir taikoma dvigubo apmokestinimo išvengimo
sutartis, pajamos, kurių šaltinis yra Lietuvos Respublikoje, gautos ne per jų
nuolatines buveines Lietuvos Respublikoje, išvardytos šio Įstatymo 4
straipsnio 4 dalies 1 punkte, neapmokestinamos. Užsienio vienetų, kurie nėra
įregistruoti ar kitaip organizuoti Europos ekonominės 2erdvės valstybėje arba
valstybėje, su kuria sudaryta ir taikoma dvigubo apmokestinimo išvengimo
sutartis, pajamos, kurių šaltinis yra Lietuvos Respublikoje, gautos ne per jų
nuolatines buveines Lietuvos Respublikoje, išvardytos šio Įstatymo 4
straipsnio 4 dalies 1 punkte, apmokestinamos be atskaitymų taikant 10
procentų mokesčio tarifą;
3) pajamos iš paskirstytojo
pelno apmokestinamos taikant 1617 procentų mokesčio
tarifą;
4) gauta parama, panaudota ne
pagal Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatyme nustatytą paramos
paskirtį, taip pat iš vieno paramos teikėjo per mokestinį laikotarpį grynais
pinigais gautos paramos dalis, viršijanti 250 MGL dydžio sumą, apmokestinama
be atskaitymų, taikant 1617 procentų mokesčio
tarifą.“
2. Pakeisti 5 straipsnio 2 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„2. Vienetų, kuriuose vidutinis
sąrašuose esančių darbuotojų skaičius neviršija 10 žmonių ir mokestinio
laikotarpio pajamos neviršija 300 000 eurų, pirmojo mokestinio
laikotarpio apmokestinamasis pelnas apmokestinamas taikant 0 procentų
mokesčio tarifą, kitų mokestinių laikotarpių apmokestinamasis pelnas –
taikant 6 procentų mokesčio tarifą, išskyrus šio straipsnio 3 dalyje
nustatytus atvejus. Šioje dalyje nustatytas 0 procentų mokesčio tarifas
taikomas tik tokiam vienetui, kurio dalyvis (dalyviai) yra fizinis asmuo
(fiziniai asmenys), ir tik tuo atveju, kai per tris vienas po kito einančius
mokestinius laikotarpius, įskaitant pirmąjį mokestinį laikotarpį, vieneto
veikla nėra sustabdoma, vienetas nėra likviduojamas, reorganizuojamas ir
vieneto akcijos (dalys, pajai) nėra perleidžiamos naujiems dalyviams.“
3. Pakeisti 5 straipsnio 6 dalį
ir ją išdėstyti taip:
„6. Kooperatinių bendrovių
(kooperatyvų), kurių per mokestinį laikotarpį daugiau kaip 50 procentų
pajamų sudaro pajamos iš žemės ūkio veiklos, įskaitant kooperatinių bendrovių
(kooperatyvų) pajamas už parduotus įsigytus iš savo narių šių narių
pagamintus žemės ūkio produktus, apmokestinamasis pelnas apmokestinamas
taikant 6 procentų mokesčio tarifą.“
4. Pakeisti 5 straipsnio 7
dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„7. Lietuvos vieneto, nuolatinių
buveinių pagal šio straipsnio 9 dalyje nustatytą formulę apskaičiuota
apmokestinamojo pelno iš turto naudojimo, pardavimo ar kitokio perleidimo
nuosavybėn dalis apmokestinama taikant 6 procentų mokesčio tarifą, jeigu:“.“
|
Nepritarti
|
Pelno
mokesčio įstatymo pakeitimo projektu šiuo metu taikomų 5 ir 15 proc. pelno
mokesčio tarifų keitimas, kaip viena iš priemonių siekiant užtikrinti tvarų
Valstybės gynybos fondo lėšų šaltinį, juos padidinant 1 proc. punktu siūlomas
vertinant ne tik fiskalinį jo aspektą, bet ir atsižvelgiant į tai, kad
apmokestinimo pelno mokesčiu sistema, įskaitant pelno mokesčio tarifo dydį,
yra reikšmingas ekonominis įrankis, prisidedantis prie patrauklios
investicinės aplinkos bei šalies konkurencingumo užtikrinimo, kas svarbu
įvertinant ir regioninį kontekstą, kai kaimyninėse šalyse taikomas patraukliu
laikomas paskirstytojo pelno apmokestinimo modelis.
Tiek
standartinio, tiek lengvatinio pelno mokesčių tarifų padidinimas
vienodu proc. punkto dydžiu pagristas siekiu, kad, neišskiriant tam tikro
sektoriaus ar veiklos rūšies, būtų solidariai prisidedama prie valstybės
gynybos stiprinimo, kartu subalansuotas, kompleksiškai vertinant ir
kitas Valstybės gynybos fondo lėšų užtikrinimui numatytas priemones, siekiant
įgyvendinti Valstybės gynybos fondo įstatymo tikslus.
Balsavimo rezultatai:
Už – 3, prieš – 1, susilaikė – 6
Seimo narių pasiūlymui
nepritarta
|
6.
|
Seimo nariai:
Lukas Savickas, Algirdas Butkevičius
2024 m. birželio 19 d
|
10
|
|
|
|
Argumentai:
Žr. aukščiau.
Pasiūlymas:
Pakeisti projekto 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„10 straipsnis. 41 straipsnio
pakeitimas
Pakeisti 41 straipsnio 1 dalį ir
ją išdėstyti taip:
„1. Vienetų, jų dalyvių pajamos
bei nuostoliai kituose šio skyriaus straipsniuose nustatyta tvarka
pripažįstami šiame straipsnyje nustatytais reorganizavimo ar perleidimo
atvejais, kai:
1) vienetų turtas, teisės ir
pareigos perleidžiamos tarp Lietuvos vienetų, kurių apmokestinamasis pelnas
yra apmokestinamas taikant šio Įstatymo 5 straipsnyje nustatytus 16 17 arba
6 procentų mokesčio tarifus, arba tarp užsienio vienetų – Europos Sąjungos
valstybių narių rezidentų mokesčių tikslais, Europos Sąjungos valstybėse
narėse turinčių verslo organizavimo formą, nurodytą 1990 m. liepos 23 d.
Tarybos direktyvos 90/434/EB dėl bendros mokesčių sistemos, taikomos įvairių valstybių
narių įmonių jungimui, skaidymui, turto perleidimui ir keitimuisi akcijomis,
(toliau – Direktyva 90/434/EB) priede, ir esančių Direktyvos 90/434/EB 3 straipsnio c punkte
nustatytų mokesčių mokėtojais, arba
2) vienetų turtas, teisės ir
pareigos perleidžiamos tarp Lietuvos vienetų, kurių apmokestinamasis pelnas
yra apmokestinamas taikant šio Įstatymo 5 straipsnyje nustatytus 16 17 arba
6 procentų mokesčio tarifus, ir užsienio vienetų – Europos Sąjungos valstybių
narių rezidentų mokesčių tikslais, Europos Sąjungos valstybėse narėse
turinčių verslo organizavimo formą, nurodytą Direktyvos 90/434/EB priede, ir esančių
Direktyvos 90/
434/EB 3
straipsnio c punkte nustatytų mokesčių mokėtojais, arba
3) perkeliama vieneto (Europos
bendrovės ar Europos kooperatinės bendrovės) registruota buveinė.“
|
Nepritarti
|
Balsavimo rezultatai:
Už – 3, prieš – 1, susilaikė – 6
|