PASIŪLYMAS

DĖL VIENKARTINĖS IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-4778

2020-05-04

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

Argumentai: Įvairūs moksliniai tyrimai rodo, kad pervedant besąlygines tiesiogines išmokas gavėjams labai svarbu įvardinti, koks pagrindinis tokių išmokų tikslas. Tai padeda pasiekti išmokos tikslų.

Šiuo atveju, kadangi vienkartinės išmokos yra įvedamos dėl susiklosčiusios ekstremalios situacijos ir karantino metu kai šalies ekonomika stoja, vartojimas mažėja, pagrindinis išmokos tikslas yra skatinti žmonių vartojimą ir ekonomikos atsigavimą. Todėl siūlome patikslinti išmokos pavadinimą, įvardinant, jog tai vienkartinė ekonomikos skatinimo išmoka socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo pavadinimą ir išdėstyti jį taip:

„LIETUVOS RESPUBLIKOS VIENKARTINĖS EKONOMIKOS SKATINIMO IŠMOKOS SOCIALINIO DRAUDIMO PENSIJŲ IR ŠALPOS IŠMOKŲ GAVĖJAMS ĮSTATYMAS“

2.

1.

1.

 

Argumentai: Skaityti argumentus, išdėstytus aukščiau.

Pasiūlymas: Pakeisti 1 straipsnio 1 dalį ir išdėstyti ją taip:

1 straipsnis. Įstatymo paskirtis ir taikymas

1.    Šio įstatymo paskirtis – nustatyti vienkartinės ekonomikos skatinimo išmokos socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams (toliau – vienkartinė išmoka) dydį, teisę ją gauti turinčius asmenis bei jos skyrimo ir mokėjimo tvarką.“

3.

4.

1.

-

Argumentai: Ekonomistų vertinimu, koronaviruso padariniai labiausiai ekonomikai pasijus antrąjį šių metų ketvirtį. Jų teigimu, mažės vidaus vartojimas bei eksportas. Taigi, viena iš pagrindinių priežasčių įvesti vienkartines išmokas socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjams yra būtent vidaus vartojimo skatinimas.

Visgi, dabartinėje įstatymo redakcijoje įvardinti išmokų skyrimo ir mokėjimo terminai nėra optimalūs išmokos tikslams pasiekti. Tiesioginės išmokos gyventojams suteikia gyventojams papildomas pajamas, leidžia jas savarankiškai išleisti ir taip skatina vietos vartojimą. Todėl tikslingiausia išmokas paskirti ir išmokėti artimiausiu metu, taip siekiant paskatinti karantino metu sumenkusį vartojimą.

Įvertinus Sodros turimus duomenų rinkinius ir technines galimybes pervesti išmokas, Tėvynės sąjungos – Lietuvos krikščionių demokratų frakcijos vardu siūlome nustatyti, jog išmokų gavėjų sąrašai sudaromi iki gegužės 31 dienos, o vienkartinės išmokos pervedamos birželio mėnesį drauge su gavėjų gaunamomis pensijomis ar šalpos išmokomis.

Visų socialinio draudimo pensijų ir šalpos išmokų gavėjų sąrašus Sodra turi jau dabar. Todėl papildomi darbai būtų itin neženklūs. Taupant lėšas pervedimams ir išnešiojimui, siūlome kad išmokos būtų išmokamos drauge su gavėjų gaunamomis pensijomis ir šalpos išmokomis.

Tuo tarpu tiems, kurie teisę į išmoką įgautų po birželio 1 dienos, siūlome vienkartinę išmoką pervesti drauge su pirmąja mokama išmoka, nurodyta įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.

Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir išdėstyti jį taip:

„4 straipsnis. Vienkartinės išmokos mokėjimo terminai

1. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos iki  2020 m. gegužės 31 d. birželio 30 d. įskaitytinai, vienkartinė išmoka išmokama 2020 m. birželio rugpjūčio mėnesį kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.

2. Asmenims, kuriems šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje nurodytos išmokos paskirtos 2020 m. birželio liepos 1 d. ir vėliau,  vienkartinė išmoka išmokama kartu su pirmąja mokama išmoka, nurodyta šio įstatymo 1 straipsnio 2 dalyje.“

 

Teikia

Seimo nariai                                                    (Parašas)                                  Gintarė Skaistė

Monika Navickienė

Jurgis Razma