LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS TERITORIJŲ PLANAVIMO ĮSTATYMO NR. I-1120 5, 15 IR 21 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2022-05-26 Nr. XIVP-1709
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 1 straipsnio ir 3 straipsnio 2 dalies pakeitimų esmėje brauktinas žodis „nauju“.
2. Projekto 1 straipsniu siūloma papildyti Teritorijų planavimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 5 straipsnio 4 dalį 7 punktu ir nustatyti, kad specialiojo teritorijų planavimo dokumentai yra ir kurortų ir kurortinių teritorijų miestovaizdžio ar kraštovaizdžio apsaugos, naudojimo ir tvarkymo reglamentai. Šios projekto nuostatos diskutuotinos šiais aspektais:
Pirma, atkreiptinas dėmesys, kad keičiamo įstatymo 2 straipsnio 16 dalis nustato, kad „specialusis teritorijų planavimas – teritorijų planavimas tam tikroms veikloms reikalingų teritorijų ir saugomų teritorijų naudojimo, tvarkymo ir (ar) apsaugos priemonėms nustatyti“. Svarstytina, ar, atsižvelgiant į projektu siūlomą teisinį reguliavimą, nereikėtų atitinkamai tikslinti ir sąvokos „specialusis teritorijų planavimas“ apibrėžties turinio, nes, abejotina, jog šis turinys apima ir kurortų bei kurortinių teritorijų specialųjį teritorijų planavimą.
Antra, šiose projekto nuostatose nėra aiškus sąvokos „miestovaizdis“ turinys, nes ši sąvoka nėra apibrėžta galiojančiuose įstatymuose. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnio 1 dalies 3 punkto bei projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 21 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatoms.
3. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, 159 punktu, „pildyti teisės akto nauju straipsniu, punktu ar jų struktūrinėmis dalimis su tuo pačiu numeriu, kaip jau pripažinto netekusiu galios straipsnio ar punkto numeris, negalima“. Atsižvelgiant į tai, tikslintinos projekto 3 straipsnio 2 dalies nuostatos.
4. Projekto 3 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 21 straipsnio 2 dalies 5 punkto nuostatose brauktini žodžiai „bei reglamentus“, nes šie žodžiai, manytina, yra pertekliniai, be to įneša neaiškumo dėl santykio su projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 5 straipsnio 4 dalies 7 punkte nurodyto specialiojo teritorijų planavimo dokumento pavadinimu.
5. Projekto 4 straipsnio pavadinime brauktini žodžiai „ir įgyvendinimas“, nes šiame straipsnyje jokių įstatymą įgyvendinančių nuostatų nėra nustatoma.
6. Atsižvelgiant į Vyriausybės kompetenciją, nustatytą keičiamame įstatyme, manytina, kad dėl įstatymo projekto turėtų būti gauta Vyriausybės išvada. Vyriausybės išvadą reikalinga būtų gauti ir dėl to, kad teikiamas projektas ir su juo susiję Specialiųjų žemės naudojimo sąlygų įstatymo Nr. XIII-2166 95 straipsnio pakeitimo ir įstatymo V skyriaus papildymo dvidešimt aštuntuoju skirsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-1708 bei Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 6 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-1710, manytina, yra susiję su Seime svarstomu Kurortų ir kurortinių teritorijų darnaus vystymo įstatymo projektu Nr. XIVP-485, dėl kurio 2021 m. birželio 23 d. Seimo valdyba kreipėsi į Vyriausybę su prašymu pateikti išvadą.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]
S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]