LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT267044060000269484 AB SEB bankas, banko kodas 70440.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

  2014-01-30 Nr. (1.6)2T-113

Į 2014-01-20 Nr. 2-208(113)

 

 

Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerijai

 

 

 

DĖL nutarimo projekto

 

 

Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, pagal kompetenciją išnagrinėjusi Lietuvos Respublikos Vyriausybės nutarimo ,,Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2008 m. kovo 5 d. nutarimo Nr. 245 ,,Dėl Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų rūšių, jų maksimalių dydžių ir taikymo principų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą (toliau – Projektas), teikia teisinę išvadą.

Įvertinus Projekto numatomo teisinio reguliavimo tikslą ir priemones, pažymėtina, kad Projektu siekiamas numatomo teisinio reguliavimo tikslas turėtų būti objektyviai pagrįstas, o numatomo teisinio reguliavimo priemonės turėtų atitikti šį tikslą. Rašte, kuriuo Projektas pateiktas Teisingumo ministerijos išvadai gauti, nurodyta, kad Projektu siekiama papildyti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų rūšis ir jų maksimalius dydžius naujomis plaukiojančiosios suskystintų gamtinių dujų saugyklos rinkliavomis. Tačiau neaišku, kodėl siūloma nustatyti tik plaukiojančiosios suskystintų gamtinių dujų saugyklos krantinės ir tonažo rinkliavas ir jų maksimalius dydžius, o kitas šios saugyklos rinkliavas siūloma skaičiuoti pagal Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų taikymo taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos susisiekimo ministro 2008 m. birželio 30 d. įsakymu Nr. 3-246. Vadovaujantis Lietuvos Respublikos Klaipėdos valstybinio jūrų uosto įstatymo 34 straipsnio 2 dalimi, Klaipėdos jūrų uosto rinkliavų rūšis ir jų maksimalius dydžius nustato Vyriausybė, todėl ir visas plaukiojančiosios suskystintų gamtinių dujų saugyklos rinkliavų rūšis bei šių rinkliavų maksimalius dydžius turėtų nustatyti Vyriausybė. Taip pat pažymėtina, kad būtina pagrįsti Projektu siūlomų naujų Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavų maksimalius dydžius.

Įvertinus Projekto numatomo teisinio reguliavimo galimas pasekmes, pažymėtina, kad Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276, 3 punkte nustatyta, kad Vyriausybės nutarimų projektų, teikiamų svarstyti Vyriausybei, numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas turi būti atliekamas, kai numatoma reglamentuoti iki tol nereglamentuotus santykius, taip pat kai iš esmės keičiamas teisinis reguliavimas. Atsižvelgiant į tai, kad Projektu siūloma nustatyti naujas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto rinkliavas ir jų maksimalius dydžius, vadovaujantis minėta nuostata, turėtų būti atliktas Projekto numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas.

Įvertinus Nutarimo projekto teisės techniką, atkreiptinas dėmesys, kad vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų, patvirtintų Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298, 55 punktu, Projekte vietoj žodžio ,,punktu“ įrašytinas žodis ,,papunkčiu“.

 

 

 

 

Teisingumo ministras                                                                                                  Juozas Bernatonis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Dalia Petkevičienė, (8 5) 266 2936, el. p. dalia.petkeviciene@tm.lt                                    Originalas nebus siunčiamas