LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Biudžeto ir finansų komitetas

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADa

DĖL  LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 15, 35, 61 IR 66 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO  NR. XIVP-3064

 

2023-11-22  Nr. 109-P-42

Vilnius

 

1. Komiteto / Komisijos posėdyje dalyvavo: Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Dainių Kreivį), Valius Ąžuolas,  Antanas Čepononis, Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Mindaugas Lingė, Matas Maldeikis, Radvilė Morkūnaitė - Mikulėnienė, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.

Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Alina Brazdilienė, Dalia Mudėnienė, Agnė Gedraitytė,  Mindaugas Pečiulis,  Audronė Čekanavičienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-09-20

3

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.

Projekto 3 straipsniu dėstomoje Vietos savivaldos įstatymo 61 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „kartu su savivaldybės biudžetu tvirtinamos antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto planuojamų pajamų ir išlaidų sumos“. Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su projektu teikiamo Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3061) 1 straipsniu dėstomo Biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punkto b papunktyje nurodoma, kad savivaldybės tarybos sprendimu tvirtiname savivaldybės biudžete nurodomi savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams – bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos tikslintinos.

 

Nepritarti

Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamo savivaldybės biudžeto turinio reikalavimus nustato kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnis. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projektu keičiamo įstatymo 61 straipsnio papildymas 3 dalimi yra perteklinis, todėl jo siūloma atsisakyti.

Žiūrėti išvados 6 dalies 2 punktą.

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

 

 

 

1.

Seimo narys

Kęstutis Vilkauskas,

2023-11-07

2

 

 

 

Argumentai:

Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35, 61 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064 yra teikiamas kartu su Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projektu Nr.XIVP-3061, kuriuo be kitų esminių pakeitimų yra siūloma asignavimų valdytojus apibrėžti kaip įstaigas, o ne įstaigų vadovus ir aiškiau reglamentuoti asignavimų valdytojų vadovų teises ir pareigas. Atsižvelgiant į tai, kad seniūnijos gali būti dviejų formų – savivaldybės administracijos filialai ir biudžetinės įstaigos, o seniūnas yra seniūnijos vadovas, todėl Vietos savivaldos įstatymo 35 straipsnio 8 dalyje turi būti aiškiai nurodyta, kad būtent seniūnas vykdo seniūnijos – savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 35 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

8. Seniūnas yra seniūnijos, kuri gali būti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja, vadovas. Seniūnas yra valstybės tarnautojas: seniūnijos – savivaldybės administracijos filialo – seniūnas yra karjeros valstybės tarnautojas, seniūnijos – biudžetinės įstaigos – seniūnas yra valstybės tarnautojas – įstaigos vadovas. Seniūnas vykdo seniūnijos – savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas.“

 

Pritarti iš dalies

Pritarti pirmai pasiūlymo daliai, suderinančiai nuostatas su Biudžeto sandaros įstatymo nuostatomis.

Nepritarti siūlymo daliai, kad seniūnas vykdo seniūnijos kaip savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas. Tokia nuostata yra perteklinė, nes  šie klausimai yra reglamentuojami Biudžeto sandaros įstatymo projekto Nr. XIVP-3061 3 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojai yra savivaldybių administracijos ir (ar) jų struktūriniai padaliniai bei savivaldybių biudžetinės įstaigos, nurodyti savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Minėto projekto 4 ir 5 straipsniuose taip pat nustatytos asignavimų valdytojų vadovų teisės ir pareigos.

Todėl papildomai atkartoti nuostatas Vietos savivaldos įstatyme yra neracionalu ir neatitinka teisėkūros ekonomiškumo principo.

 

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-11-09

2

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo projektas teikiamas kartu su Biudžeto sandaros įstatymo pakeitimo projektu, kurio 3 straipsnyje numatoma, kad asignavimų valdytojai yra ne įstaigų vadovai, o įstaigos. Atsižvelgiant į tai turi būti papildyta Vietos savivaldos įstatymo 35 straipsnio 2 dalis ir atitinkamai pakeista 8 dalis.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 35 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Seniūnija – biudžetinė įstaiga – gali būti steigiama, jeigu ji aptarnaujamos teritorijos gyventojams teikia viešąsias paslaugas. Seniūnija gali būti jai skirtų savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja, kai tai nurodyta savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete.

2. Pakeisti 35 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip:

„8. Seniūnas yra seniūnijos, kuri gali būti savivaldybės biudžeto asignavimų valdytoja, vadovas. Seniūnas yra valstybės tarnautojas: seniūnijos – savivaldybės administracijos filialo – seniūnas yra karjeros valstybės tarnautojas, seniūnijos – biudžetinės įstaigos – seniūnas yra valstybės tarnautojas – įstaigos vadovas.“

Pritarti

 

2.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-11-09

3

 

 

 

Argumentai:

Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamo savivaldybės biudžeto turinio reikalavimus nustato kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnis. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projektu keičiamo įstatymo 61 straipsnio papildymas 3 dalimi yra perteklinis, todėl jo turi būti atsisakyta.

 

Pasiūlymas:

Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį:

3 straipsnis. 61 straipsnio pakeitimas

Papildyti 61 straipsnį 3 dalimi:

3. Kartu su savivaldybės biudžetu tvirtinamos antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto planuojamų pajamų ir išlaidų sumos.“

Pritarti

Atitinkamai įstatymo projekto 4-5 straipsniai, tampa 3-4.

Taip pat, išbraukus keičiamo įstatymo 3 straipsnį, kuriame 61 straipsnis buvo papildytas 3 dalimi, atitinkamai siūloma pakeisti įstatymo projekto pavadinimą ir jį išdėstyti taip:

Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35, ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas

3.

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas,

2023-11-09

4

 

 

 

Argumentai:

Laikotarpis, kuriam tvirtinamas savivaldybės biudžetas, nustatytas kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnyje. Numatoma, kad savivaldybės tarybos tvirtinamame savivaldybės biudžete nurodomi 3 metų savivaldybės biudžeto rodikliai, o ne 1 metai, kaip nurodoma įstatymo projekte. Siekiant panaikinti šį neatitikimą, iš įstatymo projekto 4 straipsnio turi būti išbraukti žodžiai „vieniems biudžetiniams metams“.

Atsižvelgiant į tai, kad Komitetas pasiūlė išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnį, keičiasi 4 straipsnio numeracija.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti įstatymo projekto 4 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

43 straipsnis. 66 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 66 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Kiekviena savivaldybė turi savarankišką biudžetą. Savivaldybės biudžetas sudaromas ir tvirtinamas vieniems biudžetiniams metams Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatyme nustatyta tvarka.“

Pritarti

 

7. Komiteto / Komisijos sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas Pritarti iniciatorių pateiktam projektui Nr. XIVP-3064 ir Komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto / Komisijos paskirti pranešėjai: Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius.

10. Komiteto / Komisijos narių atskiroji nuomonė: negauta.

 

 

PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064(2) ir jo lyginamasis variantas.

 

Komiteto pirmininkas                                                                      Mindaugas Lingė       

 

 

 

 

Audronė Čekanavičienė