LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADa
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR. I-533 15, 35, 61 IR 66 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-3064
2023-11-22 Nr. 109-P-42
Vilnius
1. Komiteto / Komisijos posėdyje dalyvavo: Dalia Asanavičiūtė (pavaduojanti Dainių Kreivį), Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Algirdas Butkevičius, Simonas Gentvilas, Liudas Jonaitis, Mindaugas Lingė, Matas Maldeikis, Radvilė Morkūnaitė - Mikulėnienė, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys.
Biudžeto ir finansų komiteto biuras: patarėjai Alina Brazdilienė, Dalia Mudėnienė, Agnė Gedraitytė, Mindaugas Pečiulis, Audronė Čekanavičienė, padėjėja Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2023-09-20 |
3 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą. Projekto 3 straipsniu dėstomoje Vietos savivaldos įstatymo 61 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „kartu su savivaldybės biudžetu tvirtinamos antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų savivaldybės biudžeto planuojamų pajamų ir išlaidų sumos“. Atkreiptinas dėmesys, jog kartu su projektu teikiamo Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projekto (reg. Nr. XIVP-3061) 1 straipsniu dėstomo Biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 2 punkto b papunktyje nurodoma, kad savivaldybės tarybos sprendimu tvirtiname savivaldybės biudžete nurodomi savivaldybės biudžeto rodikliai antriesiems ir tretiesiems biudžetiniams metams – bendros antrųjų ir trečiųjų biudžetinių metų planuojamų asignavimų sumos. Atsižvelgus į tai, projekto nuostatos tikslintinos.
|
Nepritarti |
Savivaldybės tarybos sprendimu tvirtinamo savivaldybės biudžeto turinio reikalavimus nustato kartu su šiuo įstatymo projektu teikiamo Lietuvos Respublikos biudžeto sandaros įstatymo 16 straipsnis. Atsižvelgiant į tai, įstatymo projektu keičiamo įstatymo 61 straipsnio papildymas 3 dalimi yra perteklinis, todėl jo siūloma atsisakyti. Žiūrėti išvados 6 dalies 2 punktą. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|
|
|
|
||
1. |
Seimo narys Kęstutis Vilkauskas, 2023-11-07 |
2 |
|
|
|
Argumentai: Vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35, 61 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064 yra teikiamas kartu su Biudžeto sandaros įstatymo Nr. I-430 pakeitimo įstatymo projektu Nr.XIVP-3061, kuriuo be kitų esminių pakeitimų yra siūloma asignavimų valdytojus apibrėžti kaip įstaigas, o ne įstaigų vadovus ir aiškiau reglamentuoti asignavimų valdytojų vadovų teises ir pareigas. Atsižvelgiant į tai, kad seniūnijos gali būti dviejų formų – savivaldybės administracijos filialai ir biudžetinės įstaigos, o seniūnas yra seniūnijos vadovas, todėl Vietos savivaldos įstatymo 35 straipsnio 8 dalyje turi būti aiškiai nurodyta, kad būtent seniūnas vykdo seniūnijos – savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas.
Pasiūlymas: Pakeisti Įstatymo projekto 2 straipsnį ir jį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 35 straipsnio pakeitimas Pakeisti 35 straipsnio 8 dalį ir ją išdėstyti taip: „8. Seniūnas yra
seniūnijos
|
Pritarti iš dalies |
Pritarti pirmai pasiūlymo daliai, suderinančiai nuostatas su Biudžeto sandaros įstatymo nuostatomis. Nepritarti siūlymo daliai, kad seniūnas vykdo seniūnijos kaip savivaldybės asignavimų valdytojos vadovo teises ir pareigas. Tokia nuostata yra perteklinė, nes šie klausimai yra reglamentuojami Biudžeto sandaros įstatymo projekto Nr. XIVP-3061 3 straipsnio 2 dalyje nustatyta, kad savivaldybių biudžetų asignavimų valdytojai yra savivaldybių administracijos ir (ar) jų struktūriniai padaliniai bei savivaldybių biudžetinės įstaigos, nurodyti savivaldybės tarybos patvirtintame savivaldybės biudžete. Minėto projekto 4 ir 5 straipsniuose taip pat nustatytos asignavimų valdytojų vadovų teisės ir pareigos. Todėl papildomai atkartoti nuostatas Vietos savivaldos įstatyme yra neracionalu ir neatitinka teisėkūros ekonomiškumo principo.
|
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
7. Komiteto / Komisijos sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas Pritarti iniciatorių pateiktam projektui Nr. XIVP-3064 ir Komiteto išvadoms.
7.2. Pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto / Komisijos paskirti pranešėjai: Mindaugas Lingė, Algirdas Butkevičius.
10. Komiteto / Komisijos narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA. Lietuvos Respublikos Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo Nr. I-533 15, 35 ir 66 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-3064(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mindaugas Lingė
Audronė Čekanavičienė