2018-03-19
PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. IX-1737 1, 2, 3, 5,
11, 12, 16, 22, 23, 25, 28, 29, 33, 53, 68, 69, 76, 80, 81, 93, 116, 126, 158,
160, 161, 162, 164, 165, 169, 170, 171, 175, 176, 177, 179, 182, 183, 184, 185,
186, 187, 188, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 200, 204, 205, 208,
209, 210, 212, 214, 216, 222 STRAIPSNIŲ, VII SKYRIAUS PAVADINIMO, KETVIRTOJO
SKIRSNIO, VIII SKYRIAUS PAVADINIMO, ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO
PAPILDYMO 901, 902,
903, 904, 931, 1151, 1581, 1582, 1583, 1584, 1585, 1586, 1861, 2011 STRAIPSNIAIS IR 159, 163 STRAIPSNIŲ
PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1513
Siūloma keisti
|
Pasiūlymo turinys
|
Straipsnis
|
Straipsnio dalis
|
Punktas
|
32
|
4
|
|
Argumentai:
Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektu siūloma visiškai
drausti skelbti, reklamuoti, pristatyti savo teikiamas draudimo produktų
platinimo paslaugas kaip nepriklausomas ar kitaip informuoti apie jas, jei
atlygis už šias paslaugas nėra gaunamas iš draudėjo. Toks reikalavimas yra
perteklinis, nepagrįstai ribojantis draudimo produktų platinimo galimybes.
Įstatymo
projektu įgyvendinama 2016 m. sausio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos
direktyva (ES) 2016/97 dėl draudimo produktų platinimo (OL 2016 L 26, p.19)
(toliau – Direktyva) reikalauja nustatyti atlygio ribojimus tik platinant
draudimo principu pagrįstus investicinius projektus. Direktyva
yra minimalaus suderinimo ir nedraudžia valstybėms narėms nacionalinėje
teisėje palikti galioti ar nustatyti griežtesnių reikalavimų draudimo
brokerio įmonėms. Tačiau šiuo atveju manytina, kad Direktyvoje nustatytas atlygio
ribojimus platinant tik draudimo principu pagrįstus investicinius projektus
yra pakankamas.
Atsižvelgiant
į tai, įstatyme siūloma nustatyti draudimą skelbti, reklamuoti, pristatyti
savo teikiamas draudimo produktų platinimo paslaugas kaip nepriklausomas ar
kitaip informuoti apie jas, jei atlygis už šias paslaugas nėra gaunamas iš
draudėjo, tik tuo atveju, kai yra platinami draudimo principu pagrįsti
investiciniai produktai.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 1582 straipsnio
4 dalį ir ją išdėstyti taip:
„4. Platinant draudimo principu
pagrįstus investicinius produktus draudimo tarpininkui dDraudžiama
skelbti, reklamuoti, pristatyti savo teikiamas draudimo produktų platinimo
paslaugas kaip nepriklausomas ar kitaip informuoti apie jas, jei atlygis už
šias paslaugas nėra gaunamas iš draudėjo.“
|
161
|
|
|
Argumentai:
Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektu siūloma panaikinti
šiuo metu galiojančius reikalavimus įstatinio kapitalo dydžiui ir nuosavo
draudimo brokerių įmonės kapitalo dydžiui. Atitinkamas įstatinio kapitalo ir
nuosavo kapitalo dydis užtikrina tinkamą draudimo brokerių įsipareigojimų
vykdymą, veiklos pastovumą ir nepertraukiamumą, sumažina galimybę išvengti įsipareigojimų
kreditoriams vykdymo. Tokiu būdu yra užtikrinamas ir visos draudimo rinkos
stabilumas ir saugumas, tinkamas draudimo brokerių įmonių įsipareigojimų
vykdymas bei kreditorių teisių ir interesų apsauga.
Direktyvoje nėra nustatyta reikalavimo draudimo brokerio įmonei
turėti atitinkamo dydžio įstatinį kapitalą, tačiau Direktyvos 10 straipsnio 6
dalies b punktas numato galimybę valstybėms narėms nacionalinėje teisėje
nustatyti, kad draudimo tarpininko finansinis pajėgumas nuolat sudarytų 4
procentus gautos metinių draudimo įmokų sumos (nuosavo kapitalo), bet ne
mažiau, kaip 18 750 eurų (ši suma, vadovaujantis Direktyvos 10
straipsnio 7 dalimi būtų indeksuojama). Be to, Direktyva yra minimalaus
suderinimo ir nedraudžia valstybėms narėms nacionalinėje teisėje palikti
galioti ar nustatyti griežtesnių reikalavimų draudimo brokerio įmonėms.
Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekte siūloma nustatyti
minimalų draudimo brokerio įmonės privalomo įstatinio kapitalo dydį bei
nuosavo kapitalo atitinkamo dydžio reikalavimą, kad draudimo tarpininko
finansinis pajėgumas nuolat sudarytų 4 procentus gautos metinių draudimo
įmokų sumos. Tokiu būdu užtikrinant draudimo rinkos stabilumą ir saugumą,
tinkamą draudimo brokerių įmonių įsipareigojimų vykdymą bei kreditorių teisių
ir interesų apsaugą.
Pasiūlymas:
1. Pakeisti 161 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„161 straipsnis. Reikalavimai
draudimo brokerių įmonei
1.
Joks kitas juridinis asmuo, išskyrus draudimo brokerių įmonę ir įstatymų
nustatytas išimtis, neturi teisės savo pavadinime vartoti žodžių junginių
„draudimo brokerių bendrovė“, „draudimo brokeris“ ar jiems tapataus junginio.
Atsižvelgiant į planuojamą veiklos teritoriją, minėti žodžių junginiai gali
būti vartojami ir užsienio kalba.
2.
Draudimo brokerių įmonės įstatinis kapitalas negali būti mažesnis kaip
18 750 eurų, o nuosavas kapitalas ne mažesnis kaip 4 procentai per
finansinius metus draudimo brokerių įmonės gautų draudimo įmokų, kurios
mokėtinos draudikams.
3. Draudimo brokerių įmonė privalo
apdrausti profesinę civilinę atsakomybę. Draudimo suma turi būti ne mažesnė
kaip 1 250 000 eurų vienam draudžiamajam įvykiui ir 1 850 000 eurų
visiems draudžiamiesiems įvykiams per metus. Draudimo apsauga privalo galioti
visose Europos ekonominės erdvės valstybėse. Draudimo brokerių įmonė privalo
turėti draudimo apsaugą visą savo veiklos laiką.
34. Draudimo brokerių įmonė neturi
teisės vykdyti jokios kitos ūkinės veiklos, išskyrus draudimo, perdraudimo ir
pensijų kaupimo produktų platinimo veiklą. Be to, draudimo brokerių įmonė
gali vertinti draudžiamą turtą Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo
pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.
45. Su draudimo ir perdraudimo produktų
platinimu susijusias funkcijas draudimo brokerių įmonėje gali atlikti tik
joje dirbantis ar renkamas pareigas einantis draudimo brokeris.
56. Draudimo brokerių įmonė privalo
atidaryti atskirą kredito įstaigos sąskaitą, į kurią pervedamos tik draudėjų,
apdraustųjų, naudos gavėjų ir nukentėjusių trečiųjų asmenų lėšos ir draudikų
lėšos, skirtos išmokėti šiems asmenims. Į šias lėšas negali būti nukreipiami
išieškojimai pagal kitas draudimo brokerių įmonės prievoles, o draudimo
brokerių įmonei bankrutavus iš šioje sąskaitoje esančių lėšų gali būti
tenkinami tik draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir nukentėjusių trečiųjų
asmenų kreditorių reikalavimai. Priežiūros institucija turi teisę teikti
draudimo brokerių įmonėms privalomus nurodymus dėl lėšų, laikomų atskiroje
kredito įstaigos sąskaitoje.
67. Draudimo brokerių įmonė privalo
teikti priežiūros institucijai šios nustatytos formos statistinę, finansinę
ir kitokią informaciją, reikalingą draudimo brokerių įmonės veiklos
priežiūrai.
78. Draudimo brokerių įmonė privalo iki
draudimo sutarties sudarymo teikti priežiūros institucijos nustatytą ir šio
įstatymo 93 ir 116 straipsniuose nurodytą informaciją.“
|
Teikia:
Seimo nariai
Andrius Palionis
Valius
Ąžuolas