2018-03-19

 

PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS DRAUDIMO ĮSTATYMO NR. IX-1737 1, 2, 3, 5, 11, 12, 16, 22, 23, 25, 28, 29, 33, 53, 68, 69, 76, 80, 81, 93, 116, 126, 158, 160, 161, 162, 164, 165, 169, 170, 171, 175, 176, 177, 179, 182, 183, 184, 185, 186, 187, 188, 190, 191, 192, 193, 194, 195, 196, 197, 198, 200, 204, 205, 208, 209, 210, 212, 214, 216, 222 STRAIPSNIŲ, VII SKYRIAUS PAVADINIMO, KETVIRTOJO SKIRSNIO, VIII SKYRIAUS PAVADINIMO, ĮSTATYMO PRIEDO PAKEITIMO, ĮSTATYMO PAPILDYMO 901, 902, 903, 904931, 1151, 1581, 1582, 1583, 1584, 15851586, 1861, 2011 STRAIPSNIAIS IR 159, 163 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIIP-1513

 

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

 

Straipsnis

Straipsnio dalis

Punktas

32

4

 

Argumentai:

Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektu siūloma visiškai drausti skelbti, reklamuoti, pristatyti savo teikiamas draudimo produktų platinimo paslaugas kaip nepriklausomas ar kitaip informuoti apie jas, jei atlygis už šias paslaugas nėra gaunamas iš draudėjo. Toks reikalavimas yra perteklinis, nepagrįstai ribojantis draudimo produktų platinimo galimybes.

Įstatymo projektu įgyvendinama 2016 m. sausio 20 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyva (ES) 2016/97 dėl draudimo produktų platinimo (OL 2016 L 26, p.19) (toliau – Direktyva) reikalauja nustatyti atlygio ribojimus tik platinant draudimo principu pagrįstus investicinius projektus. Direktyva yra minimalaus suderinimo ir nedraudžia valstybėms narėms nacionalinėje teisėje palikti galioti ar nustatyti griežtesnių reikalavimų draudimo brokerio įmonėms. Tačiau šiuo atveju manytina, kad Direktyvoje nustatytas atlygio ribojimus platinant tik draudimo principu pagrįstus investicinius projektus yra pakankamas.

Atsižvelgiant į tai, įstatyme siūloma nustatyti draudimą skelbti, reklamuoti, pristatyti savo teikiamas draudimo produktų platinimo paslaugas kaip nepriklausomas ar kitaip informuoti apie jas, jei atlygis už šias paslaugas nėra gaunamas iš draudėjo, tik tuo atveju, kai yra platinami draudimo principu pagrįsti investiciniai produktai.

         

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 1582 straipsnio 4 dalį ir ją išdėstyti taip:

„4. Platinant draudimo principu pagrįstus investicinius produktus draudimo tarpininkui dDraudžiama skelbti, reklamuoti, pristatyti savo teikiamas draudimo produktų platinimo paslaugas kaip nepriklausomas ar kitaip informuoti apie jas, jei atlygis už šias paslaugas nėra gaunamas iš draudėjo.“

161

 

 

Argumentai:

Atkreiptinas dėmesys, kad įstatymo projektu siūloma panaikinti šiuo metu galiojančius reikalavimus įstatinio kapitalo dydžiui ir nuosavo draudimo brokerių įmonės kapitalo dydžiui. Atitinkamas įstatinio kapitalo ir nuosavo kapitalo dydis užtikrina tinkamą draudimo brokerių įsipareigojimų vykdymą, veiklos pastovumą ir nepertraukiamumą, sumažina galimybę išvengti įsipareigojimų kreditoriams vykdymo. Tokiu būdu yra užtikrinamas ir visos draudimo rinkos stabilumas ir saugumas, tinkamas draudimo brokerių įmonių įsipareigojimų vykdymas bei kreditorių teisių ir interesų apsauga.

Direktyvoje nėra nustatyta reikalavimo draudimo brokerio įmonei turėti atitinkamo dydžio įstatinį kapitalą, tačiau Direktyvos 10 straipsnio 6 dalies b punktas numato galimybę valstybėms narėms nacionalinėje teisėje nustatyti, kad draudimo tarpininko finansinis pajėgumas nuolat sudarytų 4 procentus gautos metinių draudimo įmokų sumos (nuosavo kapitalo), bet ne mažiau, kaip 18 750 eurų (ši suma, vadovaujantis Direktyvos 10 straipsnio 7 dalimi būtų indeksuojama). Be to, Direktyva yra minimalaus suderinimo ir nedraudžia valstybėms narėms nacionalinėje teisėje palikti galioti ar nustatyti griežtesnių reikalavimų draudimo brokerio įmonėms.

Atsižvelgiant į tai, įstatymo projekte siūloma nustatyti minimalų draudimo brokerio įmonės privalomo įstatinio kapitalo dydį bei nuosavo kapitalo atitinkamo dydžio reikalavimą, kad draudimo tarpininko finansinis pajėgumas nuolat sudarytų 4 procentus gautos metinių draudimo įmokų sumos. Tokiu būdu užtikrinant draudimo rinkos stabilumą ir saugumą, tinkamą draudimo brokerių įmonių įsipareigojimų vykdymą bei kreditorių teisių ir interesų apsaugą.

                                                                        

Pasiūlymas:

1. Pakeisti 161 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

161 straipsnis. Reikalavimai draudimo brokerių įmonei

1. Joks kitas juridinis asmuo, išskyrus draudimo brokerių įmonę ir įstatymų nustatytas išimtis, neturi teisės savo pavadinime vartoti žodžių junginių „draudimo brokerių bendrovė“, „draudimo brokeris“ ar jiems tapataus junginio. Atsižvelgiant į planuojamą veiklos teritoriją, minėti žodžių junginiai gali būti vartojami ir užsienio kalba.

2. Draudimo brokerių įmonės įstatinis kapitalas negali būti mažesnis kaip 18 750 eurų, o nuosavas kapitalas ne mažesnis kaip 4 procentai per finansinius metus draudimo brokerių įmonės gautų draudimo įmokų, kurios mokėtinos draudikams.

3. Draudimo brokerių įmonė privalo apdrausti profesinę civilinę atsakomybę. Draudimo suma turi būti ne mažesnė kaip  1 250 000 eurų vienam draudžiamajam įvykiui ir 1 850 000 eurų visiems draudžiamiesiems įvykiams per metus. Draudimo apsauga privalo galioti visose Europos ekonominės erdvės valstybėse. Draudimo brokerių įmonė privalo turėti draudimo apsaugą visą savo veiklos laiką.

34. Draudimo brokerių įmonė neturi teisės vykdyti jokios kitos ūkinės veiklos, išskyrus draudimo, perdraudimo ir pensijų kaupimo produktų platinimo veiklą. Be to, draudimo brokerių įmonė gali vertinti draudžiamą turtą Lietuvos Respublikos turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo nustatyta tvarka.

45. Su draudimo ir perdraudimo produktų platinimu susijusias funkcijas draudimo brokerių įmonėje gali atlikti tik joje dirbantis ar renkamas pareigas einantis draudimo brokeris.

56. Draudimo brokerių įmonė privalo atidaryti atskirą kredito įstaigos sąskaitą, į kurią pervedamos tik draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir nukentėjusių trečiųjų asmenų lėšos ir draudikų lėšos, skirtos išmokėti šiems asmenims. Į šias lėšas negali būti nukreipiami išieškojimai pagal kitas draudimo brokerių įmonės prievoles, o draudimo brokerių įmonei bankrutavus iš šioje sąskaitoje esančių lėšų gali būti tenkinami tik draudėjų, apdraustųjų, naudos gavėjų ir nukentėjusių trečiųjų asmenų kreditorių reikalavimai. Priežiūros institucija turi teisę teikti draudimo brokerių įmonėms privalomus nurodymus dėl lėšų, laikomų atskiroje kredito įstaigos sąskaitoje.

67. Draudimo brokerių įmonė privalo teikti priežiūros institucijai šios nustatytos formos statistinę, finansinę ir kitokią informaciją, reikalingą draudimo brokerių įmonės veiklos priežiūrai.

78. Draudimo brokerių įmonė privalo iki draudimo sutarties sudarymo teikti priežiūros institucijos nustatytą ir šio įstatymo 93 ir 116 straipsniuose nurodytą informaciją.“

 

 

Teikia:

 

Seimo nariai                                                                                                             Andrius Palionis

 

                                                                                                                                 Valius Ąžuolas