PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO

NR. VIII-2032 2, 6, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 6STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIII-3420 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

NR. XIVP-3135

 

2023-11-07

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

2

priedas

 

 

 

Argumentai: Kaimyninėse valstybėse Latvijoje ir Estijoje yra taikomas palankesnis kelių naudotojo mokestis krovininėms transporto priemonėms negu Lietuvoje. Latvijoje kelių naudotojo mokestį moka krovininės transporto priemonės nuo 3 t, Estijoje -  nuo 3,5 t. Kadangi Lietuvoje automobilių, ypatingai krovininių, parkas yra pakankamai senas, dėl žemos įperkamosios galios, ypatingai regionuose, todėl siūlau, kad ir Lietuvoje kelių naudotojo mokestis būtų taikomas krovininiam transportui nuo 3 t.

 

Pasiūlymas: Siūlau pakeisti įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip:

„Lietuvos Respublikos

                                        kelių priežiūros ir

                                        plėtros programos

 finansavimo įstatymo

                                        2 priedas

 

KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI

Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė*, didžiausioji leidžiamoji masė**

Ribiniai tarifai, eurais

 

metų tarifo ribos

mėnesio tarifo ribos

savaitės tarifo ribos

dienos tarifo ribos

 

Autobusai

M2

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t

289–579

28–57

14–23

5–11

 

M3

A

B

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t

434–868

43–86

17–40

5–11

 

M3

I–III

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo

463–926

46–92

23–46

5–11

 

Krovininės transporto priemonės ir jų junginiai

N1 krovininis automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3 t iki 3,5 t (įskaitytinai)

289–579

28–57

14–23

5–11

 

N2 krovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai)

463–1 158

46–115

23–49

5–11

 

Nkrovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės

521–1 158

49–115

26–49

5–11

 

N1–N3

krovininis

automobilis

ar

krovininių transporto priemonių junginys

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

iki 16 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas

231–579

23–57

11–23

5–11

 

Specialiosios paskirties transporto priemonės***

M2–M3

autobusas

N1–N3

krovininis automobilis

nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios

transporto priemonės

transporto priemonė, skirta specialioms funkcijoms atlikti, naudojant specialią įrangą

231–579

23–57

11–23

5–11

 

 

* Transporto priemonių emisijos klasės pagal motorinių transporto priemonių variklių išmetamųjų dujinių ir kietųjų dalelių teršalų normas.

** Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.

*** Specialiosios paskirties transporto priemonės – transporto priemonės ar jų junginiai, kurių sąrašą, įgyvendindama Europos Sąjungos teisės aktus, nustatančius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų ir tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, sudedamųjų dalių ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo pagrindus, tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija arba jos įgaliota institucija.“

 

 

 

 

 

Teikia

Seimo narys                                                                            Algimantas Dumbrava