PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS
KELIŲ PRIEŽIŪROS IR PLĖTROS PROGRAMOS FINANSAVIMO ĮSTATYMO
NR. VIII-2032 2, 6, 9 STRAIPSNIŲ IR 2, 5 PRIEDŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 61 STRAIPSNIU ĮSTATYMO NR. XIII-3420 7 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
NR. XIVP-3135
2023-11-07
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||
1.
|
2 priedas
|
|
|
Argumentai: Kaimyninėse valstybėse Latvijoje ir Estijoje yra taikomas palankesnis kelių naudotojo mokestis krovininėms transporto priemonėms negu Lietuvoje. Latvijoje kelių naudotojo mokestį moka krovininės transporto priemonės nuo 3 t, Estijoje - nuo 3,5 t. Kadangi Lietuvoje automobilių, ypatingai krovininių, parkas yra pakankamai senas, dėl žemos įperkamosios galios, ypatingai regionuose, todėl siūlau, kad ir Lietuvoje kelių naudotojo mokestis būtų taikomas krovininiam transportui nuo 3 t.
Pasiūlymas: Siūlau pakeisti įstatymo 2 priedą ir jį išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo įstatymo 2 priedas
KELIŲ NAUDOTOJO MOKESČIO RIBINIAI TARIFAI |
||||||||
Transporto priemonės tipas, kategorija, klasė ir grupė, emisijos klasė*, didžiausioji leidžiamoji masė** |
Ribiniai tarifai, eurais |
|
||||||||||
metų tarifo ribos |
mėnesio tarifo ribos |
savaitės tarifo ribos |
dienos tarifo ribos |
|
||||||||
Autobusai |
M2 nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė ne didesnė kaip 5 t |
289–579 |
28–57 |
14–23 |
5–11 |
|
|||||
M3 A B nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kuri turi daugiau kaip 8, bet ne daugiau kaip 22 sėdimas vietas keleiviams ir vieną sėdimą vietą vairuotojui ir kurios didžiausioji leidžiamoji masė didesnė kaip 5 t |
434–868 |
43–86 |
17–40 |
5–11 |
|
||||||
M3 I–III nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, kurioje telpa daugiau kaip 22 keleiviai, neįskaitant vairuotojo |
463–926 |
46–92 |
23–46 |
5–11 |
|
||||||
Krovininės transporto priemonės ir jų junginiai |
N1 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 3 t iki 3,5 t (įskaitytinai) |
289–579 |
28–57 |
14–23 |
5–11 |
|
|||||
N2 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 3,5 t iki 12 t (įskaitytinai) |
463–1 158 |
46–115 |
23–49 |
5–11 |
|
||||||
N3 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
nuo 12 t didžiausiosios leidžiamosios masės |
521–1 158 |
49–115 |
26–49 |
5–11 |
|
||||||
N1–N3 krovininis automobilis ar krovininių transporto priemonių junginys nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
iki 16 t (įskaitytinai) didžiausiosios leidžiamosios masės, kai transporto priemonės valdytojas – žemės ūkio veiklos subjektas |
231–579 |
23–57 |
11–23 |
5–11 |
|
||||||
Specialiosios paskirties transporto priemonės*** |
M2–M3 autobusas N1–N3 krovininis automobilis nuo EURO 0 iki VI ir mažiau taršios transporto priemonės |
transporto priemonė, skirta specialioms funkcijoms atlikti, naudojant specialią įrangą |
231–579 |
23–57 |
11–23 |
5–11 |
|
|||||
|
||||||||||||
* Transporto priemonių emisijos klasės pagal motorinių transporto priemonių variklių išmetamųjų dujinių ir kietųjų dalelių teršalų normas.
** Didžiausioji leidžiamoji masė pagal Saugaus eismo automobilių keliais įstatymą.
*** Specialiosios paskirties transporto priemonės – transporto priemonės ar jų junginiai, kurių sąrašą, įgyvendindama Europos Sąjungos teisės aktus, nustatančius motorinių transporto priemonių ir jų priekabų ir tokioms transporto priemonėms skirtų sistemų, sudedamųjų dalių ir atskirų techninių mazgų patvirtinimo pagrindus, tvirtina Lietuvos Respublikos susisiekimo ministerija arba jos įgaliota institucija.“
Teikia
Seimo narys Algimantas Dumbrava