LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMAS
IX (RUDENS) SESIJOS
VAKARINIO posėdžio NR. 390
STENOGRAMA
2016 m. lapkričio 3 d.
Pirmininkauja Lietuvos Respublikos Seimo Pirmininko pavaduotojas A. SYSAS
PIRMININKAS (A. SYSAS, LSDPF*). Gerbiami kolegos, pradedame vakarinį posėdį.
Registracija. Registracija! Pradedame vakarinį posėdį.
Mūsų yra net 36, todėl galime pradėti darbus.
15.02 val.
Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo Nr. XII-311 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4744(2) (svarstymas ir priėmimas)
Popietinės darbotvarkės pirmas klausimas – Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymo projektas. Pranešėjas – A. Ažubalis ar kas nors iš Užsienio reikalų komiteto. Matau, ateina pirmininkas ir jis išdėstys mums komiteto nuomonę. Ruošiasi V. Bukauskas.
B. JUODKA (LSDPF). Gerbiami kolegos, Užsienio reikalų komitetas lapkričio 2 dieną svarstė minėto įstatymo projektą ir pritarė bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Gerbiamas pirmininke, aš norėčiau jūsų paklausti. Čia yra jūsų pataisa, kuriai komitetas iš dalies pritarė. Ar sutinkate su tuo?
B. JUODKA (LSDPF). Taip, taip.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Kas galėtų pristatyti Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komiteto nuomonę? Prašom ateiti kas nors iš Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komiteto. Gerai. Aš perskaitysiu.
Gerbiamas Bukauskai, ateikite į tribūną ir pristatykite išvadą.
V. BUKAUSKAS (DPF). Ačiū, gerbiamas posėdžio pirmininke. Gerbiami kolegos, Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komiteto sprendimas – iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIIP-4744 ir siūlyti pagrindiniam komitetui šį projektą tobulinti atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir pasiūlymus, kuriems komitetas pritarė.
Balsavimo rezultatai – pritarti bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Dėkoju. Diskusijose nėra norinčių kalbėti. Dėl motyvų nėra norinčių kalbėti. Ar galime po svarstymo pritarti? (Balsai salėje)
Balsuojame. Vyksta balsavimas dėl Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto. Seimo Pirmininkė siūlo ypatingą skubą, bet pirma balsuosime… (Balsas salėje) Dar nematė. (Balsai salėje) Pabandykite.
Už balsavo 38, prieš nėra, susilaikė 1. Po svarstymo įstatymui pritarta.
Ar galime pritarti ypatingai skubai? (Balsai salėje) Dėkui. Kadangi salėje dar mažoka žmonių, tai balsavimą…
Pirma pastraipsniui. Yra du straipsniai. 1 straipsnis, kuris apima dvylika straipsnių. Dėl vieno iš straipsnių, dėl 6, buvo Seimo nario kolegos B. Juodkos pasiūlymas, su kuriuo komitetas iš dalies sutiko ir autorius sutinka. Ar galime pritarti? Pritarta. Ir 2 straipsnis – dėl įsigaliojimo, įgyvendinimo. Pastabų nėra. Pritarta. Bet aš matau, kad salėje dar mažoka žmonių, kviesime toliau. Tai atidėsiu. Tik balsavimo procedūra.
15.06 val.
Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo Nr. IX-987 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4656(2) (svarstymas)
Svarstome 2-2 klausimą – Žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymo 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą. Pranešėjas – P. Čimbaras. (Balsai salėje) Galima pasinaudoti. Visi valstiečiai dar kitoje salėje. (Balsai salėje)
P. ČIMBARAS (DPF). Ačiū, pirmininke. Kaimo reikalų komitetas apsvarstė ir pritarė komiteto patobulintam įstatymo projektui ir komiteto išvadoms bendru sutarimu: 5 – už, prieš nebuvo, susilaikiusių nebuvo.
PIRMININKAS. Dėkojame. Diskusijoms užsirašiusių nėra. Ar galime bendru sutarimu pritarti? (Balsai salėje) Pritarta.
15.07 val.
Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo Nr. VIII-1202 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3352(2) (svarstymas)
Svarstome 2-3 klausimą – Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą. Pranešėjas – A. Palionis. Ruošiasi G. Purvaneckienė, Audito komitetas.
A. PALIONIS (LSDPF). Ačiū, posėdžio pirmininke. Seimo Biudžeto ir finansų komitetas svarstė šitą įstatymo projektą ir sprendimas yra pritarti bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Dėkoju. Kviečiu Audito komiteto išvadą pateikti G. Purvaneckienę.
G. PURVANECKIENĖ (LSDPF). Gerbiami kolegos, Audito komitetas svarstė šį įstatymą ir nusprendė iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo 8 straipsnio pakeitimo įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui jį patobulinti atsižvelgiant į Vyriausybės, Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms pritarė Seimo Audito komitetas, taip pat į Seimo Audito komiteto pasiūlymą. Pritarta bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Dėkojame, Giedre. Jūs užsirašėte diskusijoms. Ar eisite diskutuoti? Eisite? Gerai. Kviečiu į tribūną. Diskusija. (Balsai salėje) Turite iš tribūnos. Taigi, matau, užsirašėte diskutuoti.
G. PURVANECKIENĖ (LSDPF). Taip. Aš labai trumpai pasakysiu, jeigu ne visi žinote to įstatymo esmę. Anksčiau buvo labai apribota atskiromis specialybių kryptimis, kas galėtų būti turto ir verslo vertintojai. Mūsų komiteto atstovų siūlymas buvo išplėsti iki krypčių, kas yra plačiau, o po to Biudžeto ir finansų komitetas išvis pasiūlė taikyti tiktai aukštojo išsilavinimo reikalavimą. Mūsų komiteto logika buvo tokia, kad, pavyzdžiui, nereikėtų net bandyti tapti auditoriais tokiems, kurie baigė… sakykim, operos solistams ar dailininkams, ar kurie turi aukštąjį išsilavinimą ir panašiai. Tačiau iš esmės galima pritarti ir Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymui, nes yra labai sunkūs egzaminai, kuriuos jie turi išlaikyti, ir, be abejonės, tokių specialybių, kurios nelabai tinka turtui ir verslui vertinti, atstovai tikriausiai net nebandytų tų egzaminų laikyti. O jeigu baigtų kursus ir išsilaikytų, irgi nieko blogo, todėl iš esmės, nors mes gynėme savo variantą, sutinkame ir su Biudžeto ir finansų komiteto siūlymu.
PIRMININKAS. Dėkoju. Gerbiamieji kolegos, diskusijos baigtos. Balsuojame. Kas pritariate po svarstymo Turto ir verslo vertinimo pagrindų įstatymo pakeitimo įstatymo projektui? Pasitikrinsime, kiek čia mūsų yra. Labai norėčiau paprašyti, matau tris siluetus rūkykloje, kad jie irgi galėtų prie mūsų prisijungti, ir dar keletą šešėlių už lango. (Šurmulys salėje)
Už balsavo 43, prieš nėra, susilaikė 7. Po svarstymo įstatymo projektui pritarta. Kol kas mūsų nėra 70. (Balsai salėje) Ne, čia visur svarstymas.
15.11 val.
Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo Nr. IX-378 43 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4541(2) (svarstymas)
2-4 klausimas – Transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomojo draudimo įstatymo Nr. IX-378 43 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas. Kviečiu A. Nesteckį pateikti Biudžeto ir finansų komiteto išvadą.
A. NESTECKIS (LSDPF). Dėkoju, posėdžio pirmininke. Biudžeto ir finansų komitetas svarstė įstatymo projektą Nr. XIIP-4541 ir bendru sutarimu pritarė įstatymo projektui.
PIRMININKAS. Gerai, dėkui. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Pritariame.
15.12 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 415 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4542(2) (svarstymas)
PIRMININKAS. Svarstome lydimąjį – Administracinių nusižengimų kodekso 415 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą. Pranešėjas – J. Sabatauskas, Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Užbaigsime šitą, Pirmininke, ir iš karto – jūs.
Kviečiu Biudžeto ir finansų komiteto, kaip papildomo komiteto, narį A. Nesteckį dėl Administracinių nusižengimų kodekso.
A. NESTECKIS (LSDPF). Biudžeto ir finansų komitetas taip pat svarstė įstatymo projektą Nr. XIIP-4542 ir bendru sutarimu pritarė įstatymo projektui.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Teisės ir teisėtvarkos komiteto išvadą pateiks V. Aleknaitė-Abramikienė.
V. ALEKNAITĖ-ABRAMIKIENĖ (TS-LKDF). Gerbiamasis pirmininke, komitetas patobulino šį įstatymo projektą ir tuomet pritarė jam bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Ar galime bendru sutarimu pritarti? (Balsai salėje) Pritariame.
15.14 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. lapkričio 20 d. nutarimo Nr. XII-12 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIP-4821 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
Svarstome rezervinį klausimą – Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. lapkričio 20 d. nutarimo Nr. XII-12 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ projektą. Pranešėja – Seimo Pirmininkė L. Graužinienė. Pateikimas, svarstymas ir priėmimas.
L. GRAUŽINIENĖ. Labai ačiū. Gerbiamasis posėdžio pirmininke, pasistengsiu labai greitai. Iš tiesų tai yra daugiau procedūros dalykai. Tiesiog mūsų kolega J. Požela išbraukiamas iš Sveikatos reikalų komiteto sudėties. Ir vietoj dešimties kadenciją baigs devyni komiteto nariai.
PIRMININKAS. Ar galime pritarti pateikimui? (Balsai salėje) Galime.
Svarstymo stadija. Norinčių kalbėti bus? Nėra. Galime pritarti po svarstymo? (Balsai salėje) Pritariame.
Balsuojame. Priėmimo stadija. Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“. Vyksta balsavimas.
Šio nutarimo priėmimas
Už – 53, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų sudėties patvirtinimo“ pakeitimo“ priimtas. (Gongas)
15.15 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2012 m. gruodžio 4 d. nutarimo Nr. XII-39 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų narių pavaduotojų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIP-4822 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
R-2 klausimas. Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų narių pavaduotojų patvirtinimo“ pakeitimo“ projektas. Pranešėja – L. Graužinienė.
L. GRAUŽINIENĖ. Labai ačiū. Čia – pakaitinių, irgi visi pakeitimai susiję su J. Požela. Irgi siūlau sutvarkyti.
PIRMININKAS. Ar galime pritarti po pateikimo? (Balsai salėje) Pritarta. Manau, kad niekas nediskutuos.
Ar galime pritarti po svarstymo? (Balsai salėje) Pritarta.
Balsuojame dėl Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų narių pavaduotojų patvirtinimo“ pakeitimo“. Vyksta balsavimas.
Šio nutarimo priėmimas
Už – 58, prieš nėra, susilaikė 1. Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo komitetų narių pavaduotojų patvirtinimo“ pakeitimo“ priimtas. (Gongas)
15.16 val.
Seimo nutarimo „Dėl Onos Babonienės pripažinimo netekusia Lietuvos Respublikos Seimo nario mandato“ projektas Nr. XIIP-4820 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
R-3 klausimas – Seimo nutarimo „Dėl Onos Babonienės pripažinimo netekusia Lietuvos Respublikos Seimo nario mandato“ projektas. Pranešėja – L. Graužinienė.
L. GRAUŽINIENĖ. Ačiū. Žinote, kad, netekus Seimo nario, jo vietą turėtų užimti kitas Seimo narys pagal sąrašą, dar esant mūsų Seimo sudėčiai, tačiau O. Babonienė atsisakė Seimo nario mandato, todėl turime priimti nutarimą, kad neprisiekus netenkama Seimo nario mandato.
PIRMININKAS. Ar visiems suprantama, niekas nenori klausti? Ar galime pritarti po pateikimo? (Balsai salėje) Pritariame.
Po svarstymo galime pritarti? Pritariame.
Balsuojame.
Šio nutarimo priėmimas
Už – 61, prieš nėra, susilaikė 1. Seimo nutarimas „Dėl Onos Babonienės pripažinimo netekusia Lietuvos Respublikos Seimo nario mandato“ priimtas. (Gongas)
L. GRAUŽINIENĖ. Dar darbotvarkė, jeigu galima.
15.18 val.
Savaitės (nuo 2016-11-07) – 2016 m. lapkričio 8 d. (antradienio) ir 10 d. (ketvirtadienio) posėdžių darbotvarkės pateikimas ir tvirtinimas
PIRMININKAS. Seimo Pirmininkė pateiks savaitės, kurį prasidės lapkričio 7 dieną, posėdžių darbotvarkę. Prašome.
L. GRAUŽINIENĖ. Gerbiamieji kolegos, kadangi Prezidentės dekretas yra pasirašytas lapkričio 14 dienai, mes dar turėsime dvi posėdžių dienas, vadinasi, keturis plenarinius posėdžius, skaičiuojant rytinius ir vakarinius. Todėl dabar į tas dienas įtraukta yra tai, kokios išvados yra užregistruotos. Bet manau, kad dar komitetai dirbs, kai kurie – penktadienį, kai kurie – pirmadienį. Kurios projektų išvados bus užregistruotos, mes pasistengsime daugiau įtraukti į antradienį, aš turbūt siūlysiu ilgiau padirbėti antradienį, nes ketvirtadienį bus siūloma dirbti taip, ir valdyba pritarė mano siūlymui, kad pirmoje dienos pusėje mes dirbsime šioje salėje, antrą pusę dienos, į vakarinį posėdį mes susirinksime Kovo 11-osios salėje – ten, kur priėmėme priesaiką, ir iškilmingai užbaigsime šios kadencijos savo darbą. Todėl toje salėje, kurioje priėmėme priesaiką, sugiedosime himną, užbaigdami šią sesiją. Tai bus ketvirtadienį po pietų, per vakarinį posėdį. Faktiškai darbo mes turime visą antradienį ir ketvirtadienį per rytinį plenarinį posėdį. Komitetai, kurie dar tikrai turite ką apsvarstyti, prašau išvadas užregistruoti pirmadienį, nes mes tikrai turime matyti visumą. Trumpai tiek.
PIRMININKAS. Dėkoju, Pirmininke. Jūsų niekas nenori paklausti.
15.20 val.
Vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymo Nr. XII-1855 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4814(2), Vidaus tarnybos statuto 37 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4815(2) (svarstymas)
Gerbiamieji kolegos, tęsiame darbotvarkę. Rytą buvo pristatyti du klausimai, dėl kurių buvo padaryta pertrauka. Kviesčiau A. Paulauską, bet nematau jo. Gerbiamasis Sabatauskai, jūsų komitetas buvo pagrindinis dėl Vidaus tarnybos statuto pakeitimo, prašom pateikti išvadas. Visų kolegų prašau neišsibėgioti, mums reikia balsuoti dar dėl keleto įstatymų. Labai ačiū. Mums reikia 71, jau artėjame prie to.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke. Gerbiamieji kolegos, Teisės ir teisėtvarkos komitetas svarstė Vidaus tarnybos statuto 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4814 ir pritarė projektui šešiais balsais už, prieš nebuvo.
PIRMININKAS. Galite pristatyti ir lydintį, 4815?
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Jie nelydintis, jis atskiras projektas. Dėl jo buvo du siūlymai. Yra Seimo nario J. Razmos siūlymas, kuriam komitetas nepritarė, šeši balsai buvo prieš siūlymą dėl 1 straipsnio 1 dalies. Dėl 2 straipsnio buvo Seimo nario J. Sabatausko siūlymas, kuriam komitetas pritarė šešiais balsais už.
PIRMININKAS. Dėkojame.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Tokiu pat balsų skaičiumi komitetas pritarė patobulintam įstatymo projektui.
PIRMININKAS. Ačiū. Jūsų niekas… Nereikia klausti, diskusijose nėra… Balsuojame po vieną atskirai. Ar galime bendru sutarimu, ar reikia? Galime pritarti bendru sutarimu dėl Vidaus tarnybos statuto pakeitimo 3 straipsnio? Pritariame. Ar galime pritarti Vidaus tarnybos statuto 37 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui po svarstymo? (Balsai salėje: „Galime!“) Mane taiso, yra J. Razmos pasiūlymas, kurį turėtų pristatyti, ir mes turėtume apsispręsti. Komitetas jam nepritarė, girdėjome. Gerbiamasis Jurgi, suteikiame jums žodį.
J. RAZMA (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, pateikus šiandien projektą aš šiek tiek kalbėjausi su policijos pareigūnais ir iš jų išgirdau tokių nuogąstavimų, ar teikiant projektą yra įvertinta, kad tos nustatytos valandos taip tiksliai nesibaigia, kad viena pamaina baigia 12 valandų, kita pradeda ir po to vėl lygiai per 12 baigia, nes yra reikalingas laikas, kai reikia perduoti amuniciją ir visus reikalus. Todėl aš pamėginau parašyti greitosiomis pasiūlymą, nežinau, galbūt jis netobulas, bet gal komiteto pirmininkas išaiškins, ar čia ta problema neegzistuoja, ar ji kažkaip kitaip išsisprendžia. Aš nesu kategoriškas, kad už mano pasiūlymą būtinai balsuotų, nes labai sunku taip greitai ir tobulai parašyti.
PIRMININKAS. Aš suprantu, kad jūs nereikalaujate?
J. RAZMA (TS-LKDF). Aš laukčiau komiteto paaiškinimo, ar jie mato tą problemą, ar išsprendžia kažkaip, ar ne?
PIRMININKAS. Gerai. Prašom, pirmininke.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamasis posėdžio pirmininke. Gerbiamieji kolegos, kolegos intencija arba argumentai iš tikrųjų verti dėmesio, tas susirūpinimas iš tikrųjų yra reikšmingas, tačiau pats pasiūlymo realizavimas yra priešingas, kolega. Dabar projekte yra pasakyta, kad tas poilsio laikas turi būti ne trumpesnis, negu prieš tai buvęs darbo laikas su viršvalandžiais. Tarkime, jeigu pareigūnas dirbo 12 valandų, tai jis ne mažiau kaip 12 valandų ilsisi. O jeigu su viršvalandžiais buvo 13, 14 ar 15 valandų, vadinasi, tiek pat valandų jis turi ilsėtis. Tai yra 14 arba 15 valandų. Jūs dar į tarpą įdedate frazę „ne daugiau kaip vieną valandą trumpiau“. Tai iš jūsų gerų norų, jūs iš esmės netgi leidžiate sumažinti tą poilsio laiką, tik šiek tiek mažiau negu valandą sumažinti. Todėl manome, kad komiteto prieš tai parengta redakcija yra geresnė, nes kartu su viršvalandžiais tiek turi trukti jo poilsio laikas. Jūsų pataisa net pablogins situaciją. Todėl komitetas…
PIRMININKAS. Jūs nereikalausite balsuoti?
J. RAZMA (TS-LKDF). Nereikalausime.
PIRMININKAS. Supratome. Ačiū.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū.
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, kadangi tai buvo ypatinga skuba, kviečiu visus ateiti į salę. Ar po svarstymo galime pritarti? Galime. Dabar balsuosime dėl priėmimo. Bus priėmimas, visi balsuos.
15.26 val.
Vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymo Nr. XII-1855 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4814(2) (priėmimas)
Priėmimo stadijoje svarstome Vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4814. Už ir prieš norinčių kalbėti nėra. Balsuojame. Čia jau priėmimo stadija. Už svarstymą bendru sutarimu. Kviečiu visus į salę. Gerbiamieji kolegos, neišeikite iš salės. Mums yra trys balsavimai, priėmimai. Aš labai noriu paprašyti, kad pakviestumėte iš rūkyklos, matau keturis siluetus. Dar kartą balsuosime. Labai kviečiu rūkorius prisijungti.
Dar kartą skelbiu balsavimą. Labai ačiū. Balsavimas pradėtas. Kas pritaria Vidaus tarnybos statuto pakeitimui, balsuoja už. Gerbiamasis Algimantai, jūsų balsas yra lemiamas.
Šio įstatymo priėmimas
Labai ačiū. Už – 72, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Vidaus tarnybos statuto pakeitimo įstatymo 3 straipsnio pakeitimo įstatymas priimtas. (Gongas)
15.28 val.
Vidaus tarnybos statuto 37 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4815(2) (priėmimas)
Balsuojame dėl Vidaus tarnybos statuto 37 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymo. Balsavimas. Labai prašau visus balsuoti.
Šio įstatymo priėmimas
Už balsavo 72, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Vidaus tarnybos statuto 37 ir 47 straipsnių pakeitimo įstatymas priimtas. (Gongas)
15.29 val.
Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo Nr. XII-311 pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4744(2) (priėmimo tęsinys)
Ir dar vienas balsavimas dėl Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto. Priėmimo stadija. Vyksta balsavimas. Kviečiu balsuoti. Neužmirškite visi balsuoti. Rimantai, jūsų balso irgi reikia. Balsuoti!
Šio įstatymo priėmimas
Už balsavo 77, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Vystomojo bendradarbiavimo ir humanitarinės pagalbos įstatymo pakeitimo įstatymas priimtas. (Gongas)
15.30 val.
Administracinių nusižengimų kodekso 29, 71, 2701, 401, 589 straipsnių ir priedo pakeitimo ir Kodekso papildymo 2341, 2342 straipsniais įstatymo projektas Nr. XIIP-4616(2)ES (svarstymas)
Tęsiame popietinę darbotvarkę. 2-5 klausimas – Administracinių nusižengimų kodekso kai kurių straipsnių ir priedo pakeitimo ir kodekso papildymo dviem straipsniais įstatymo projektas. Pranešėjas – J. Sabatauskas, Teisės ir teisėtvarkos komitetas.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Gerbiamasis pirmininke, gerbiamieji kolegos, komitetas svarstė Administracinių nusižengimų kodekso 415 ir 608 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Atsižvelgęs į Teisės departamento pastabą, komitetas pritarė patobulintam projektui bendru sutarimu. Ačiū.
PIRMININKAS. Pirmininkas pristatė ne tą, bet jis dabar pristatys ir tikrą. Gerbiamasis pirmininke, projektas Nr. XIIP-4616.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, aš labai atsiprašau, ten du projektai. Dėl šio projekto buvo šiek tiek daugiau Teisės departamento pastabų, tačiau daugeliui iš jų buvo pritarta. Komitetas patobulinęs pagal tas pastabas projektą pritarė patobulintam jungtiniam projektui. Su šiuo įstatymu buvo sujungti trys įstatymų projektai: Nr. XIIP-4616, Nr. XIIP-4547 ir Nr. XIIP-4643. Kaip minėjau, jungtiniam įstatymo projektui buvo pritarta bendru sutarimu. Ačiū.
PIRMININKAS. Dabar labai ačiū. Diskutuoti niekas neužsirašė. Pataisų nėra. Ar galime bendru sutarimu pritarti? Pritariame.
15.33 val.
Administracinių teisės pažeidimų kodekso 1161 ir 231 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 1165 ir 1166 straipsniais įstatymo projektas Nr. XIIP-4642(2)ES (svarstymas)
Svarstome Administracinių teisės pažeidimų kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo 1165 ir 1166 straipsniais įstatymo projektą Nr. XIIP-4642(2)ES. Pranešėjas – J. Sabatauskas.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Kolegos, nepaisant to, kad Administracinių teisės pažeidimų kodeksas pats savaime nustos galioti, paskutinė galiojimo diena bus gruodžio 31 diena ir ką tik kitų projektų numatytos normos galiojimas yra nuo sausio 1 dienos, bet šis įstatymas reikalingas, kad būtų dar priimtas ir galiotų iki Naujųjų metų, nes jis lydi kitą. Atsižvelgęs į Teisės departamento pastabas, komitetas patobulino įstatymo projektą ir pritarė bendru sutarimu patobulintam variantui. Ačiū.
PIRMININKAS. Niekas nenori kalbėti diskusijoje. Ar galime po svarstymo pritarti? Bendru sutarimu pritarta.
15.34 val.
Civilinį procesą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės aktų įgyvendinimo įstatymo Nr. X-1809 antrojo skirsnio, 22, 30 straipsnių ir Įstatymo priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 271 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-4648(2)ES (svarstymas)
Svarstome Civilinį procesą reglamentuojančių Europos Sąjungos ir tarptautinės teisės aktų įgyvendinimo įstatymo Nr. X-1809 antrojo skirsnio, 22, 30 straipsnių ir įstatymo priedo pakeitimo ir įstatymo papildymo 271 straipsniu įstatymo projektą. Pranešėja – V. Aleknaitė-Abramikienė.
V. ALEKNAITĖ-ABRAMIKIENĖ (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, komiteto sprendimas – už bendru sutarimu pritarėme iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir kitų komitetų išvadoms. Ačiū.
PIRMININKAS. Dėkojame. Norinčių diskutuoti nematau. Norinčių kalbėti už, prieš nematau. Ar galime bendru sutarimu pritarti? Galime. Pritarta.
15.35 val.
Civilinio proceso kodekso pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3551(2), Komercinio arbitražo įstatymo Nr. I-1274 9, 41 ir 50 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3552(2), Civilinio kodekso 3.183 ir 4.236 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-3553(2) (svarstymas)
Kompleksinis 2-8 klausimas, iš keturių įstatymų. Svarstysime visus. Kviesiu pristatyti S. Šedbarą Civilinio proceso kodekso pakeitimo įstatymo projektą, Komercinio arbitražo, Civilinio kodekso ir Civilinio proceso kodekso įstatymų projektus. Prašom.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Gerbiamieji kolegos, pagrindinis projektas, kaip posėdžio pirmininkas paminėjo, yra Civilinio proceso kodekso pataisos. Ganėtinai nemažai yra proceso pataisų, kurios supaprastina procesą, sumažina biurokratines procedūras tiek žmonėms, kurie bylinėjasi, tiek teismui. Patį pagrindinį įstatymo projektą komitetas baigė svarstyti spalio 26 dieną. Komiteto patobulintam įstatymo projektui buvo pritarta bendru sutarimu.
Taip pat yra keletas lydimųjų įstatymų projektų. Tai yra Komercinio arbitražo įstatymas. Spalio 26 dieną bendru sutarimu už buvo pritarta. Taip pat Civilinio kodekso įstatymo tam tikros pataisos. Jos buvo apsvarstytos truputį anksčiau, spalio 12 dieną. Taip pat bendru sutarimu buvo pritarta šio įstatymo projektui. Buvo Biudžeto ir finansų komiteto pasiūlymų. Daliai komitetas pritarė, daliai nepritarė.
PIRMININKAS. Dėkojame. Matau, kad dėl trečio įstatymo pranešėjas yra J. Sabatauskas, bet aš supratau, kad jūs ir jį paminėjote. Ar galime po svarstymo šiems trims įstatymų projektams pritarti? Ačiū.
15.37 val.
Civilinio proceso kodekso 3, 163, 165 ir 366 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1772 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4823 (pateikimas)
Paminėjau ketvirtąjį, bet pasirodo, kad Civilinio proceso kodekso keturių straipsnių pakeitimo įstatymo pateikimo stadija. Kviečiu J. Sabatauską.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Ačiū, gerbiamas pirmininke. Gerbiamieji kolegos, teikiu jūsų dėmesiui Civilinio proceso kodekso 3, 163, 165 ir 366 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XII-1772 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4823. Priežastys, kurios paskatino teikti šį projektą, yra tai, kad projektas parengtas siekiant šiuo įstatymu anksčiau pakeisto įstatymo formuluotę suderinti su Seime svarstomomis Civilinio proceso kodekso pakeitimo formuluotėmis, juo labiau kad priimtasis anksčiau dar nėra įsigaliojęs. O minėto įstatymo 5 straipsnyje nustatyta, kad įstatymas įsigalioja Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių konvencijos XVI protokolo įsigaliojimo Lietuvos Respublikoje dieną. Nors tas protokolas nėra įsigaliojęs, bet reikia pataisyti taip, kad kai jis įsigalios, visos su tuo susijusios nuostatos būtų taip pat inkorporuotos į mūsų Lietuvos Respublikos įstatymus. Šiuo atveju Civilinio proceso kodeksą.
PIRMININKAS. Ačiū, pirmininke. Jūsų niekas nenori paklausti. Ar galėtume bendru sutarimu po pateikimo pritarti? Pritariame. Pagrindinis komitetas – Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Svarstysime turbūt artimiausiame posėdyje, kad pasivytume tuos kitus tris projektus.
15.39 val.
Civilinio kodekso 6.895, 6.896 straipsnių pakeitimo ir Kodekso papildymo 6.8951 straipsniu įstatymo projektas Nr. XIIP-3633(2) (svarstymas)
Svarstome Civilinio kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo ir kodekso papildymo vienu straipsniu įstatymo projektą. Pranešėjas – S. Šedbaras, ruošiasi A. Nesteckis.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Kolegos, tai yra kitokio pobūdžio projektas. Į Civilinį kodeksą yra įrašomas naujas terminuoto indėlio modelis, tai yra neatšaukiamas indėlis. Tai yra ir bankams, ir bankų klientams papildoma galimybė: bankams – turėti pinigų, o indėlininkams – gauti didesnes palūkanas.
Komitetas svarstė šį įstatymo projektą ir spalio 12 dieną po klausymų nusprendė bendru sutarimu pritarti šių pataisų projektui.
PIRMININKAS. Kviesčiau ką nors iš Biudžeto ir finansų komiteto, nes nematau A. Nesteckio. Biudžetas, finansai. R. Tamašunienė išgelbės Seimą.
R. TAMAŠUNIENĖ (LLRA-KŠSF). Biudžeto ir finansų komitetas, kaip papildomas komitetas (visą išvadą?), teikia išvadą pritarti bendru sutarimu neatsižvelgiant į jokias pastabas.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Diskutuoti niekas neužsirašė. Ar galime pritarti?.. (Balsai salėje) Oi, negalime. Gerbiamieji kolegos, yra pasiūlymų. Kviečiu iš pagrindinio komiteto į tribūną.
Dėl 1 straipsnio yra Biudžeto ir finansų komiteto siūlymas, kuriam jūs nepritarėte. Ar Biudžeto ir finansų komitetas reikalauja balsuoti?
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Vienam pritarėme, tik vienam nepritarėme.
PIRMININKAS. Mes svarstome pirmą dėl 1 straipsnio. Niekas nereikalauja? Apskritai komiteto narių nėra.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Gal aš galėčiau paaiškinti, kolegoms turbūt būtų aiškiau. Čia Biudžeto ir finansų komitetas siūlė įrašyti frazę: „rašytinio prašymo pagrindu dėl tokio indėlio pratęsimo“. Mes manome, kad tas rašytinis prašymas nebūtinai turi būti taip griežtai suformuluotas, galbūt galima elektroniniu būdu arba atsakant į banko užklausimą. Kitaip sakant, lanksčiau, negu vykstant į banką ir ten pasirašant rašytinį dokumentą. Dabar elektroninė bankininkystė, yra generatoriai. Mes manome, kad būtų susiaurinta galimybė kontaktuoti su banku, todėl mes, kaip čia pasakyti, ne tai, kad nepritarėme, bet palikome seną formuluotę. Turbūt neprieštaraus ir Biudžeto ir finansų komitetas.
PIRMININKAS. Ar galime pritarti komiteto nuomonei? Ačiū. Yra Vyriausybės nutarimas, bet jam nepritarta. Komitetas turi tokią teisę priimti sprendimą. Gerbiamas Stasy, dar turėtumėte Vyriausybės samprotavimus.
S. ŠEDBARAS (TS-LKDF). Čia, matyt, buvo iš ankstesnės išvados likę. Šiaip Vyriausybės nuomonė buvo kitokia, tačiau, kaip minėjau, mes turėjome ne vieną posėdį, labai atidžiai svarstėme šį projektą ir manome, kad tiek dėl banko, tiek dėl banko kliento, indėlininko interesų toks modelis gali būti, jis yra įprastas Vakarų praktikoje. Manome, kad tai tikrai prisidės prie galimybės sukaupti daugiau pinigų ir bankams finansuoti klientus, o klientams gauti didesnes palūkanas. Tą jau minėjau, todėl mes manome, kad Vyriausybė čia yra nevisiškai teisi.
PIRMININKAS. Dėkoju už paaiškinimą. Gerbiamieji kolegos, ar galime po svarstymo pritarti? Bendru sutarimu pritarta. Ačiū.
15.44 val.
Civilinio kodekso 6.2281, 6.2283, 6.2284, 6.2285, 6.2286, 6.2287, 6.2289, 6.22810, 6.22811 ir 6.22812 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4621(2)ES, Vartotojų teisių apsaugos įstatymo Nr. I-657 40 straipsnio ir priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4622(2)ES (svarstymas)
2-10 klausimas – Civilio kodekso kai kurių straipsnių… (Balsai salėje)
Pritarėme, su visomis pataisomis pritarėme.
Svarstome Civilinio kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymo projektą ir lydimąjį Vartotojų teisių apsaugos įstatymo 40 straipsnio ir įstatymo priedo pakeitimo įstatymo projektą. Pranešėjas – J. Sabatauskas. Ruošiasi S. Jovaiša. 6.228 straipsniai.
J. SABATAUSKAS (LSDPF). Gerbiamieji kolegos, Teisės ir teisėtvarkos komitetas svarstė Civilinio kodekso 6.2281, 6.2283, 6.2284 ir kitų straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Atsižvelgęs į Teisės departamento pastabas komitetas pritarė patobulintam įstatymo projektui ir visais šešiais balsais šis sprendimas buvo priimtas. Ačiū.
PIRMININKAS. Ačiū. Kviečiu S. Jovaišą.
S. JOVAIŠA (TS-LKDF). Ačiū, pirmininke. Kolegos, Informacinės visuomenės plėtros komitetas spalio 12 dieną minėtiems įstatymų projektams pritarė bendru sutarimu be pastabų.
PIRMININKAS. Ačiū. Diskusijoje nėra užsirašiusių kalbėti. Taigi siūlau balsuoti už šiuos įstatymų projektus. Pažiūrėsime, kiek salėje. Vyksta balsavimas. (Balsai salėje) Už abu. Balsuojame už pirmą – už Civilinio kodekso kai kurių straipsnių pakeitimą, o kitam pritarsime bendru sutarimu. Vyksta balsavimas, kolegos.
Dar liko keturi posėdžiai. (Balsai salėje) Keturi.
Už balsavo 58, prieš nėra, susilaikė 1. Po svarstymo Civilinio kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymo projektui pritarta.
Ir bendru sutarimu pritariame Vartotojų teisių apsaugos įstatymo pakeitimo įstatymo projektui. Ačiū.
Svarstome Meno kūrėjų ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo pakeitimo įstatymo 3, 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą. Pranešėjas turėtų būti V. Juozapaitis, Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas. (Balsai salėje) Supratau. Na, atidėsime, kol ateis pranešėjas. Svarstome… Mes negalime svarstyti, nes nėra ministro. Pateikimas. Yra gerbiamas J. Bernatonis.
15.48 val.
Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto 2, 10, 11, 13, 16, 18, 23, 26, 29, 30, 33, 36, 37, 38, 40, 43, 44, 46, 47 straipsnių ir antrojo skirsnio pakeitimo, 48 straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir Statuto papildymo 101, 161, 261, 262, 291, 351, 381 straipsniais ir priedu įstatymo projektas Nr. XIIP-4745 (pateikimas)
Svarstome Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto kai kurių straipsnių, antrojo skirsnio pakeitimo, straipsnio pripažinimo netekusiu galios ir statuto papildymo kai kuriais straipsniais ir priedu įstatymo projektą. Prašome, ministre.
J. BERNATONIS (LSDPF). Gerbiamasis posėdžio pirmininke, mieli kolegos, Tarnybos kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto pakeitimo įstatymo projekto tikslai: pirma, nustatyti pataisos pareigūnams patrauklią ir konkurencingą kitų statutinių valstybės tarnautojų atžvilgiu darbo užmokesčio sistemą, kuri skatintų asmenis rinktis pataisos pareigūno profesiją ir tarnauti šioje sistemoje; suderinti statuto nuostatas su Seime svarstomo Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekto nuostatomis; išspręsti kitas praktiškai kylančias problemas dėl tarnybinių patikrinimų, perkėlimo į kitas pareigas ir t. t.
Vienas svarbiausių projekte siūlomų pakeitimų – nauja pataisos pareigūnų darbo užmokesčio sistema. Darbo užmokesčio sistema nustatyta atsižvelgiant į Vidaus tarnybos statute įtvirtintą vidaus tarnybos pareigūnų darbo užmokesčio sistemą ir Valstybės tarnybos įstatymo projekte numatytą kitų valstybės tarnautojų darbo užmokesčio sistemą. Projekte pataisos pareigūnų darbo užmokesčio sistema nustatyta taip, kad pataisos pareigūnams darbo užmokestis, lyginant su šiuo metu gaunamu darbo užmokesčiu kartu su priedu už kvalifikacinę kategoriją, nemažėtų, taip pat jis būtų iš esmės suvienodintas su vidaus tarnybos sistemos pareigūnams mokamu darbo užmokesčiu, o kai kuriais atvejais būtų minimaliai didesnis.
Projektą rengiant dalyvavo ir iš esmės projekto nuostatoms pritarė pataisos pareigūnams atstovaujančios profesinės sąjungos. Teigiamos pasekmės, jeigu projektas būtų priimtas: pirma, patraukli ir konkurencinga kitų statutinių valstybės tarnautojų atžvilgiu tarnyba Kalėjimų departamente ir jam pavaldžiose įstaigose; nauja darbo užmokesčio sistema leis mokėti žemiausios grandies pataisos pareigūnams ne mažesnį darbo užmokestį, nei jį gauna policijos ir kiti vidaus tarnybos pareigūnai. Vidutiniškai vienam pataisos pareigūnui darbo užmokestis padidėtų 102 eurais.
Antra. Įgyvendinti Lietuvoje Europos komiteto prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą delegacijos neigiami pastebėjimai dėl pataisos pareigūnų tarnybos. Šių metų rugsėjo mėnesio pradžioje vizitavusi Lietuvoje Europos komiteto prieš kankinimą ir kitokį žiaurų, nežmonišką ar žeminantį elgesį ir baudimą delegacija pabrėžė, kad pataisos pareigūnams šiuo metu mokamas darbo užmokestis yra neadekvatus jų atliekamam darbui, kas atitinkamai turi įtakos ir jų darbo kokybei.
Dėl lėšų. Lėšų suma, reikalinga projektui įgyvendinti. 2017 metų antrajam pusmečiui reikalingos lėšos yra 1 mln. 900 tūkst. eurų. Jos bus skiriamos iš Kalėjimų departamentui ir jam pavaldžioms įstaigoms 2017 metams valstybės biudžeto projekte planuojamų asignavimų. 2018 metams papildomai reikėtų skirti 6 mln. eurų, nes jau visus metus būtų mokamas pataisos pareigūnams darbo užmokestis pagal naują darbo užmokesčio sistemą, taip pat papildomai reikėtų lėšų suvienodinti pataisos pareigūnų ir vidaus tarnybos sistemos pareigūnų priedus už tarnybinius rangus. Pažymėtina, kad net 61,5 % šios sumos bus skiriama mažiausiai uždirbančių pataisos pareigūnų darbo užmokesčiui. Be to, nesuvienodinus pataisos pareigūnų ir vidaus tarnybos pareigūnų priedų už rangus, pataisos pareigūnai bus diskriminuojami vidaus tarnybos sistemos pareigūnų atžvilgiu.
Seimo Teisės departamentas atkreipė dėmesį, kad Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto pakeitimo įstatymo projektas turės būti tobulinamas atsižvelgiant į Seime svarstomą ir tikslinamą Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo projektą, kuriam yra pateikta daug pastabų, tačiau pabrėžtina, kad teikiamas Tarnybos Kalėjimų departamente prie Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos statuto pakeitimo įstatymo projektas yra parengtas taip, kad jis neprieštarautų nei šiuo metu galiojančio Valstybės tarnybos įstatymo, nei jo projekte numatytoms nuostatoms. Kitos Teisės departamento pastabos iš esmės yra techninio pobūdžio ir į jas bus atsižvelgta.
PIRMININKAS. Dėkojame, ministre. Jūsų niekas nenori paklausti, nes tai vis dėlto kalėjimo…
Gerbiami kolegos, ar galime po pateikimo pritarti? (Balsas salėje: „Balsuojame!“)
Balsuojame. Mečislovas reikalauja balsuoti, tai jo teisė. Suteikiame tokią teisę balsuoti. (Balsai salėje) Vyksta balsavimas.
Už balsavo 57, prieš nėra, susilaikė 1. Tarnybos Kalėjimų departamente kai kurių straipsnių papildymo, pakeitimo ir netekusiais galios pripažinimo įstatymo projektui po pateikimo pritarta. Pagrindinis komitetas – Teisės ir teisėtvarkos, papildomi – Socialinių reikalų ir darbo ir Valstybės valdymo ir savivaldybių reikalų komitetai. Siūloma svarstyti kitoje kadencijoje. Tinka.
15.54 val.
Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo pakeitimo įstatymo Nr. I-1494 3 ir 4 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4714(2) (svarstymas)
Paprašysiu ministro šiek tiek pailsėti. Salėje atsirado pranešėjas V. Juozapaitis. Jis pateiks Meno kūrėjo ir meno kūrėjų organizacijų statuso įstatymo pakeitimo įstatymo 4 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto išvadą po svarstymo. Prašom.
V. JUOZAPAITIS (TS-LKDF). Dėkoju, gerbiamas pirmininke. Seimo Švietimo, mokslo ir kultūros komitetas, apsvarstęs jūsų ką tik įvardintą įstatymo projektą, balsavo, tiksliau, pritarė bendru sutarimu.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Diskusijose, matau, norinčių kalbėti nėra. Ar galime bendru sutarimu pritarti po svarstymo? Galime. Ačiū. Pritarta.
15.55 val.
Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo 2016 m. rugsėjo 14 d. nutarimo Nr. XII-2602 „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo IX (rudens) sesijos darbų programos“ pakeitimo“ projektas Nr. XIIP-4831 (pateikimas, svarstymas ir priėmimas)
Vėl kviesčiau ministrą J. Bernatonį pateikti Seimo nutarimą dėl Lietuvos Respublikos rudens sesijos darbų programos pakeitimo.
J. BERNATONIS (LSDPF). Gerbiamas posėdžio pirmininke, mieli kolegos, siūlome papildyti programą Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso 20, 72, 225, 226 ir 227 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu ir Baudžiamojo proceso kodekso 387 ir 390 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu. Tai susiję su reikalingais baudžiamųjų įstatymų pakeitimais pagal mūsų stojimo į EBPO planą.
PIRMININKAS. Labai ačiū. Gerbiami kolegos, ar galime po pateikimo pritarti Seimo nutarimui? Pritariame. Ar galime po svarstymo pritarti? Pritariame.
Balsuojame dėl Seimo nutarimo dėl rudens sesijos darbų programos papildymo. Vyksta balsavimas. Balsuojame dėl Seimo nutarimo.
Šio nutarimo priėmimas
Už balsavo 59, prieš nėra, susilaikiusių nėra. Seimo nutarimas „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos Seimo IX (rudens) sesijos darbų programos“ pakeitimo“ (projektas Nr. XIIP-4831) priimtas. (Gongas)
15.57 val.
Baudžiamojo kodekso 20, 72, 225, 226 ir 227 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4786, Baudžiamojo proceso kodekso 387 ir 390 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4787 (pateikimas)
Kviečiu ministrą J. Bernatonį pateikti du įstatymų projektus – Baudžiamojo kodekso ir Baudžiamojo proceso kodekso kai kurių straipsnių pakeitimo įstatymus.
J. BERNATONIS (LSDPF). Gerbiamas posėdžio pirmininke, gerbiami Seimo nariai, Baudžiamojo kodekso ir Baudžiamojo proceso kodekso pakeitimai parengti siekiant suderinti Lietuvos baudžiamuosius įstatymus su Ekonominio bendradarbiavimo ir plėtros organizacijos Konvencijos dėl kovos su užsienio šalių pareigūnų papirkinėjimu tarptautiniuose verslo sandoriuose reikalavimais. Šiuo metu yra įsibėgėjusios Lietuvos derybos dėl stojimo į EBPO, o siekiant įstoti į EBPO, būtina gauti leidimą prisijungti prie konvencijos ir tapti pilnateise darbo grupės dėl papirkinėjimo tarptautiniuose verslo sandoriuose nare.
Šių metų birželio mėnesį EBPO darbo grupės posėdyje vykusiame išsamiame Lietuvos vertinime buvo konstatuota, kad daugeliu aspektų Lietuva atitinka prisijungimo prie konvencijos kriterijus, tačiau jos teisinė bazė dar nėra pakankama. Visų pirma tai klausimai, susiję su juridinių asmenų baudžiamąja atsakomybe, iš papirkinėjimo gautų pajamų konfiskavimu, tarpininkų ir trečiųjų asmenų panaudojimu papirkimo nusikaltime. Lietuvai adresuotame darbo grupės pirmininko laiške nurodoma, kad darbo grupė prie Lietuvos prisijungimo prie konvencijos klausimo svarstymo sugrįš tik tuomet, kai Lietuva pašalins nurodytus trūkumus.
Atsižvelgiant į tai parengti Baudžiamojo kodekso ir Baudžiamojo proceso kodekso pakeitimai. Jais siekiama:
Pirma. Baudžiamajame kodekse numatyti, kad juridinis asmuo gali atsakyti ir tais atvejais, kai fizinis asmuo už jo padarytą veiką nėra traukiamas baudžiamojon atsakomybėn. Taip pat siūloma šiuos atvejus detaliau aptarti Baudžiamojo proceso kodekse, kartu reglamentuojant tokios bylos nagrinėjimo ir nuosprendžio priėmimo ypatumus.
Antra. Baudžiamajame kodekse nustatyti, kad juridinis asmuo atsako ne tik tais atvejais, kai nusikaltimą juridinio asmens darbuotojas ar įgaliotas atstovas padaro dėl savo vadovo nepakankamos priežiūros ar kontrolės, bet ir jo nurodymu ar leidimu.
Trečia. Baudžiamajame kodekse numatyti, kad juridinis asmuo gali atsakyti ir už susijusio juridinio asmens jo naudai padarytą veiką.
Ketvirta. Baudžiamajame kodekse patikslinti, kad valstybės ir savivaldybių įmonės, akcinės bendrovės, viešosios įstaigos, kiti valstybės ar savivaldybių valdomi ar kitaip kontroliuojami juridiniai asmenys Baudžiamojo kodekso požiūriu nėra laikomi valstybės ar savivaldybės institucija ar įstaiga ir atsako pagal Baudžiamąjį kodeksą. Baudžiamajame kodekse patikslinti, kad konfiskuotinas turtas turi apimti ir dėl duoto kyšio atsiradusią turtinę naudą, tiek gautą teisėtai, tiek neteisėtai.
Šešta. Baudžiamajame kodekse patikslinti, kad baudžiamas kyšio davimas – tiek tiesiogiai paties atliekamas, tiek per tarpininką. Išsamiau projektai pristatyti ir paaiškinti įstatymo projekto aiškinamajame rašte, prireikus juos bus galima patobulinti svarstymo Seimo komitetuose metu. Tikimasi, kad, priėmus šiuos pakeitimus, Lietuvos teisinė bazė bus iš esmės suderinta su konvencijos reikalavimais ir Lietuvai prisijungti prie konvencijos nebus kliūčių.
Labai prašau kolegų palaikyti šiuos projektus ir sudaryti galimybę Seimui svarstyti ir priimti stojimui į EBPO darbo grupę reikalingus kodeksų pakeitimus. Dėkoju.
PIRMININKAS. Ačiū. Jūs puikiai pristatėte, niekas nenori klausti. Dėkoju, ministre.
J. BERNATONIS (LSDPF). Ačiū jums.
PIRMININKAS. Gerbiamieji kolegos, ar galime pritarti bendru sutarimu? (Balsai salėje) Negalime, sako liberalai, ir jie teisūs.
Balsuojame. Vyksta balsavimas dėl dviejų – Baudžiamojo kodekso ir Baudžiamojo proceso kodekso – įstatymų pataisų. Kviečiu visus balsuoti. Palikite istorijai požiūrį į įstatymus.
Už – 52, prieš – nėra, susilaikė 1. Po pakeitimo įstatymų projektams pritarta. Pagrindinis komitetas dėl abiejų įstatymų – Teisės ir teisėtvarkos komitetas. Siūloma svarstyti kitą Seimo kadenciją.
J. Bernatonis – per šoninį mikrofoną.
J. BERNATONIS (LSDPF). Šią nespėsime?
PIRMININKAS. Mes neturime fizinių galių pagreitinti, nebent komitetas svarstys, ir Seniūnų sueigoje galėsime svarstyti. Bet tai…
J. BERNATONIS (LSDPF). Dėkui.
16.03 val.
Įstatymo „Dėl Tarpinio susitarimo dėl Europos Bendrijos bei jos valstybių narių ir Centrinės Afrikos ekonominės partnerystės susitarimo sudarymo ratifikavimo“ projektas Nr. XIIP-4719 (pateikimas)
PIRMININKAS. Taip, svarstome… Matau viceministrą M. Bekešių, jis pavaduos ar pakeis ministrą L. Linkevičių dėl įstatymo „Dėl Tarpinio susitarimo dėl Europos Bendrijos bei jos valstybių narių ir Centrinės Afrikos ekonominės partnerystės susitarimo sudarymo ratifikavimo“ projekto. Prašome.
M. BEKEŠIUS. Ačiū, gerbiamasis pirmininke. Gerbiamieji Seimo nariai, Užsienio reikalų ministerija teikia Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Tarpinio susitarimo dėl Europos Bendrijos bei jos valstybių narių ir Centrinės Afrikos ekonominės partnerystės susitarimo sudarymo ratifikavimo“ projektą. Įstatymo projekto tikslas yra, vadovaujantis Lietuvos Respublikos teisės aktų reikalavimais, atlikti vidaus procedūras, būtinas šiam tarpiniam susitarimui įsigalioti. Tarpinis susitarimas būtinas siekiant išvengti prekybos tarp šalių trikdžių pereinamuoju laikotarpiu, t. y. nuo 2007 metų pabaigos, kai nustojo galioti prieš tai buvęs susitarimas, iki kol bus sudarytas galutinis Europos Sąjungos ir Centrinės Afrikos regiono valstybių ekonominės partnerystės susitarimas. Dėl pastarojo kaip tik šiuo metu yra deramasi.
Tiesiog žiniai. Šį susitarimą yra jau ratifikavusios 15 valstybių iš 29, iš jų – Austrija, Bulgarija, Danija, Ispanija, Jungtinė Karalystė, Airija, Latvija, Portugalija, Rumunija, taip pat ir Centrinės Afrikos ekonominės partnerystės šalis Kamerūnas. Maloniai prašytume pritarti po pateikimo. Ačiū.
PIRMININKAS. Ačiū, viceministre. Niekas nenori klausti. Ar galime pritarti bendru sutarimu? Galime, ačiū. Pagrindinis komitetas – Užsienio reikalų komitetas. Siūloma svarstyti kitos kadencijos Seime.
16.05 val.
Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo Nr. XII-681 2, 3 ir 6 straipsnių pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4816, Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 3 priedo pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIIP-4817 (pateikimas)
Matau ministrą T. Žilinską. Kviečiu jį į tribūną pateikti du įstatymų projektus, Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo projektą ir Valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 3 priedo pakeitimo įstatymo projektą. Prašom.
T. ŽILINSKAS. Labai ačiū. Gerbiamieji Seimo nariai, noriu pristatyti įvardytus projektus ir priežastis, kodėl jau ne pirmą kartą pristatomi šie įstatymų projektai, jeigu neklystu, šeštus metus iš eilės. Projektai parengti ir jais siūloma vieniems metams nukelti valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių kategorijų intervalų mažinimą, nes tiesiog nėra finansinių galimybių 2017 metais didinti šiuo metu esamą valstybės tarnautojų darbo užmokestį ir tai reikėtų daryti, jeigu būtų projektams nepritarta. Taip pat šiuo metu Lietuvos Respublikos Seime jau svarstomas Valstybės tarnybos įstatymo naujos redakcijos projektas, kuriuo iš esmės keičiama valstybės tarnautojų darbo apmokėjimo sistema. Šių metų rugsėjo 14 dienos Seimo nutarimu minėtas projektas yra įtrauktas į Seimo rudens sesijos darbų programą.
Taip pat šiame projekte redakciniu aspektu tikslinami Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo ir kai kurių su juo susijusių įstatymų pripažinimo netekusiais galios įstatymo 2 ir 3 straipsniuose išdėstyti valstybės tarnautojų suvienodinti pareigybių sąrašai. Kartu teikiamu Valstybės tarnybos įstatymo 3 priedo pakeitimo įstatymo projektu siūlome suderinti šiuo metu galiojantį valstybės tarnautojų suvienodintų pareigybių sąrašą su Lietuvos Respublikos vietos savivaldos įstatymo pakeitimais bei Vidaus tarnybos statuto nuostatomis. Tiek trumpai. Esu pasiruošęs atsakyti į klausimus. Prašau pritarti ir priimti svarstyti įstatymų projektus.
PIRMININKAS. Ačiū. Mačiau J. Narkevičių, bet jis kažkur išžygiavo. Gerbiamasis Jaroslavai, jeigu esi už kampo, atsiliepk. (Balsai salėje) Jau nėra už kampo. Tada, ministre, jūsų niekas nenori paklausti. Labai ačiū.
Gerbiamieji kolegos, ar galime pritarti po pateikimo? (Balsas salėje: „Taip.“) Taip. Vyriausybė siūlo svarstyti ypatingos skubos tvarka. Ar galime pritarti? (Balsas salėje: „Taip.“) „Taip“ – girdžiu aiškiai ir raiškiai. Pagrindinis komitetas – Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas. Lauksime jų išvadų. (Balsai salėje)
Ir paskutinis šiandien darbotvarkės klausimas, kurį aš matau, bet nematau pranešėjo A. Palionio. Jis turėtų pateikti Papildomo savanoriško pensijų kaupimo įstatymą. (Balsai salėje) Teks kaupti dar iki kito karto.
Seimo narių pareiškimai. (Balsai salėje) Irgi nėra.
Gerbiamieji kolegos, registracija. (Balsai salėje)
Užsiregistravo 39 Seimo nariai. Skelbiu Lietuvos Respublikos Seimo lapkričio 3 dienos vakarinį posėdį baigtą. (Gongas)
Gero vakaro!
* Santrumpų reikšmės: DPF – Darbo partijos frakcija; LLRA-KŠSF – Lietuvos lenkų rinkimų akcijos-Krikščioniškų šeimų sąjungos frakcija; LSDPF – Lietuvos socialdemokratų partijos frakcija; LSF – Liberalų sąjūdžio frakcija; MSNG – Mišri Seimo narių grupė; TS‑LKDF – Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų frakcija; TTF – frakcija „Tvarka ir teisingumas“.