PASIŪLYMAS
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2022 METŲ VALSTYBĖS BIUDŽETO IR SAVIVALDYBIŲ BIUDŽETŲ FINANSINIŲ RODIKLIŲ PATVIRTINIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-966(2)
2021-12-09
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
str. |
str. d. |
p. |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1. |
|
|
|
Argumentai:
Etninės kultūros globos tarybai (toliau – Taryba) Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžeto finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymo projekte numatyta skirti 276,0 tūkst. Eur, iš jų darbo užmokesčiui – 238,0 tūkst. Eur. Be darbo užmokesčio ir Sodros išlaidų, kitoms reikmėms lieka tik 34,5 tūkst. Eur – šios sumos nepakanka nei Tarybos narių darbui apmokėti, nei Tarybos įsipareigojimams įgyvendinti. Tarybos planuojamame 2022 m. biudžete trūksta lėšų šioms reikmėms (jų detalizacija apačioje): 1. Remiantis Lietuvos Respublikos etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 6¹ straipsnio 20 ir 21 dalimis apmokamas Tarybos narių darbas, tačiau suplanuotuose Tarybos asignavimuose trūksta 16,0 tūkst. Eur Tarybos narių darbui apmokėti (mokant bent už 10 valandų per mėnesį); 2. Dalies Tarybos administracijos darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, numatomas darbo užmokesčio koeficientas yra 5,5, todėl jiems mokamas ženkliai mažesnis už vidutinį mėnesinį šalies darbo užmokestį atlyginimas, nors šie darbuotojai pasižymi aukšta kompetencija ir turi didelę profesinio darbo patirtį (virš 10 metų), Remiantis Valstybės ir savivaldybių įstaigų darbo apmokėjimo ir komisijos narių atlygio už darbą įstatymu reikėtų šių darbuotojų koeficientą padidinti iki 7, tačiau tam trūksta 20,0 tūkst. Eur; 3. Remiantis Lietuvos Respublikos Vidaus kontrolės ir vidaus audito įstatymo nuostatomis, Taryba privalo atlikti vidaus auditą, tačiau neturėdama pareigybių ir etatų, kuriems būtų priskirta funkcija vidaus auditą atlikti, turi pirkti vidaus audito paslaugas, bet tam neturi lėšų – trūksta 10,0 tūkst. Eur vidaus audito paslaugoms pirkti; 4. Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 6¹ straipsnio 10 dalis nustato, kad taryba turi 5 regioninius padalinius – Aukštaitijos, Dzūkijos (Dainavos), Suvalkijos (Sūduvos), Žemaitijos ir Mažosios Lietuvos regionines tarybas, kurių pagrindinė paskirtis – padėti tarybai spręsti strateginius etninės kultūros globos, plėtros ir politikos klausimus etnografiniame regione. Tačiau regioninių tarybų veiklai vykdyti nėra jokių lėšų, nors kiekvienai regioninei tarybai reikėtų skirti bent po 3 tūkst. Eur – iš viso 15,0 tūkst. Eur; 5. Pagal Etninės kultūros valstybinės globos pagrindų įstatymo 6¹ straipsnio 7 dalies 6 punktą Taryba atlieka Etninės kultūros tęstinumo ir kaitos tyrimų programos įgyvendinimo koordinavimą ir įgyvendinimo priemonių ekspertavimą, tačiau 2022 m. Tarybos asignavimų projekte trūksta 25,0 tūkst. Eur aktualiems naujiems tyrimams atlikti; 6. Pagal Lietuvos mokinių etninės kultūros olimpiados (toliau Olimpiada) sąlygas, patvirtintas Lietuvos mokinių neformaliojo švietimo centro direktoriaus 2019 m. spalio 7 d. įsakymu Nr. R1-686, Taryba finansuoja antrąjį Olimpiados etapą, vykstantį visuose penkiuose Lietuvos etnografiniuose regionuose – siekiant tai įgyvendinti, tarybai reikalinga 3,0 tūkst. Eur suma; 7. Pagal Nacionalinės Jono Basanavičiaus premijos (toliau Premija) nuostatus, patvirtintus Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2018 m. liepos 4 d. nutarimu Nr. 644 „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2017 m. rugpjūčio 2 d. nutarimo Nr. 640 „Dėl Nacionalinės Jono Basanavičiaus premijos įsteigimo ir Nacionalinės Jono Basanavičiaus premijos nuostatų patvirtinimo“ pakeitimo“, Premijos laureato diplomas ir ženklas įteikiami Lietuvos valstybės atkūrimo dienos (Vasario 16-osios) proga, o po premijos įteikimo Taryba turi surengti ir finansuoti laureato pagerbimo šventę, skirtą visuomenės supažindinimui su laureato darbais (Premijos nuostatų 29 punktas) – siekiant tai įgyvendinti, tarybai reikalinga 3,0 tūkst. Eur suma.
Tuo remiantis yra reikalinga, kad Tarybos asignavimai 2022 metams būtų padidinti 92,0 tūkst. Eur suma – iš viso skiriant Tarybai 368,0 tūkst. Eur (iš jų darbo užmokesčiui 274 tūkst. Eur).
Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, siūloma:
Pakeisti įstatymo 2 priedo “2022 metų valstybės biudžeto asignavimai” VIII. “Kultūra“ skyriaus antrąją eilutę:
Lėšų šaltinis: Akcizo pajamos, gautos už parduotus alkoholinius gėrimus ir apdorotą tabaką bei biudžeto lėšos, gautos iš loterijų ir azartinių lošimų mokesčio. Pažymėtina, kad po Konstitucinio teismo 2020 m. lapkričio 3 d. nutarimo Nr. KT187-N15/2020, šių šaltinių lėšos nebebus tiesiogiai naudojamos Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo, Aplinkos apsaugos rėmimo programos, Atliekų tvarkymo, Klimato kaitos valdymo finansinių instrumentų, Kultūros rėmimo fondo, Sporto įstatymuose nustatytoms reikmėms, todėl šias lėšas galima perskirstyti ir skirti kitiems asignavimams. |
Teikia
Seimo narys Robertas Šarknickas