image001

 

LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA

 

Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, LT-01104 Vilnius,

tel. (8 5) 266 2984, faks. (8 5) 262 5940, el. p. [email protected],

atsisk. sąskaita LT574010051004670211 Luminor Bank AS, banko kodas 40100.

Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955

 

 

2021-03-         Nr.

Į 2021-02-22   Nr. S-2021-886-XIVP-227

Lietuvos Respublikos Seimui

 

 

 

 

 

Dėl LIETUVOS RESPUBLIKOS Atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projektO XIVP-227 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI

 

 

Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos atliekų tvarkymo įstatymo Nr. VIII-787 2 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto XIVP-227 (toliau – Projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei teikiame pastabas ir pasiūlymus.

1.              Atkreipiame dėmesį, kad „atliekų“ bei „pavojingų atliekų“ sąvokos yra apibrėžtos 2008 m. lapkričio 19 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2008/98/EB dėl atliekų ir panaikinančios kai kurias direktyvas su visais pakeitimais 3 straipsnio 1 ir 2 punktuose. Šios nuostatos Lietuvos Respublikos nacionalinėje teisėje buvo įgyvendintos būtent Projektu keičiamomis nuostatomis.

Valstybėms narėms nėra draudžiama į pavojingų atliekų apibrėžimą įtraukti papildomų rūšių atliekų. Pagal Direktyvos 2008/98/EB 7 straipsnio 2 dalį valstybė narė atliekas gali laikyti pavojingomis, net jeigu jos nėra įtrauktos į atliekų sąrašą, kai tos atliekos turi vieną ar daugiau III šios direktyvos priede išvardytų savybių. Vis dėlto, pažymime, kad Projekto aiškinamajame rašte nėra motyvuojama, kokius konkrečiai Direktyvos 2008/98/EB III priede įtvirtintus kriterijus, pagrindžiančius atliekų pavojingumą, atliekų deginimo metu deginimo įrenginiuose susidarę dugno pelenai ir šlakai atitinka. Atsižvelgiant į tai, turėtų būti papildomai pagrįstas Projekto atitikimas Direktyvos 2008/98/EB III priede įtvirtintiems kriterijams.

Taip pat pažymime, kad pagal Direktyvos 2008/98/EB 7 straipsnio 2 dalį valstybės narės privalo nedelsdamos apie visus tokius atvejus, kai į pavojingų atliekų apibrėžimą įtraukiamos papildomos atliekų rūšys, informuoti Europos Komisiją ir suteikti jai visą su tuo susijusią informaciją. Taigi, tuo atveju, jeigu Projektas būtų priimtas, Europos Komisija privalėtų būti informuota.

2.              Atkreipiame dėmesį, kad vadovaujantis Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašu, patvirtintu Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2020 m. kovo 6 d. įsakymu Nr. 1R-72 „Dėl Nuorodų į Europos Sąjungos teisės aktus teikimo teisės aktuose reikalavimų aprašo patvirtinimo“, teikiant nuorodas į Europos Sąjungos teisės aktus neturi būti nurodomas Europos Sąjungos teisės akto paskelbimo šaltinis Europos Sąjungos oficialiajame leidinyje. Atsižvelgiant į tai, Projektu keičiant įstatymo nuostatas, kuriose tokios nuorodos teikiamos, siūlytina peržiūrėti keičiamo įstatymo nuostatas ir pašalinti nuorodas į Europos Sąjungos oficialųjį leidinį.

 

 

Teisingumo ministrė

Evelina Dobrovolska

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Simas Grigonis, (8 5) 266 2919, el. p. [email protected]