1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas
2020-09-23
|
2
|
|
|
Įvertinę įstatymo
projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės
technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:
1.
Projekto 2 straipsniu pildomoje įstatymo 54
straipsnio 11 dalyje siūloma nustatyti, kad šio straipsnio 1
dalies 2–5 punktuose nurodytais atvejais sprendimas sustabdyti įstaigoje visų
ar tam tikrų paslaugų teikimą gali būti priimtas tik jei įstaigos veikla
negali būti sustabdyta šio įstatymo 5 straipsnio 11 dalyje nurodytais
licencijos (ar jos dalies) galiojimo sustabdymo pagrindais. Taigi, projektu
siekiama nustatyti, kad licenciją turinčios sveikatos priežiūros įstaigos
paslaugų teikimą galima sustabdyti ir tais atvejais, kai sveikatos priežiūros
licencijos galiojimo sustabdymui jokių pagrindų nebus. Atkreiptinas dėmesys,
kad tokia teisinė konstrukcija yra nelogiška ir ydinga. Pagal bendruosius
licencijuojamos veiklos ir jos priežiūros principus, licencija yra
dokumentas, suteikiantis teisę vykdyti tam tikrą valstybės prižiūrimą ūkinę
veiklą, o norintis gauti licenciją ar ją jau turintis ūkio subjektas turi
atitikti tam tikrus nustatytus ūkinės veiklos vykdymo reikalavimus. Tokių
reikalavimų nevykdymas ar netinkamas vykdymas yra pagrindas sustabdyti šio
dokumento, suteikiančio teisę vykdyti atitinkamą ūkinę veiklą, galiojimą, kol
nebus ištaisyti veiklos trūkumai. Siekiant teisinio tikrumo ir ūkio subjektų
teisėtų interesų apsaugos, tokie licencijuojamos veiklos reikalavimai turi
būti išdėstyti aiškiai ir nedviprasmiškai, įgalinantys ūkio subjektus žinoti
konkrečias jiems taikomas pareigas. Tuo tarpu pagal siūlomą reguliavimą,
sveikatos priežiūros įstaigos teikiamos paslaugos galėtų būti stabdomos net
ir tuo atveju, kai ši įstaiga atitinka ir tinkamai vykdo visus
licencijuojamos veiklos reikalavimus. Vertinant tokį reguliavimą, apskritai
lieka neaiški tiek pačių paslaugų teikimo stabdymo esmė ir tikslas, tiek ir
tokio stabdymo pagrindų santykis su licencijos galiojimo stabdymo
pagrindais. Pvz., neaišku, kaip gali būti sustabdytas paslaugų teikimas pagal
54 straipsnio 1 dalies 2 punktą, nustatantį, kad paslaugų teikimas gali būti
stabdomas, jeigu įstaigos arba jos padalinio (filialo) atliekama sveikatos
priežiūra neatitinka teisės aktų ar normatyvinių dokumentų reikalavimų ir dėl
to yra realus pavojus pacientų sveikatai arba daroma žala žmonių sveikatai,
nuostoliai juridiniams ir fiziniams asmenims, nors sveikatos priežiūros
įstaigos licencija nebuvo sustabdyta pagal 5 straipsnio 11 dalies 2 punktą,
numatantį, kad licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai (ar jos dalies)
galiojimas sustabdomas ne
ilgiau kaip trims mėnesiams, kai paaiškėja, kad asmens sveikatos priežiūros
įstaiga pažeidžia šio straipsnio 4 dalyje nurodytus reikalavimus ir yra realus pavojus pacientų
sveikatai ar gyvybei arba per
Valstybinės akreditavimo sveikatos priežiūros veiklai tarnybos nustatytą
licencijuojamos veiklos pažeidimų pašalinimo terminą, kuris negali būti
ilgesnis kaip 30 dienų nuo licencijos asmens sveikatos priežiūros veiklai
turėtojo informavimo apie pažeidimo padarymą dienos, asmens sveikatos priežiūros
įstaiga Asmens sveikatos priežiūros įstaigų licencijavimo taisyklėse
nustatyta tvarka nepašalina licencijuojamos veiklos pažeidimų. Taip pat,
pvz., neaišku, kaip sveikatos priežiūros paslaugų teikimas gali būti
sustabdytas pagal 54 straipsnio nuostatą, nustatančią, kad paslaugų teikimas
gali būti stabdomas, jeigu įstaigos ar jos
padalinio patalpos, jų eksploatavimas neatitinka teisės aktų ar normatyvinių
dokumentų reikalavimų, nors sveikatos priežiūros įstaigos licencijos
galiojimas nebuvo sustabdytas tuo pagrindu, kad patalpos neatitinka kad
Lietuvos Respublikos įstatymų, Lietuvos Respublikos
Vyriausybės nutarimų ir Lietuvos Respublikos sveikatos apsaugos ministro
įsakymų, reglamentuojančių asmens sveikatos priežiūros įstaigų veiklą,
nustatytus higienos, medicinos priemonių, personalo, patalpų ir
teisinės formos reikalavimus.
Atsižvelgiant į tai, kas
išdėstyta, manome, kad keičiamo įstatymo 5 ir 54 straipsnių santykis turi
būti revizuotas iš esmės, o 54 straipsnyje galėtų būti numatyti tik tokie
paslaugų teikimo stabdymo pagrindai, kada licencijos galiojimo sustabdymas
yra tiesiog objektyviai negalimas, pvz., teikianti paslaugas įstaiga
apskritai neturi licencijos, arba paslaugų teikimo stabdymo pagrindai ir (ar)
susidariusios aplinkybės tiesiogiai nesusijusios su formaliais
licencijuojamos veiklos reikalavimais.
|
Pritarti
|
Atsisakyti įstatymo projekto 2 straipsnyje siūlomo reglamentavimo.
|