LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ADMINISTRACINIŲ NUSIŽENGIMŲ KODEKSO 39 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-04-26 Nr. XIVP-416

Vilnius

 

Įvertinę įstatymo projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas:

1.              Projekto 1 straipsniu keičiamo Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) 39 straipsnio 2 dalyje siūloma nustatyti, kad administracinės nuobaudos skyrimo senaties terminas būtų ne 2 metai, o 20 darbo dienų, jeigu „už šio kodekso 416 straipsnyje nurodytus administracinius nusižengimus administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu automatiškai suformuojamas Administracinių nusižengimų registre arba šie nusižengimai užfiksuojami stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis”.

Atkreiptinas dėmesys, jog stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis gali būti užfiksuojamas ne tik nustatyto greičio viršijimas (ANK 416 straipsnis), bet ir transporto priemonių valdytojų civilinės atsakomybės privalomuoju draudimu neapdraustų transporto priemonių vairavimas (ANK 415 straipsnio 1 dalis), transporto priemonių be privalomosios techninės apžiūros vairavimas (ANK 415 straipsnio 2 dalis) ir t. t. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 39 straipsnio 2 dalyje pateiktas administracinių nusižengimų sąrašas neturėtų būti pildomas.

2.              Pažymėtina, jog 20 darbo dienų administracinės nuobaudos skyrimo senaties terminas, kai ANK 416 straipsnyje numatytas administracinis nusižengimas užfiksuojamas stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis ne asmens, įtariamo administracinio nusižengimo padarymu, akivaizdoje, sistemiškai nebūtų suderinamas su kai kuriomis galiojančios redakcijos ANK nuostatomis.

Pvz., ANK 611 straipsnio 1 dalyje įtvirtinta, jog tais atvejais, Kai šio kodekso <…> 416 <…> straipsnyje numatytas administracinis nusižengimas užfiksuotas ne asmens, įtariamo administracinio nusižengimo padarymu, akivaizdoje, administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu <…> surašomas ir siunčiamas transporto priemonės savininkui (valdytojui). Jei administracinį nusižengimą padarė kitas asmuo, transporto priemonės savininkas (valdytojas) turi per trisdešimt kalendorinių dienų (past. – pabraukta mūsų) nuo administracinio nusižengimo protokolo išsiuntimo dienos pranešti institucijai (institucijos teritoriniam padaliniui), kurios pareigūnas nustatė administracinį nusižengimą, jos nurodytu būdu duomenis apie asmenį <…>, kuris administracinio nusižengimo padarymo metu valdė transporto priemonės savininkui (valdytojui) priklausančią transporto priemonę ar ja naudojosi <…>”. Įmanomos situacijos, kai stacionariomis ar mobiliosiomis teisės pažeidimų fiksavimo sistemomis užfiksavus nustatyto greičio viršijimą (ANK 416 straipsnis) ne asmens, įtariamo administracinio nusižengimo padarymu, akivaizdoje, administracinio nusižengimo protokolas su administraciniu nurodymu iš pradžių būtų siunčiamas transporto priemonės savininkui (valdytojui), o transporto priemonės savininkas (valdytojas), gavęs administracinio nusižengimo protokolą su administraciniu nurodymu, baigiantis trisdešimties kalendorinių dienų terminui praneštų atitinkamai institucijai, kad transporto priemonę administracinio nusižengimo padarymo metu valdė kitas asmuo. Tokiu atveju galimybė paskirti administracinę nuobaudą administracinį nusižengimą iš tikrųjų padariusiam asmeniui laikantis projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 39 straipsnio 2 dalyje numatomo 20 darbo dienų termino, kuris būtų skaičiuojamas nuo administracinio nusižengimo padarymo dienos, būtų praktiškai neįgyvendinama. Atsižvelgiant į tai, siūlytina projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 39 straipsnio 2 dalyje nustatyti ilgesnį administracinės nuobaudos skyrimo senaties terminą.

3.              Projekto 1 straipsniu keičiamo ANK 39 straipsnio 2 dalyje po žodžių ne vėliau” įrašytinas žodis kaip”.

4.              Projekto aiškinamajame rašte nenurodyta, kokius šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus turėtų priimti Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliota institucija, todėl abejotina, ar projekto 2 straipsnio nuostatos, susijusios su įstatymo įgyvendinimu, nėra perteklinės.

 

 

Departamento direktorius                                                                                     Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

S. Mikšys, tel. (8 5) 239 6891, el. p. [email protected]

S. Nekrasova tel. (85) 239 6895, el. p. [email protected]