LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
švietimo, mokslo ir kultūros komitetas
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO KULTŪROS PAVELDO APSAUGOS ĮSTATYMO NR. I-733
5, 6, IR 311 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIP-4172
2016 m. birželio 22 d. Nr. 106-P-32
Vilnius
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2016-03-24 |
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastebime, kad projektu naikinama Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos teisė surašyti administracinių teisės pažeidimų protokolus ir nagrinėti administracinių teisės pažeidimų bylas, nors projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 311 straipsnio 1 dalyje paliekama Departamento pareigūnų teisė surašyti administracinio nusižengimo protokolą. Be to, Administracinių nusižengimų kodekso 589 straipsnio 35 punktu Kultūros paveldo departamento prie Kultūros ministerijos pareigūnams suteikta teisė pradėti administracinių nusižengimų teiseną, atlikti administracinių nusižengimų tyrimą ir surašyti administracinių nusižengimų protokolus dėl kai kuriuose šio kodekso straipsniuose numatytų administracinių nusižengimų, o kodekso 615 straipsnio 1 dalyje nustatyta, kad administracinių nusižengimų bylas ne teismo tvarka nagrinėja šio kodekso 589 straipsnyje nurodytos institucijos, kurių pareigūnai atliko administracinio nusižengimo tyrimą ir surašė administracinio nusižengimo protokolą. |
Pritarti iš dalies |
Nepritarti pastabai dėl įstatymo projekto 3 straipsnio Minimo projekto 3 straipsnio nuostatos yra kitokio turinio, nes jos kalba apie juridiniams asmenims šio įstatymo nustatyta tvarka taikomą atsakomybę ir, kad jiems surašomas atitinkamai ANK nustatyto turinio protokolas, o ne paliekama teisė pareigūnams pagal ANK surašyti protokolą. Pritarti pastabai dėl 1 ir 2 straipsnių. |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
Str. |
Str. d. |
P. |
|||||
1. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2016-06-16 |
|
|
|
Iš esmės pritarti iniciatorių pateiktam įstatymo projektui ir siūlyti pagrindiniam komitetui tobulinti jį, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas, kurioms komitetas pritarė ir Teisės ir teisėtvarkos komiteto pasiūlymus. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2016-06-16 |
1 |
|
|
Argumentai: Administracinių nusižengimų kodekso paskirtis yra ne apibrėžti atskirų institucijų teisių ir pareigų, bet apibrėžti, kokios įstatymų uždraustos veikos yra laikomos nusižengimais; nustatyti nuobaudas ir administracinio poveikio priemones už tuos nusižengimus; nustatyti atsakomybės pagrindus ir sąlygas bei administracinių nusižengimų teiseną. Nuobaudų skyrimo funkcija yra kvazi teisminė funkcija, todėl vargu ar galima neįvardinti tokios svarbios funkcijos specialiame, institucijos veiklą reglamentuojančiame įstatyme ir palikti tokias nuostatas tik kodekse. Komitetas mano, kad specialiuosiuose įstatymuose turi likti nuostatos, susijusios su institucijų teise pradėti Administracinių nusižengimų teiseną, surašyti protokolus ir nagrinėti bylas bei skirti nuobaudas. Pasiūlymas: Projekto 1 straipsnį išdėstyti taip: „1 straipsnis. 5 straipsnio pakeitimas Pakeisti 5 straipsnio 10 dalies 24 punktą ir jį išdėstyti taip: „24) įstatymų nustatytais atvejais ir tvarka
surašo administracinių |
Pritarti |
|
3. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2016-06-16 |
2 |
|
|
Argumentai: Žr. aukščiau. Pasiūlymas: Projekto 2 straipsnį išdėstyti taip: „2 straipsnis. 6 straipsnio pakeitimas Pakeisti 6 straipsnio 3 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip: „6) įstatymų nustatytais atvejais surašo
administracinių |
Pritarti |
|
4. |
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas 2016-06-16 |
4 |
|
|
Argumentai: Įstatymo projekto tikslas suderinti jo nuostatas su 2017 m. sausio 1 d. įsigaliosiančio Administracinių nusižengimų kodekso nuostatomis. Todėl projekto 4 straipsnyje nustatyta data derintina su ANK įsigaliojimo data. Pasiūlymas: Projekto 4 straipsnį išdėstyti taip: „4 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas Šis įstatymas įsigalioja |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai.
7.1. Sprendimas: Iš esmės pritarti ir siūlyti Seimui svarstyti Komiteto patobulintą Nekilnojamojo kultūros paveldo apsaugos įstatymo Nr. I-733 5, 6, ir 311 straipsnių pakeitimo įstatymo projektą Nr. XIIP-4172(2).
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjas: Raimundas Paliukas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: negauta.
PRIDEDAMA:
Komiteto siūlomas įstatymo projektas, įstatymo projekto lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Raimundas Paliukas