LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS
TEISĖS DEPARTAMENTAS
IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LIETUVOS RESPUBLIKOS
STATISTIKOS ĮSTATYMO NR. I-270 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO
2018-01-22 Nr. XIIIP-1582
Vilnius
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, galiojantiems įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:
1. Projekto 1 straipsnyje dėstomo Oficialiosios statistikos įstatymo projekto 8 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad „Statistikos tarybos institucinę ir personalinę sudėtį ir nuostatus tvirtina Lietuvos Respublikos Vyriausybė arba jos įgaliota institucija“ (išskirta – mūsų). Nelabai aišku, kaip suprastina čia vartojama sąvoka „institucinė sudėtis“: kaip apsisprendimas, kokių konkrečių kitų valstybės ir savivaldybių institucijų, įstaigų, naudojančių ir (arba) tvarkančių oficialiąją statistiką, aukštųjų mokyklų, mokslinių tyrimų institutų, asociacijų, respondentų ir visuomenės informavimo priemonių atstovai skiriami į Statistikos tarybą (atsižvelgiant į 8 straipsnio 2 dalies nuostatą), ar kaip nors kitaip. Todėl siūlytina šią projekto nuostatą dėstyti aiškiau.
2. Projekto 1 straipsnyje dėstomo Oficialiosios statistikos įstatymo projekto 15 straipsnio 2 dalyje vartojama formuluotė „Šio įstatymo 13 straipsnio 4 dalyje nurodytos aukštosios mokyklos ir mokslinių tyrimų institutai“, tačiau 13 straipsnio 4 dalyje kokios nors aukštosios mokyklos ir mokslinių tyrimų institutai nenurodyti, o tik siūloma nustatyti, kad „Oficialiąją statistiką tvarkančios įstaigos sutarčių, sudarytų su aukštosiomis mokyklomis ar mokslinių tyrimų institutais, pagrindu gali teikti statistinius duomenis šių aukštųjų mokyklų ir mokslinių tyrimų institutų tyrėjams statistinėms analizėms mokslo tikslais atlikti“. Todėl siūlytina 15 straipsnio 2 dalies redakciją tikslinti.
3. Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomo Oficialiosios statistikos įstatymo projekto 16 straipsnio 1 punktą respondentai turėtų teisę gauti iš oficialiąją statistiką tvarkančių įstaigų informaciją, be kita ko, apie duomenų teisines nepateikimo pasekmes. Jei, įvardijant teisines duomenų nepateikimo pasekmes, turima mintyje administracinė atsakomybė, numatyta Administracinių nusižengimų kodekso 221 straipsnyje, atsižvelgiant į susiformavusias tokio pobūdžio nuostatų formulavimo teisės aktuose tradicijas, siūlytina taip ir redaguoti projekto nuostatą.
Departamento direktorius Andrius Kabišaitis
M. Griščenko, tel. (8 5) 239 6552, el. p. [email protected]
J. Meškienė, tel. (8 5) 239 6089, el. p. [email protected]