LIETUVOS RESPUBLIKOS TEISINGUMO MINISTERIJA
Biudžetinė įstaiga, Gedimino pr. 30, 01104 Vilnius,
mob. tel. +370 600 38904, el. p. [email protected], https://tm.lrv.lt
Duomenys kaupiami ir saugomi Juridinių asmenų registre, kodas 188604955
2024-07- Nr. |
Į 2024-07-01 Nr. S-2024-2888-XIVP-4008 |
Lietuvos Respublikos Seimui
Dėl Lietuvos respublikos Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo Nr. XIII-2895 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4008 ATITIKTIES EUROPOS SĄJUNGOS TEISEI
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Savivaldybių infrastruktūros plėtros įstatymo Nr. XIII-2895 15 straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-4008 (toliau – Įstatymo projektas) atitiktį Europos Sąjungos teisei, atkreipiame dėmesį į tai, kad Įstatymo projekto 1 straipsniu siūloma nustatyti, kad gyvenamosios paskirties objektų statytojai (vystytojai) atleidžiami nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos arba ji gali būti proporcingai sumažinama, kai pagal savivaldybės infrastruktūros plėtros sutartį jų lėšomis kartu su projektuojamu objektu projektuojamos, statomos ir (ar) įrengiamos priedangos. Pažymėtina, kad Įstatymo projekto aiškinamajame rašte nėra užsimenama, kodėl tik gyvenamosios paskirties objektų statytojai (vystytojai) būtų atleidžiami nuo savivaldybės infrastruktūros plėtros įmokos mokėjimo arba ši įmoka jiems būtų proporcingai mažinama, kai jie objekte stato ar įrengia priedangas, o kitų paskirčių pastatų statytojai (vystytojai) nuo šios įmokos nebūtų atleidžiami arba jiems ji nebūtų proporcingai mažinama. Taip pat nėra aišku, kodėl nuo įmokos būtų atleidžiami arba ji proporcingai mažinama tik priedangų statytojams (vystytojams), neįtraukiant slėptuvių ar kolektyvinės apsaugos statinių statytojų (vystytojų).
Atkreipiame dėmesį į tai, kad numatant teisinį reguliavimą, kuris tam tikriems asmenims suteiktų pranašumą (palankesnes sąlygas), ypatingai svarbu laikytis Sutartyje dėl Europos Sąjungos veikimo (toliau – SESV) įtvirtintų bendrųjų Sąjungos teisės principų, inter alia, vienodo požiūrio, sąžiningos konkurencijos laisvės principų. Tikėtina, kad Įstatymo projektu siūlomu reguliavimu galėtų būti sukurtos išskirtinės konkurencinės sąlygos tik tam tikriems statytojams (vystytojams), dėl ko galimai būtų iškraipomos konkurencinės sąlygos bendrojoje rinkoje. Todėl toks reguliavimas gali būti vertinamas kaip valstybės pagalba, kaip tai yra suprantama pagal Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 107 straipsnio 1 dalį, kurioje įtvirtinta, kad valstybės bet kokia forma suteikta pagalba, kuri, palaikydama tam tikras įmones, iškraipo konkurenciją arba gali ją iškraipyti, yra nesuderinama su vidaus rinka, kai ji daro įtaką valstybių narių tarpusavio prekybai.
Primintina, kad apie valstybės pagalbos priemonę turėtų būti pranešama Europos Komisijai laikantis Sutarties dėl Europos Sąjungos veikimo 108 straipsnyje nustatytų procedūrų ir ji galėtų būti įgyvendinama tik gavus Europos Komisijos pritarimą. Atsižvelgiant į tai, papildomai siūlytina gauti Lietuvos Respublikos konkurencijos tarybos išvadą dėl Įstatymo projekto suderinamumo su konkurencijos taisyklėmis.
Laikinai einanti teisingumo ministrės pareigas Ewelina Dobrowolska
Petras Butrimas, mob. tel. +370 671 855 15, el. p. [email protected]