PASIŪLYMAI

DĖL Lietuvos Respublikos aplinkos MONITORINGO ĮSTATYMO NR. VIII-529 2, 9, 11 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 111 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO projekto Nr. XIIIP-3710(2)

 

2020-01-21

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

2

 

 

Argumentai:

Aplinkos monitoringo įstatymo pakeitimu siekiama padidinti ūkio subjektų vykdomo savo taršos šaltinių bei jų veikiamos aplinkos monitoringo (ūkio subjektų monitoringas) patikimumą, kad šiais duomenimis labiau galėtų pasitikėti tiek aplinkos apsaugos valstybinę kontrolę vykdanti institucija, tiek ir visuomenė. Tačiau Aplinkos monitoringo įstatyme nenumatyta, kad ūkio subjektų vykdomo aplinkos monitoringo duomenys būtų vieši, t. y. būtų sudaryta galimybė visuomenei turėti informaciją apie į aplinką išmetamus / išleidžiamus teršalus, jų poveikį aplinkai.

 

Pasiūlymo tikslas – papildyti projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalį, nurodant, kad ūkio subjektų aplinkos monitoringo duomenys yra vieši.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 9 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip:

„1. Ūkio subjektų aplinkos monitoringas vykdomas siekiant nustatyti ūkio subjektų taršos šaltinių išmetamų ir (arba) išleidžiamų teršalų kiekį ir ūkinės veiklos poveikį gamtinei aplinkai ir užtikrinti jų sukeliamos taršos ar kito neigiamo poveikio mažinimą. Ūkio subjektų aplinkos monitoringo duomenys yra vieši. Aplinkos ministras, atsižvelgdamas į ūkinės veiklos rūšių ir (ar) atskirų technologinių procesų galimą neigiamą poveikį aplinkai arba grėsmę, kad bus padaryta žala aplinkai, nustato kriterijus, kuriuos atitinkantys ūkio subjektai privalo vykdyti ūkio subjektų aplinkos monitoringą.“

 

2.

 

 

 

Argumentai:

Aplinkos monitoringo įstatyme numatyta, kad savivaldybių lygmeniu savivaldybėms priskirtose teritorijose vykdomas savivaldybių aplinkos monitoringas, kurį vykdant turėtų būti gauta išsamesnė, negu gaunama valstybinio aplinkos monitoringo metu, informacija apie savivaldybių teritorijų gamtinės aplinkos būklę. Savivaldybės turi stebėti, vertinti ir prognozuoti aplinkos pokyčius bei galimas pasekmes, tačiau įstatyme nenumatyta, kad savivaldybės turėtų vertinti aplinkos būklės blogėjimo priežastis, teikti siūlymus šioms priežastims šalinti.

Pasiūlymo tikslas – nustatyti, kad savivaldybės institucijos, organizuodamos ir vykdydamos savivaldybių aplinkos monitoringą, turi ne tik vertinti ir prognozuoti aplinkos būklės pokyčius, bet ir vertinti aplinkos būklės blogėjimo priežastis, siūlyti priemones šioms priežastims pašalinti.

 

Pasiūlymas:

1. Papildyti projektą nauju straipsniu ir jį išdėstyti taip:

2 straipsnis. 8 straipsnio pakeitimas.

Pakeisti 8 straipsnio 4 dalies 3 punktą ir jį išdėstyti taip:

3) vertinti ir prognozuoti gamtinės aplinkos pokyčius ir galimas pasekmes, vertinti aplinkos būklės blogėjimo priežastis ir siūlyti priemones joms pašalinti;“

 

Teikia

Seimo narys                                                                                                              Kęstutis Mažeika