Projektas Nr. XIVP-4092(2)
LIETUVOS RESPUBLIKOS
MOKESČIO UŽ APLINKOS TERŠIMĄ ĮSTATYMO NR. VIII-1183 9 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMAS
2024 m. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 9 straipsnio pakeitimas
1. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalies nuostatą iki dvitaškio ir ją išdėstyti taip:
„5. Mokestis už aplinkos teršimą iš žemės ūkio veiklai naudojamų ne keliais judančių mechanizmų apskaičiuojamas ir sumokamas šia tvarka:“.
2. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6) mokesčio už aplinkos teršimą iš žemės ūkio veiklai naudojamų ne keliais judančių mechanizmų apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimą vykdo akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras;“.
3. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą ir jį išdėstyti taip:
„7) akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras teikia Valstybinei mokesčių inspekcijai mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalingą informaciją;“.
4. Pakeisti 9 straipsnio 5 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip:
„8) akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimai dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimo privaloma ikiteismine tvarka nagrinėjami Mokestinių ginčų komisijoje prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės. Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimai gali būti skundžiami teismui.“
· Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2024-11-11:
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šią pastabą.
Projekto 1 straipsnio 3 dalimi siūloma pakeisti Mokesčio už aplinkos teršimą įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 9 straipsnio 5 dalies 7 punktą, atsisakant akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centras funkcijos keistis mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalinga informacija su Valstybine mokesčių inspekcija ir nustatant jam pareigą Valstybinei mokesčių inspekcijai teikti mokesčiui už aplinkos teršimą administruoti reikalingą informaciją. Taigi projektu siūlomu teisiniu reguliavimu akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras yra eliminuojamas iš mokesčių administravimo teisinių santykių, neturės teisės priimti sprendimų dėl mokesčio apskaičiavimo ir vykdys tik fakto apie mokesčių apskaičiavimą ir sumokėjimą/nesumokėjimą patikrinimą.
Atsižvelgiant į tai iš projekto 1 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 9 straipsnio 5 dalies 8 punkto nuostatų nėra aišku, pirma, kokio pobūdžio sprendimus dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patvirtinimo galės priimti akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras, nes sistemiškai vertinant projekto nuostatas, mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo faktas turėtų būti forminamas patikros aktu, o ne sprendimu, ir antra – kaip toks projektu siūlomas teisinis reguliavimas dera su Mokesčių administravimo įstatymo 151 straipsniu, kuriame nurodyta, kad Mokestinių ginčų komisija nagrinėja tik mokestinius ginčus tarp mokesčių mokėtojo ir mokesčių administratoriaus, kuriuo akcinė bendrovė Žemės ūkio duomenų centras nėra. Projekto nuostatos tikslintinos, atsisakant privalomo akcinės bendrovės Žemės ūkio duomenų centro sprendimų dėl mokesčio apskaičiavimo ir sumokėjimo fakto patikrinimo nagrinėjimo ikiteismine tvarka Mokestinių ginčų komisijoje.
Komiteto nuomonė - Pritarti.
Komiteto pasiūlymas:
už – 5, prieš – 0, susilaikė – 0.
2 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2025 m. liepos 1 d.
2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir žemės ūkio ministras iki 2025 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas
Teikia
Kaimo reikalų komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis