LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS NEKILNOJAMOJO TURTO KADASTRO ĮSTATYMO NR. VIII-1764 1 IR 2 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 171 STRAIPSNIU

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2023-08-25 Nr. XIVP-3009

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 2 straipsnio 1 dalimi Nekilnojamojo turto kadastro įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 1 dalyje dėstomame sąvokos „masinis nekilnojamojo turto vertinimas“ apibrėžime nurodoma, kad masinis nekilnojamojo turto vertinimas vykdomas „taikant bendrąją metodologiją“, o vertinimo metu sudaromi nekilnojamojo turto vidutinės rinkos vertės nustatymo modeliai. Svarstytina, ar, siekiant aiškumo, projekto nereikėtų papildyti, nurodant subjektą, kuris nustatytų (tvirtintų) bendrąją nekilnojamojo turto vertinimo metodologiją bei subjektą, kuris būtų įgaliotas sudaryti nekilnojamojo turto vertės nustatymo modelius. Pažymėtina, kad projekto 3 straipsnyje dėstomo keičiamo įstatymo 171 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad masinio vertinimo sistemos ir modelių sudarymo procesą, vidutinių rinkos verčių nustatymo taisykles nustato Vyriausybė, tačiau nėra pakankamai aišku, ar Vyriausybė būtų įgaliota nustatyti ir bendrąją nekilnojamojo turto vertinimo metodologiją.

2.    Projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje siūloma apibrėžti sąvokos „masinio nekilnojamojo turto vertinimo įmonė“ turinį. Atkreiptinas dėmesys, kad nei iš šios sąvokos apibrėžimo, nei iš kitų projekto straipsnių nėra aišku, kuri konkrečiai ir kokios teisinės formos įmonė būtų įgaliota atlikti masinį nekilnojamojo turto vertinimą. Pažymėtina, kad įstatymų leidėjas keičiamame įstatyme, kaip yra siūloma teikiamu projektu, nustatytų įmonės, atliksiančios masinio nekilnojamojo turto vertinimo funkcijas, tačiau subjektas, kuris vykdytų tokias funkcijas, nėra nurodomas teikiamame projekte, be to, projekte taip pat nėra siūloma įvardinti valstybės institucijos, įgaliotos paskirti įmonę, kuri vykdytų projekte nurodytas funkcijas. Siekiant teisinio reguliavimo aiškumo, svarstytina, ar įmonės teisinė forma ir pavadinimas neturėtų būti nurodytas projekto 2 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje.

3.    Atsižvelgiant į projekto 2 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 2 straipsnio 21 dalyje pateiktos sąvokos apibrėžtį ir siekiant įstatymo nuostatų tarpusavio suderinamumo, projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 171 straipsnio 2 dalies 1 punkte vietoj žodžių „kitų registrų“ įrašytini žodžiai „kitų valstybės registrų“.

 

 

 

Viešosios teisės skyriaus vedėja,

pavaduojanti departamento direktorių                                                                    Jurgita Meškienė

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

R. Dirgėlienė, tel. (8 5) 239 6350, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]