LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO STATUTO NR. I-399 11, 45, 53, 77, 78, 140 STRAIPSNIŲ IR III DALIES PAVADINIMO PAKEITIMO“

PROJEKTO

 

2023-03-21 Nr. XIVP-2531

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Projekto 1 straipsnyje dėstomoje Seimo statuto 11 straipsnio 2 dalyje siūlytina aiškiai nurodyti, nuo kokio juridinio fakto (priežasčių, dėl kurių Seimo narys negali dalyvauti Seimo posėdyje, Seimo komiteto ar komisijos posėdyje, atsiradimo dienos, atitinkamo posėdžio dienos ar ko kita) skaičiuojamas aptariamoje nuostatoje nurodytas savaitės terminas, per kurį Seimo narys turi pranešti atitinkamai Seimo posėdžių sekretoriatui, komiteto ar komisijos pirmininkui apie nedalyvavimą posėdyje, nurodydamas nedalyvavimo priežastis.

2.    Pagal projekto 1 straipsnyje dėstomą Seimo statuto 11 straipsnio 3 dalį ir projekto 2 straipsniu keičiamo Seimo statuto 45 straipsnio 1 dalies nuostatas Seimo nuolatinės komisijos narį, negalintį dalyvauti komisijos posėdyje, pavaduotų nuolatinės komisijos nario nurodytas pavaduotojas iš Seimo patvirtinto nuolatinių komisijų narių pavaduotojų sąrašo. Siekiant suderinti keičiamo Seimo statuto nuostatas su projekte siūlomu reguliavimu dėl Seimo nuolatinių komisijų narių pavaduotojų tvirtinimo ir jų įgaliojimų, siūlytina papildyti ir Seimo statuto 71 straipsnį, reglamentuojantį Seimo komisijų sudarymą. Šiame straipsnyje taip pat reikėtų numatyti Seimo nuolatinių komisijos narių ir jų pavaduotojų sąrašo tvirtinimo taisykles, analogiškas nustatytoms Seimo statuto 44 straipsnio 9 ir 10 dalyse.

3.    Pagal dabar galiojančias Seimo statuto nuostatas Seimas nesvarsto, nevertina Seimo Etikos ir procedūrų komisijos išvadų ir nepriima jokių formalių sprendimų dėl jų. Projekto 6 straipsniu siūloma Seimo statuto 78 straipsnį papildyti 6 dalimi ir joje nustatyti, kad Seimo Pirmininko, Seimo posėdžio primininko, Seimo valdybos, komiteto ar nuolatinės komisijos pirmininko prašymu dėl Etikos ir procedūrų komisijos sprendimų dėl Seimo statuto pažeidimų ar procedūrinių ginčų gali būti balsuojama Seime; Etikos ir procedūrų komisijos sprendimui nepritariama, jeigu prieš balsuoja daugiau nei pusė visų Seimo narių. Siūlomas teisinis reguliavimas papildytinas nuostatomis, aiškiai numatančiomis, kokios teisinės pasekmės kiltų, jei Etikos ir procedūrų komisijos sprendimui būtų nutarta nepritarti. Taip pat reikėtų nurodyti, kokiu teisės aktu įforminami Seimo balsavimo dėl Etikos ir procedūrų komisijos sprendimo rezultatai bei, atsižvelgiant į balsavimo rezultatus, teisinės pasekmės.

4.    Projekto 6 straipsnio pakeitimų esmėje brauktini žodžiai „ir ją išdėstyti taip“.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                     Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Dulevičiūtė-Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. [email protected]

J. Meškienė, tel. (8 5) 239 6089, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. (8 5) 239 6356, el. p. [email protected]