LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Ekonomikos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGETIKOS ĮSTATYMO NR. XI-1375 2, 5, 13, 16 IR 22 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIIP-4444(3)
2017-07-11 Nr. 108-P-36
Vilnius
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė, komiteto biuro patarėja Raimonda Danė, komiteto biuro padėjėja Zita Jodkonienė.
Kviestieji asmenys: Energetikos viceministras Vidmantas Macevičius, Energetikos ministerijos Atsinaujinančių energijos išteklių skyriaus patarėja Lina Sveklaitė.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada, 2017-07-10 |
2 |
6 |
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas: 1. Projekto 2 straipsnio 6 dalyje dėstomo keičiamo įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 18 punkto siūlytina atsisakyti, kaip perteklinio ir įstatymams nebūdingo teisinio reguliavimo.
|
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada, 2017-07-10 |
5 |
6 |
|
|
2.Projekto 5 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 22 straipsnio 6 dalies pirmame sakinyje kalbama apie konkursą laimėjusių dalyvių mokestį. Tačiau kituose šios nuostatos sakiniuose kalbama apie konkurso dalyvių mokestį. Pastebėtina, jog, vadovaujantis teisinio aiškumo principu, nuostatoje turėtų būti aiškiai nurodyta, ar joje kalbama apie visų konkurso dalyvių mokestį, ar tik apie konkursą laimėjusių dalyvių mokestį. |
Nepritarti |
Įstatymo projekto 5 straipsniu keičiamo įstatymo 22 straipsnio 6 dalies nuostatos numato, kad konkurso mokestį privalo susimokėti visi konkurse dalyvaujantys dalyviai. Šio mokesčio sumokėjimo, gražinimo bei panaudojimo, nustačius konkurso laimėtoją, tvarka ir terminai bus konkrečiai nustatyti Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše. |
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada, 2017-07-10 |
5 |
8 |
|
|
3.Projekto 5 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 22 straipsnio 8 dalyje, vadovaujantis teisinio aiškumo principu, nurodytina apie kokių įrenginių – susijusių su konkursu, ar bet kokių, skirtų atsinaujinančių išteklių energijos gamybai – prijungimą šioje nuostatoje kalbama. |
Nepritarti |
Atkreipiame dėmesį, kad įstatymo projekto 5 straipsnio 8 dalis reglamentuoja pasinaudojimą prievolių įvykdymo užtikrinimu. Atsižvelgiant į tai, kad Projekto 5 straipsniu keičiamas įstatymo 22 straipsnis reglamentuoja atsinaujinančių energijos išteklių naudojimą elektros energijos gamybai Lietuvos Respublikos teritorinėje jūroje ir (ar) Lietuvos Respublikos išskirtinėje ekonominėje zonoje Baltijos jūroje, pažymėtina, kad pateikta nuostata yra aiški ir nedviprasmiška. |
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada, 2017-07-10 |
5 |
14 |
|
|
4.Projekto 5 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 22 straipsnio 14 dalies nuostatos, kuriomis siūloma nustatyti, jog: „Už leidimų plėtrai ir eksploatacijai reguliuojamos veiklos sąlygų pažeidimus Vyriausybės įgaliota institucija įspėja šio leidimo turėtoją apie galimą leidimo galiojimo sustabdymą šio straipsnio 15 dalyje nustatytais pagrindais <...>. Leidimo turėtojui, kuris yra įspėtas apie leidimo galiojimo sustabdymą ar kurio leidimo galiojimas yra sustabdytas, nustatomas 30 kalendorinių dienų laikotarpis, per kurį turi būti pašalinti reguliuojamos veiklos pažeidimai“ (past. - išskirta mūsų). Pastebėtina, kad pagal projektą, esant 22 straipsnio 15 dalyje nustatytoms aplinkybėms, leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimas sustabdomas. Projekte nėra nustatytų įspėjimo pagrindų. Todėl neaišku, kada Vyriausybės įgaliota institucija, esant 22 straipsnio 15 dalyje nurodytiems pagrindams, turėtų įspėti leidimo turėtoją, o kada ji privalėtų sustabdyti leidimo galiojimą. Be to, iš projekto nuostatų neaiški leidimo turėtojo įspėjimo tvarka. Projektas tobulintinas, pašalinant nurodytą teisės normų prieštaravimą ir neaiškumus. Be to, atkreiptinas dėmesys, jog minėtas teisinis reguliavimas negali būti įtvirtintas poįstatyminiame teisės akte, nes jis tiesiogiai yra susijęs su asmenų teisėmis ir paerigomis, taigi toks teisinis reguliavimas, Vadovaujantis Konstitucinio teismo doktrina, susijusia su asmenų teisių ir pareigų apimties reguliavimu, gali būti nustatytas tik įstatyme. |
Nepritarti |
Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projektu nustatomi pagrindiniai leidimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, sustabdymo ir įspėjimo apie galiojimo sustabdymą principai, neaprašant minėtų procedūrų. Leidimų išdavimo, jų panaikinamo, galiojimo sustabdymo ir įspėjimo apie galiojimo sustabdymą tvarka, teisinės pasekmės bus numatytos Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše. Šis principas dėl įspėjimo apie leidimo galiojimo sustabdymą ir jo sustabdymą yra įtvirtintas ir šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme. |
5. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada, 2017-07-10 |
5 |
16 |
|
|
5.Projekto 5 straipsnyje dėstomos keičiamo įstatymo 22 straipsnio 16 dalyje nustatomi leidimo plėtrai ir eksploatacijai galiojimo panaikinimo pagrindai. Pažymėtina, jog projekte nėra daugiau jokių nuostatų susijusių su šiuo teisiniu veiksmu, t. y. nėra aišku kokios teisinės pasekmės turėtų kilti asmeniui, kurio leidimo galiojimas buvo panaikintas. Pastebėtina, jog leidimo pagrindu Lietuvos Respublikos teritorinės jūros ir išskirtinės ekonominės zonos Baltijos jūroje teritorijose gali būti įrengti tam tikri įrenginiai, nuosavybės teise priklausantys privatiems asmenims. Todėl teigtina, jog teikiamame įstatymo projekte turėtų būti aiškiai sureguliuoti klausimai susiję su šio turto teisine padėtimi, kai leidimo galiojimas yra panaikinamas.
|
Nepritarti |
Atkreiptinas dėmesys, kad Įstatymo projektu nustatomi pagrindiniai leidimų išdavimo, galiojimo panaikinimo, sustabdymo ir įspėjimo apie galiojimo sustabdymą principai, neaprašant minėtų procedūrų. Leidimų išdavimo, jų panaikinamo, galiojimo sustabdymo ir įspėjimo apie galiojimo sustabdymą tvarka, teisinės pasekmės bus numatytos Konkursų organizavimo ir leidimų išdavimo tvarkos apraše. Šis principas dėl įspėjimo apie leidimo galiojimo sustabdymą ir jo sustabdymą yra įtvirtintas ir šiuo metu galiojančiame Lietuvos Respublikos energetikos įstatyme. |
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
Komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius
Komiteto biuro vedėja Rima Petkūnienė