LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Aplinkos apsaugos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA (1)
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MIŠKŲ ĮSTATYMO NR. I-671 2, 4, 5, 6, 7, 8, 13, 18 IR 19 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO
Nr. XIIIP-3491(2)
2019-11-14 Nr. 107-P-34
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Petras Nevulis, Kęstutis Mažeika, Andrius Mazuronis, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Jolita Jaučionytė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
2019-11-13 Nr. 107-P-33
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Aistė Gedvilienė, Petras Nevulis, Kęstutis Mažeika, Andrius Mazuronis, Paulius Saudargas, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėja Jolita Jaučionytė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Aplinkos viceministrė Rasa Vaitkevičiūtė, Gamtos apsaugos ir miškų politikos grupės vyr. patarėjas Nerijus Kupstaitis.
2019-11-06 Nr. 107-P-32
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Aistė Gedvilienė, Simonas Gentvilas, Petras Nevulis, Andrius Mazuronis, Paulius Saudargas, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija: viceministrė Rasa Vaitkevičiūtė, Gamtos apsaugos ir miškų politikos grupės patarėjas Donatas Vaikasas, Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Jurgis Razma, Lietuvos Respublikos Prezidento patarėja Agnė Jakstienė, Valstybinių miškų urėdijos laikinai einantis pareigas direktorius Valdas Kaubrė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė, Lietuvos miško ir miško pramonės darbuotojų profesinių sąjungų federacijos pirmininkė Diana Raitelaitienė ir pavaduotojas Juozas Ūsas, Lietuvos miškininkų sąjungos atstovas Saulius Lazauskas, Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacija Algis Gaižutis, profesorius Arvydas Matulionis, Sąjūdžio už Lietuvos miškus atstovas Petras Budvytis, miškininkai Dainius Šeronas ir Linas Bužinskas.
.
2019-10-30 Nr. 107-P-31
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Juozas Imbrasas, komiteto nariai: Kęstutis Bacvinka, Linas Balsys, Aistė Gedvilienė, Simonas Gentvilas, Petras Nevulis, Kęstutis Mažeika, Andrius Mazuronis, Artūras Skardžius, Virginija Vingrienė.
Komiteto biuro vedėja Birutė Pūtienė, patarėjas Audrius Želvys, biuro padėjėja Vida Katinaitė.
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos aplinkos ministerija: viceministrė Rasa Vaitkevičiūtė, Gamtos apsaugos ir miškų politikos grupės vyr. patarėjai Algirdas Klimavičius ir Nerijus Kupstaitis, Aplinkos apsaugos politikos įgyvendinimo grupės vyr. specialistė Agnė Balė, Lietuvos Respublikos Prezidento patarėja Agnė Jakstienė, Valstybinių miškų urėdijos laikinai einantis pareigas direktorius Valdas Kaubrė ir valdybos pirmininkė Ina Bikuvienė, signatarė Birutė Valionytė, Lietuvos profesinių sąjungų konfederacijos pirmininkė Inga Ruginienė, Lietuvos miško ir miško pramonės darbuotojų profesinių sąjungų federacijos pirmininkė Diana Raitelaitienė ir pavaduotojas Juozas Ūsas, Lietuvos miško ir žemės savininkų asociacija Algis Gaižutis, profesorius Arvydas Matulionis, doc. dr. Paulius Miliauskas, Kauno miškų ir aplinkos inžinerijos kolegijos direktorius Vaidotas Lygis ir direktoriaus pavaduotojas Remigijus Bakys, miškininkai Linas Bužinskas ir Rolandas Skuja.
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai: negauta.
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
1 (2) |
2 (41) |
|
N |
Argumentai: Įstatymo projekte, vadovaujantis Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d nutarimu, įtvirtinta nuostata, kad valstybinius miškus valdo „miškų urėdija“ ir numatytos jos funkcijos. Teikiamame įstatymo projekte neliko vienos iš valstybinių miškų valdymo struktūros dalies – girininkijos. Norint sėkmingai įgyvendinti valstybinių miškų apsaugą, panaudojimą ir jų atkūrimą girininkijos, kaip teritorinis padalinys, atlieka svarbų darbą ir yra svarbi struktūros dalis. Pasiūlymas: Papildyti 2 straipsnį 4¹ dalimi ir ją išdėstyti taip: „41. Girininkija – miškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys, kurio veiklos plotas negali viršyti 5000 ha valstybinės reikšmės miškų.“ |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 2 dalimi (įstatymo 2 straipsnį 4¹ dalimi) ir ją išdėstyti taip: „41. Girininkija – miškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys.“ |
2. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
1 (2) |
2 (41) |
|
N |
Argumentai: Teikiamas pasiūlymas, numatantis, kad Lietuvos Respublikos miškų įstatymo pakeitimo įstatymas įsigaliotų 2019 m. gruodžio 2 d. Iki šios dienos Vyriausybė sprendimu turi pakeisti valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pavadinimą į „Lietuvos valstybiniai miškai“ ir nustatyti, kokios teisinės formos bus valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Siūloma, kad iki 2020 m. liepos 1 d. valstybės valdomos įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ teisinė forma išliktų nepakitusi, t. y. būtų valstybės įmonė. Iki 2020 m. liepos 1 d. Vyriausybė sprendimu turi nustatyti miškų urėdijų skaičių, pertvarkyti valstybės valdomą įmonę „Lietuvos valstybiniai miškai“ ir parinkti įstatymo tikslus įgyvendinančią teisinę formą. Vyriausybės nustatytą skaičių miškų urėdijų įsteigia valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ iki 2020 m. liepos 1 d. Iki šios dienos laikinai valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo ir kitas Lietuvos Respublikos miškų įstatymu miškų urėdijoms priskirtas funkcijas įgyvendina valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Miškų urėdijų savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendina valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Pagal pateiktą įstatymo projektą ir vadovaujantis Lietuvos Respublikos nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos įstatymo 1 priedo 11 punktu įmonėmis, patikėjimo teise valdančiomis Lietuvos valstybinius miškus, būtų miškų urėdijos. Pagal Lietuvos Respublikos žemės įstatymo 7 straipsnio 3 dalį Vyriausybės nutarimais valstybinės miško žemės sklypai gali būti perduodami patikėjimo teise Miškų įstatymo nustatytiems subjektams valstybinėms funkcijoms atlikti. Valstybinės žemės sklypai Vyriausybės nutarimais gali būti perduodami patikėjimo teise ir kitiems Valstybės ir savivaldybių turto valdymo, naudojimo ir disponavimo juo įstatyme nurodytiems subjektams, kai įstatymais jiems priskiriamos valstybinės funkcijos. Vienas iš svarbiausių pertvarkymo proceso tikslų yra valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos darbuotojų darbo vietų ir darbo sąlygų išsaugojimas. Pasiūlymais siekiama, kad darbuotojų darbo sąlygos įgyvendinat įstatymo pakeitimus išliktų nepakitusios. Tokias garantijas suteikia pasiūlymu perkeliamos Lietuvos Respublikos darbo kodekso 51 straipsnį garantijos. Pertvarkymas vykdomas pagal Lietuvos Respublikos civilinio kodekso 2.104 straipsnį, Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 19 straipsnį, Lietuvos Respublikos darbo kodekso 208 straipsnį. Lietuvos Respublikos Konstitucinis Teismas 2019 m. birželio 16 d. nutarime Nr. KT12-N4/2019 pažymėjo, kad jeigu iki šio Konstitucinio Teismo nutarimo oficialaus paskelbimo dienos (2019 m. gruodžio 2 d.) įstatymų leidėjas nesiimtų priemonių Miškų ūkio įstatyme nustatyto teisinio reguliavimo spragoms ir neapibrėžtumui pašalinti, oficialiai paskelbus Konstitucinio Teismo nutarimą, miškų ūkio valdymo modelis, be kita ko, tai, kiek miškų urėdijų galėtų veikti, įstatymu būtų teisiškai nesureguliuotas. Tačiau savaime nebūtų atkurtas Miškų įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje buvęs nustatytas teisinis reguliavimas, pagal kurį Lietuvoje veikė 42 miškų urėdijos. Tai reiškia, kad Konstitucinio Teismo nutarimas, kuriuo minėtasis Miškų įstatymo pakeitimo įstatymas pripažintas prieštaraujančiu Konstitucijai, savaime nekeičia nustatyto miškų ūkio valdymo modelio, pagal kurį Lietuvoje veikia viena valstybės įmonė Valstybinių miškų urėdija. Dėl to numatyta pertvarkymo tvarka neprieštarauja Lietuvos Respublikos įstatymams. Valstybės valdomos įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ teisinę formą nustato Vyriausybė. Siekiant įtvirtinti, kad „Lietuvos valstybiniai miškai“ ir miškų urėdijos būtų valstybės įmonės būtų reikalingas Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymo 3 straipsnio 4 dalies pakeitimas.
Pasiūlymas: Papildyti 2 straipsnį 4¹ dalimi ir ją išdėstyti taip: „41. Girininkija – miškų urėdijų struktūrinis teritorinis padalinys, kurio veiklos plotas negali viršyti 5000 ha.“ |
Nepritarti |
Atsiėmė |
3. |
Seimo narė |
1 (2) |
2 (5) |
|
N |
Argumentai: Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote. Tuo tikslu siūloma Miškų įstatyme papildomai apibrėžti smulkiausią, tačiau ypač svarbų miškų urėdijos teritorinį padalinį – girininkiją.
Pasiūlymas: 1. Papildyti 2 straipsnį nauja 5 dalimi ir ją išdėstyti taip: „5. Girininkija – miškų urėdijos filialo teritorinis padalinys.“ 2. Buvusias 2 straipsnio 5-32 dalis laikyti atitinkamai 6-33 dalimis. |
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 1 straipsnio naujai 2 daliai. |
4. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
1 (2) |
5 (21) |
|
N |
Argumentai: Lietuvoje pagal istoriškai susiklosčiusiais tradicijas miškų urėdijos gyvuoja jau 100 metų. Tačiau priėmus Miškų įstatymą urėdijos buvo pakeistos į vieną valstybinę įmonę, Miškų urėdiją ir visa struktūra sudaryta kitu principu. Priimtas įstatymas pakeitė visą iki dabar buvusią valstybinių miškų valdymo struktūrą. Palikus miškų urėdijas susijusias su girininkijomis, struktūriniais padaliniais, būtų galima ne tik ekonomiškiau tvarkyti miškus, bet ir perspektyvoje rūpintis jų gausinimu bei išlikimu klimato kaitos sąlygomis. Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:
„21. Miškų urėdijos – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdomos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos turi struktūrinius padalinius – girininkijas.“ |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 5 dalimi (įstatymo 2 straipsnio 21 dalis) ir ją išdėstyti taip:
„21. Miškų urėdijos – AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ įsteigtos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą.“ |
5. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
1 (2) |
5 (21) |
|
N |
Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip:
„21. Miškų urėdijos – valstybės valdomos įmonės „Lietuvos valstybiniai miškai“ įsteigtos įmonės, patikėjimo teise valdančios, naudojančios valstybinius miškus ir jais disponuojančios įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdančios juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą taikytinuose teisės aktuose numatytą veiklą. Miškų urėdijos turi struktūrinius padalinius – girininkijas.“ |
Nepritarti |
Atsiėmė |
6. |
Seimo
narė Virginija Vingrienė |
1 (2) |
5 (21) |
|
N |
Argumentai: Siekiant nustatyti aiškų ir efektyvų valstybinių miškų valdymą, siūlytina Miškų įstatyme aiškiai įtvirtinti miškų urėdijos struktūrą, kad miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius filialus, kurie vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą jų teritorijoje esančiuose miškų urėdijai patikėjimo teise perduotuose miškuose. Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų įstatyme taip pat siūloma įtvirtinti, kad miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros funkcijas. Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota bei būtent girininkijų pagrindu būtų vykdoma nuosekli miškų ūkio veikla valstybiniuose miškuose.
Pasiūlymas: Pakeisti 2 straipsnio 21 dalį ir ją išdėstyti taip: “21. Miškų urėdija – valstybės įmonė, patikėjimo teise valdanti, naudojanti valstybinius miškus ir jais disponuojanti įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdanti juose kompleksinę miškų ūkio veiklą ir kitą įmonės įstatuose numatytą veiklą. Miškų urėdija turi teritorinius struktūrinius padalinius – filialus. Miškų urėdijos filialai turi teritorinius padalinius – girininkijas. “
|
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 1 straipsnio naujai 5 daliai (įstatymo 2 straipsnio 21 dalis). |
7. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
1 (2) |
6 (291) |
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 2 straipsnį 29¹ dalimi ir ją išdėstyti taip: „291. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdoma įmonė, patikėjimo įmonė, valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.“ |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 1 straipsnį nauja 6 dalimi ir ją išdėstyti taip: „291. AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ – akcinė bendrovė, kurios visos akcijos nuosavybės teise priklauso Lietuvos valstybei. AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ yra subjektas, organizuojantis ir koordinuojantis valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių valdymą bei naudojimą.“ |
8. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
1 (2) |
6 (291) |
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 2 straipsnį 29¹ dalimi ir ją išdėstyti taip: „291. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ – Vyriausybės nustatytos teisinės formos valstybės valdoma įmonė, kurios vienintele savininke arba dalyve yra Lietuvos valstybė. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ yra valstybinių miškų, priskirtų miškų urėdijoms, ūkinio valdymo institucija, organizuojanti ir koordinuojanti šių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą.“ |
Nepritarti |
Atsiėmė |
9. |
Seimo nariai Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31) |
2 (4) |
1 (6) |
|
|
Pakeisti ir papildyti šiuos įstatymo projekto straipsnius:
2 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas 1. Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo
miškų |
Pritarti |
Persvarstyta, nes Komitetas svarstydamas šį pasiūlymą 2019-10-09 jam buvo nepritaręs. |
10. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
2 (4) |
1 (6) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip: „6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų |
Pritarti |
|
11. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
2 (4) |
1 (6) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 6 dalį ir ją išdėstyti taip:
„6. Valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo miškų |
Pritarti |
|
12. |
Seimo nariai Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31) |
2 (4) |
2 (7)
|
|
|
2. Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės
teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės
reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi
privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise
valdyti miškų |
Pritarti |
Persvarstyta, nes Komitetas svarstydamas šį pasiūlymą 2019-10-09 jam buvo nepritaręs.
|
13. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
2 (4) |
2 (7) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės
teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės
reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi
privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise
valdyti miškų |
Pritarti |
|
14. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
2 (4) |
2 (7) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 4 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip: „7. Laisvos valstybinės žemės fonde esantys ir nepanaudoti nuosavybės
teisėms atkurti valstybinių miškų sklypai, kurie yra įsiterpę į valstybinės
reikšmės miškus arba su jais ribojasi, arba yra 5 hektarų ir didesni ir turi
privažiavimo kelius, Vyriausybės nutarimais perduodami patikėjimo teise
valdyti miškų |
Pritarti |
|
15. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
3 (5) |
1 (2) |
8) |
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti įstatymo projekto 3 straipsnio 1 dalies (įstatymo 5 straipsnio 2 dalis) 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina |
16. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
3 (5) |
1 (2) |
8) |
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 8 punktą ir jį išdėstyti taip: „8) Vyriausybės pavedimu įgyvendina
|
Nepritarti |
Atsiėmė |
17. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
3 (5) |
2 (2) |
9) |
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip: „9) nustato miškų |
Nepritarti |
Argumentai: Išbraukti įstatymo projekto 3 straipsnio 2 dalies 9 punktą (įstatymo 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą). Žr. į komiteto pasiūlymą bei papildyti šia nuostata įstatymo projekto 3 straipsnį nauja dalimi (įstatymo 5 straipsnio nauja 4 dalis). Pasiūlymas:
|
18. |
Seimo narys Artūras
Skardžius |
3 (5) |
2 (2) |
9) |
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jį išdėstyti taip: „9) nustato miškų |
Nepritarti |
Atsiėmė |
19. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
3 (5) |
2
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 5 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip: „4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“: 1) atlieka miškų urėdijų savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą; 2) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas; 3) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą; 4) organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.“ |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 3 straipsnį nauja 2 dalimi (įstatymo 5 straipsnį nauja 4 dalimi) ir ją išdėstyti taip: „4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja AB „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, AB „Lietuvos valstybiniai miškai“: 1) atlieka miškų urėdijų vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančio subjekto funkcijas ir koordinuoja jų veiklą; 2) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos, tvarkymo darbų ir gamtotvarkos priemonių miškuose įgyvendinimo normas; 3) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą; 4) organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą; 5) nustato aplinkosauginius, socialinius ir ūkinės veiklos prioritetus.“. |
20. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
3 (5) |
2 |
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 5 straipsnį 4 dalimi ir ją išdėstyti taip: „4. Miškų urėdijoms priskirtų valstybinių miškų atkūrimą, priežiūrą, apsaugą ir miško išteklių naudojimą organizuoja ir koordinuoja valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. Atlikdama šias funkcijas, valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“: 6) atlieka miškų urėdijų savininko arba vienintelio dalyvio teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos funkcijas ir koordinuoja jų veiklą; 7) nustato miškų urėdijoms privalomąsias miško atkūrimo, apsaugos ir tvarkymo darbų normas; 8) organizuoja bendrą valstybinę priešgaisrinės ir sanitarinės miško apsaugos sistemą; organizuoja ir koordinuoja miškų atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo pažangių technologijų įgyvendinimą.“ |
Nepritarti |
Atsiėmė |
21. |
Seimo nariai Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31) |
3 (5) |
3 (5) |
|
|
3. Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Miškų 1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą; 2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą; 3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose; 4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“ |
Pritarti |
Persvarstyta, nes Komitetas svarstydamas šį pasiūlymą 2019-10-09 jam buvo nepritaręs.
|
22. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
3 (5) |
3 (5) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Miškų 1) patikėjimo teise valdo, naudoja valstybinius miškus ir jais disponuoja įstatymų nustatyta tvarka, taip pat vykdo juose kompleksinę miškų ūkio veiklą; 2) miškuose, nesvarbu, kokia yra jų nuosavybės forma, įgyvendina bendrą valstybinę miško priešgaisrinės apsaugos sistemą; 3) Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir (ar) įgyvendina bendrą miško kelių priežiūrą ir taisymą (remontą) visų nuosavybės formų miškuose; 4) diegia pažangias miškų įveisimo, atkūrimo, apsaugos, tvarkymo ir miško išteklių naudojimo technologijas.“ |
Pritarti |
|
23. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
3 (5) |
3 (5) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 5 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip: „5. Miškų |
Pritarti |
|
24. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
3 (5) |
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 5 straipsnį 5² dalimi ir ją išdėstyti taip: „52. Girininkijos atlieka šias pagrindines funkcijas: 1) miško atkūrimo ir įveisimo; 2) medynų ugdymo; 3) sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos; 4) efektyvaus miško naudojimo organizavimo; 5) miško rangovų miškininkavimo kontrolės; 6) gamtosauginių priemonių įgyvendinimo; 7) kitas miškų urėdijų priskirtas funkcijas.“ |
Pritarti |
|
25. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
3 (5) |
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 5 straipsnį 5² dalimi ir ją išdėstyti taip: „52. Girininkijos atlieka šias pagrindines funkcijas: 1) miško atkūrimo ir įveisimo; 2) medynų ugdymo; 3) sanitarinės, priešgaisrinės ir pažaidų apsaugos; 4) efektyvaus miško naudojimo organizavimo; 5) miško rangovų miškininkavimo kontrolės; 6) gamtosauginių priemonių įgyvendinimo; 7) kitas miškų urėdijų priskirtas funkcijas.“ |
Pritarti |
|
26. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
4 (6) |
1 (3) |
|
N |
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: “3. Valstybiniai miškų pareigūnai ir miškų |
Pritarti |
|
27. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
4 (6) |
1 (3) |
|
N |
Pasiūlymas: Pakeisti 6 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip: “3. Valstybiniai miškų pareigūnai ir miškų |
Pritarti |
|
28. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
5 (7) |
1 (1) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „ “1. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato Vyriausybė. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo 25-55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka vykdo pati Aplinkos ministerija arba jos įgaliota institucija. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“ |
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis). |
29. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
5 (7) |
1 (1) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „ “1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir nenukirstą mišką. Miškų urėdijos Civilinio kodekso ir Vyriausybės ar jos įgaliotos institucijos nustatyta tvarka jungtinės veiklos sutarties pagrindu gali kooperuoti lėšas ilgalaikiam turtui, skirtam kompleksinei miškų ūkio veiklai vykdyti įsigyti. Jungtinės veiklos sutarties įgyvendinimo kontrolę Aplinkos ministerijos nustatyta tvarka vykdo pati Aplinkos ministerija arba jos įgaliota institucija. Didmeninė prekyba valstybiniuose miškuose pagaminta žaliavine mediena ir miško kirtimo liekanomis vykdoma per elektroninę medienos pardavimo sistemą organizuojant aukcionus ilgalaikėms (nuo trijų iki dešimties metų trukmės), pusmetinėms (šešių mėnesių trukmės) ir trumpalaikėms (iki trijų mėnesių trukmės) sutartims sudaryti. Mažmeninėje prekyboje parduodama iki 7 procentų metinės pagrindinių miško kirtimų normos ir miško tarpinio naudojimo apimties. Mažmeninėje prekyboje parduodamas nenukirstas miškas ir žaliavinė mediena, prioritetą teikiant malkinės medienos pardavimui gyventojams.“ |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: “ Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: 1.
Lietuvos Respublikoje miškų urėdijos veikia pagal jų teisinę formą
reglamentuojančius įstatymus, vykdo kompleksinę miškų ūkio veiklą
valstybiniuose miškuose, Vyriausybės nustatyta tvarka didmeninėje ir
mažmeninėje prekyboje parduoda žaliavinę medieną, miško kirtimo liekanas ir
nenukirstą mišką |
30. |
Seimo narė Virginija Vingrienė |
5 (7) |
1 (1) |
|
|
Argumentai: Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote. Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų urėdijos filialai turėtų teritorinius padalinius – girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros, taip pat gamtosaugos miškuose funkcijas. Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota. Aiškus miškų urėdijos teisinio statuso (valstybės įmonė veikianti pagal Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą) įvardinimas pačiame įstatyme ne tik atitiktų minėtą Konstitucinio Teismo nutarties reikalavimą, tačiau kartu suteiktų įstatyminę apsaugą šiam geriausiai urėdijos funkcijų, ypač gamtosauginių ir socialinių, vykdymui tinkamam įmonės statusui, kartu neleistų pagrindinės įmonės krypties nukreipti vien komercinių paslaugų teikimo ir vien pelno siekimo linkme (pvz., tai grėstų įstatyme palikus galimybę valstybės valdomos įmonės teisinį statusą nustatyti Vyriausybei ir pastarajai nustačius akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės teisinį statusą). Be to, siūlomos struktūros įgyvendinimui nereikėtų dar vienos pertvarkos, kuri paliestų tiesiogiai dirbančiuosius, tokiu būdu būtų išvengta darbuotojų atleidimų ir užtikrintas darbų bei funkcijų tęstinumas, kartu padidinant įmonės veiklos stabilumą ir darbuotojų ateities užtikrintumą bei sudarant deramas teisines prielaidas nuosekliai tęsti valstybinių miškų valdymo optimizavimą konsoliduotos vienos įmonės – miškų urėdijos viduje.
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo
kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose |
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis). |
31. |
Seimo narė Virginija Vingrienė |
5 7 |
1 (1) |
|
|
Argumentai: Įvertinus Konstitucinio Teismo 2019 m. balandžio 16 d. nutartyje įvardintą reikalavimą pašalinti su Miškų įstatyme nurodytu valstybinių miškų valdymo modeliu susijusias teisinio reguliavimo spragas ir neapibrėžtumus ir tuo tikslu siekiant Miškų įstatyme aiškiai įvardinti valstybinių miškų valdymo modelį, įskaitant ir esminius šio modelio struktūros elementus, kartu siekiant įtvirtinti šių esminių elementų įstatyminę apsaugą, kuri reikalinga subalansuotam socialinių, aplinkosauginių ir ekonominių darnaus miškų ūkio aspektų įgyvendinimui, siūloma Miškų įstatyme aiškiai įvardinti pagrindinius miškų urėdijos teritorinius struktūrinius vienetus – filialus ir girininkijas. Tokiu būdu būtų užtikrintas tradicinės teritoriniu pagrindu paremtos miškų ūkio valdymo sistemos tęstinumas ir deramas dėmesys miškininkystės bei gamtosaugos priemonių tinkamam vykdymui tolygiai kiekviename, net mažiausiame valstybinių miškų urėdijai patikėtame valstybinės reikšmės miškų plote. Miškų urėdijos filialai, remiantis Civiliniu kodeksu, būtų registruoti Juridinių asmenų registre ir turėtų savo nuostatus su juose numatyta filialo buveine, filialo valdymo organu su nustatyta jo kompetencija bei būtų nustatyti filialo tikslai ir funkcijos. Miškų urėdijos filialai turėtų teritorinius padalinius – girininkijas, kurios atliktų Miškų įstatyme numatytas miško auginimo ir jo priežiūros, taip pat gamtosaugos miškuose funkcijas. Siūlomas reguliavimas nesugriautų esamos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos organizacinės struktūros, tačiau suteiktų daugiau teisinio aiškumo teritoriniams padaliniams ir užtikrintų, kad miškų urėdija išliks dalinai decentralizuota. Aiškus miškų urėdijos teisinio statuso (valstybės įmonė veikianti pagal Valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą) įvardinimas pačiame įstatyme ne tik atitiktų minėtą Konstitucinio Teismo nutarties reikalavimą, tačiau kartu suteiktų įstatyminę apsaugą šiam geriausiai urėdijos funkcijų, ypač gamtosauginių ir socialinių, vykdymui tinkamam įmonės statusui, kartu neleistų pagrindinės įmonės krypties nukreipti vien komercinių paslaugų teikimo ir vien pelno siekimo linkme (pvz., tai grėstų įstatyme palikus galimybę valstybės valdomos įmonės teisinį statusą nustatyti Vyriausybei ir pastarajai nustačius akcinės bendrovės ar uždaros akcinės bendrovės teisinį statusą). Be to, siūlomos struktūros įgyvendinimui nereikėtų dar vienos pertvarkos, kuri paliestų tiesiogiai dirbančiuosius, tokiu būdu būtų išvengta darbuotojų atleidimų ir užtikrintas darbų bei funkcijų tęstinumas, kartu padidinant įmonės veiklos stabilumą ir darbuotojų ateities užtikrintumą bei sudarant deramas teisines prielaidas nuosekliai tęsti valstybinių miškų valdymo optimizavimą konsoliduotos vienos įmonės – miškų urėdijos viduje.
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Lietuvos Respublikoje miškų urėdija veikia pagal
Lietuvos Respublikos valstybės ir savivaldybės įmonių įstatymą, vykdo
kompleksinę miškų ūkio veiklą valstybiniuose miškuose |
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 5 straipsnio 1 daliai (įstatymo 7 straipsnio 1 dalis). |
32. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
5 (7) |
2 (2) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos
priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško
valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės
biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie
atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms
miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų
inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams
rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei |
Nepritarti |
Ne šio projekto teisinis reguliavimas. Nurodytos priemonės yra reikalingos ir jas tikslinga finansuoti iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos. |
33. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
5 (7) |
2 (2) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos
priemonėms miškuose įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško
valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės
biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Šie
atskaitymai įtraukiami į valstybės biudžeto pajamas ir naudojami bendrosioms
miškų ūkio reikmėms ir gamtotvarkos priemonėms miškuose finansuoti (miškų
inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams
rengti, bendrai, nepriklausomai nuo nuosavybės formos, valstybinei miško
priešgaisrinės apsaugos sistemai organizuoti ir išlaikyti, stichinių nelaimių
padariniams ir masinių ligų bei kenkėjų židiniams likviduoti, miško mokslo ir
projektavimo darbams, privačių miškų savininkams konsultuoti bei mokyti,
privačių miškų savininkų organizacinėms struktūroms kurtis, miško kelių ir
susijusių miško žemės sausinimo sistemų įrenginių priežiūrai ir taisymui
(remontui) |
Nepritarti |
Ne šio projekto teisinis reguliavimas. Nurodytos priemonės yra reikalingos ir jas tikslinga finansuoti iš Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos. |
34. |
Seimo narys Kęstutis Bacvinka |
5 (7) |
2 (2) |
|
|
Argumentai: Šiame įstatymo straipsnyje numatyta, kad miškų inventorizavimui, apskaitai, valstybinių miškų miškotvarkos projektams rengti, miškų keliams remontuoti ir tiesti, ir t.t., miško valdytojams nustatomi privalomieji 5 procentų atskaitymai į valstybės biudžetą iš pajamų už parduotą žaliavinę medieną ir nenukirstą mišką. Atsakingos institucijos nurodo, kad 5 procentų surinktas fondas tiksliniams reikmėms tenkinti yra pastoviai neįsisavinimas ir šiai dienai sudaro iki 8 mln. eurų likutį. Jeigu numatytas fondas nepanaudojamas gana daugeliui gamtotvarkos priemonių ir kitų miško ūkinių reikmių įsisavinimui, tai privalomuosius mokesčius tikslinga sumažinti, miškų valdytojams, tokiu būdu, palengvinant mokestinę naštą. Pasiūlymas: Pakeisti 7 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2.
Bendrosioms miškų ūkio reikmėms tenkinti ir gamtotvarkos priemonėms miškuose
įgyvendinti Vyriausybės nustatyta tvarka miško valdytojams nustatomi
privalomieji |
Nepritarti |
Atsiėmė |
35. |
Seimo
narys Artūras Skardžius |
5 (7) |
3
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti 7 straipsnį 6 dalimi: „6. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato Vyriausybė. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo 25-55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų.“ |
Pritarti iš dalies |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projekto 5 straipsnį nauja 3 dalimi (įstatymo 7 straipsnį nauja 6 dalimi) ir ją išdėstyti taip: „6. Lietuvos Respublikoje veiklą vykdančių miškų urėdijų skaičių nustato AB „Lietuvos valstybiniai miškai“ pagal Vyriausybės patvirtintus kriterijus. Viena miškų urėdija patikėjimo teise valdo iki 55 tūkstančių hektarų valstybinių miškų.“ |
36. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
8 (18) |
1 (1) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: “1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir
palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti
stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą
rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja |
Nepritarti |
Žr. į komiteto pasiūlymą įstatymo projekto 8 straipsnio 1 daliai (įstatymo 18 straipsnio 1 dalis). |
37. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
8 (18) |
1 (1) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir
palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti
stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą
rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 1 dalį ir ją išdėstyti taip: „1. Miškuose, nepaisant jų nuosavybės formos, privalo būti sukurta ir
palaikoma bendra valstybinė miško priešgaisrinės apsaugos sistema, apimanti
stebėjimo, profilaktines ir priešgaisrines saugos priemones. Šią sistemą
rengia ir jos įgyvendinimą Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja |
38. |
Seimo nariai Juozas Olekas, Algimantas Salamakinas, Vytautas Kamblevičius (2019-05-31) |
8 (18) |
2 (2) |
|
|
Pasiūlymas: “2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema
finansuojama Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų |
Pritarti |
Persvarstyta. |
39. |
Seimo nariai Algimantas Salamakinas, Linas Balsys, Jurgis Razma, Kęstutis Bacvinka (2019-10-15) |
8 (18) |
2 (2) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: “2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų |
Pritarti |
|
40. |
Seimo narys Artūras Skardžius |
8 (18) |
2 (2) |
|
|
Pasiūlymas: Pakeisti 18 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip: „2. Bendra miško priešgaisrinės apsaugos sistema finansuojama
Bendrųjų miškų ūkio reikmių finansavimo programos ir miškų |
Pritarti |
|
41. |
Seimo
narys Artūras Skardžius |
10 |
|
|
N |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą 10 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus 5 straipsnio 3 dalį, įsigalioja nuo 2019 m. gruodžio 2 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir aplinkos ministras iki 2019 m. gruodžio 2 d. priima šio įstatymo, išskyrus 5 straipsnio 3 dalį, įgyvendinamuosius teisės aktus. 3. Šio įstatymo 5 straipsnio 3 dalis įsigalioja 2020 m. liepos 1 d. Iki miškų urėdijų įsteigimo valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo ir kitas šiuo įstatymu miškų urėdijoms priskirtas funkcijas įgyvendina valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“. 4. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pavadinimas iki 2019 m. gruodžio 2 d. pakeičiamas į „Lietuvos valstybiniai miškai“. Valstybės įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ iki 2020 m. liepos 1 d. pertvarkoma, pakeičiant jos teisinę formą, kurią parenka Vyriausybė. Valstybės valdoma įmonė „Lietuvos valstybiniai miškai“ iki 2020 m. liepos 1 d. įsteigia Vyriausybės nustatytą skaičių miškų urėdijų ir perduoda joms įstatyme nurodytas miškų urėdijų teises ir pareigas, reikalingas miškų urėdijų funkcijoms atlikti. 5. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pertvarkymo procese valstybės valdomai įmonei „Lietuvos valstybiniai miškai“ pereina visi valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdija darbuotojų darbo santykiai ir visos valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos, kaip darbdavio, teisės ir pareigos, egzistuojančios iki pertvarkymo. Šios darbdavio teisės ir pareigos turi būti taikomos ne mažiau kaip dvejus metus po pertvarkymo pabaigos. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pertvarkymas ir miškų urėdijų įsteigimas nekeičia darbdavio darbuotojų darbo sąlygų ir negali būti teisėta priežastis nutraukti darbo santykius.” |
Nepritarti |
Pasiūlymas: Papildyti įstatymo projektą 10 straipsniu ir jį išdėstyti taip: „10 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas 1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 ir 3 dalis, įsigalioja 2020 m. liepos 1 d. 2. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ar jos įgaliotos institucijos iki 2020 m. birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus ir atlieka visus kitus veiksmus, reikalingus šiame įstatyme numatytiems pakeitimams įgyvendinti. 3. Valstybės įmonės Valstybinių miškų urėdijos pavadinimas iki 2020 m. liepos 1 d. pakeičiamas į „Lietuvos valstybiniai miškai“ ir ši įmonė pertvarkoma, pakeičiant jos teisinę formą į akcinę bendrovę. 4. Iki miškų urėdijų įsteigimo valstybinę miško žemę patikėjimo teise valdo ir kitas šiuo įstatymu miškų urėdijoms priskirtas funkcijas įgyvendina AB „Lietuvos valstybiniai miškai“.“
|
Balsavimo rezultatai: už – 5, prieš – 3.
Komiteto pirmininkas (Parašas) Juozas Imbrasas
Komiteto biuro patarėja Jolita Jakučionytė