PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 151, 152, 15336 IR 45 straipsniŲ PAKEITIMO ĮstatymO PROJEKTO

 NR. XIVP-2987

2023-12-04

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

1

2

 

Argumentai: Įstatymo projektu siūloma spręsti įvairias sveikatos sistemos problemas, kurios susijusios su LNSS įstaigų vadovaujančiųjų darbuotojų darbo užmokesčio nustatymu, LNSS įstaigos veiklos vertinimu, paslaugų kokybės ir prieinamumo pacientams gerinimu ir kitomis.

Nagrinėjant įstatymo projektą, kilo pagrįstų abejonių, ar įstatymo projekto nuostatomis įmanoma pasiekti vieno iš įstatymo projekto aiškinamajame rašte įvardintų tikslų: “sudaryti sąlygas vienodam ir teisingam LNSS viešųjų įstaigų vadovaujančiųjų darbuotojų mėnesinio darbo užmokesčio pastoviosios dalies dydžiui nustatyti“. Sveikatos apsaugos ministerijos pateikta informacija rodo, kad pagal siūlomą modelį darbo užmokestis didėtų 77 % ASP% vadovų, tačiau didėjimas būtų labai netolygus (vadovams per mėnesį nuo 93 Eur iki 1 279 Eur).

Deja, nagrinėjant įstatymo projektą Komitete, nebuvo galimybės kitokiais pjūviais palyginti siūlomo darbo užmokesčio pokyčių.

Atsižvelgiant į tai, kad įstatymo projektu nėra išsprendžiama DU užmokesčio ASPĮ vadovams netolygumo problema, manytina, kad šie klausimai reikalauja gilesnės diskusijos. Siūlytina įstatymo projekto nuostatas, susijusias su DU užmokesčio pastoviosios dalies nustatymu vadovams, išbraukti, o Sveikatos apsaugos ministerijai siūlyti iš esmės peržiūrėti vadovaujančiųjų darbuotojų DU nustatymo principus ir teikti atskirą įstatymo projektą šiai problemai spręsti.

Pasiūlymas: išbraukti įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalį:

2.  Pakeisti 151 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:

„5. Koeficientas (k) apskaičiuojamas pagal formulę k = 50 % kPSDF + 50 % kE, čia:

1) kPSDF – praėjusių kalendorinių metų įstaigos iš Privalomojo sveikatos draudimo fondo biudžeto gautų pajamų koeficientas;

2) kE – praėjusių kalendorinių metų visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičiaus koeficientas.“

2.

1

3

 

Argumentai: tie patys.

Pasiūlymas: išbraukti įstatymo projekto 1 straipsnio 3 dalį:

3.  Pakeisti 151 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Praėjusių kalendorinių metų visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičiaus koeficientai (kE) yra:

1) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra iki 10, – 1;

2) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 11 iki 50, – 1,1;

3) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 51 iki 100, – 1,8;

4) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 101 iki 150, – 2,1;

5) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 151 iki 200, – 2,2;

6) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 201 iki 250, – 2,3;

7) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 251 iki 300, – 2,4;

8) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 301 iki 500, – 2,6;

9) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra nuo 501 iki 1 000, – 2,8;

10) LNSS viešųjų įstaigų, kuriose visų LNSS viešosios įstaigos darbuotojų faktiškai užimtų etatų skaičius yra daugiau kaip 1 001, – 3.“

 

3.

2

 

 

Argumentai: pasiūlymas teikiamas, siekiant suderinti įstatymo projekto ir 2023 m. lapkričio 16 d. priimtų Biudžetinių įstaigų įstatymo Nr. I-1113 pakeitimo įstatymo XIV-2241 ir Viešųjų įstaigų įstatymo Nr. I-1428 pakeitimo įstatymo XIV-2242 nuostatas.

 

Pasiūlymas: pakeisti 2 straipsnio keičiamo įstatymo 152 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

 „7. Jeigu įgyvendinus įstaigos veiklos gerinimo priemonių plane numatytas priemones bent 60 procentų įstaigos rodiklių reikšmių, dėl kurių buvo sudarytas ir įgyvendinamas įstaigos veiklos gerinimo priemonių planas, ir toliau nesiekia įstaigų grupei, kuriai priskiriama įstaiga, sveikatos apsaugos ministro patvirtintų siektinų reikšmių, įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas ar savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija privalo pagal kompetenciją priimti Biudžetinių įstaigų įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje 5 straipsnio 3 dalyje nurodytus savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai priskirtus sprendimus ar Viešųjų įstaigų įstatymo 10 straipsnio 1 dalyje 12 straipsnio 1 dalyje visuotiniam dalininkų susirinkimui priskirtus sprendimus.“

4.

6

 

 

Argumentai: siekiant tinkamai pasirengti įstatymo įgyvendinimui, parengti ir priimti įstatymo įgyvendinimui reikalingus teisės aktus, siūlytina nustatyti vėlesnę įstatymo įsigaliojimo datą.

 

Pasiūlymas: pakeisti 6 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„6 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas, įgyvendinimas ir taikymas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 3 dalį ir šio įstatymo 3, 4 ir 5 straipsnius, įsigalioja 2024 2025 m. sausio 1 d.

2. Šio įstatymo 3 ir 5 straipsniai įsigalioja 2023 2024 m. lapkričio liepos 1 d.

3. Lietuvos Respublikos Vyriausybė ir sveikatos apsaugos ministras iki šio įstatymo įsigaliojimo priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.

4. Šio įstatymo 1 straipsnio 4 dalis ir 2 straipsnis taikomi nustatant Lietuvos nacionalinės sveikatos sistemos (toliau – LNSS) viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydį ir vertinant LNSS viešųjų įstaigų ir LNSS biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatus 2025 2026 m. ir vėlesniais metais. Nustatant LNSS viešųjų įstaigų vadovų ir jų pavaduotojų mėnesinio darbo užmokesčio kintamosios dalies dydį ir vertinant LNSS viešųjų įstaigų ir LNSS biudžetinių įstaigų, teikiančių asmens sveikatos priežiūros paslaugas, veiklos rezultatus 2024 2025 m., taikomos iki šio įstatymo įsigaliojimo galiojusios Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo 151 straipsnio 10 dalies ir 152 straipsnio nuostatos.“

Teikia

 

Seimo nariai                                                    (Parašas)