LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ŽMONIŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1553 21 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 181 STRAIPSNIU ĮSTATYMO
PROJEKTO NR. XIVP-1834
2022-11-09 Nr. P-104-92
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto nariai: pirmininkas Laurynas Kasčiūnas, Virgilijus Alekna, Jonas Jarutis, Raimundas Lopata, Andrius Mazuronis, Arvydas Pocius, Valdas Rakutis, Saulius Skvernelis.
Komiteto biuras: vedėjas Evaldas Sinkevičius, patarėjai Vilma Greckaitė, Vilma Kaminskienė, Mantas Lapinskas, Justas Gaidys, Gediminas Kazėnas
Kviestieji asmenys: Lietuvos Respublikos Seimo kanceliarijos Teisės departamento atstovai Jurgita Meškienė, Edvinas Mušinskis, Vidaus reikalų viceministras Vitalijus Dmitrijevas, Vidaus reikalų ministerijos vyriausiasis patarėjas Nortautas Statkus, Vidaus reikalų ministerijos Viešojo saugumo grupės vadovas Darius Domarkas, Viešojo saugumo politikos grupės vyresnysis patarėjas Darius Vasaris, Viešojo saugumo politikos grupės patarėjas Dainius Vasaris, Vidaus reikalų ministerijos Migracijos politikos grupės vadovė Aušra Grikevičienė, Vidaus reikalų ministerijos migracijos politikos grupės vyresnioji patarėja Rūta Jasulaitienė, Lietuvos Respublikos Vyriausybės kanceliarijos Grėsmių valdymo ir krizių prevencijos grupės vadovas Vilmantas Vitkauskas, Valstybės Saugumo Departamento direktoriaus pavaduotojas Giedrius Krupauskas, Nacionalinė NVO koalicijos Iniciatyvų koordinatorė Laura Tatarėlytė, Policijos departamento prie Vidaus reikalų ministerijos Viešosios policijos valdybos Reagavimo ir parengties skyriaus vyriausiasis tyrėjas Raimundas Budreika, Priešgaisrinės apsaugos ir gelbėjimo departamento prie Vidaus reikalų ministerijos direktoriaus pavaduotojas vidaus tarnybos pulkininkas Mindaugas Kanapickas, Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėjas Jonas Mickus, Lietuvos Respublikos Seimo narys Jurgis Razma
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-23 Nr. XIVP-1834 |
1 (181) |
|
|
Projekto 1 straipsnyje išdėstytame keičiamo įstatymo 181 straipsnyje siūlome nedetalizuoti subjektų, kuriems būtų privalomi sveikatos apsaugos ministro nustatyti asmeninės apsaugos priemonių naudojimo reikalavimai ir visuomenės sveikatos saugos ir higienos sąlygos, nes, be fizinių ir juridinių asmenų, reikėtų nurodyti ir užsienio valstybių juridinių asmenų filialus bei kitas organizacijas. Išbraukus formuluotę „fiziniams ar juridiniams asmenims“ būtų palikta galimybė sveikatos apsaugos ministrui tiek nustatyti visiems (Lietuvos Respublikos jurisdikcijoje esantiems subjektams) privalomus reikalavimus, tiek sukonkretinti, kokiam subjektų ratui taikytini tam tikri jo nustatomi reikalavimai |
Pritarti |
Pasiūlymas: Kai iškyla pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų
išplitimo pavojus, sveikatos apsaugos ministras Nacionalinio visuomenės
sveikatos centro teikimu turi teisę nustatyti |
2 |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-06-23 Nr. XIVP-1834 |
2 (21) |
2 (8) |
(4) |
Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 21 straipsnio 8 dalies 4 punktas tikslintinas, atsižvelgiant į tai, kad projekte siūloma formuluotė neapimtų tokių atvejų, kai statiniai priklausytų kitiems subjektams arba būtų bešeimininkiai, taip pat kai riboto karantino objektu reikėtų paskelbti tam tikrą teritoriją, kurioje nėra jokio statinio. Teritorijų, kurios galėtų būti paskelbtos riboto karantino objektu, nesiejant su statiniais, siekiant teisinio tikslumo reikėtų apibrėžti taip, kad jos būtų aiškiai atskirtos nuo teritorijų, esančių teritorijų karantino objektu. Atsižvelgdami į visa tai, 21 straipsnio 8 dalies 4 punktą siūlytume išdėstyti, pavyzdžiui, taip: „4) statiniai ar teritorijos, kurios neatitinka šiame straipsnyje nustatytų teritorijų karantino skelbimo sąlygų.“ |
Pritarti |
Pasiūlymas: 4) statiniai ar teritorijos, kurios neatitinka šiame
straipsnyje nustatytų teritorijų karantino skelbimo sąlygų |
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
1 |
L. Ruočkuvienė, 2022-06-27, Reg,Nr. G-2022-5756 |
|
|
|
Kreipiuosi dėl įstatymo projekto - "ŽMONIŲ UŽKREČIAMŲJŲ LIGŲ PROFILAKTIKOS IR KONTROLĖS ĮSTATYMO NR. I-1553 21 STRAIPSNIO PAKEITIMO IR ĮSTATYMO PAPILDYMO 181 STRAIPSNIU ĮSTATYMAS" , toks įstatymo projektas pažeidžia visas ŽMOGAUS teises, orumą, teisę į privatumą, palikdamas teise spręsti ŽMOGAUS likimą nedideliam kiekiui asmenų . Prašome , sustabdyti tokio projekto vystymo planą nedelsiant. |
Nepritarti |
ŽULPKĮ neįgalioja sveikatos apsaugos ministro nustatyti fiziniams ar juridiniams asmenims privalomus asmeninės apsaugos priemonių naudojimo reikalavimus, taip pat būtinas visuomenės sveikatos saugos ir higienos sąlygas, kai iškyla pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų išplitimo pavojus. ŽULPKĮ nustatyta, kad karantino metu gali būti laikinai apribota tik asmens judėjimo laisvė ir galimybė nustatyti ūkinės veiklos apribojimus siekiant išvengti pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų plitimo. ŽULPKĮ nenustatyta galimybė riboti ūkinės veiklos laisvę, privataus gyvenimo neliečiamumą ir nustatyti viešųjų ir administracinių paslaugų teikimo apribojimus siekiant išvengti pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų plitimo. |
|
Jolanta Žundienė, 2022-09-13, reg. Nr. G-2022-7481 |
1 (181) |
|
|
Aš, gyva moteris Jolanta Žundienė draudžiu priimti Žmonių užkrečiamųjų ligų profilaktikos ir kontrolės įstatymo Nr. I-1553 21 straipsnio pakeitimo ir Įstatymo papildymo 18(1) straipsniu įstatymo projektą! Ir tuo būdu dar labiau kėsintis į sveiko žmogaus prigimtines teises!!! |
Nepritarti |
ŽULPKĮ neįgalioja sveikatos apsaugos ministro nustatyti fiziniams ar juridiniams asmenims privalomus asmeninės apsaugos priemonių naudojimo reikalavimus, taip pat būtinas visuomenės sveikatos saugos ir higienos sąlygas, kai iškyla pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų išplitimo pavojus. ŽULPKĮ nustatyta, kad karantino metu gali būti laikinai apribota tik asmens judėjimo laisvė ir galimybė nustatyti ūkinės veiklos apribojimus siekiant išvengti pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų plitimo. ŽULPKĮ nenustatyta galimybė riboti ūkinės veiklos laisvę, privataus gyvenimo neliečiamumą ir nustatyti viešųjų ir administracinių paslaugų teikimo apribojimus siekiant išvengti pavojingų ir ypač pavojingų užkrečiamųjų ligų plitimo. |
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:
Eil. Nr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pastabos |
Pasiūlymo turinys |
Komiteto / Komisijos nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
||||||
1 |
Sveikatos reikalų komitetas, 2022-09-21 |
|
|
|
|
Iš esmės pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1834 ir siūlyti pagrindiniam Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetui jį tobulinti, atsižvelgiant į Seimo kanceliarijos Teisės departamento pastabas bei pasiūlymus. |
Pritarti |
|
7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:
7.1. Sprendimas Pritarti įstatymo projektui Nr. XIVP-1834(2) ir komiteto išvadai.
7.2. Pasiūlymai: nėra
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirti pranešėjai: L. Kasčiūnas.
10. Komiteto narių atskiroji nuomonė:
PRIDEDAMA. Komiteto patobulintas įstatymo projektas XIVP-1834(2), jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Laurynas Kasčiūnas
NSGK biuro patarėjas Gediminas Kazėnas