
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS
ĮSTATYMO NR.I-533 16 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-1408(2)
2018-03-28
Nr. 113-P-10
Vilnius
1. Komiteto posėdyje
dalyvavo: komiteto pirmininko pavaduotojas Algis
Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Guoda Burokienė, Ričardas
Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Zenonas
Streikus;
Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Lina
Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Eglė Jonevičienė, Rasa Mačiulytė,
Jurgita Marcinkutė, padėjėja Genovaitė Jasaitienė;
2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir
kitų ekspertų pasiūlymai:
Eil.
Nr.
|
Pasiūlymo teikėjas, data
|
Siūloma keisti
|
Pastabos
|
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė
|
Argumentai,
pagrindžiantys nuomonę
|
str.
|
str. d.
|
p.
|
1.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2018-03-23
|
2
|
|
|
|
Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai,
įstatymams, teisėkūros principams bei teisės technikos taisyklėms, teikiame
šias pastabas:
1. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 31
straipsnio 2 dalyje siūloma panaikinti 2 kriterijus (seniūnijos aptarnaujamos
teritorijos gyventojų skaičius ne mažesnis kaip 1 500 gyventojų; seniūnijoje
nustatytoms funkcijoms įgyvendinti būtina patvirtinti ne mažiau kaip 7
valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis,
pareigybes) iš 3 dėl seniūnijos steigimo. Vadinasi, seniūnija – biudžetinė
įstaiga – gali būti steigiama, jeigu atitiktų vienintelį kriterijų - teikia
aptarnaujamos teritorijos gyventojams viešąsias paslaugas (31 straipsnio 2
dalies 1 punktas), o savivaldybės taryba spręstų klausimą dėl seniūnijos
formos keitimo tikslingumo nesant jokių kriterijų 31 straipsnio 4 dalis).
Taigi, išnyktų steigimo teisiniai skirtumai tarp seniūnijų biudžetinių –
įstaigų ir seniūnijų savivaldybės administracijos filialų. Toks teisinis
reguliavimas gali sudaryti teisines prielaidas savivaldybės tarybai priimti
sprendimus didinančius valdymo išlaidas steigiant vien tik seniūnijas, kurių
teisinė forma yra biudžetinės įstaigos.
|
Nepritarti
|
Argumentai:
1. Siūloma palikti vieną, bet esminį seniūnijų
formos keitimo kriterijų, – viešųjų paslaugų teikimas;
2. tikslinga savivaldybių taryboms suteikti teisę savarankiškai,
įvertinant vietos sąlygas ir galimybes, priimti sprendimus dėl seniūnijų
formos keitimo tikslingumo.
|
2.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2018-03-23
|
2
|
3
|
|
|
2. Projekto lyginamajame variante dėstant 2
straipsnio 3 dalyje keičiamo įstatymo 31 straipsnio 9 dalį, jos tekstas
neatitinka šiuo metu galiojančios redakcijos.
|
Atsižvelgti
|
|
3.
|
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,
2018-03-23
|
3
|
|
|
|
3. Projekto 3 straipsnyje dėstomose įstatymo
įsigaliojimo ir įgyvendinimo nuostatose būtina pakeisti įstatymo įsigaliojimo
datą - „2018 m. vasario 1 d.“(1 dalis) ir datą „2018 m. sausio 31 d.“ iki
kurios turi būti priimti šio įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai (2
dalis).
|
Pritarti
|
Pasiūlymas:
Patikslinti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį
išdėstyti taip:
„3 straipsnis.
Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis
įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. vasario liepos
1 d.
2.
Savivaldybių tarybos iki 2018 m. sausio 31 birželio 30 d.
priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“
|
3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.
4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru
sutarimu.
Komiteto pirmininkas Povilas
Urbšys
Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto
biuro patarėja Jurgita Marcinkutė