LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO PAPILDOMA IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIETOS SAVIVALDOS ĮSTATYMO NR.I-533 16 IR 31 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO Nr. XIIIP-1408(2)

 

2018-03-28  Nr. 113-P-10

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: komiteto pirmininko pavaduotojas Algis Strelčiūnas, komiteto nariai: Valentinas Bukauskas, Guoda Burokienė, Ričardas Juška, Gintautas Kindurys, Vanda Kravčionok, Kęstutis Masiulis, Zenonas Streikus;

Komiteto biuro darbuotojai: biuro vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Algirdas Astrauskas, Eglė Jonevičienė, Rasa Mačiulytė, Jurgita Marcinkutė,  padėjėja Genovaitė Jasaitienė;

2. Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvados ir kitų ekspertų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-03-23

2

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams bei teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Projekto 2 straipsniu keičiamo įstatymo 31 straipsnio 2 dalyje siūloma panaikinti 2 kriterijus (seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų skaičius ne mažesnis kaip 1 500 gyventojų; seniūnijoje nustatytoms funkcijoms įgyvendinti būtina patvirtinti ne mažiau kaip 7 valstybės tarnautojų ar darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybes) iš 3 dėl seniūnijos steigimo. Vadinasi, seniūnija – biudžetinė įstaiga – gali būti steigiama, jeigu atitiktų vienintelį kriterijų - teikia aptarnaujamos teritorijos gyventojams viešąsias paslaugas (31 straipsnio 2 dalies 1 punktas), o savivaldybės taryba spręstų klausimą dėl seniūnijos formos keitimo tikslingumo nesant jokių kriterijų 31 straipsnio 4 dalis). Taigi, išnyktų steigimo teisiniai skirtumai tarp seniūnijų biudžetinių – įstaigų ir seniūnijų savivaldybės administracijos filialų. Toks teisinis reguliavimas gali sudaryti teisines prielaidas savivaldybės tarybai priimti sprendimus didinančius valdymo išlaidas steigiant vien tik seniūnijas, kurių teisinė forma yra biudžetinės įstaigos.

Nepritarti

Argumentai:

1. Siūloma palikti vieną, bet esminį seniūnijų formos keitimo kriterijų, – viešųjų paslaugų teikimas;

2. tikslinga savivaldybių taryboms suteikti teisę savarankiškai, įvertinant vietos sąlygas ir galimybes, priimti sprendimus dėl seniūnijų formos keitimo tikslingumo.  

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-03-23

2

3

 

 

2. Projekto lyginamajame variante dėstant 2 straipsnio 3 dalyje keičiamo įstatymo 31 straipsnio 9 dalį, jos tekstas neatitinka šiuo metu galiojančios redakcijos.

Atsižvelgti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas,

2018-03-23

3

 

 

 

3. Projekto 3 straipsnyje dėstomose įstatymo įsigaliojimo ir įgyvendinimo nuostatose būtina pakeisti įstatymo įsigaliojimo datą - „2018 m. vasario 1 d.“(1 dalis) ir datą „2018 m. sausio 31 d.“ iki kurios turi būti priimti šio įstatymo įgyvendinamieji teisės aktai (2 dalis). 

Pritarti

Pasiūlymas:

Patikslinti Įstatymo projekto 3 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

3 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas

1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. vasario liepos 1 d.

2. Savivaldybių tarybos iki 2018 m. sausio 31 birželio 30 d. priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.“

 

3. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

4. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                     Povilas Urbšys

 

 

 

 

 

 

 

Valstybės valdymo ir savivaldybių komiteto biuro patarėja Jurgita Marcinkutė