LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VIEŠŲJŲ ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1428 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-02-10 Nr. XIIIP-4376

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1.   Projektu siūlomos nuostatos nėra susijusios su lėšų panaudojimo būdu, kurį reglamentuoja keičiamo įstatymo 13 straipsnio 10 dalis, todėl turėtų būti dėstomos atskira straipsnio dalimi.

2.   Iš projektu siūlomo teisinio reguliavimo nėra aiškus žodžių junginio „jeigu tuo naudodamasis <...> gali daryti įtaką viešosios įstaigos veiklai viešųjų pirkimų srityje“ turinys. Nėra aišku, kaip būtų suprantamas „naudojimasis“, kaip apibrėžiama „įtaka“, ką apima „viešųjų pirkimų sritis“, ar turima omenyje tik viešoji įstaiga, kuri yra perkančioji organizacija, ar bet kokia viešoji įstaiga (pavyzdžiui, dalyvaujanti viešuosiuose pirkimuose kaip tiekėjas).

3.   Svarstytina, ar projektu siūlomas reguliavimas, jį sukonkretinus ir vartojant teisiškai apibrėžtus terminus, nebūtų perteklinis, nes, vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymu, tiekėjų įtaka viešųjų pirkimų procesui ir taip yra draudžiama. Vadovaujantis Viešųjų pirkimų įstatymo 17 straipsnio 1 dalimi, perkančioji organizacija privalo užtikrinti, kad vykdant pirkimą būtų laikomasi lygiateisiškumo, nediskriminavimo, abipusio pripažinimo, proporcingumo, skaidrumo principų. Viešųjų pirkimų įstatymo 21 straipsnyje reglamentuojamas interesų konfliktas, o 46 straipsnio 4 dalis įpareigoja perkančiąją organizaciją pašalinti tiekėją iš pirkimo procedūros, jei tiekėjas pirkimo metu ėmėsi neteisėtų veiksmų, siekdamas daryti įtaką perkančiosios organizacijos sprendimams, gauti konfidencialios informacijos, kuri suteiktų jam neteisėtą pranašumą pirkimo procedūroje, ar teikė klaidinančią informaciją, kuri gali daryti esminę įtaką perkančiosios organizacijos sprendimams dėl tiekėjų pašalinimo, jų kvalifikacijos vertinimo, laimėtojo nustatymo, ir perkančioji organizacija gali tai įrodyti bet kokiomis teisėtomis priemonėmis.

4.    Projekte turėtų būti suvienodinti vartojami terminai „paramą suteikiantis ar lėšas perduodantis asmuo“, „paramos teikėjas“.

5.   Nėra aišku, kaip būtų skaičiuojamas projekte nurodytas trejų metų terminas – nuo pirkimo procedūrų pradžios, šių procedūrų pabaigos, viešojo pirkimo sutarties įvykdymo.

6.   Svarstytina, ar projektu siūlomas reguliavimas turėtų būti siejamas su viešojo pirkimo laimėjimu, ar su atitinkamos pirkimo sutarties sudarymu.

7.   Vadovaujantis teisės technikos taisyklėmis, projekto 1 straipsnio vienintelė dalis nenumeruojama.


 

 

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]

P. Žukauskas, tel. (8 5) 239 6832, el. p. pranas.zukauskas@lrs.lt