LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

Žmogaus teisių komitetas

 

PAPILDOMO KOMITETO

I Š V A D O S 

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO NUTARIMO „DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS 2022 METŲ VALSTYBĖS KONSOLIDUOTŲJŲ ATASKAITŲ RINKINIO PATVIRTINIMO“ PROJEKTO Nr. XIVP-3125

2023 m. spalio 25 d.

Vilnius

 

1.      Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Tomas Vytautas Raskevičius; Komiteto nariai: Eugenijus Gentvilas,  Dainius Kepenis, Tomas, Bičiūnas, Andrius Navickas, Arūnas Valinskas.

Komiteto biuras: vedėja Jolanta Savickienė, patarėjos Eglė Lukšienė, Rūta Ragaliauskienė, Inga Strazdė, padėjėja Ingrida Aidietienė.

            Kviestieji asmenys: Valstybės kontrolės Finansinio audito 1-ojo departamento vyriausioji valstybinė auditorė-audito grupės vadovė Lina Marcinkėnienė,

 

2.      Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai, pagrindžiantys nuomonę

Str.

Str. d.

P.

1.

Seimo kanceliarijos

Teisės departamentas

2023-10-09

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, pastabų neturime.

 

Atsižvelgti

 

3.       Piliečių, asociacijų, politinių partijų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai:

4.       Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

 

1.

 

Lietuvos Respublikos valstybės kontrolė, 2023-09-29

 

 

 

 SĄLYGINĖ NUOMONĖ DĖL VALSTYBĖS KONSOLIDUOTŲJŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO Mes atlikome 2022 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio auditą. Mūsų nuomone, išskyrus mūsų išvados skyriuje „Pagrindas pareikšti sąlyginę nuomonę dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio“ apibūdintų dalykų poveikį, 2022 metų valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinys parodo tikrą ir teisingą įtrauktų į valstybės grupę viešojo sektoriaus subjektų 2022 m. gruodžio 31 d. finansinę būklę, 2022 metų veiklos rezultatus, grynojo turto pokyčius ir pinigų srautus pagal Lietuvos Respublikos viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartus. PAGRINDAS PAREIKŠTI SĄLYGINĘ NUOMONĘ DĖL VALSTYBĖS KONSOLIDUOTŲJŲ FINANSINIŲ ATASKAITŲ RINKINIO Nustatėme finansinės būklės, veiklos rezultatų, grynojo turto pokyčių ir pinigų srautų ataskaitų duomenų reikšmingų iškraipymų (detali informacija ataskaitos 1 skyriuje, 1 lentelėje), kuriuos lėmė iškraipymai žemesniojo konsolidavimo lygio viešojo sektoriaus subjektų finansinių ataskaitų rinkiniuose (87-iems (iš 572) audituotiems subjektams teikti pastebėjimai) ir iškraipymai atliekant konsolidavimo procedūras (ataskaitos 1 skyrius, 11 psl.):

1) 97,48 proc. (11 462,37 mln. Eur) mokesčių pajamų ir su jomis susijusių gautinų ir mokėtinų sumų teisingumo negalime patvirtinti. Aplinkybės Valstybinės mokesčių inspekcijos mokesčių fonde, susijusios su apskaitai tvarkyti naudojamų informacinių sistemų trūkumais, ir 2022 metais liko nepakitusios;

2) apie 2 proc. (588,01 mln. Eur) žemės vertės – miško žemės – teisingumo negalime patvirtinti, nes Aplinkos ministerijos apskaitoje sudarant finansines ataskaitas nepatikslinta žemės tikroji vertė, žemės sklypai apskaitoje sudubliuoti, netinkamai atlikta žemės sklypų inventorizacija;

3) 383,41 mln. Eur ilgalaikio finansinio turto negalime patvirtinti, nes Aplinkos ministerija JESSICA kontroliuojančiojo ir JESSICA II fondų fondų finansinius duomenis atskleidžia neteisingai;

4) 68,80 mln. Eur turto ir atitinkamai finansavimo sumų, įsipareigojimų ir grynojo turto duomenys neteisingi, nes trijų viešojo sektoriaus subjektų finansinės apskaitos tvarkymo procesai ir ūkinių operacijų registravimas neatitinka Viešojo sektoriaus atskaitomybės įstatymo ir viešojo sektoriaus apskaitos ir finansinės atskaitomybės standartų reikalavimų. Iš jų dviejų – duomenys nepatikimi antrus metus;

5) 51,39 mln. Eur padidintas rezervas, nes Aplinkos ministerijos apskaitoje 2022 m. įsigyti medynai, esantys 476 vnt. miškų ūkio paskirties žemės sklypuose, registruoti ne tikrąja verte, registruojama pirminio pripažinimo metu, o per tikrosios vertės pokytį, registruojamą įvertinus turtą sudarant finansines ataskaitas. Auditą atlikome pagal tarptautinius aukščiausiųjų audito institucijų standartus, kurie apima tarptautinius audito standartus. Mūsų atsakomybė pagal šiuos standartus išsamiai apibūdinta šios išvados skyriuje „Auditoriaus atsakomybė už auditą“. Esame nepriklausomi nuo audituojamo subjekto pagal Valstybės kontrolės darbuotojų etikos kodeksą ir laikėmės kitų šiame kodekse nustatytų etikos reikalavimų. Mes manome, kad mūsų surinkti audito įrodymai yra pakankami ir tinkami mūsų sąlyginei nuomonei dėl valstybės konsoliduotųjų finansinių ataskaitų rinkinio pagrįsti.

 

 

Atsižvelgti

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: - .

            6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai (argumentai):

6.1. Sprendimas:

 - pritarti Lietuvos Respublikos Seimo nutarimo „Dėl Lietuvos Respublikos 2022 metų valstybės konsoliduotųjų ataskaitų rinkinio patvirtinimo“  projektui Nr. XIVP-3125 ir komiteto išvadai.

7. Balsavimo rezultatai:   už - 4, prieš - 1 , susilaikė - 1 .

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Tomas Vytautas Raskevičius. Dainius Kepenis

9. Komiteto narių atskiroji nuomonė:-.

 

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                    Tomas Vytautas Raskevičius

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro vedėja J. Savickienė, 209 6808, [email protected]