PASIŪLYMAS
LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO REZOLIUCIJOS
DĖL HIBRIDINĖS AGRESIJOS ATRĖMIMO PROJEKTUI NR. XIVP-723
2021-07-12
Vilnius
Eil. Nr. |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys |
||
str. |
str. d. |
p. |
||
1. |
|
|
|
Argumentai: Rezoliucijoje nutylima ankstesnės prezidentės D. Grybauskaitės ir dabartinės valdančiosios daugumos užsienio politikos klaidos, nieko nesakoma apie aplaidų Lietuvos politikų elgesį deleguojant Lietuvos - Baltarusijos sienos apsaugą nuo nelegalios migracijos iš esmės tik Baltarusijai, todėl būtina visuomenę informuoti ir apie šis aplinkybes.
Pasiūlymas: Pakeisti ir papildyti Rezoliuciją ir ją išdėstyti taip: „Lietuvos Respublikos Seimas, konstatuodamas, kad nedraugiškos Lietuvai valstybės vykdo hibridinę agresiją prieš Lietuvos Respubliką, kurios metu, pažeidžiant tarptautinės teisės normas ir nesilaikant prisiimtų tarptautinių įsipareigojimų, organizuoti užsieniečių iš trečiųjų šalių srautai, nelegaliai kertantys Lietuvos Respublikos sieną, instrumentalizuojami padėčiai Lietuvoje destabilizuoti ir sukelti žalą Lietuvos valstybei, o taip pat buvo pagrobtas civilinis orlaivis ir juo skrendantys žmonės bei atliekami kiti neteisėti veiksmai; išreikšdamas susirūpinimą, kad ši hibridinė agresija gali būti plėtojama, išnaudojama ir tapti pagrindu naujo pobūdžio grėsmėms plataus masto karinių pratybų „Zapad“ kontekste; pabrėždamas Lietuvos Respublikos įsipareigojimą apsaugoti Europos Sąjungos ir NATO išorinę sieną nuo nelegalios migracijos srautų, kurių tik nežymią dalį sudaro bona fide pabėgėliai ir kurie gali tapti priedanga į Europos Sąjungos ir NATO šalis patekti asmenims su teroristinėmis ir nusikalstamomis sąsajomis; pripažindamas, jog LR Seimo daugumos frakcijų balsais 2018 12 04 d. priimta rezoliucija, kuria pritariama Jungtinių Tautų visuotiniam susitarimui dėl saugios, tvarkingos ir reguliarios migracijos (toliau - JTO migracijos paktui) buvo klaida; prezidentės D. Grybauskaitės ir konservatorių partijos diktuojama Lietuvos užsienio politika buvo kiršinimo politika, todėl Lietuvai labai žalinga, ką galime matyti lygindami mūsų situaciją su Latvijos pasieniu, kuriame nelegalių imigrantų iš Baltarusijos pusės beveik nėra; konstatuodamas, kad Vengrijos, Izraelio ir JAV geroji patirtis valdant nelegalios migracijos srautus, turi būti perkelta ir į Lietuvą įvertindamas, kad dėl klaidingos - kiršinančios užsienio politikos bei nedraugiškų režimų organizuojamos nelegalios tarptautinės migracijos ir valstybėje susidariusios ekstremaliosios situacijos kyla grėsmė Lietuvos Respublikos konstitucinei santvarkai ir visuomenės rimčiai;
nutaria siūlyti Lietuvos Respublikos Vyriausybei:
1 straipsnis Imtis visų priemonių hibridinės agresijos grėsmei suvaldyti ir užkardyti.
2 straipsnis Hibridinės agresijos atrėmimo metu valstybės sienos apsaugos sustiprinimui ir valstybės sienos gynybai pasienio ruože tarp Lietuvos Respublikos ir Baltarusijos Respublikos pasitelkti Lietuvos kariuomenę.
3 straipsnis Visu valstybinės sienos su Baltarusijos Respublika perimetru per kaip įmanoma trumpesnį laiką pastatyti fizinį gynybinį barjerą, galintį padėti apsaugoti Lietuvos Respublikos teritoriją nuo dabartinės ir kitų galimų hibridinės agresijos rūšių ir užkirsti prielaidas susikurti masinės migracijos kanalui per Lietuvos Respublikos teritoriją į kitas Europos Sąjungos ir NATO šalis.
Užtikrinti, kad nelegalios migracijos srautų organizatoriai, įskaitant Baltarusijos fizinius ir juridinius asmenis, būtų patraukti atsakomybėn, jiems būtų pritaikytos nacionalinės ir Europos Sąjungos sankcijos, baudžiamasis persekiojimas, prireikus – inicijuoti nelegalios migracijos organizavimo ir skatinimo tarptautinį tyrimą.
5 straipsnis Siekti, kad užsieniečiai iš trečiųjų šalių, nelegaliai kirtę Lietuvos Respublikos sieną ir neturintys asmens tapatybę įrodančių dokumentų (išskyrus moteris su vaikais, nėščiąsias, neįgaliuosius ir vaikus iki 16 m.), kol nebus įrodyta kitaip, būtų traktuojami kaip vykdomos hibridinės atakos galimi aktyvūs dalyviai. Jiems, atsižvelgiant į agresijos pavojingumo laipsnį, turėtų būti taikomos kitos sulaikymo, apsaugos ir apgyvendinimo sąlygos, nustatomos Lietuvos Respublikos Vyriausybės sprendimu
6 straipsnis Inicijuoti informacinę kampaniją nelegalios migracijos kilmės šalyse, siekiant atgrasyti potencialius migrantus nuo dalyvavimo nusikalstamoje veikloje neteisėtai kertant Lietuvos Respublikos valstybinę sieną.
7 straipsnis Siekti, kad visi Lietuvos Respublikos sieną nelegaliai kertantys užsieniečiai iš trečiųjų šalių, neturintys teisinio pagrindo prašyti pabėgėlio statuso, būtų grąžinti į jų kilmės šalis, tuo tikslu pasinaudojant esamais arba pasirašant naujus susitarimus dėl readmisijos, būtinus jų grąžinimui.
8 straipsnis Jei hibridinė agresija tęsis ir intensyvės, įvertinus jos pavojingumo laipsnį, pradėti konsultacijas su NATO valstybėmis-narėmis, pirmiausia Jungtinėmis Amerikos Valstijomis, pagal Šiaurės Atlanto sutarties 4 straipsnį, kuriame teigiama, jog „Šalys tarpusavyje konsultuosis, jeigu bet kurios iš jų nuomone, kiltų grėsmė bet kurios Šalies teritoriniam vientisumui, politinei nepriklausomybei ar saugumui“.
9 straipsnis
10 straipsnis
Pasitraukti iš Jungtinių Tautų visuotinio susitarimo dėl saugios, tvarkingos ir reguliarios migracijos (JTO migracijos pakto), nes jis neleidžia atskirti ekonominių migrantų nuo tikrų pabėgėlių, bei iš esmės draudžia taikyti nelegalių imigrantų sulaikymą (leidžia tik kraštutiniais atvejais).
11 straipsnis
Išreikšti palaikymą Vengrijos, Lenkijos, Slovakijos, Čekijos, Austrijos, Šveicarijos, Bulgarijos, Latvijos, bei Italijos politikai dėl nelegalių imigrantų, pritarti šių šalių pasipriešinimui JTO migracijos paktui.
12 straipsnis
Kreiptis į Landsbergius, kad šie suteiktų patalpas nelegaliems migrantams ir juos maitintų bei prižiūrėtų jiems privačios nuosavybės teise priklausančiose Karalienės Mortos mokyklose ir vaikų darželiuose, nes dėka valstybinio ir savivaldybių finansavimo Landsbergiai negarbingai gavo daugiau nei 15 milijonų eurų pelno, tad laikas būtų ir jiems padėti valstybei migrantų krizės akivaizdoje. |
Teikia
Seimo narys Petras Gražulis