LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LABDAROS IR PARAMOS ĮSTATYMO nr. i-172 17 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2021-03-24   Nr. XIVP-367

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Pastebėtina, kad projekto aiškinamajame rašte yra keliama abejonė, ar „tokia besiklostanti praktika – skirti paramą biudžetinėms įstaigoms nėra ydinga ir neiškreipia pačios paramos tikslų“. Taip pat aiškinamajame rašte nurodoma, kad „Įstatyme įtvirtinta nuostata, kad paramą gali gauti tik NVO sektorius sustiprins Lietuvos pilietinį sektorių, kuris sukuria didelę pridėtinę vertę valstybės socialinėje ekonomikoje.  NVO finansavimo stiprinimas bei filantropijos nukreiptos į pilietines organizacijas skatinimas, ypač šiais mūsų valstybei neramiais laikais, yra gyvybiškai būtinas ir svarbus“. Projektu siūlomo teisinio reguliavimo tikslai diskutuotini.

Atkreiptinas dėmesys, kad juridinio asmens teisinė forma „biudžetinė įstaiga“ gali būti nustatyta ne tik valstybės institucijoms, bet ir kitiems juridiniams asmenims, tokiems, kaip socialinės globos įstaigos, vaikų lopšeliai – darželiai, meno ir muzikos bei bendrojo ugdymo mokyklos. Pažymėtina, jog paminėtų biudžetinių įstaigų teikiamomis paslaugomis naudojasi asmenų bendruomenės. Iš projektu siūlomo teisinio reglamentavimo nėra aišku, kodėl, pavyzdžiui, vaikų lopšelio – darželio ar miestelio mokyklos tėvų bendruomenei turėtų būti ribojama jų teisė prisidėti prie biudžetinės įstaigos gerbūvio, kas turi tiesioginę įtaką jų vaikų ugdymo ar teikiamų paslaugų kokybei. Pastebėtina, kad minėtų įstaigų bendruomenės dažnai pačios sprendžia, kaip efektyviau panaudoti gautą paramą, yra supažindinamos su gautos ir panaudotos paramos ataskaita, o pati gauta parama yra svarbus biudžetinės įstaigos lėšų šaltinis.

2. Projekto 1 straipsniu siūloma Lietuvos Respublikos labdaros ir paramos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 7 straipsnio 1 dalies 2 punkte nustatyti, kad paramos gavėjais gali būti Lietuvos Respublikos įregistruotos biudžetinės įstaigos, išskyrus šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte numatytą paramą. Atkreiptinas dėmesys, jog projektu siūlomoje keisti dalyje išvardijami galimi paramos gavėjai, o ne nustatomi galimi paramos objektai. Siekiant teisinio aiškumo ir nuoseklumo, projektu teikiamą pakeitimą siūlytina dėstyti atskira nauja keičiamo įstatymo 7 straipsnio 11 dalimi ją atitinkamai suformuluojant ir nustatant, kad paramos dalyko, nurodyto šio įstatymo 4 straipsnio 2 dalies 2 punkte, gavėjais gali būti šio įstatymo 7 straipsnio 1 dalyje nurodyti juridiniai asmenys, išskyrus biudžetines įstaigas.

3. Projekto 2 straipsnio vienintelė dalis nenumeruotina, o žodis „nuo“ brauktinas kaip perteklinis.

 

 

 

 

Teisės departamento direktorius                                                                                         Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A. Dulevičiūtė - Akimovienė, tel. (8 5) 239 6164, el. p. [email protected]

M. Masteikienė, tel. (8 5) 239 6843, el. p. [email protected]