LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO
Biudžeto ir finansų komitetas
PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA
DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS MOKESČIŲ ADMINISTRAVIMO ĮSTATYMO Nr. IX-2112 401 STRAIPSNIO PAKEITIMO
ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-527
2022-03-30 Nr.109-P-17
Vilnius
1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Mykolas Majauskas, Algirdas Butkevičius, Liudas Jonaitis, Valius Ąžuolas, Antanas Čepononis, Andrius Bagdonas pavaduojantis Simoną Gentvilą, Vytautas Gapšys, Matas Maldeikis, Vytautas Mitalas, Andrius Palionis, Juozas Varžgalys. Biudžeto ir finansų komiteto biuras: vedėja Alina Brazdilienė, patarėjos: Dalia Mudėnienė, Greta Genelienė, vyriausioji specialistė Audronė Čekanavičienė, padėjėjos Danguolė Zabulėnienė ir Jolanta Matiliauskienė.
2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):
Eil. NNr. |
Pasiūlymo teikėjas, data |
Siūloma keisti |
Pasiūlymo turinys
|
Komiteto nuomonė |
Argumentai, pagrindžiantys nuomonę |
||
str. |
str. d. |
p. |
|||||
11. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-31 |
1 |
|
|
1. Projekto 1 straipsniu siūloma pakeisti Mokesčių administravimo įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 401 straipsnio 1 dalies 4 punktą ir jame be kita ko nustatyti, kad patikimu mokesčių mokėtoju būtų laikomas asmuo, jei jam nebuvo paskirta didesnė nei 300 eurų bauda bent už vieną nurodytuose Administracinių nusižengimų kodekso straipsniuose numatytą administracinį nusižengimą, padarytą pakartotinai. Atkreiptinas dėmesys, jog Administracinių nusižengimų kodekso 134 straipsnio 1 dalyje ir 171 straipsnyje numatyti administraciniai nusižengimai, už kuriuos maksimali bauda (nepaisant to, ar administracinis nusižengimas padarytas pakartotinai) neviršija 300 eurų. Taigi iš teikiamo siūlymo sektų, jog minėtus administracinius nusižengimus padarę asmenys visais atvejais būtų laikomi patikimais mokesčių mokėtojais, net jeigu nuolat darytų pakartotinius administracinius nusižengimus, nurodytus Administracinių nusižengimų kodekso 134 straipsnio 1 dalyje ir 171 straipsnyje. Atsižvelgiant į tai, projektas koreguotinas. |
Pritarti |
|
2. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-31 |
2 |
|
|
Projekto nuostatos įsigaliotų kitą dieną po jo oficialaus paskelbimo. Pažymėtina, jog nuo patikimo mokesčių mokėtojo statuso (arba jo neturėjimo) priklauso ir kituose įstatymuose nustatytos mokesčių mokėtojų teisės ir pareigos. Pavyzdžiui, Viešųjų pirkimų įstatymo 46 straipsnio 4 dalies 8 punkte nustatyta, kad perkančioji organizacija pašalina tiekėją iš pirkimo procedūros, jeigu tiekėjas neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalyje ir dėl to laikomas padariusiu šiurkštų profesinį pažeidimą; Energetikos įstatymo 21 straipsnio 5 dalies 10 punkte nustatyta, kad energetikos veiklos licencijos, leidimo ar atestato galiojimas, įvertinus šio ir kitų įstatymų nustatytus reikalavimus, taikomus licencijai, leidimui ar atestatui gauti, juos išduodančios institucijos sprendimu teisės aktų nustatyta tvarka sustabdomas, jeigu paaiškėja, kad asmuo, turintis leidimą verstis didmenine prekyba nefasuotais naftos produktais, neatitinka minimalių patikimo mokesčių mokėtojo kriterijų, nustatytų Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo 401 straipsnio 1 dalyje. Siekiant teisinio aiškumo bei vengiant galimų praktinių projekto nuostatų taikymo problemų, siūlytina projektą pildyti nuostatomis dėl jo įsigaliojimo ir taikymo. |
Pritarti |
|
3. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-31 |
|
|
|
3. Atsižvelgus į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų, patvirtintų Lietuvos Respublikos Vyriausybės 1998 m. rugsėjo 8 d. nutarimu Nr. 1088 „Dėl Lietuvos Respublikos finansų ministerijos nuostatų patvirtinimo“, 7.11 papunktį vienas iš Finansų ministerijos veiklos tikslų yra formuoti valstybės politiką mokesčių ir jų administravimo srityje, organizuoti, koordinuoti ir kontroliuoti jos įgyvendinimą, manytina, kad dėl teikiamo projekto tikslinga gauti Vyriausybės nuomonę. |
Pritarti |
|
4. |
Seimo kanceliarijos Teisės departamentas 2021-05-31 |
|
|
|
4. Vadovaujantis Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijose, patvirtintose Lietuvos Respublikos teisingumo ministro 2013 m. gruodžio 23 d. įsakymu Nr. 1R-298 „Dėl Teisės aktų projektų rengimo rekomendacijų patvirtinimo“, nustatytais teisės technikos reikalavimais, projektas koreguotinas: 4.1. projekto lyginamajame variante nuoroda „Lyginamasis variantas“ keistina nuoroda „Projekto lyginamasis variantas“; 4.2. projekto pavadinime esanti santrumpa „Nr.“ rašytina didžiosiomis raidėmis; 4.3. projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkto tekstas išskirtinas kabutėmis; 4.4. projekto 1 straipsniu keičiamo įstatymo 401 straipsnio 1 dalies 4 punkto tekstas tikslintinas: vietoj „1881“ įrašant „1881“, o vietoj žodžio „nurodytą“ – „nurodytuose“, kadangi šis žodis derinamas prie formuluotės „Administracinio nusižengimų kodekso straipsniuose“. |
Pritarti |
|
5. |
Lietuvos Respublikos teisingumo ministerijos Europos Sąjungos teisės grupė 2021-06-07 |
|
|
|
Įvertinę Lietuvos Respublikos Seimo pateikto derinti Lietuvos Respublikos mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 40(1) straipsnio pakeitimo įstatymo projekto Nr. XIVP-527 atitiktį Europos Sąjungos teisei pažymime, kad pastabų ir pasiūlymų neturime.
|
Pritarti |
|
3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.
4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.
5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai:
6. Seimo paskirtų papildomų komitetų, komisijų pasiūlymai: nėra.
7. Komiteto sprendimas: Pritarti iniciatorių pateiktam ir Komiteto patobulintam Mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 40(1) straipsnio pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-527(2), atsižvelgiant į LRS Kanceliarijos Teisės departamento pastabas ir Komiteto pasiūlymus bei Komiteto išvadai.
7.1. Komiteto pasiūlymai:
8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.
9. Komiteto paskirtas pranešėjai: Antanas Čepononis, Andrius Palionis.
PRIDEDAMA. Mokesčių administravimo įstatymo Nr. IX-2112 40(1) straipsnio pakeitimo įstatymo projektas Nr. XIVP-527(2) ir jo lyginamasis variantas.
Komiteto pirmininkas Mykolas Majauskas
Komiteto biuro patarėja Dalia Mudėnienė