LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

KAIMO REIKALŲ KOMITETAS

 

 

PAPILDOMO KOMITETO IŠVADA

DĖL Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 18(1), 18(2), 18(3), 18(5), 18(6), 28, 29, 33, 34, 34(1), 38, 39 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 15(1) straipsniu įstatymo projekto  nR.XIVP-3454

 

2024-03-27  Nr. 110-P-8

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo: Komiteto pirmininkas Viktoras Pranckietis, pirmininko pavaduotojas Vidmantas Kanopa, komiteto nariai: Juozas Baublys, Jonas Gudauskas, Sergejus  Jovaiša, Vigilijus Jukna, Kęstutis Mažeika.

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

2

(2)

2

(142)

 

1. Projekto 2 straipsnio 2 dalimi pildomoje Alkoholio kontrolės įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 2 straipsnio 14(2) dalyje pateikiama tautologinio ir neloginio pobūdžio sąvokos „interneto platforma“ apibrėžtis, kurioje nustatoma, kad interneto platforma yra paslauga, kurią teikia interneto platformos savininko teises ir pareigas įgyvendinantis paslaugos teikėjas. Taigi, šios apibrėžties turinys pateikia dvi vienas kitai prieštaraujančias nuostatas – pagal vieną, interneto platforma yra paslauga, pagal kitą, interneto platforma – nematerialusis daiktas, turintis savininką. Atsižvelgiant į tai, nuostata tikslintina, pašalinant šį neaiškumą. Be to, svarstytina, ar šioje dalyje vietoj žodžio „leidžia“ neturėtų būti įrašytas žodis „leidžiama“, nes siūloma formuluotė suponuoja, kad būtent interneto platforma „leistų“ vartotojui sudaryti nuotolinės prekybos sutartį. Manytina, kad interneto platforma tik sudarytų galimybę sudaryti nuotolinės prekybos sutartį vartotojui, kuriam ją leidžiama sudaryti teisės aktų nustatyta tvarka.

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

3

(12),

8

(17),

8

(17)

 

 

(1,3)4

(6),

5

(7)

 

2. Atsižvelgiant į projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 1 dalies pakeitimus, svarstytina, ar neturėtų būti patikslinta ir keičiamo įstatymo 12 straipsnio 2 dalies formuluotė „turinčioms licenciją gaminti šiuos produktus“, nustatant „turinčioms licenciją verstis alkoholio produktų gamyba“. Pritarus šiai pastabai, atitinkamai turėtų būti patikslinta ir projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio 3 dalis, taip pat projekto 8 straipsniu 4 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 6 dalis; projekto 8 straipsniu 5 dalimi keičiamo įstatymo 17 straipsnio 7 dalis; šiuo metu galiojančio Alkoholio kontrolės įstatymo 17 straipsnio 8 dalis ir 181 straipsnio 1 dalis. 

Pritarti

 

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

3

(12)

 

 

3. Projekto 3 straipsniu keičiamo įstatymo 12 straipsnio antros dalies norminio pobūdžio nuostata „(išskyrus šio Įstatymo 10 straipsnyje nurodytus naminius alkoholinius gėrimus, kuriuos pasigamina fiziniai asmenys asmeniniam naudojimui)“ neturėtų būti dėstoma skliaustuose.

Pritarti

 

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

6

 

T

4. Manytina, kad, atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu papildyto įstatymo 151 straipsnio nuostatas, kuriomis apibrėžiamos licencijų verstis didmenine ir mažmenine prekyba alkoholio produktais rūšys, o taip pat į galiojančio įstatymo 16 straipsnio turinį, turėtų būti tikslinamas ir šio straipsnio pavadinimas, vietoj „Didmeninės ir mažmeninės prekybos alkoholio produktais licencijos“ įrašant „Teisės verstis didmenine ir mažmenine prekyba alkoholio produktais suteikimas“.

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

7

1

 

5. Pagal projekto 7 straipsnio 1 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 1 dalį licencijose verstis didmenine prekyba alkoholio produktais, išskyrus alkoholinius gėrimus, ir licencijose verstis didmenine prekyba alkoholiniais gėrimais, be kita ko, turi būti įrašyta alkoholio produktų prekybos ir laikymo vieta. Pastebėtina, kad alkoholio produktų didmeninės prekybos ir laikymo vietos sąvoka nei galiojančiame įstatyme, nei teikiamame projekte nėra apibrėžta ir vartojama, o vietoj jos iš esmės yra vartojama alkoholinių gėrimų didmeninės prekybos sandėlio sąvoka (galiojančio įstatymo 181 straipsnio 3 dalies 5 punkte, 341 straipsnio 9 dalyje ir 12 dalies 3 punkte), kuri teikiamu projektu keičiama alkoholio produktų didmeninės prekybos sandėlio sąvoka. Siūlytume aptariamą projekto nuostatą tikslinti.

Pritarti

 

6.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

7

2

 

6. Projekto 7 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 16 straipsnio 3 dalies trečiajame sakinyje tikslintini joje nurodytų vienkartinių licencijų pavadinimai, atsižvelgiant į projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 151 straipsnio 1 dalies 7 ir 9 punktuose nurodytus jų pavadinimus.

Pritarti

 

7.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

8

1

 

7. Atsižvelgiant į tai, kad projekto 8 straipsnio 1 dalimi yra keičiamas įstatymo 17 straipsnio 1 dalies 3 punktas, turėtų būti keičiamas ir analogiško turinio galiojančio įstatymo 17 straipsnio 2 dalies 3 punktas, vietoj žodžio „kurio“ įrašant „kurių“.

Pritarti

 

8.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

9

 

 

8. Projekto  9 straipsniu keičiamo įstatymo 18 straipsnio norminio pobūdžio nuostatos – „(iš kurių yra aptarnaujami kaimo gyventojai savivaldybės tarybos nustatyta tvarka)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 2 punktas); „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento)“ ir „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 1 dalies 3 punktas); „(išskyrus alkoholinius gėrimus parodose ir mugėse, rengiamose stacionariuose pastatuose)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio 3 dalies 3 punktas“), „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)”, „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 8,5 procento)“ ir „(kurių tūrinė etilo alkoholio koncentracija neviršija 15 procentų)“ (keičiamo įstatymo 18 straipsnio  4 dalies 1 punktas) – neturėtų būti dėstomos skliaustuose. Be to, projekto 9 straipsnio 6 dalimi keičiamo įstatymo 18 straipsnio 4 dalies 1 punkto antrajame sakinyje vietoj žodžio „vykstančiose“ įrašytinas žodis „rengiamose“.

Pritarti

 

9.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

10

 

S

9. Pastebėtina, kad projekto 10 straipsniu keičiamo įstatymo III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinime vartojama formuluotė „reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją ar leidimą pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo alkoholį“ vertintina kaip klaidinanti, nes ji suponuoja, kad asmenys galėtų pirkti ir naudoti nedenatūruotą etilo alkoholį, tiek turėdami licenciją, tiek ir leidimą. Be to, manytume, kad keičiamame ketvirtojo skirsnio pavadinime neturėtų būti vardijamos leidimų rūšys, nes jos yra nustatomos tik šiame skirsnyje esančio ir projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 183 straipsnio 11 dalyje. Atsižvelgiant į tai, kas išdėstyta, aptariamojo keičiamo įstatymo III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinimą siūlytume išdėstyti, pavyzdžiui, taip: „Reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti licenciją, leidimų rūšys ir jų išdavimo tvarka, reikalavimai asmenims, siekiantiems gauti leidimą, atsisakymas išduoti licenciją ir leidimą ir licencijuojamos veiklos sąlygos“, atitinkama seka išdėstant ir šiame skirsnyje esančius keičiamo įstatymo 181-186 straipsnius.

Pritarti

 

10.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

11

2

 

10. Pagal projekto 11 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punktą licencija gaminti alkoholio produktus, verstis didmenine prekyba jais ar mažmenine prekyba alkoholiniais gėrimais nebūtų suteikta, jeigu licenciją išduoti prašančiam asmeniui, per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos, būtų paskirta administracinė nuobauda „pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą už alkoholinių gėrimų neteisėtą laikymą, gabenimą, įsigijimą ar realizavimą pažeidžiant nustatytą tvarką (be banderolių ar seno pavyzdžio banderolėmis, už mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais tvarkos pažeidimą, naminių alkoholinių gėrimų pardavimo ar kitokio realizavimo pažeidimą), taip pat neteisėtą stiprių alkoholinių gėrimų, brogos, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimą, įgijimą, laikymą, gabenimą arba naminių stiprių alkoholinių gėrimų gamybos įrangos gaminimą, laikymą, gabenimą ar realizavimą, alkoholio produktų importo ir prekybos licencijavimo tvarkos pažeidimą, netikrų banderolių naudojimą ar už analogiškas veikas arba pagal šį Įstatymą nebuvo paskirta ekonominė sankcija;“. Siūlomas teisinis reguliavimas diskutuotinas keliais aspektais.

10.1. Manytina, kad projekto 11 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata nėra proporcinga ir suderinta su keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkte numatyta licencijos išdavimą ribojančia sąlyga, pagal kurią, licencija nebūtų išduota, jeigu licenciją išduoti prašančiam asmeniui būtų priimtas ir įsiteisėjęs apkaltinamasis teismo nuosprendis ir jis turėtų neišnykusį ar nepanaikintą teistumą už šiame punkte nurodytas nusikalstamas veikas. Pastebėtina, kad ne visos keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkte nurodytos nusikalstamos veikos užtraukia teistumą, pavyzdžiui, neteisėtas naminių stiprių alkoholinių gėrimų, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimas, laikymas, gabenimas ar realizavimas (Lietuvos Respublikos baudžiamojo kodekso (toliau – BK) 201 straipsnis), apima tuos atvejus, kai asmuo neturėdamas tikslo realizuoti neteisėtai pagamina, laiko, gabena dešimt arba daugiau litrų naminių stiprių alkoholinių gėrimų arba nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių), - ši veika kvalifikuojama kaip teistumo neužtraukiantis baudžiamasis nusižengimas (BK 201 straipsnio 3 dalis). Pagal keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punktą, tokią nusikalstamą veiką padaręs licencijos prašantis asmuo, įsiteisėjus apkaltinamajam nuosprendžiui, galėtų gauti licenciją, o keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkte numatytą administracinį nusižengimą padariusiam asmeniui penkerius metus negalėtų būti išduodama licencija. Pastebėtina, kad pagal BK 97 straipsnio 3 dalies 3 punkto ,,a“ papunktį turinčiais teistumą laikomi asmenys, nuteisti už tyčinius nusikaltimus ir realiai atlikę paskirtą bausmę, – bausmės atlikimo laikotarpiu ir po bausmės atlikimo arba atleidimo nuo bausmės trejus metus, jeigu jie nuteisti už nesunkų ar apysunkį nusikaltimą; penkerius metus, jeigu jie nuteisti už sunkų nusikaltimą, o pagal BK 97 straipsnio 3 dalies 1 punktą, turinčiais teistumą laikomi asmenys, kuriems bausmės vykdymas buvo atidėtas, – laikotarpiu, kuriam buvo atidėtas bausmės vykdymas. Taigi pagal siūlomą teisinį reguliavimą asmenys teisti už nesunkius ar apysunkius nusikaltimus, atsidurtų palankesnėje padėtyje nei asmenys, kuriems pagal keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punktą už administracinius nusižengimus per paskutinius penkerius metus būtų skirta administracinė nuobauda. Remiantis tuo, kas pirmiau išdėstyta, manytina, kad keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata, jog asmenims, siekiantiems gauti licenciją „<...> per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos nebuvo paskirta administracinė nuobauda pagal Lietuvos Respublikos administracinių nusižengimų kodeksą <...>“, turėtų būti pakoreguota. Nepritarus šiai pastabai, vietoj formuluotės „per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos“ įrašytina formuluotė „per paskutinius penkerius metus iki prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos“, nes vertinamas laikotarpis būtent iki prašymo pateikimo buvęs laikotarpis.

10.2. Atsižvelgiant į tai, kad pačiam licencijos prašytojui (įmonei, Europos juridiniam asmeniui ar jų filialui) negali būti skiriama administracinė nuobauda pagal Administracinių nusižengimų kodeksą (pagal šį kodeksą atsako fizinis asmuo), o ekonominės sankcijos pagal specialiuosius įstatymus yra skiriamos tik juridiniams asmenims, turėtų būti patikslinta keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkto nuostata.

10.3. Keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 4 punkte tam tikros nuostatos yra išdėstytos skliaustuose. Pažymėtina, kad norminio pobūdžio teisės aktų nuostatos turėtų būti dėstomos formuluojant jas kaip aiškias ir tikslias taisykles, o ne pateikiant skliaustuose pavyzdžius, paaiškinimus, sąlygas ar pan. Pažymėtina ir tai, kad šioje dalyje skliaustuose nurodyti administraciniai nusižengimai įtvirtinti atskiruose Administracinių nusižengimų kodekso (toliau – ANK) straipsniuose, pavyzdžiui, atsakomybė už akcizais apmokestinamų prekių įsigijimą (išskyrus energinius produktus ir elektros energiją), laikymą, gabenimą, naudojimą ar realizavimą pažeidžiant nustatytą tvarką, numatyta ANK 209 straipsnyje; atsakomybė už mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais tvarkos ar kitų alkoholinių gėrimų pardavimo, laikymo ir gabenimo reikalavimų pažeidimą ANK 168 straipsnyje; atsakomybė už naminių alkoholinių gėrimų pardavimą ar kitokį realizavimą ANK 169 straipsnyje, todėl šiuo atveju tam tikrų nuostatų dėstymas skliaustuose nėra prasmingas ir nesukuria jokio teisinio aiškumo. Be kita ko, iš siūlomo teisinio reguliavimo nėra aišku, už kokias „analogiškas veikas“ per paskutinius penkerius metus nuo prašymo išduoti licenciją pateikimo dienos, licenciją prašančiam asmeniui negalėtų būti paskirta administracinė nuobauda, todėl siekiant teisinio aiškumo ši nuostata turėtų būti patikslinta, arba jos turėtų būti atsisakoma.

10.4. Aukščiau išdėstytos pastabos taikytinos ir projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 182 straipsnio 1 – 2 punktams. Be kita ko, atsižvelgiant į tai, kad iš esmės analogiškas reguliavimas numatomas ir projekto 19 straipsnio 7 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 17 dalies 1-2 punktuose; projekto 19 straipsnio 8 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 4 punkte; projekto 19 straipsnio 9 dalimi keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 41 punkte; projekto 20 straipsnio 2 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 6 dalies 1-2 punktuose; projekto 20 straipsnio 3 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 7 dalies 5 punkte ir projekto 20 straipsnio 4 dalimi keičiamo įstatymo 341 straipsnio 7 dalies 51 punkte, šios išvados 10.1, 10.2 ir 10.3 papunkčiuose išdėstytos pastabos taikytinos ir aukščiau išvardintoms projekto nuostatoms.

Pritarti

 

11.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

 

 

 

11. Tikslintina projekto 11 straipsniu keičiamo įstatymo 181 straipsnio 1 dalies 41 punkto nuostata, kadangi juridiniams asmenims nėra nustatoma baudžiamoji atsakomybė už neteisėtą naminių stiprių alkoholinių gėrimų, nedenatūruoto ar denatūruoto etilo alkoholio, jų skiedinių (mišinių) gaminimą, laikymą, gabenimą ar realizavimą (BK 201 straipsnis). Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 12 straipsniu keičiamo įstatymo 182 straipsnio 2 punktui.

Pritarti

 

12.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

11

4,5

 

12.             Projekto 11 straipsnio 4 ir 5 dalių nuostatos, kuriomis netekusiais galios pripažįstami iš eilės einantys keičiamo įstatymo 181 straipsnio 2 dalies 4 ir 5 punktai, turi būti dėstomos vienoje projekto 11 straipsnio dalyje.

Pritarti

 

13.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

15

1

 

13. Svarstytina, ar, atsižvelgiant į tai, kad projektu keičiamame įstatyme yra atskiri straipsniai, kuriuose yra įvardijamos licencijų verstis didmenine ar mažmenine prekyba alkoholio produktais rūšys  (projekto 6 straipsniu pildomo įstatymo 151 straipsnis) ir leidimų rūšys (projekto 13 straipsniu keičiamo įstatymo 183 straipsnis), neturėtų būti keičiama ir galiojančio įstatymo 186 straipsnio 1 dalis, vietoj nuorodų į įstatymo 16 straipsnio 1 ir 3 dalis bei 17 straipsnio 3 dalį pateikiant nuorodas į atitinkamas pildomo įstatymo 151 straipsnio bei keičiamo įstatymo 183 straipsnio nuostatas. Kartu reikėtų patikslinti ir galiojančio įstatymo 17 straipsnio 3 dalį, joje taip pat pateikiant nuorodą į atitinkamą keičiamo įstatymo 183 straipsnio nuostatą.

Pritarti

 

14.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

15

1

 

14. Derinant keičiamo įstatymo bei projekto nuostatas tarpusavyje, projekto 15 straipsniu keičiamo įstatymo 186 straipsnio 3 dalyje vietoj formuluotės „nuo savivaldybės tarybos sprendimo apriboti licencijos turėtojo prekybos alkoholiniais gėrimais laiką“ siūlome įrašyti žodžius „nuo savivaldybės tarybos sprendimo apriboti prekybos alkoholiniais gėrimais laiką“, nes savivaldybės taryba pagal keičiamo įstatymo 18 straipsnio 9 dalį priima sprendimus ne dėl konkrečių licencijų turėtojų, o dėl laiko, kuriuo leidžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, ribojimo, ar vietų ir (ar) teritorijų, kuriose draudžiama prekiauti alkoholiniais gėrimais, nustatymo apskritai.

Pritarti

 

15.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

17

 

 

15. Siekiant teisinio aiškumo projekto 17 straipsniu keičiamo įstatymo 29 straipsnio 2 dalies nuostatas reikėtų išdėstyti atskiruose šios dalies punktuose.

Pritarti

 

16.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

19

(34)

 

(1)

 

16. Derinant projekto nuostatas tarpusavyje, turėtų būti keičiama ir įstatymo 34 straipsnio 1 dalis, nurodant, kad baudas skiria ne institucija, Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliota išduoti žemės ūkio kilmės etilo alkoholio importo licencijas, o institucija, žemės ūkio ministro pagal Lietuvos Respublikos žemės ūkio, maisto ūkio ir kaimo plėtros įstatymą įgaliota administruoti žemės ūkio produktų eksporto ir importo licencijų sistemą ir žemės ūkio produktų importo tarifines kvotas, skirstomas pagal licencijas.

Pritarti

 

17.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

19

 

 

 

17. Projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 92 dalyje prieš paskutinį žodį „pažeidimų“, įrašytinas žodis „padarytų“.

Pritarti

 

18.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

19

(34),

20

8

(19),

2

 

(4),

18. Turėtų būti patikslintas projekto 19 straipsniu keičiamo įstatymo 34 straipsnio 19 dalies 4 punktas, nes jame nustatyta klaidinga nuostata, numatanti, kad ekonominė sankcija galėjo būti skirta ne įmonei, o įmonės vadovui. Be to, šiame punkte vietoj žodžio „nuo“ įrašytinas žodis „iki“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 20 straipsniu keičiamo įstatymo 341 straipsnio 6 dalies 1 punktui ir 7 dalies 5 punktui.

 

Pritarti

 

19.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

21

(38),

22

(39)

 

(3),

 

(3)

 

19. Derinant projekto nuostatas su Valstybės informacinių išteklių valdymo įstatymu, projekto 21 straipsniu keičiamo įstatymo 38 straipsnio 3 dalyje vietoj žodžių „arba kitose valstybės informacinėse sistemose ar registruose“ įrašytini žodžiai „kitose registrų ar valstybės informacinėse sistemose“. Analogiško turinio pastaba taikytina ir projekto 22 straipsniu keičiamo įstatymo 39 straipsnio 3 daliai.

Pritarti

 

20.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

23

 

Priedas

20. Projekto 23 straipsniu keičiamo įstatymo priedo 6 punkte vietoj žodžių „deleguotuoju reglamentu“ įrašytini žodžiai „deleguotasis reglamentas“.

Pritarti

 

21.

Seimo kanceliarijos Teisės departamento išvada

2024-02-13 Nr. XIVP-3454

 

 

 

21. Pažymėtina, kad Seime yra registruotas Alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 2, 10, 12, 17, 22, 28, 29 straipsnių pakeitimo ir įstatymo papildymo 101  straipsniu įstatymo projektas Nr. XIVP-1086(2), kuriuo, kaip ir vertinamuoju projektu, siūloma keisti Alkoholio kontrolės įstatymo 28 straipsnio 1 dalies 3 punktą ir 29 straipsnio 2 dalį.

Atsižvelgti pagrindiniam komitetui

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai: negauta.

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

6. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

6.1. Sprendimas: pritarti iniciatorių pateiktam Lietuvos Respublikos alkoholio kontrolės įstatymo Nr. I-857 1, 2, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 181, 182, 183, 185, 186, 28, 29, 33, 34, 341, 38, 39 straipsnių, III skyriaus ketvirtojo skirsnio pavadinimo, priedo pakeitimo ir Įstatymo papildymo 151 straipsniu įstatymo projektui Nr. XIVP-3454 ir Komiteto išvadoms.

6.2. Pasiūlymai: siūlyti pagrindiniam Ekonomikos komitetui tobulinti Įstatymo projektą pagal Seimo kanceliarijos Teisės departamento pateiktas pastabas ir pasiūlymus, kuriems Kaimo reikalų komitetas pritarė.

7. Balsavimo rezultatai: už – 7, prieš – 0, susilaikė – 0.

8. Komiteto paskirti pranešėjai: Viktoras Pranckietis.

 

 

Komiteto pirmininkas                                                                                                                                                                                Viktoras Pranckietis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Komiteto biuro patarėja Simantė Kairienė