LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ARCHITEKTŪROS ĮSTATYMO NR. XIII-425 7, 10, 11, 13, 15, 17 IR 18 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2416 13 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2024-02-08 Nr. XIVP-3465

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

1.    Atkreiptinas dėmesys, kad projektu keičiamas Lietuvos Respublikos architektūros įstatymo Nr. XIII-425 7, 10, 11, 13, 15, 17 ir 18 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2416 (toliau – keičiamas įstatymas) 13 numeriu pažymėto straipsnio neturi. Iš siūlomų pakeitimų turinio darytina išvada, kad turėtų būti keičiamas šio įstatymo 4 straipsnis, kuriame dėstomi atitinkami Architektūros įstatymo 13 straipsnio pakeitimai (papildymai). Atsižvelgiant į tai, projekto pavadinime vietoj skaičiaus „13” įrašytinas skaičius „4”, o projekto 1 straipsnio pavadinimą reikėtų išdėstyti taip: „1 straipsnis. 4 straipsnio pakeitimas”. Projektu siūlomas Architektūros įstatymo 13 straipsnio naujas pavadinimas turėtų būti dėstomas projekto 1 straipsnio 1 dalyje dėstomoje naujoje keičiamo įstatymo 4 straipsnio 1 dalyje, projekto 1 straipsnio 2 dalimi turėtų būti keičiama esamų keičiamo įstatymo 4 straipsnio struktūrinių dalių numeracija, o projekto 1 straipsnio 3 dalimi turi būti keičiama jau pernumeruota keičiamo įstatymo 4 straipsnio 4 dalis (buvusi 3) – joje dėstant teikiamo projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstomą Architektūros įstatymo 13 straipsnio 9 dalies redakciją.

Pritarus šiai pastabai ir pernumeravus keičiamo įstatymo 4 straipsnio struktūrines dalis, atitinkamai projektu reikėtų tikslinti ir keičiamo įstatymo 8 straipsnio 3 dalyje pateiktą nuorodą „4 straipsnio 3 dalyje“.

2.    Projekto 1 straipsnio 1 dalimi siūloma pakeisti Architektūros įstatymo 13 straipsnio pavadinimą ir jį išdėstyti taip: „13 straipsnis. Architektūriniai konkursai ir architektūros paslaugos”. Atkreiptinas dėmesys, kad sąvoka „architektūros paslaugos“ galiojančiame Architektūros įstatyme nėra vartojama, jos turinys nėra apibrėžtas. Ši sąvoka nėra vartojama ir projektu keičiamo įstatymo 4 straipsnyje, kuriuo keičiamos atitinkamos Architektūros įstatymo 13 straipsnio struktūrinės dalys ir šis straipsnis pildomas naujomis dalimis. Pažymėtina, kad galiojančio Architektūros įstatymo 13 straipsnio 3 dalyje vartojamos sąvokos teritorijų planavimo paslaugos“ ir „statinio projektavimo paslaugos“. Sąvoka „statinio projektavimo paslaugos“ vartojama keičiamo įstatymo 4 straipsnio 3 dalyje dėstomose Architektūros įstatymo 13 straipsnio 8 ir 9 dalyse. Atsižvelgiant į tai, svarstytina, ar projektu siūlomas Architektūros įstatymo 13 straipsnio pavadinimas dera su šio straipsnio turiniu, nes minėto straipsnio turinyje sąvoka „architektūros paslaugos” nėra vartojama. Jeigu sąvoka „architektūros paslaugos” apimtų teritorijų planavimo paslaugas ir statinio projektavimo paslaugas, tai Architektūros įstatymo 13 straipsnio nuostatose tai turėtų būti aiškiai įvardinta.

3.    Atsižvelgiant į Architektūros įstatyme nustatytą Vyriausybės kompetenciją, manytina, kad dėl teikiamo projekto reikėtų gauti Vyriausybės išvadą.

 

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. +370 5 209 6546, el. p. [email protected]

E. Mušinskis, tel. +370 5 209 6356, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. +370 5 209 6165, el. p. [email protected]