Argumentai:
Siekiant užtikrinti, kad Projekto Nr.
XIVP-3667(2) 1 straipsniu siūlomas nustatyti reikalavimas nesukurtų neproporcingai
didelės administracinės naštos tiems fiziniams asmenims, kuriems prekių
pardavimas nėra nuolatinė veikla (pavyzdžiui, kai prekės parduodamos įvairių
mugių metu arba kai prekiaujama jų pačių surinktomis miško gėrybėmis), siūlau
numatyti papildomą išimtį reikalavimui užtikrinti gyventojų
aptarnavimą valstybine kalba. Gyventojo veiklos nuolatinumo apibrėžimą yra
nustačiusi Valstybinė mokesčių inspekcija, taip pat komentuojant gyventojų
pajamų mokesčio teisinį reguliavimą pateikusi gyventojų pajamų mokesčio
komentarą yra pateikusi kriterijus ir pavyzdžius, kada fizinio asmens veikla
nėra laikoma nuolatine.
Pasiūlymas:
Pakeisti Projekto Nr. XIVP-3667(2) 1
straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„1 straipsnis. Įstatymo
papildymas 71 straipsniu
Papildyti
įstatymo II skyrių 71 straipsniu:
„71 straipsnis.
Juridiniai
ir fiziniai asmenys, kitos organizacijos ir jų padaliniai,
Lietuvos Respublikoje prekes parduodantys ir (arba) teikiantys paslaugas
(ar) paslaugas teikiantys juridiniai ir fiziniai asmenys, kitos
organizacijos ir jų padaliniai, išskyrus Lietuvos Respublikoje laikinai
prekes parduodančius fizinius asmenis ir fizinius asmenis, kurie prekių
pardavimo veikla nesiverčia nuolat, užtikrina tiesioginį gyventojų
aptarnavimą valstybine kalba Vyriausybės nustatytu lietuvių kalbos mokėjimo lygiu.
Išimtys gali būti taikomos Lietuvos Respublikos mokslo ir studijų įstatyme
numatytais atvejais, kai reikalavimas mokėti valstybinę kalbą laikomas
nepagrįstu teisės dirbti ribojimu.“
|