PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS FINANSINIŲ ATASKAITŲ AUDITO ĮSTATYMO NR. VIII-1227 NAUJOS REDAKCIJOS PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIVP-3676

 

2024-05-20

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

  1.  

3

 

 

Argumentai:

  Įgyvendinant Bendrovių tvarumo atskaitomybės direktyvos nuostatas, LR finansų ministerija parengė paketą teisės aktų pakeitimų, įskaitant ir LR finansinių ataskaitų audito įstatymo pakeitimus (toliau - Projektas), kuriame nustatoma nauja bendra taisyklė visiems juridiniams asmenims teikti audituotas finansines metines ataskaitas, jei juridinis asmuo atitinka Projekto 3 str. 1 d. ir 2 d. kriterijus.

   Projekto nuostatos nenumato jokių išimčių net ir tuo atveju, jei juridinio asmens veiklą reglamentuojantys teisės aktai nenustato pareigos juridiniam asmeniui audituoti savo finansines ataskaitas.

   Toks Projekte numatytas reguliavimas iš esmės neatitinka kredito unijų sektoriaus reglamentavimo, kuris buvo nustatytas įvykus kredito unijų reformai (2018-2022 m.). Šios reformos tikslas buvo sustiprinti kooperaciją tarp kredito unijų per kredito unijų sektoriaus integraciją ir konsolidaciją, kuri užtikrintų geresnį kooperatinės veiklos principų įgyvendinimą, didesnį sektoriaus veiklos efektyvumą ir masto ekonomiją. Buvo pasirinktos šios priemonės reformos tikslams pasiekti: reikalavimas kredito unijoms priklausyti centrinėms kredito unijoms, dalyvavimas kryžminių garantijų sistemoje, centrinės kredito unijos konsoliduotos (visas nares apimančios) finansinės apskaitos atlikimas ir kartu visos centrinių kredito unijų grupės metinio finansinių ataskaitų rinkinių audito atlikimas.

   Siekiant tikslo, kad kredito unija nebūtų audituojama kaip centrinės kredito unijos finansinės grupės narė ir kaip atskira kredito unija, buvo panaikinta kredito unijoms prievolė audituoti metinius finansinius ataskaitų rinkinius (buvo panaikinti LR kredito unijų įstatymo 52 ir 53 str.) ir kartu buvo nustatyta pareiga centrinėms kredito unijoms atlikti jungtinį (konsoliduotą) visos centrinės kredito unijos ir jos narių kredito unijų finansinių ataskaitų auditą (LR centrinių kredito unijų įstatymo 43 str.).

   Reikalavimas kredito unijoms atskirai nuo centrinės unijos grupės daryti atskirą metinį finansinių ataskaitų auditą niekaip negalėtų prisidėti prie didesnio skaidrumo ir aiškumo visuomenei, o priešingai sukeltų papildomų abejonių, neaiškumų, skirtingų vertinimų grupėje (skirtingi kredito unijų auditoriai galėtų atlikti skirtingus vertinimus), o centrinei unijai tai apsunkintų visos grupės metinio audito organizavimą (LCKU grupės metinis auditas galėtų baigtis tik kredito unijoms užbaigus savo auditus, ką praktiškai būtų labai sudėtinga atlikti dėl skirtingų auditorių darbo organizavimo procesų, kurie tarpusavyje nebūtų suderinti) ir pateikimą laiku audituotų finansinių ataskaitų visuomenei ir Lietuvos bankui. Kartu tai neatitiktų visos kredito unijos reformos tikslų, kurios tikslas yra užtikrinti centrinės kredito unijos grupės vieningą, efektyvų, patikimą metinį finansinių ataskaitų audito atlikimą grupės lygmeniu.

   Atsižvelgiant į tai, kad įsigaliojus Projekto reikalavimams vėl susidarytų situacija, kai atskiros kredito unijos, esančios centrinės kredito unijos narėmis, būtų audituojamos du kartus (t. y. kredito unija audituojama ir kaip centrinės kredito unijos finansinės grupės narė, ir kaip individuali kredito unija) siūlome numatyti, kad Projekto 3 str. 1 ir 2 dalyse numatyti reikalavimai nebūtų taikomi kredito unijoms, esančioms centrinių kredito unijų narėmis.

    

Pasiūlymas:

Papildyti 3 straipsnį nauja dalimi ir ją išdėstyti taip:

 

“6. Šio straipsnio 1 ir 2 dalyse nustatyti reikalavimai netaikomi kredito unijoms, esančioms centrinių kredito unijų narėmis.”

 

 

 

 


 

 

Teikia

Seimo nariai