LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS KELIŲ TRANSPORTO KODEKSO 82 IR 181 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO
ĮSTATYMO
PROJEKTO

 

2024-04-22 Nr. XIVP-3392(2)

Vilnius

 

     Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas.

      1. Dėl projekto 1 straipsniu keičiamo Kelių transporto kodekso (toliau – keičiamas kodeksas) 82 straipsnio 2 dalies 3 punkte nustatyto reikalavimo subjektui, siekiančiam gauti leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi veiklą ar leidimą vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą (toliau kartu – leidimas) ir tokį leidimą gavusiam subjektui „turėti galiojantį Europos Sąjungos, Europos ekonominės erdvės ar Šiaurės Atlanto sutarties organizacijos (NATO) valstybėje narėje, Šveicarijos Konfederacijoje arba Ukrainoje išduotą vairuotojo pažymėjimą, kuriuo patvirtinama asmens teisė vairuoti lengvąjį automobilį <...>“ nesuderinamumo su Saugaus eismo automobilių keliais įstatymo 13 straipsnio 9 dalimi laikomės nuomonės, išdėstytos Teisės departamento 2023 m. gruodžio 18 d. išvados projektui Nr. XIVP-3392 1 pastaboje.

  2. Projekto 1 straipsniu keičiamo kodekso 82 straipsnio 6 dalyje yra įtvirtinama vežėjo pareiga užtikrinti, kad leidime nurodyta informacija būtų aktuali.  Pasikeitus leidime nurodytiems duomenims vežėjas per 5 darbo dienas turi apie tai informuoti Transporto saugos administraciją. Atsižvelgiant į tai, kad vežėjui gali kilti teisinės pasekmės dėl to, kad jis nepateikė informacijos apie leidime nurodytų duomenų pasikeitimą (jam gali būti sustabdytas ar panaikintas leidimas) būtent teikiamame projekte, o ne susisiekimo ministro tvirtinamose leidimų vežti keleivius už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą ir lengvaisiais automobiliais taksi išdavimo taisyklėse, kaip nurodoma Ekonomikos komiteto 2024 m. balandžio 10 d. išvadoje Nr. 108-P-19, yra būtina įvardinti, kokie duomenys turi būti nurodomi leidime.

3. Pagal projekto 4 straipsnio 4 dalyje siūlomą nustatyti teisinį reguliavimą asmenys, kuriems iki šio įstatymo įsigaliojimo Lietuvos Respublikoje išduoti leidimai vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi ir (ar) leidimai vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą, ne vėliau kaip iki 2024 m. gruodžio 20 d. Lietuvos transporto saugos administracijai pateikia susisiekimo ministro tvirtinamose keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą ir lengvaisiais automobiliais taksi taisyklėse nustatytos formos deklaraciją ir prašymą pakeisti šiuos leidimus. Analogiškas reikalavimas dėl deklaracijos pateikimo siūlomas nustatyti ir projekto 4 straipsnio 5 dalyje. Iš projekto nuostatų nėra aišku, kokiu tikslu būtų teikiamos minėtos deklaracijos, kokių aplinkybių buvimą jas teikiantys asmenys privalėtų deklaruoti. Tuo atveju, jeigu turimas tikslas nustatyti, kad asmenys, siekiantys, kad jiems būtų pakeisti išduoti leidimai vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais taksi ir (ar) leidimai vykdyti keleivių vežimo už atlygį lengvaisiais automobiliais pagal užsakymą veiklą, turėtų deklaruoti, kad jie atitinka naujus keičiamame kodekse siūlomus nustatyti leidimų išdavimo reikalavimus, projekto 4 straipsnio 4 ir 5 dalių nuostatas reikėtų atitinkamai patikslinti.

 

 

Departamento direktorius                                                                                      Dainius Zebleckis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

L. Schulte-Ebbert, tel. (0 5) 209 6055, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (0 5) 209 6165, el. p. [email protected]