LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO

VALSTYBĖS VALDYMO IR SAVIVALDYBIŲ KOMITETAS

 

 

PAGRINDINIO KOMITETO IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LYGIŲ GALIMYBIŲ ĮSTATYMO NR. IX-1826 16 IR 29 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-2073(3)

 

2023-04-28  Nr. 113-P-11

Vilnius

 

 

1. Komiteto posėdyje dalyvavo:

Komiteto pirmininkas Ričardas Juška, komiteto nariai: Guoda Burokienė, Valentinas Bukauskas, Domas Griškevičius, Andrius Kupčinskas, pavaduojantis Jurgitą Šiugždinienę, Kęstutis Masiulis, Bronislovas Matelis, Kęstutis Navickas, Audrius Petrošius, Eugenijus Sabutis, Algis Strelčiūnas, Rita Tamašunienė, Valdemaras Valkiūnas.

Komiteto biuras: vedėja Lina Milonaitė, patarėjai: Rasa Mačiulytė, Skaistė Meškelė, Rasa Šidlauskaitė, Juras Taminskas, padėjėja Vilma Keidūnė.

Seimo komitetų biurų atstovai: Kultūros komiteto biuro patarėjai Milda Gureckienė, Aušra Pocienė, Deimantė Pukytė, Socialinių reikalų ir darbo komiteto biuro patarėja Ieva Kuodienė, Teisės ir teisėtvarkos komiteto biuro patarėja Rita Karpavičiūtė.

Seimo nariai: Vytautas Juozapaitis, Gintautas Paluckas, Rasa Petrauskienė, Jurgis Razma, Kęstutis Vilkauskas.

Seimo narių padėjėjai/patarėjai: Jurgitos Šiugždinienės padėjėjai Antanas Jankūnas ir Vytautas Vaitiekūnas, Vytauto Juozapaičio patarėjas Kęstutis Kaminskas.

Kviestieji asmenys: Etninės kultūros globos tarybos Strateginių veiklos krypčių administravimo skyriaus patarėjas Valdas Voveris; Finansų ministerijos atstovai: viceministras Gediminas Norkūnas, Biudžeto departamento direktorė Daiva Kamarauskienė, Personalo valdymo skyriaus patarėja Arūnė Šerepkaitė; Krašto apsaugos ministerijos atstovai: Karo tarnybos ir personalo departamento Personalo valdymo skyriaus vedėja Liana Naujalytė ir patarėja Erika Batisienė, Teisėkūros skyriaus vedėjas Tomas Vainius; Lietuvos administracinių ginčų komisijos atstovai: Administravimo ir teisinės pagalbos skyriaus vedėja Edita Galiauskaitė ir patarėja Rūta Mockevičienė; Lietuvos generalinė prokurorė Nida Grunskienė; Lietuvos kultūros tarybos vyresnioji patarėja Gerda Leonavičienė; Lietuvos profesinės sąjungos „Solidarumas“ atstovai: pirmininko pavaduotoja Lina Urbonovičienė ir generalinė sekretorė Daiva Kvedaraitė; Lietuvos radijo ir televizijos komisijos atstovai: pirmininkas Rimantas Bagdzevičius ir Teisės skyriaus vedėjas Vadim Gasperskij; Lietuvos Respublikos Prezidento kanceliarijos atstovai: Respublikos Prezidento patarėjai Paulius Baltokas ir Simonas Mikšys; Lietuvos savivaldybių asociacijos atstovai: direktorė Roma Žakaitienė ir patarėja savivaldybių administravimo klausimais Linda Kreimerytė; Lietuvos teisėsaugos pareigūnų federacijos pirmininkė Loreta Soščekienė; Lietuvos valstybės tarnautojų, biudžetinių ir viešųjų įstaigų darbuotojų profesinės sąjungos atstovai: pirmininkė Irena Petraitienė ir pirmininko pavaduotojas Vidmantas Punelis; Lietuvos verslo konfederacijos generalinė direktorė Ineta Rizgelė; Lietuvos vyriausiojo archyvaro tarnybos atstovai: Dokumentų ir archyvų valdymo ir naudojimo skyriaus vedėja Daiva Lukšaitė, Veiklos administravimo ir finansų skyriaus vedėja Rasa Miškelevičiūtė; Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybos atstovai: lygių galimybių kontrolierė Birutė Sabatauskaitė, Teisės grupės vadovė Audronė Daukšaitė-Timpė; Mokestinių ginčų komisijos prie Lietuvos Respublikos Vyriausybės patarėjas Gintautas Vilkelis; Nacionalinės teismų administracijos atstovai: direktorė Natalija Kaminskienė, direktoriaus pavaduotojas Antanas Jatkevičius, Administravimo skyriaus vedėja Jovita Ramanauskienė, Strateginio planavimo skyriaus vyresnioji patarėja Vita Aleksandra Gudelevičiūtė; Nacionalinio pareigūnų profesinių sąjungų susivienijimo pirmininkas Saulius Džiautas; Savivaldybių kontrolierių asociacijos atstovai: prezidentas Gintaras Radavičius ir valdybos pirmininkė Daiva Čeporiūtė; Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos atstovai: viceministras Vytautas Šilinskas ir Darbo teisės grupės vadovė Vita Baliukevičienė, vyresnioji patarėja Agnė Nakčerienė, patarėja Indrė Vaicekauskaitė; Specialiųjų tyrimų tarnybos atstovai: direktoriaus pavaduotojas Egidijus Radzevičius, Teisės skyriaus vyriausioji specialistė Goda Kuznecovaitė; Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos Studijų, mokslo ir technologijų departamento direktorė Laima Taparauskienė; Teisėjų tarybos pirmininkė Sigita Rudėnaitė, Teisėjų tarybos pirmininko pavaduotoja Egidija Tamošiūnienė; Teisingumo ministerijos atstovai: kancleris Augustas Ručinskas ir Teisinio atstovavimo grupės vyresnioji patarėja Lina Urbaitė; Regionų plėtros tarybų atstovai: Šiaulių regiono plėtros tarybos administracijos direktorius Valerijus Simulik ir Utenos regiono plėtros tarybos administracijos direktorius Nerijus Čepauskas; Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus įstaigos atstovai: Vaiko teisių apsaugos kontrolierė Edita Žiobienė ir Vaiko teisių apsaugos kontrolieriaus vyriausioji patarėja Eivilė Žemaitytė; Valstybės kontrolieriaus pavaduotojas Audrius Misevičius; Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Finansų ministerijos Teisės departamento Tiesioginių mokesčių skyriaus vedėjas Rolandas Ragėnas; Vidaus reikalų ministerijos atstovai: viceministrė Sigita Ščajevienė, ministro patarėjas Edvardas Žukauskas, Strateginių sprendimų paramos grupės vyriausiasis patarėjas Sigitas Mitalauskas, Valstybės tarnybos politikos grupės vyriausioji patarėja, atliekanti grupės vadovės funkcijas Jūra Ivonaitytė, vyresnysis patarėjas Adrianas Mečkovskis, patarėja Giedrė Sušinskaitė; Viešųjų pirkimų tarnybos atstovai: direktorius Darius Vedrickas ir Teisės skyriaus vedėja Sonata Vaitukaitytė; Vyriausybės atstovų įstaigos atstovai: vadovė Daiva Kerekeš, Vyriausybės atstovas Kauno ir Marijampolės apskrityse Andrius Cechanavičius, Vyriausybės atstovas Panevėžio ir Utenos apskrityse Egidijus Lapinskas; Vyriausybės kanceliarijos atstovai: Ministro Pirmininko patarėjas strateginio planavimo, viešojo administravimo, reformų ir pokyčių valdymo klausimais Darius Žeruolis ir Viešojo valdymo grupės vadovė Jurgita Žilinskienė; Žurnalistų etikos inspektorė Gražina Ramanauskaitė.

 

2. Ekspertų, konsultantų, specialistų išvados, pasiūlymai, pataisos, pastabos (toliau – pasiūlymai):

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-15

 

 

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklių reikalavimams, teikiame šias pastabas.

1. Atsižvelgiant į tai, kad pagal kartu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3), 7 straipsnio 1 dalį, valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių nustato įstaigų vadovai bei siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo, siūlytume įstatymo projektu keičiamo Lygių galimybių kontrolieriaus įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyti, kad Lygių galimybių kontrolierius ne tik tvirtina pareigybių sąrašus, bet ir nustato tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių.

 

Pritarti

 

2.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-15

 

 

 

2. Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstomoje keičiamo Lygių galimybių įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad kai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka lygių galimybių kontrolierius yra nušalinamas nuo tarnybinių pareigų atlikimo, Seimo valdybos sprendimu lygių galimybių kontrolieriaus pareigas pavedama atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui, o kai jis negali, – Seimo kontrolieriui. Įvertinus šią nuostatą ir siekiant teisinio nuoseklumo ir aiškumo, siūlytina numatyti, kuriam laikui šias pareigas pavedama atlikti, kaip, pvz., yra numatyta keičiamo įstatymo 16 straipsnio 2 dalyje.

 

Pritarti

Siūloma nustatyti, kad funkcijas pavedama atlikti nusišalinimo laikotarpiu.

3.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-15

 

 

 

3. Atsižvelgiant į tai, kad pagal kartu teikiamo Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo projekto, reg. Nr. XIVP-2066(3), nuostatas naujai yra reglamentuojamos atostogos bei įvertinus tai, kad daugeliui iš valstybės ir savivaldybių biudžeto apmokamų asmenų kategorijų kasmetinės atostogos skaičiuojamos darbo dienomis, ir siekiant teisinio reguliavimo nuoseklumo ir sistemiškumo svarstytina, ar nereikėtų atitinkamai tikslinti keičiamo įstatymo 21 straipsnio 1 dalį.

 

Pritarti

Siekiant teisėkūros ekonomiškumo ir efektyvumo ir atsižvelgiant į tai, kad Valstybės tarnybos įstatymo projekte numatyta, kad jo nuostatos dėl atostogų taikomos ir valstybės pareigūnams, siūlytina Lygių galimybių įstatyme nekartoti bendrojo įstatymo nuostatų įstatymo 21 straipsnio 1 dalį pripažinti netekusia galios.

4.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-15

 

 

 

4. Atsižvelgiant į Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo Nr. VIII-1316 pakeitimo įstatymo, reg. Nr. XIVP-2066(3), 33 straipsnio nuostatas, siūlytina kartu atitinkamai pakeisti keičiamo įstatymo 21 straipsnio 3 dalį, nes Valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka kontrolierius turėtų teisę grįžti ne tik į ankstesnes pareigas, bet ir, jeigu tokios galimybės nėra, į kitas lygiavertes ar žemesnes pareigas.

 

Pritarti

 

5.

Seimo kanceliarijos Teisės departamentas, 2022-11-15

 

 

 

5. Atsižvelgiant į tai, kad pagal Lietuvos Respublikos Vyriausiosios tarnybinės etikos komisijos įstatymą, Vyriausiosios tarnybinės etikos komisija atlieka tyrimus dėl deklaruojančių asmenų (išskyrus Seimo narius) veikos atitikties Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nuostatoms, siūlytume tikslinti įstatymo projekto 2 straipsniu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 29 straipsnio 2 dalies 9 punktą ir jame vietoj žodžio ,,įvertinti“ įrašyti žodžius ,,atlikti tyrimą“.

Pritarti

 

 

3. Piliečių, asociacijų, politinių partijų, lobistų ir kitų suinteresuotų asmenų pasiūlymai: negauta.

 

4. Valstybės ir savivaldybių institucijų ir įstaigų pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

 

Pasiūlymo turinys

 

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba,

2022-12-13

 

 

 

Lygių galimybių kontrolieriaus tarnyba (toliau – Tarnyba) susipažinusi su Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 16 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo projektu (reg. Nr. XIVP-2073(3); toliau – Projektas) bei Lietuvos Respublikos Seimo Teisės departamento 2022 m. lapkričio 15 d. išvada dėl Projekto, pažymi, jog pritaria siūlymui Projektu keičiamo Lygių galimybių įstatymo 16 straipsnio 1 dalies 6 punkte numatyti, kad lygių galimybių kontrolierius ne tik tvirtina pareigybių sąrašus, bet ir nustato tarnybos valstybės tarnautojų ir darbuotojų, dirbančių pagal darbo sutartis, pareigybių skaičių. Pažymėtina, kad iki šiol maksimalų darbuotojų ir valstybės tarnautojų skaičių tvirtino Lietuvos Respublikos Seimo valdyba. Tačiau, norime atkreipti dėmesį į grėsmę, jog minėtu pakeitimu nebus sprendžiama šiuo metu egzistuojanti problema dėl nepakankamo finansavimo skyrimo Lietuvos Respublikos Seimui atskaitingoms kontrolierių įstaigoms. Minėtoms įstaigoms plečiant kompetencijas Lietuvos Respublikos Seimo priimamais įstatymais, nebūtinai buvo didinamas darbuotojų ir valstybės tarnautojų skaičius. Todėl ir ateityje susidaro rizika pakenkti šių įstaigų nepriklausomumui ir galimybės įgyvendinti veiklą, nenumačius saugiklių dėl įstaigų įtraukimo planuojant biudžeto asignavimus, tačiau tik suteikus galimybę pasitvirtinti pareigybių skaičių. Tarnybos nuomone, siekiant numatyti tinkamo šių nepriklausomų institucijų finansavimo garantijas, būtini papildomi teisės aktų, įskaitant ir Lygių galimybių įstatymą, pakeitimai.

Įvertinta

Projekto tikslai neapima įstaigų, kurių veiklos nepriklausomumą būtina užtikrinti, saugiklių peržiūros. Tai galėtų būti atliekama atskirais teisės aktų pakeitimais ateityje.

 

 

5. Subjektų, turinčių įstatymų leidybos iniciatyvos teisę, pasiūlymai: negauta.

 

6. Seimo paskirtų papildomų komitetų / komisijų pasiūlymai:

 

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.        

Žmogaus teisių komitetas, 2022-12-07

 

 

 

*

Pasiūlymas:

iš esmės pritarti Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo Nr. IX-1826 16 ir 29 straipsnių pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-2073(3)  ir siūlyti pagrindiniam komitetui įstatymo projektą tobulinti atsižvelgiant į  Seimo kanceliarijos Teisės departamento ir Žmogaus teisių komiteto pastabas, kurioms Komitetas pritarė ir pritarti Komiteto išvadoms.

Pritarti iš dalies

Argumentai:

pritarta ne visiems Žmogaus teisių komiteto pasiūlymams.

2.        

Žmogaus teisių komitetas, 2022-12-07

1

2

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekto 1 straipsnio 2 dalyje dėstomoje keičiamo Lygių galimybių įstatymo 16 straipsnio 3 dalyje siūloma nustatyti, kad kai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka lygių galimybių kontrolierius yra nušalinamas nuo tarnybinių pareigų atlikimo, Seimo valdybos sprendimu lygių galimybių kontrolieriaus pareigas pavedama atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui, o kai jis negali, – Seimo kontrolieriui. Siekiant teisinio nuoseklumo ir aiškumo, siūlytina patikslinti, kokius veiksmus pavedama atlikti.

 

Pasiūlymas:

Papildyti 16 straipsnio 3 dalį ir ją išdėstyti taip:

„3. Kai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka lygių galimybių kontrolierius yra nušalinamas nuo tarnybinių pareigų atlikimo, Seimo valdybos sprendimu lygių galimybių kontrolieriaus pareigas priimant konkretų sprendimą pavedama atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui, o kai jis negali, – Seimo kontrolieriui.”

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Pasiūlyta įstatymo formuluotė neatspindi pasiūlymo argumentuose deklaruojamo tikslo konkretizuoti, kokius veiksmus pavedama atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui arba Seimo kontrolieriui. Atsižvelgiant į tai, kad nusišalinimas paprastai yra dėl tam tikrų konkrečių klausimų, o ne nuo visų įstatyme numatytų pareigų, siūloma tikslesnė formuluotė. Pasiūlymu taip pat atsižvelgiama į Teisės departamento pastabą dėl pareigų atlikimo laikotarpio.

Papildomai pažymėtina, kad užtikrinant ombudsmeno nepriklausomumą, jis nuo pareigų nusišalina pats (panašiai, kaip teisėjas), o Seimo valdybai telieka pavesti kitam asmeniui vykdyti funkcijas.

 

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 1 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

„2. Papildyti 16 straipsnį 3 dalimi ir ją išdėstyti taip:

„3. Kai Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo nustatyta tvarka lygių galimybių kontrolierius yra nušalinamas nusišalina nuo tarnybinių pareigų atlikimo, Seimo valdybos sprendimu lygių galimybių kontrolieriaus pareigas, nuo kurių atlikimo lygių galimybių kontrolierius yra nusišalinęs,  nusišalinimo laikotarpiu pavedama atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui arba Seimo kontrolieriui.“

3.        

Žmogaus teisių komitetas, 2022-12-07

4

 

 

 

Argumentai:

Įstatymo projekto 2 straipsniu dėstomas Įstatymo 29 straipsnio pakeitimas papildant 29 straipsnio 2 dalį 9 punktu, kuriuo įtvirtinimas naujas Lygių galimybių kontrolieriaus sprendimas ,,siūlyti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai įvertinti, ar asmuo, dirbantis valstybinėje tarnyboje nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo“.

Siekiant, kad ši nuostata galėtų būti taikoma praktikoje, siūlome patikslinti įstatymo 29 straipsnio 2 dalį, suteikiant Lygių galimybių kontrolieriui tyrimo metu ar jį atlikus priimti ne vieną, o reikalui esant ir kelis iš 29 straipsnio 2 dalyje išvardintų sprendimų.

Pasiūlymas:

 Papildyti Įstatymo 29 straipsnio 2 dalį ir ją išdėstyti taip:

,,2. Tyrimo metu ar jį atlikęs, lygių galimybių kontrolierius priima vieną  arba kelis iš šių sprendimų:

1) perduoti tyrimo medžiagą ikiteisminio tyrimo įstaigai ar prokurorui, jeigu nustatomi galimi nusikalstamos veikos požymiai;

2) kreiptis į atitinkamą asmenį ir siūlyti nutraukti lygias galimybes pažeidžiančius veiksmus (neveikimą);

3) kreiptis į atitinkamą asmenį ar instituciją ir siūlyti pakeisti ar panaikinti administracinį aktą arba sprendimą (ar jo dalį), susijusį su lygių galimybių pažeidimu;

4) pradėti administracinių nusižengimų teiseną;

5) pripažinti skundą nepagrįstu, jeigu nepasitvirtino jame nurodyti pažeidimai;

6) įspėti dėl padaryto pažeidimo;

7) įpareigoti reklamos veiklos subjektus nutraukti neleidžiamą reklamą ir nustatyti šio įpareigojimo įvykdymo terminus ir sąlygas;

8) su pareiškimu kreiptis į administracinį teismą prašant ištirti, ar norminis administracinis aktas (ar jo dalis), religinės bendruomenės ir bendrijos, politinės partijos, politinės organizacijos arba asociacijos priimtas bendro pobūdžio aktas atitinka šį įstatymą ar Lietuvos Respublikos moterų ir vyrų lygių galimybių įstatymą;

     9) siūlyti Vyriausiajai tarnybinės etikos komisijai įvertinti, ar asmuo, dirbantis valstybinėje tarnyboje nepažeidė Viešųjų ir privačių interesų derinimo įstatymo.“

Pritarti iš dalies

Argumentai:

Pasiūlymas tikslintinas atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą dėl 9 punkto formuluotės.

 

 

7. Komiteto sprendimas ir pasiūlymai:

7.1. Sprendimas: pritarti komiteto patobulintam įstatymo projektui Nr. XIVP-2073(4) ir komiteto išvadoms.

7.2. Pasiūlymai:

Eil.

Nr.

Pasiūlymo teikėjas, data

Siūloma keisti

Pastabos

Pasiūlymo turinys

Komiteto nuomonė

Argumentai,

pagrindžiantys nuomonę

str.

str. d.

p.

1.        

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2023-04-28

2

 

 

N

Argumentai:

Įstatyme yra aptarta tik situacija, kas eina kontrolieriaus pareigas pasibaigus kontrolieriaus kadencijai. Tačiau nenumatyta, kam pavedama eiti pareigas kitais atvejais (kontrolieriui atsistatydinus, netekus pilietybės ir pan.). Siūlytina taikyti analogišką principą kaip ir pavadavimo atveju, kad Seimo valdyba paveda šias funkcijas eiti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui arba Seimo kontrolieriui.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 2 straipsniu:

2 straipsnis. 18 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 18 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:

„7. Šio straipsnio 5 dalies 1 punkte nustatytu atveju lygių galimybių kontrolierius eina pareigas iki tol, kol į jo vietą paskiriamas naujas lygių galimybių kontrolierius. Kitais šio straipsnio 5 dalyje nustatytais atvejais iki bus paskirtas naujas lygių galimybių kontrolierius lygių galimybių kontrolieriaus pareigas Seimo valdyba paveda atlikti vaiko teisių apsaugos kontrolieriui arba Seimo kontrolieriui.

Pritarti

 

2.        

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2023-04-28

3

 

 

N

Argumentai:

Valstybės tarnybos įstatymo projekte numatyta, kad valstybės pareigūnų atostogoms taikomos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatos, jei specialieji įstatymai nenustato kitaip. Kadangi nėra pagrįstos priežasties lygių galimybių kontrolieriaus atostogas reglamentuoti specifiškai, jam būtų taikomos Valstybės tarnybos įstatymo nuostatos. Atsižvelgiant į tai, siūlytina atostogų reglamentavimo specialiajame įstatyme atsisakyti.

Keičiamo įstatymo 21 straipsnio 3 dalis koreguojama atsižvelgiant į Teisės departamento pastabą.

 

Pasiūlymas:

Papildyti projektą nauju 3 straipsniu:

3 straipsnis. 21 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 21 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„21 straipsnis. Lygių galimybių kontrolieriaus socialinės garantijos

1. Lygių galimybių kontrolieriui kiekvienais metais suteikiamos 28 kalendorinių dienų atostogos. Lygių galimybių kontrolieriui, turinčiam didesnį kaip 5 metų tarnybos Lietuvos valstybei stažą, už kiekvienų papildomų 3 metų tarnybos stažą suteikiamos papildomos 3 kalendorinės dienos kasmetinių papildomų atostogų, tačiau bendra kasmetinių atostogų trukmė negali būti ilgesnė kaip 42 kalendorinės dienos.

12. Pasibaigus lygių galimybių kontrolieriaus įgaliojimų laikui ir jeigu jis neskiriamas kitai kadencijai, jam išmokama 2 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinė išmoka. Lygių galimybių kontrolieriaus įgaliojimams nutrūkus, kai jis dėl sveikatos būklės negali eiti pareigų, išmokama 3 mėnesių atlyginimo dydžio išeitinė išmoka. Lygių galimybių kontrolieriui mirus, jo šeimai išmokama 3 mėnesių atlyginimo dydžio išmoka. Šioje dalyje nurodytos išmokos mokamos iš Lygių galimybių kontrolieriaus tarnybai skirtų valstybės biudžeto lėšų. Lygių galimybių kontrolieriui atsistatydinus arba kai jam įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis, jis sulaužo priesaiką arba praranda Lietuvos Respublikos pilietybę, išeitinė išmoka jam nemokama.

23. Pasibaigus lygių galimybių kontrolieriaus įgaliojimų laikui, išskyrus atvejus, kai lygių galimybių kontrolieriui įsiteisėja apkaltinamasis teismo nuosprendis, lygių galimybių kontrolierius turi teisę Lietuvos Respublikos valstybės tarnybos įstatymo nustatyta tvarka grįžti į ankstesnes pareigas, arba, jeigu tokios galimybės nėra, į kitas lygiavertes ar žemesnes pareigas.“

Pritarti

 

3.        

Valstybės valdymo ir savivaldybių komitetas, 2023-04-28

5

 

 

 

Argumentai:

Projekto įsigaliojimo datą būtina suderinti su Valstybės tarnybos įstatymo pakeitimo įstatymo projekte Nr. XIVP-2066(4) nustatyta įsigaliojimo data. Taip pat būtina aptarti, kaip kontrolierius galės panaudoti iki įstatymo įsigaliojimo sukauptas atostogas.

Pasiūlymas:

Pakeisti projekto 5 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

„5 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir taikymas

1. Šis įstatymas įsigalioja 2023 m. liepos 2024 m. sausio 1 d.

2. Nepanaudotos lygių galimybių kontrolieriaus kasmetinės atostogos, kurios lygių galimybių kontrolieriui priklausė iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos, suteikiamos pagal iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos galiojusią Lietuvos Respublikos lygių galimybių įstatymo 21 straipsnio 1 dalį.

Pritarti

 

 

8. Balsavimo rezultatai: pritarta bendru sutarimu.

9. Komiteto paskirti pranešėjai: A. Petrošius.

10. Komiteto narių atskiroji nuomonė: nėra.

 

Komiteto pirmininkas                                                                         (Parašas)                                                                                              Ričardas Juška

 

 

VVSK biuro vedėja L. Milonaitė