AIŠKINAMASIS RAŠTAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS

AKCINIŲ BENDROVIŲ ĮSTATYMO NR. VIII-1835 7, 12, 372, 45, 461 IR 57 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO ĮSTATYMO NR. XIV-2637

372 STRAIPSNIO PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai:

2024 m. gegužės 16 d. Seime buvo priimtas Akcinių bendrovių įstatymo Nr. VIII-1835 7, 12, 372, 45, 461 ir 57 straipsnių pakeitimo įstatymas Nr. XIV-2637 (toliau – Įstatymas Nr. XIV-2637), kurio 3 straipsnio 2 dalimi pakeista Akcinių bendrovių įstatymo 372 straipsnio 11 dalis. Šis pakeitimas įsigalios 2024 m. rugsėjo 1 d.

Tuo tarpu 2024 m. birželio 11 d. Seime po svarstymo pritarta Akcinių bendrovių įstatymo Nr. VIII-1835 18, 20, 21, 24, 25, 30, 31, 32, 33, 34, 37, 372, 373, 55, 58, 601, 65, 74, 76 straipsnių ir priedo pakeitimo įstatymo projektui Nr. XIVP-3684(2) (toliau Projektas Nr. XIVP-3684(2)), kuriuo dėstomi Akcinių bendrovių įstatymo 372 straipsnio 11 dalies pakeitimai įsigalios 2024 m. liepos 1 d.

Siekiant suderinti Projekto Nr. XIVP-3684(2) nuostatas su anksčiau priimtojo Įstatymo Nr. XIV-2637 nuostatomis, teikiamas Akcinių bendrovių įstatymo Nr. VIII-1835 7, 12, 372, 45, 461 ir 57 straipsnių pakeitimo įstatymo Nr. XIV-2637 372 straipsnio pakeitimo įstatymo projektas (toliau – Projektas).

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai:

Projektą parengė ir inicijavo Seimo narys Zigmantas Balčytis.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai:

Akcinių bendrovių įstatymo 372 straipsnio 11 dalyje numatyta, kad akcinės bendrovės metiniame pranešime pateikiama informacija apie su susijusiomis šalimis sudarytus sandorius.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama:

Atsižvelgiant į tai, kad visi Projekto Nr. XIVP-3684(2)) straipsniai, susiję su bendrovių rengiamu metiniu pranešimu, vadovaujantis Įmonių ir įmonių grupių atskaitomybės įstatymo projekto Nr. XIVP-3675(2)) nuostatomis, nuo 2024 m. liepos 1 d. tikslinami vietoj „metinio pranešimo“ įrašant „vadovybės ataskaitą“, todėl atitinkamai tikslintina Įstatymu Nr. XIV-2637 keičiama 372 straipsnio 11 dalis. Nesuderinus Akcinių bendrovių įstatymo pakeitimų redakcijų, susidarytų situacija, kai 2024 m. rugsėjo 1 d. įsigaliojus Įstatymui Nr. XIV-2637 viename Akcinių bendrovių įstatymo straipsnyje vėl būtų naudojama sąvoka „metinis  pranešimas“.

 

 5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiame atskiru dokumentu), galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta:

Neigiamų teisinio reguliavimo pasekmių nenumatoma.

 

6. Kokią įtaką priimtas įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai:

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ir korupcijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai:

Priimtas įstatymas neturės neigiamos įtakos verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8. Ar įstatymo projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams:

Projektas neprieštarauja strateginio lygmens planavimo dokumentams.

 

9. Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus reikia pakeisti ar pripažinti netekusiais galios:

Priėmus įstatymą, pakeisti ar panaikinti kitų galiojančių teisės aktų nereikės.

 

10. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, o įstatymų projektų sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka:

Projektas parengtas, laikantis Lietuvos Respublikos valstybinės kalbos įstatymo, Lietuvos Respublikos įstatymų ir kitų teisės norminių aktų rengimo tvarkos įstatymo reikalavimų, ir atitinka bendrinės lietuvių kalbos normas. Projekte naujų sąvokų, kurias reikėtų aprobuoti Valstybinėje lietuvių kalbos komisijoje, nevartojamos.

 

11. Ar įstatymų projektai atitinka Žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentus:

Projektas neprieštarauja Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms ir Europos Sąjungos teisės aktams.

 

12. Jeigu įstatymams įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų, ‑ kas ir kada juos turėtų priimti:

Priėmus įstatymą įgyvendinamųjų teisės aktų nereikės.

 

13. Kiek valstybės, savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymams įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti (pateikiami prognozuojami rodikliai einamaisiais ir artimiausiais 3 biudžetiniais metais):

Įstatymo įgyvendinimui papildomo valstybės lėšų poreikio nenumatoma.

 

14. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados:

Nėra.

 

15. Reikšminiai žodžiai, kurių reikia šiems projektams įtraukti į kompiuterinę paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno „Eurovoc“ terminus, temas bei sritis:

„Vadovybės ataskaita“.

 

16. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai:

Nėra.

 

 

 

Teikia:

Seimo narys                                                                            Zigmantas Balčytis