LIETUVOS RESPUBLIKOS ĮSTATYMO DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS VYRIAUSYBĖS IR EUROPOS KOSMOSO AGENTŪROS EUROPOS BENDRADARBIAUJANČIOS VALSTYBĖS SUSITARIMO RATIFIKAVIMO PROJEKTO

AIŠKINAMASIS RAŠTAS

 

 

1. Įstatymo projekto rengimą paskatinusios priežastys, parengto projekto tikslai ir uždaviniai

Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros (toliau – EKA) Europos bendradarbiaujančios valstybės susitarimas (toliau – Susitarimas), pasirašytas 2014 m. spalio 7 d. Paryžiuje, pagal Lietuvos Respublikos Konstitucijos 138 straipsnio 1 dalies 5 punktą priskirtinas prie ratifikuotinų sutarčių.

Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros Europos bendradarbiaujančios valstybės susitarimo ratifikavimo“ projekto (toliau – Projektas) paskirtis – ratifikuoti Susitarimą ir taip įvykdyti jam įsigalioti Lietuvos Respublikoje būtinas nacionalines procedūras.

 

2. Įstatymo projekto iniciatoriai (institucija, asmenys ar piliečių įgalioti atstovai) ir rengėjai

Projektą parengė Lietuvos Respublikos ūkio ministerija.

 

3. Kaip šiuo metu yra reguliuojami įstatymo projekte aptarti teisiniai santykiai

2010 m. spalio 7 d. buvo pasirašytas Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimas dėl bendradarbiavimo taikiais tikslais kosmoso srityje, jis ratifikuotas 2011 m. lapkričio 15 d. Lietuvos Respublikos įstatymu „Dėl Lietuvos Respublikos Vyriausybės ir Europos kosmoso agentūros susitarimo dėl bendradarbiavimo taikiais tikslais kosmoso srityje ratifikavimo“. Šiuos susitarimu (10 straipsnio 2 punktas) buvo numatyta sudaryti Susitarimą, kuris yra tolesnis Lietuvos stojimo į EKA etapas.

 

4. Kokios siūlomos naujos teisinio reguliavimo nuostatos ir kokių teigiamų rezultatų laukiama     

Galiojant Susitarimui Lietuva kartu su EKA rengs Europos bendradarbiaujančios valstybės planą (toliau – EBVP) (2 straipsnio 1 punktas). Įgyvendinant EBVP EKA kasmet skelbs tik Lietuvos verslo ir mokslo subjektams skirtus kvietimus teikti paraiškas. Atrinkti mokslininkų ir įmonių projektai bus įgyvendinami iš Lietuvos metinio įnašo (EKA geografinės grąžos principas).

Dalyvavimas EKA veikloje leis ne tik pakelti Lietuvos mokslo potencialo lygį, bet ir padės kurti aukštųjų technologijų produktus ir juos komercinti, t. y. išsiplės realus mokslo rezultatų panaudojimas bei mokslo ir verslo bendradarbiavimas. Įsitraukimas į EKA veiklą Lietuvos mokslo ir verslo subjektams reiškia galimybę dalyvauti pripažintame aukščiausio lygio tarptautiniame mokslo, technologijų ir inovacijų tinkle (3 straipsnis).

 

5. Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo rezultatai (jeigu rengiant įstatymo projektą toks vertinimas turi būti atliktas ir jo rezultatai nepateikiami atskiru dokumentu). Galimos neigiamos priimto įstatymo pasekmės ir kokių priemonių reikėtų imtis, kad tokių pasekmių būtų išvengta

Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimas nebuvo atliktas, vadovaujantis Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos, patvirtintos Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2003 m. vasario 26 d. nutarimu Nr. 276 „Dėl Numatomo teisinio reguliavimo poveikio vertinimo metodikos patvirtinimo“, 3 punktu. Ratifikuotas Susitarimas sudarys teisines prielaidas vystyti bendradarbiavimą remiantis dvišaliu susitarimu. Priėmus įstatymo projektą, neigiamų pasekmių nenumatoma.

 

6.  Kokią įtaką įstatymas turės kriminogeninei situacijai, korupcijai

Priimtas įstatymas neturės įtakos kriminogeninei situacijai ar korupcijai.

 

7. Kaip įstatymo įgyvendinimas atsilieps verslo sąlygoms ir jo plėtrai

Įstatymo įgyvendinimas turės teigiamą įtaką verslo sąlygoms ir jo plėtrai.

 

8.  Įstatymo inkorporavimas į teisinę sistemą, kokius teisės aktus būtina priimti, kokius galiojančius teisės aktus būtina pakeisti ar pripažinti netekusiais galios

Priėmus teikiamą Projektą, kitų teisės aktų keisti nereikės, priimti įstatymų įgyvendinamųjų teisės aktų taip pat nereikės.

 

9. Ar įstatymo projektas parengtas laikantis Valstybinės kalbos, Teisėkūros pagrindų įstatymų reikalavimų, projekto sąvokos ir jas įvardijantys terminai įvertinti Terminų banko įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų nustatyta tvarka

Projektas parengtas laikantis nustatytų reikalavimų, Projekte nėra sąvokų ir jas įvardijančių terminų.

 

10. Įstatymo projekto atitiktis Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatoms bei Europos Sąjungos dokumentams

Projekto nuostatos atitinka Europos žmogaus teisių ir pagrindinių laisvių apsaugos konvencijos nuostatas ir Europos Sąjungos dokumentų nuostatoms neprieštarauja.

 

11. Jeigu įstatymui įgyvendinti reikia įgyvendinamųjų teisės aktų,  kas ir kada juos turėtų priimti

Po Susitarimo ratifikavimo Lietuvos Respublikos Vyriausybė turės paskirti instituciją, kuri atstovaus Lietuvos Respublikai įgyvendinant Susitarimą ir užtikrins finansinių įsipareigojimų, kylančių iš Susitarimo, vykdymą ir Susitarimo 10 straipsnio įgyvendinimą.

 

12. Kiek valstybės ir savivaldybių biudžetų ir kitų valstybės įsteigtų fondų lėšų prireiks įstatymui įgyvendinti, ar bus galima sutaupyti

Projektui įgyvendinti, preliminariais skaičiavimais, reikės apie 1,3 mln. eurų per metus papildomų lėšų iš valstybės biudžeto. Lėšos Susitarimui įgyvendinti bus skiriamos iš Ūkio ministerijai numatytų valstybės biudžeto asignavimų.

 

13. Įstatymo projekto rengimo metu gauti specialistų vertinimai ir išvados

Rengiant Projektą specialistų išvadų ir vertinimų negauta.

 

14. Įstatymo projekto reikšminiai žodžiai, kurių reikia, kad šis projektas būtų įtrauktas į kompiuterinės paieškos sistemą, įskaitant Europos žodyno ,,Eurovoc“ terminus, temas bei sritis

Reikšminiai žodžiai, kurių reikia, kad šis projektas būtų įtrauktas į kompiuterinės paieškos sistemą, yra ,,Europos kosmoso agentūra“, „kosmosas“.

 

15. Kiti, iniciatorių nuomone, reikalingi pagrindimai ir paaiškinimai

Nėra.

 

___________________________