LIETUVOS RESPUBLIKOS SEIMO KANCELIARIJOS

TEISĖS DEPARTAMENTAS

 

IŠVADA

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS ATSINAUJINANČIŲ IŠTEKLIŲ ENERGETIKOS

ĮSTATYMO NR. XI-1375 201 STRAIPSNIO PAKEITIMO  

ĮSTATYMO PROJEKTO

 

2020-06-30 Nr. XIIIP-4972

Vilnius

 

Įvertinę projekto atitiktį Konstitucijai, įstatymams, teisėkūros principams ir teisės technikos taisyklėms, teikiame šias pastabas:

1. Įstatymo pavadinime žodis „įstatymas“ įrašytinas atskiros eilutės centre.

2. Projekto 1 straipsniu Atsinaujinančių išteklių energetikos įstatymo (toliau – keičiamas įstatymas) 201 straipsnio 2 dalies 4 punkte siūloma nustatyti, kad ,,gaminančio vartotojo per kaupimo laikotarpį suvartotos elektros energijos kiekį viršijantis į elektros tinklus patiektas elektros energijos kiekis į kitą kaupimo laikotarpį nėra perkeliamas, už šį kiekį energijos tiekėjas gaminančiam vartotojui kompensuoja taikant kaupimo laikotarpiu galiojusią vidutinę elektros energijos rinkos kainą Valstybinės energetikos reguliavimo tarybos nustatyta tvarka“. Pagal galiojančio keičiamo įstatymo 201 straipsnio 2 dalies 4 punkte nustatytą teisinį reguliavimą už gaminančio vartotojo per kaupimo laikotarpį suvartotos elektros energijos kiekį viršijantį į elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį energijos tiekėjas gaminančiam vartotojui kompensuoja iš anksto tarpusavio sutartyse nustatyta tvarka ir sąlygomis. Taigi, pagal galiojantį teisinį reguliavimą už gaminančio vartotojo suvartotos elektros energijos kiekį viršijantį į elektros tinklus patiektą elektros energijos kiekį elektros energijos tiekėjas kompensuoja tarpusavio sutartyse nustatytomis sąlygomis ir tvarka. Iš projekte siūlomo nustatyti teisinio reguliavimo nėra aišku, ar, įsigaliojus įstatymui, jo nuostatos būtų taikomos tik naujiems elektros energiją gaminantiems vartotojams, kurie elektros energiją gaminančius įrenginius įsirengs po įstatymo įsigaliojimo, ar būtų įsiterpta į sutartinius santykius, tarp energiją gaminančių vartotojų ir elektros energijos tiekėjų atsiradusius iki įstatymo įsigaliojimo, ir naujos atsiskaitymo sąlygos būtų taikomos ir pastariesiems elektros energiją gaminantiems vartotojams. Svarstytina, ar projektą nereikėtų papildyti įstatymo taikymą reglamentuojančiomis nuostatomis, pašalinančiomis šį neaiškumą.

Be to, atkreipiame dėmesį, kad, priėmus įstatymą, galimai padidėtų energijos tiekėjų išlaidos apmokėti už elektros energiją gaminančių vartotojų jų poreikius viršijančios elektros energijos kiekį. Nėra aišku, kokią įtaką siūlomas teisinis reguliavimas gali turėti elektros energijos kainos buitiniams elektros energijos vartotojams dydžiui. Manytina, kad galutiniame rezultate tokias išlaidas padengtų pastarieji vartotojai, nes tokios išlaidos būtų įskaičiuotos į elektros energijos kainą.

3. Projekto 2 straipsnio pavadinime reikėtų išbraukti žodžius ,,ir įgyvendinimas” arba šį straipsnį papildyti atskira struktūrine dalimi, kurioje būtų reglamentuojamas įstatymo įgyvendinimas.

4. Keičiamo įstatymo 5 straipsnio 1 dalies 1 punkte nustatyta, kad Vyriausybė užtikrina, kad būtų pasiekti keičiamo įstatymo 1 straipsnio 4 ir 5 dalyse nustatyti keičiamo įstatymo uždaviniai. Atsižvelgus į tai, svarstytina, ar dėl teikiamo įstatymo projekto nereikėtų gauti Vyriausybės išvados.

 

 

Departamento direktorius                                                                                                    Andrius Kabišaitis

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

N. Azguridienė, tel. (8 5) 239 6546, el. p. [email protected]

S. Švedas, tel. (8 5) 239 6165, el. p. [email protected]