Argumentai:
Šiuo metu
loterijos yra pagrindinės olimpinio, paralimpinio ir kurčiųjų sporto
finansuotojos Lietuvoje. Iš loterijų veiklos gaunami dividendai sudaro
reikšmingą Lietuvos tautinis olimpinis komiteto (LTOK) pajamų dalį. Jei
loterijų mokesčio tarifas būtų padidintas nuo 5 iki 6 proc., kitų metų
LTOK biudžetas sumažėtų daugiau nei 0,5 mln. EUR. Prieš pat 2020 metų
Tokijo olimpinės žaidynes mažėtų lėšos skiriamos Lietuvos sportininkų pasiruošimui
– dotacijos Lietuvos olimpinių sporto šakų federacijoms, įrangos pirkimui,
medicinai, moksliniams tyrimams, stipendijoms ir kitoms sritims. Svarbu ir
tai, kad šio mokesčio pakėlimo nulemtas neigiamas poveikis LTOK biudžetui
kiekvienais metais tik didėtų.
Be to,
Seime šiuo metu yra svarstomas Finansų ministerijos parengtas Loterijų
įstatymo naujos redakcijos projektas, kuriame numatyti nauji apribojimai ir
įpareigojimai loterijų verslui. Visa tai didins loterijų veiklos kaštus bei
neigiamai atsilieps bilietų pardavimams, tad ir LTOK gaunamiems dividendams.
Tad,
siekiant išlaikyti pakankamą Lietuvos olimpinio sporto finansavimą, siūlome
nekeisti esamo loterijų mokesčio tarifo.
Pasiūlymas: Nekeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies ir ją
išdėstyti taip:
„1. Organizuojant loterijas, loterijų ir
lošimų mokesčio bazei taikomas 6 5 procentų mokesčio
tarifas.“
|