PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS LOTERIJŲ IR LOŠIMŲ MOKESČIO ĮSTATYMO NR. IX-326 5 STRAIPSNIO PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTO NR.  XIIIP-1191(2)

 

2019-11-26

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

1.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Argumentai:

Šiuo metu loterijos yra pagrindinės olimpinio, paralimpinio ir kurčiųjų sporto finansuotojos Lietuvoje. Iš loterijų veiklos gaunami dividendai sudaro reikšmingą Lietuvos tautinis olimpinis komiteto (LTOK) pajamų dalį. Jei loterijų mokesčio tarifas būtų padidintas nuo 5 iki 6 proc., kitų metų LTOK biudžetas sumažėtų daugiau nei 0,5 mln. EUR. Prieš pat 2020 metų Tokijo olimpinės žaidynes mažėtų lėšos skiriamos Lietuvos sportininkų pasiruošimui – dotacijos Lietuvos olimpinių sporto šakų federacijoms, įrangos pirkimui, medicinai, moksliniams tyrimams, stipendijoms ir kitoms sritims. Svarbu ir tai, kad šio mokesčio pakėlimo nulemtas neigiamas poveikis LTOK biudžetui kiekvienais metais tik didėtų.

Be to, Seime šiuo metu yra svarstomas Finansų ministerijos parengtas Loterijų įstatymo naujos redakcijos projektas, kuriame numatyti nauji apribojimai ir įpareigojimai loterijų verslui. Visa tai didins loterijų veiklos kaštus bei neigiamai atsilieps bilietų pardavimams, tad ir LTOK gaunamiems dividendams.

Tad, siekiant išlaikyti pakankamą Lietuvos olimpinio sporto finansavimą, siūlome nekeisti esamo loterijų mokesčio tarifo.

 

Pasiūlymas: Nekeisti Įstatymo 5 straipsnio 1 dalies ir ją išdėstyti taip:

„1. Organizuojant loterijas, loterijų ir lošimų mokesčio bazei taikomas 6 5 procentų mokesčio tarifas.“

 

Teikia

 

Seimo nariai                                                                                 

Algimantas Salamakinas

Jonas Liesys

Andrius Kupčinskas

Antanas Matulas

Algirdas Butkevičius