PASIŪLYMAS

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS aPSAUGOS NUO SMURTO ARTIMOJE ĮSTATYMO

DĖL LIETUVOS RESPUBLIKOS APSAUGOS NUO SMURTO ARTIMOJE APLINKOJE ĮSTATYMO NR. XI-1425 PAKEITIMO

ĮSTATYMO PROJEKTO NR. XIVP-1056

 

2021-12-06

Vilnius

 

Eil. Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str. d.

p.

 

1.

7

3

 

 

 

 

Argumentai: Lietuvos moterų teisių įtvirtinimo asociacija  (toliau – Asociacija), teikia pasiūlymą ir siūlo išbraukti projekto 7 straipsnio 3 dalį. Esame įsitikinę, kad taikant šią įstatymo straipsnio dalį praktikoje, kai vienam iš darbuotojų deleguojama numatyta funkcija, negalės būti įgyvendinama smurto artimoje aplinkoje prevencija, apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje ir pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą patyrusiems asmenims teikimas. Argumentuojame atsakingai, nes šiuo metu galiojančiame LR apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje įstatyme  4 straipsnyje 2 dalyje numatyta „<...> Savivaldybės institucijos prevencijos priemones ir projektus, skirtus nuo smurto artimoje aplinkoje nukentėjusiems asmenims, numato savivaldybės strateginiame plėtros ir (ar) savivaldybės strateginiame veiklos planuose <...>“,  tačiau realybė ir praktika yra visai kitokia. Pažymime, kad 2019 m. Lietuvos moterų teisių įtvirtinimo asociacija savo ruožtu atliko tyrimą ir nagrinėjo, kokia situacija yra savivaldybėse įgyvendinant strategines savivaldybės strateginiuose plėtros ir (ar) savivaldybės strateginiuose veiklos planuose numatytas prevencijos priemones ir planus.  Tenka apgailestauti, kad iš 60 savivaldybių tik trijose savivaldybėse buvo aiškiai įvardintos ir skiriamos lėšos smurto prevencijos priemonėms ir projektams. Todėl Asociacijos siūlymas yra nepalikti įstatyme alternatyvos, t.y. Įstatymo 7 straipsnio 3 dalį,  kuria, tikėtina, dauguma savivaldybių vadovausis. Bus išvengta reikalavimas -  sudaryti savivaldybės administracijoje smurto artimoje aplinkoje prevencijos komisiją.  Norime atkreipti dėmesį, kad savivaldybėse tokią komisiją sudaryti visiškai nereikia papildomų resursų ar kaštų, nes kiekvienoje savivaldybėje yra probacijos tarnybos atstovai, valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos ar jos įgaliotų teritorinių skyrių, policijos, Lietuvos Respublikos prokuratūros, savivaldybės administracijos, specializuotos kompleksinės pagalbos centro atstovai.

Atkreipiame dėmesį, kad šio įstatymo tikslas yra efektyvi ir kokybiška specializuota kompleksinė pagalba, kurią privalo gauti pavojų patiriantys asmenys ar smurtą patyrę asmenys. Svarbus šio įstatymo aspektas – sustiprintas tarpinstitucinis bendradarbiavimas, kurį galime pasiekti įtvirtinant įstatyme tik šią nuostatą, kad savivaldybėse būtų sudaroma Smurto artimoje aplinkoje prevencijos komisija, o nepaliekant įstatyme spragą, alternatyvą, kuri pateikta šio Įstatymo 7 straipsnyje 3 dalyje ir kuria galimai pasinaudos savivaldybės nueidamos lengviausiu keliu nespręsdamos prevencijos klausimus smurto artimoje aplinkoje.

Pasiūlymas: Išbraukti  įstatymo projekto Nr. XIVP-1056  7 straipsnio 3 dalį:

 

3. Komisija savivaldybėje gali būti nesudaroma, jei smurto artimoje aplinkoje prevencijos, apsaugos nuo smurto artimoje aplinkoje ir pagalbos smurto artimoje aplinkoje pavojų patiriantiems asmenims ar smurtą patyrusiems asmenims teikimo politikos įgyvendinimo koordinavimo funkcijos priskirtos bent vienam savivaldybės administracijos darbuotojui.

 

 

 

Teikia Seimo nariai:

Orinta Leiputė

Ieva Pakarklytė

Danielė Morgana

Tomas Vytautas Raskevičius

Algirdas Sysas

Dovilė Šakalienė

Ieva Kačinskaitė – Urbonienė