Projekto
lyginamasis variantas
LIETUVOS RESPUBLIKOS
PROFESIONALIESIEMS INVESTUOTOJAMS SKIRTŲ KOLEKTYVINIO INVESTAVIMO SUBJEKTŲ VALDYMO ĮMONIŲ ĮSTATYMO NR. XII-1467 13, 49, 50, 52, 53, 54, 55, 56, 57 STRAIPSNIŲ PAKEITIMO IR 51, 58 STRAIPSNIŲ PRIPAŽINIMO NETEKUSIAIS GALIOS
ĮSTATYMAS
2018 m. d. Nr.
Vilnius
1 straipsnis. 13 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 13 straipsnio 1 dalies 6 punktą ir jį išdėstyti taip:
„6)
užtikrinti, kad valdymo įmonės vadovai ir sprendimus dėl kolektyvinio
investavimo subjekto turto valdymo priimantys asmenys turėtų tinkamą
kvalifikaciją, darbo patirtį ir būtų nepriekaištingos reputacijos.;
Valdymo įmonės vadovų ir sprendimus dėl kolektyvinio investavimo subjekto
turto valdymo priimančių asmenų kvalifikacija ir darbo patirtis vertinamos
atsižvelgiant į asmens išsilavinimo lygį ir pobūdį, kvalifikacijos kėlimą,
profesinės veiklos ar darbo patirties pobūdį ir trukmę bei į kitus veiksnius,
kurie gali turėti įtakos asmens kvalifikacijai ir patirčiai. Valdymo
įmonės vadovų ir sprendimus dėl kolektyvinio investavimo subjekto turto valdymo
priimančių asmenų
reputacijos, kvalifikacijos ir darbo patirties reikalavimai vertinami
priežiūros institucijos priimtų teisės aktų nustatyta tvarka.“
2 straipsnis. 49 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 49 straipsnio 5 dalį ir ją išdėstyti taip:
„5. Jeigu valdymo įmonė,
nepaisydama jos buveinės valstybės narės priežiūros institucijos pritaikytų
poveikio priemonių arba dėl to, kad pritaikytos priemonės yra nepakankamos ar
konkreti priemonė negali būti pritaikyta, ir toliau atsisako pateikti priežiūros
institucijai jos prašomą informaciją ar toliau pažeidžia Lietuvos Respublikos
teisės aktų reikalavimus, priežiūros institucija turi teisę, prieš tai
pranešusi valdymo įmonės buveinės valstybės narės priežiūros institucijai,
imtis priemonių, būtinų užkirsti kelią galimiems tolesniems pažeidimams. Šiam
tikslui priežiūros institucija turi visas Lietuvos Respublikos teisės aktuose
numatytas priemones, įskaitant nustatytąsias šio įstatymo 51 50
ir 55 straipsniuose, ir teisę, kiek tai būtina, užkirsti kelią kolektyvinio
investavimo subjekto investicinių vienetų ar akcijų platinimui Lietuvos
Respublikoje ir, jeigu reikia, uždrausti valdymo įmonei sudaryti sandorius
Lietuvos Respublikoje. Jeigu valdymo įmonė valdo Lietuvos Respublikoje
įsteigtus kolektyvinio investavimo subjektus, priežiūros institucija turi teisę
reikalauti, kad subjekto valdymo įmonė nutrauktų tų kolektyvinio investavimo
subjektų valdymą.“
straipsnis. 50 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 50 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„50
straipsnis. Priežiūros institucijos funkcijos vykdant depozitoriumo ir
valdymo įmonių priežiūrą ir teisės
Priežiūros institucija atlieka šias funkcijas:
1) rengia, priima, keičia
ir pripažįsta netekusiais galios šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus;
2) teikia paaiškinimus ir
rekomendacijas šio įstatymo ir jo įgyvendinamųjų teisės aktų taikymo
klausimais;
31) išduoda licencijas
valdymo įmonėms, sustabdo ir panaikina jų galiojimą, taiko kitas šiame
įstatyme nustatytas poveikio priemones;
42) kai Lietuvos Respublika yra referencinė valstybė narė, išduoda licencijas trečiosiose valstybėse
įsteigtoms valdymo įmonėms;
5) tikrina, ar valdymo
įmonių akcininkai, valdymo įmonių vadovai atitinka šiame įstatyme ir kituose
teisės aktuose jiems keliamus reikalavimus;
63) prižiūri kolektyvinio
investavimo subjektų depozitoriumų veiklą;
7) duoda depozitoriumui
ir valdymo įmonei privalomus vykdyti nurodymus dėl teisės aktų pažeidimų
pašalinimo;
8) turi teisę Lietuvos
Respublikos įstatymų nustatyta tvarka gauti duomenis apie asmenis, kurie pagal
šį įstatymą privalo būti nepriekaištingos reputacijos;
9) prireikus
bendradarbiauja su kitomis valstybės institucijomis, kitų valstybių narių ir
trečiųjų valstybių priežiūros institucijomis ir keičiasi su jomis priežiūrai
reikalinga informacija;
104) valdymo įmonės
priimančiosios valstybės narės, kurioje valdymo įmonė valdo ir (ar) platina
kolektyvinio investavimo subjekto investicinius vienetus ar akcijas, priežiūros
institucijos reikalavimu pateikia informaciją,
reikalingą norint prižiūrėti, kaip valdymo įmonė laikosi taikomų taisyklių, už
kurių laikymosi priežiūrą yra atsakinga ta kompetentinga institucija;
115) atlieka kitas šiame ir
kituose Lietuvos Respublikos įstatymuose, Reglamente (ES) Nr. 345/2013 ir
Reglamente (ES) Nr. 346/2013 nustatytas funkcijas.
2. Be kitų Lietuvos banko įstatyme, šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų pareigų ir teisių, priežiūros institucija, atlikdama jai pavestas funkcijas, turi teisę:
1) reikalauti, kad depozitoriumas ir valdymo įmonė pateiktų šiame įstatyme nustatytoms priežiūros institucijos funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją dėl šių subjektų, įskaitant kitose valstybėse narėse ir trečiosiose valstybėse įsteigtų valdymo įmonių, kurios valdo Lietuvos Respublikoje įsteigtus kolektyvinio investavimo subjektus ir (arba) platina savo valdomų kolektyvinio investavimo subjektų investicinius vienetus ar akcijas Lietuvos Respublikoje;
2) imtis visų reikalingų priemonių, kad valdymo įmonės ir depozitoriumai visada laikytųsi šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų;
3) imtis visų reikalingų priemonių dėl valdymo įmonių, jeigu šios pažeidžia Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
3. Priežiūros institucija, įgyvendindama Reglamento (ES) Nr. 345/2013 ir Reglamento (ES) Nr. 346/2013 jai pavestas funkcijas, turi šio straipsnio 2 dalies 1 ir 2 punktuose, šio įstatymo 53 straipsnio 3 dalies 2, 4 punktuose, šio įstatymo 55 straipsnio 1 dalies 7, 8 punktuose, taip pat Lietuvos banko įstatymo 42 straipsnio 4 dalies 2, 3, 8, 10 punktuose ir šio straipsnio 8 ir 9 dalyse nustatytas teises.“
3 straipsnis. 51 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti 51 straipsnį netekusiu galios.
51 straipsnis. Priežiūros
institucijos teisės įgyvendinant jai pavestas funkcijas
1. Priežiūros institucija, įgyvendindama jai
pavestas funkcijas, turi teisę:
1) reikalauti nutraukti
bet kokią veiklą, kuri pažeidžia šio įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų
nuostatas;
2) reikalauti, kad
depozitoriumas ir valdymo įmonė pateiktų šiame įstatyme nustatytoms priežiūros
institucijos funkcijoms vykdyti reikalingą informaciją dėl šių subjektų,
įskaitant kitose valstybėse narėse ir trečiosiose valstybėse įsteigtų valdymo
įmonių, kurios valdo Lietuvos Respublikoje įsteigtus kolektyvinio investavimo
subjektus ir (arba) platina savo valdomų kolektyvinio investavimo subjektų
investicinius vienetus ar akcijas Lietuvos Respublikoje;
3) įstatymų nustatyta
tvarka reikalauti pateikti telefoninių pokalbių įrašus ir turimas duomenų perdavimo
išklotines;
4) imtis kitų teisės
aktuose nustatytų priemonių, užtikrinančių, kad valdymo įmonės ir
depozitoriumai visada laikytųsi šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose
nustatytų reikalavimų;
5) reikalauti sustabdyti
investicinių vienetų ar akcijų išleidimą ar išpirkimą, įnašų įnešimą ir
grąžinimą, siekiant apsaugoti investuotojų ar visuomenės interesus;
6) šiame įstatyme
numatytais pagrindais sustabdyti ar panaikinti valdymo įmonės licencijos galiojimą;
7) inicijuoti ir (ar)
leisti auditoriams ir ekspertams atlikti tyrimus ir patikrinimus dėl valdymo įmonės;
8) imtis visų reikalingų
teisės aktuose nustatytų priemonių dėl valdymo įmonių, jeigu šios pažeidžia
Lietuvos Respublikos teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
2. Valdymo įmonė
priežiūros institucijos reikalavimu privalo pateikti jai visą valdymo įmonės ir
kolektyvinio investavimo subjekto priežiūrai būtiną informaciją.
3. Be šio straipsnio 1
dalyje nurodytų teisių, priežiūros
institucija
turi Finansinių priemonių rinkų įstatyme nustatytas teises.
4. Priežiūros
institucija, įgyvendindama Reglamento (ES) Nr. 345/2013 ir Reglamento (ES) Nr.
346/2013 jai pavestas funkcijas, turi šio straipsnio 1 dalies 1, 2, 4, 5, 7
punktuose ir Finansinių priemonių rinkų įstatymo 71 straipsnio 1 dalies 1, 2,
3, 4, 7, 12, 13, 14, 15 punktuose nustatytas teises.
5. Šio
straipsnio 1 dalyje nurodytomis teisėmis priežiūros institucija naudojasi Finansinių
priemonių rinkų įstatymo ir
Lietuvos banko įstatymo
nustatyta tvarka.
4 straipsnis. 52 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 52 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„52
straipsnis. Priežiūros institucijos valdybos narių ir tarnautojų
pareiga saugoti konfidencialią informacijąPriežiūros tikslu gautos
informacijos apsauga
1. Priežiūros
institucijos valdybos nariai ir tarnautojai privalo Finansinių priemonių rinkų
įstatymo ir Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka saugoti konfidencialią
informaciją, kurią jie sužinojo atlikdami šiame įstatyme nustatytas funkcijas.
Išsamų konfidencialios informacijos turinį nustato priežiūros institucija.
2. Priežiūros
institucijos teisė perduoti konfidencialią informaciją Finansinių priemonių
rinkų įstatymo nustatyta tvarka yra taikoma ir informacijai, gautai atliekant
šiame įstatyme nustatytas funkcijas.
Informacijai, kurią priežiūros institucija gauna priežiūros tikslu, apsaugoti taikomos Lietuvos banko įstatymo 43 straipsnio nuostatos.“
5 straipsnis. 53 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 53 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„53 straipsnis. Priežiūros institucijos teisės nagrinėjant valdymo įmonių veiklą reglamentuojančių teisės aktų pažeidimus
1. Priežiūros
institucija, siekdama nustatyti, ar laikomasi šiame įstatyme ir jo pagrindu
priimtuose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, turi teisę organizuoti ir
atlikti pagal šį įstatymą veikiančių kolektyvinio investavimo subjektų ar
valdymo įmonių patikrinimus. Priežiūros institucija organizuoja ir atlieka
patikrinimus, kad nustatytų, ar laikomasi šio įstatymo ir kitų teisės aktų,
kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai.
2. Reikalavimai priežiūros
institucijos rengiamiems patikrinimams yra nustatyti Lietuvos banko įstatymo
421 straipsnyje. Atlikdami
kolektyvinio investavimo subjektų patikrinimą, priežiūros institucijos darbuotojai
tarnautojai turi Finansinių priemonių rinkų įstatymo 81 straipsnio 2
dalyje nustatytas teises. Šioms teisėms įgyvendinti priežiūros institucija gali
pasitelkti policijos pareigūnus. Lietuvos banko įstatyme, Finansinių
priemonių rinkų įstatyme ir šiame įstatyme nustatytas teises.
3.
Priežiūros institucija, turėdama pagrindą įtarti, kad buvo pažeistos šio
įstatymo ar jo įgyvendinamųjų teisės aktų nuostatos, ir siekdama išvengti
esminės žalos ar nepataisomų padarinių visuomenės, investuotojų ir (ar) dalyvių
interesams, turi teisę įpareigoti nutraukti tokią veiklą, kol bus atliktas
tyrimas ir priežiūros institucija priims sprendimą dėl įtariamo pažeidimo.
Priežiūros institucijos sprendimas įpareigoti nutraukti veiklą gali būti
priimtas tik turint teismo leidimą. Teismo leidimas gaunamas Finansinių
priemonių rinkų įstatymo 81 straipsnio 4 dalyje nustatyta tvarka.
4. Šio
straipsnio 3 dalyje nurodytas priežiūros institucijos sprendimas gali būti
skundžiamas Lietuvos Respublikos teisės aktų nustatyta tvarka. Skundo padavimas
sprendimo vykdymo nesustabdo.
3. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta jos kompetencijai, pažeidimus arba valdymo įmonės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) dalyvių interesams, Lietuvos banko įstatymo nustatyta tvarka valdymo įmonei duoda šiuos privalomus nurodymus:
1) sustabdyti investicinių vienetų ar akcijų pardavimą ir išpirkimą, įnašo įnešimą arba jo grąžinimą;
2) per priežiūros institucijos nustatytą terminą pašalinti teisės aktų pažeidimus arba veiklos trūkumus;
3) atkurti prieš pažeidžiant teisės aktus buvusią padėtį;
4) priežiūros institucijai pateikti papildomą informaciją arba teikti dažniau, nei nustatyta teisės aktuose, informaciją, reikalingą priežiūros funkcijoms vykdyti;
5) viešai atskleisti papildomą informaciją;
6) atlikti kitus veiksmus arba neatlikti tam tikrų veiksmų, kad būtų pašalinti teisės aktų pažeidimai ar veiklos trūkumai.
4. Priežiūros institucija, nustačiusi arba turėdama pagrindą įtarti teisės aktų pažeidimus arba valdymo įmonės veiklos trūkumus, taip pat jei kyla grėsmė valdymo įmonės veiklos stabilumui ir patikimumui arba visuomenės, investuotojų ir (arba) dalyvių interesams, turi teisę mutatis mutandis vadovaudamasi Lietuvos banko įstatymo 421straipsnyje nustatyta tvarka, taikoma teismo leidimams, prašyti teismo nutartimi laikinai areštuoti asmenų turtą. Priežiūros institucijos prašymus areštuoti turtą nagrinėja Vilniaus apygardos administracinis teismas.
5. Valdymo įmonės privalo vykdyti šio straipsnio 3 dalyje nustatytus privalomus nurodymus priežiūros institucijos nustatytais terminais ir nedelsdamos, kitą darbo dieną po nurodymo įvykdymo, apie tai raštu pranešti priežiūros institucijai.“
6 straipsnis. 54 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 54 straipsnio 7 dalį ir ją išdėstyti taip:
„7. Priežiūros institucija gali pranešti Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijai apie šiuos kitos valstybės narės priežiūros institucijos atmestus arba per pagrįstą terminą neįvykdytus prašymus:
1) keistis informacija;
2) atlikti tyrimą
ar patikrinimą vietoje;
3) leisti priežiūros institucijos pareigūnams
dalyvauti kitos valstybės narės priežiūros institucijos pareigūnams atliekant tyrimą
ar patikrinimą.“
7 straipsnis. 55 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 55 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„55
straipsnis. Valdymo įmonei ir jos vadovams Priežiūros
institucijos taikomos poveikio priemonės
1. Priežiūros institucija turi
teisę valdymo įmonėms taiko asmenims šias poveikio priemones:
1) viešai paskelbia šio įstatymo ir kitų teisės aktų pažeidimą ir jį padariusį asmenį;
12) įspėti įspėja
dėl trūkumų bei šio įstatymo ir kitų teisės aktų pažeidimų ir
nustatyti jų pašalinimo terminus ir nurodo per nustatytą terminą nutraukti teisės
akto pažeidimą;
23) skirti skiria
šiame įstatyme nustatytas pinigines baudas;
34) ne ilgiau kaip 3
mėnesiams uždrausti uždraudžia kolektyvinio investavimo subjekto
sąskaita sudaryti sandorius dėl investicinių priemonių įsigijimo;
4) sustabdyti
investicinių vienetų ar akcijų pardavimą ir išpirkimą, siūlymą įnešti įnašus
arba jų grąžinimą;
5) įpareigoti įpareigoja
valdymo įmonę pakeisti vadovą ir (arba) investicinius
sprendimus dėl turto valdymo priimantį asmenį;
6) laikinai, kol yra pagrindas, sustabdo (apriboja) valdymo įmonės ar investicinės bendrovės, kurios valdymas neperduotas valdymo įmonei, akcininko balsavimo teisę;
67) sustabdyti sustabdo
valdymo įmonės licencijos teikti vieną ar kelias paslaugas galiojimą tol,
kol yra pagrindas jį sustabdyti; išnykus licencijos galiojimo sustabdymo
pagrindui, priežiūros institucija nedelsdama, bet ne vėliau kaip per 5 darbo
dienas nuo tada, kai įsitikino, kad pagrindas išnyko, atnaujina licencijos
galiojimą;
78) panaikinti panaikina
valdymo įmonei išduotos licencijos galiojimą.
32. Priežiūros institucija
valdymo įmonėms, pažeidusioms Reglamento (ES) Nr. 345/2013 ar Reglamento (ES)
Nr. 346/2013 nuostatas, turi teisę:
1) taikyti šio straipsnio 1 dalies 1, 2, 3, 4 ir 5 punktuose nurodytas poveikio priemones;
2) taikyti atitinkamai Reglamento
(ES) Nr. 345/2013 21 straipsnio 2 dalies b punkte ir Reglamento (ES) Nr.
346/2013 22 straipsnio 2 dalies b punkte nurodytas poveikio priemones;.
43. Priežiūros institucija
turi teisę kolektyvinio investavimo subjekto depozitoriumui taikyti šio
straipsnio 1 dalies 1 ir 2 1–3 punktuose nurodytas poveikio
priemones.
5. Kolektyvinio
investavimo subjekto, kurio akcijos siūlomos viešai ar viešai siūloma įnešti
įnašus pažeidžiant Vertybinių popierių įstatyme įtvirtintus prospekto rengimo,
tvirtinimo ir paskelbimo reikalavimus, valdymo įmonei poveikio priemones
priežiūros institucija taiko vadovaudamasi Vertybinių popierių įstatymo
nuostatomis.
6. Priežiūros institucija
gali nuspręsti netaikyti poveikio priemonių, jeigu pažeidimas yra mažareikšmis,
juo nepadaryta esminė žala, pažeidėjas nutraukė veiksmus, kuriais pažeidžiami
teisės aktų reikalavimai, ir pašalino veiksmų padarinius bei atlygino žalą, o
šio įstatymo reikalavimų laikymasis gali būti užtikrintas kitais būdais.
74. Apie valdymo įmonės licencijos
išdavimą, jos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą priežiūros institucija
praneša Juridinių asmenų registro tvarkytojui, kituose teisės aktuose
nurodytoms institucijoms ir paskelbia savo interneto svetainėje. Apie valdymo
įmonės licencijos išdavimą, jos galiojimo sustabdymą ar panaikinimą priežiūros
institucija praneša Europos vertybinių popierių ir rinkų institucijai.“
8 straipsnis. 56 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 56 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„56 straipsnis. Poveikio
priemonių taikymo pagrindas pagrindai ir tvarka
1. Šiame įstatyme nustatytas
poveikio priemones priežiūros institucija gali taikyti taiko,
jeigu yra bent vienas iš šių pagrindų:
1) valdymo įmonė priežiūros
institucijai nepateikė informacijos ar dokumentų arba pateikė ją neteisingą ar
klaidinančią verčiamasi šio įstatymo reglamentuojama veikla, jei
neturima tam šio įstatymo nustatyta tvarka suteiktos licencijos, leidimo ar
kitokio priežiūros institucijos sutikimo, kai licencija, leidimas ar sutikimas
yra būtini, ar subjektui suteikta teisė verstis tam tikra veikla apribota pagal
šį įstatymą arba atliekami kiti veiksmai ar veikla, kuriuos draudžia šis
įstatymas;
2) šio įstatymo nustatyta licencija, leidimai ar pritarimai gauti pateikus priežiūros institucijai klaidingą informaciją arba pasinaudojus kitomis neteisėtomis priemonėmis;
3) nustatytais terminais nepateikiama šio įstatymo, kitų teisės aktų nustatyta ar priežiūros institucijos pareikalauta informacija arba pateikiama neišsami, neteisinga arba netiksli informacija;
24) valdymo įmonė
nebeatitinka reikalavimų, kuriais remiantis buvo išduota licencija;
3) pažeisti Lietuvos
Respublikos įstatymai ar Europos Sąjungos teisės aktai, reglamentuojantys
valdymo įmonių ar kolektyvinio investavimo subjektų veiklą;
45) pažeisti Reglamente
(EB) Nr. 1060/2009 nustatyti reikalavimai;
56) valdymo įmonė nesugeba
įvykdyti savo įsipareigojimų arba yra duomenų, kad nesugebės to padaryti
ateityje.;
7) nustatyta tvarka nevykdomi arba netinkamai vykdomi priežiūros institucijos pagal šio įstatymo 53 straipsnį duoti privalomi nurodymai;
8) valdymo įmonės vadovais paskiriami arba vadovų pareigas eina vienas ar keli asmenys, neatitinkantys šiame įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reputacijos, kvalifikacijos ir patirties reikalavimų;
9) trukdoma priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti patikrinimus;
10) padaromi kiti šio įstatymo ar kitų teisės aktų, kurių laikymosi priežiūra priskirta priežiūros institucijos kompetencijai, pažeidimai.
2. Priežiūros institucija
poveikio priemones taiko Finansinių priemonių rinkų įstatymo ir Lietuvos banko
įstatymo nustatyta poveikio priemonių skyrimo tvarka. Poveikio priemonių
taikymo tvarką nustato Lietuvos banko įstatymas.
3. Sprendimas taikyti
poveikio priemones gali būti priimtas, jeigu praėjo ne daugiau kaip 2 metai nuo
pažeidimo padarymo dienos, o jeigu pažeidimas tęstinis ar trunkamasis, – nuo
paskutinių tęstinio pažeidimo veiksmų atlikimo dienos ar trunkamojo pažeidimo
paaiškėjimo dienos.
3. Kolektyvinio investavimo subjekto, kurio akcijos siūlomos viešai ar viešai siūloma įnešti įnašus pažeidžiant Vertybinių popierių įstatyme įtvirtintus prospekto rengimo, tvirtinimo ir paskelbimo reikalavimus, valdymo įmonei poveikio priemones priežiūros institucija taiko vadovaudamasi Vertybinių popierių įstatymo nuostatomis.“
9 straipsnis. 57 straipsnio pakeitimas
Pakeisti 57 straipsnį ir jį išdėstyti taip:
„57 straipsnis. Piniginės Bbaudos
1. Priežiūros
institucija, vadovaudamasi Finansinių priemonių rinkų įstatymo nustatyta
tvarka, turi teisę skirti tokias baudas:
1)
juridiniams asmenims, nurodantiems, kad jie veiklą vykdo ar jų valdomas
kolektyvinio investavimo subjektas veikia pagal šį įstatymą, bet neturintiems
šio įstatymo nustatytos licencijos, – iki 116 000 eurų;
2)
juridiniams asmenims, viešai siūlantiems kolektyvinio investavimo subjekto
investicinius vienetus, akcijas ar įnešti įnašus be šiame įstatyme nustatytos priežiūros
institucijos licencijos, – iki 116 000 eurų;
3) valdymo įmonėms, kurių valdomų
kolektyvinio investavimo subjektų dalyviais tapo šio įstatymo 3 straipsnyje
nustatytų profesionaliųjų investuotojų reikalavimų neatitinkantys asmenys, kai
juridinis asmuo nesilaikė šio įstatymo 13 straipsnio 1 dalies 3 punkto
reikalavimo, – iki 116 000 eurų;
4) juridiniams asmenims,
nesilaikantiems šio įstatymo 13 straipsnyje nustatytų veiklos ir riziką
ribojančių reikalavimų, – iki 116 000 eurų;
5)
juridiniams asmenims, nesilaikantiems šio įstatymo III skyriuje nustatytų
informacijos investuotojams atskleidimo taisyklių, – iki 58 000 eurų;
6)
juridiniams asmenims,
pažeidusiems kolektyvinio investavimo subjekto grynųjų aktyvų vertės
skaičiavimo reikalavimus, – iki 58 000 eurų;
7)
juridiniams asmenims, nesilaikantiems kitų šiame įstatyme ir kituose Europos
Sąjungos teisės aktuose nustatytų reikalavimų, – iki 58 000 eurų;
8)
juridiniams asmenims, nevykdantiems priežiūros institucijos nurodymų,
neteikiantiems priežiūros institucijai šiame įstatyme nurodytos informacijos
arba trukdantiems priežiūros institucijai ar jos įgaliotiems asmenims atlikti
tyrimus ar patikrinimus, – iki 43 000 eurų. Už pakartotinį priežiūros
institucijų nurodytų reikalavimų nevykdymą gali būti skiriama bauda iki 86 000
eurų;
9)
juridiniams asmenims, nesilaikantiems Reglamente (EB) Nr. 1060/2009 nustatytų reikalavimų, –
iki 57 924 eurų;
10)
juridiniams asmenims, nesilaikantiems Reglamente (ES) Nr. 345/2013 arba
Reglamente (ES) Nr. 346/2013 nustatytų reikalavimų, – iki 58 000 eurų.
1. Priežiūros institucija skiria:
1) juridiniams asmenims iki 10 procentų bendrųjų metinių pajamų dydžio baudą;
2) juridinio asmens vadovams ir kitiems fiziniams asmenims iki 50 000 eurų dydžio baudą.
2. Juridinio asmens bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, nustatomos pagal paskutinių sudarytų (pasirašytų) metinių finansinių ataskaitų duomenis. Jeigu juridinis asmuo priklauso patronuojančiajai įmonei, kaip ji apibrėžta Įmonių, priklausančių finansų konglomeratui, papildomos priežiūros įstatymo 2 straipsnio 22 dalyje, bendrosios metinės pajamos, pagal kurias nustatomas skiriamos baudos dydis, yra pajamos, nurodytos pagrindinės patronuojančiosios įmonės paskutinėse sudarytose (pasirašytose) metinėse konsoliduotosiose finansinėse ataskaitose.
23. Jeigu dėl šio
įstatymo 56 straipsnio 1 dalies 1–7 punktuose dalyje nurodytų
pažeidimų padarymo buvo neteisėtai gauta pajamų, kitokios turtinės naudos,
išvengta nuostolių ar padaryta žalos ir tokių pajamų, kitokios turtinės naudos,
išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydis, jei jį įmanoma
nustatyti, viršijo minėtuose punktuose šio straipsnio 1 arba 4 dalyje
nurodytų baudų dydžius, priežiūros
institucija turi teisę skirti baudą iki dvigubo neteisėtai gautų pajamų,
kitokios turtinės naudos, išvengtų nuostolių ar padarytos žalos dydžio.
3. Šio straipsnio 1
dalyje nustatytų baudų skyrimas juridiniams asmenims neatleidžia jų vadovų ar
darbuotojų nuo Lietuvos Respublikos įstatymuose nustatytos civilinės,
administracinės ir baudžiamosios atsakomybės, taip pat neužkerta kelio
priežiūros institucijai svarstyti klausimo dėl jos išduotų licencijų ar
sutikimų galiojimo sustabdymo ar panaikinimo.
4. Priežiūros institucija
savo interneto svetainėje paskelbia apie baudos skyrimą ar pritaikytą poveikio
priemonę, nurodydama sprendimo motyvus. Priežiūros institucija turi teisę savo
interneto svetainėje neskelbti sprendimo ir jo motyvų tais atvejais, kai toks
paskelbimas padarytų žalos finansų rinkai, kenktų investuotojų interesams ar
padarytų neproporcingos žalos suinteresuotiems asmenims.
4. Tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti juridinio asmens bendrųjų metinių pajamų arba kai juridinio asmens bendrosios metinės pajamos yra mažesnės negu 1 milijonas eurų, priežiūros institucija vietoj šio straipsnio 1 dalies 1 punkte nurodytos baudos juridiniam asmeniui skiria iki 100 000 eurų baudą.
5. Šio įstatymo 56 straipsnio 1 dalies 7 punkte nurodytais atvejais priežiūros institucija už kiekvieną privalomo nurodymo nevykdymo ar netinkamo vykdymo dieną skiria baudą iki 1 procento bendrųjų metinių pajamų, o tais atvejais, kai sunku ar neįmanoma nustatyti bendrųjų metinių pajamų, – iki 1 500 eurų.
6. Baudos apskaičiuojamos vadovaujantis Lietuvos banko įstatymo 433 straipsnyje nustatyta tvarka.
7. Už Vertybinių popierių įstatymo pažeidimus asmenims taikomos minėtame įstatyme nustatytos baudos.“
10 straipsnis. 58 straipsnio pripažinimas netekusiu galios
Pripažinti 58 straipsnį netekusiu galios.
58 straipsnis. Priežiūros
institucijos sprendimų vykdymo tvarka
1. Piniginės baudos į
valstybės biudžetą turi būti sumokamos ne vėliau kaip per mėnesį nuo dienos,
kurią asmuo gavo priežiūros institucijos sprendimą skirti baudą.
2. Savanoriškai
neįvykdytas priežiūros institucijos sprendimas vykdomas Lietuvos Respublikos
civilinio proceso kodekso nustatyta tvarka.
11 straipsnis. Įstatymo įsigaliojimas ir įgyvendinimas
1. Šis įstatymas, išskyrus šio straipsnio 2 dalį, įsigalioja 2018 m. gegužės 1 d.
2. Priežiūros institucija iki šio įstatymo įsigaliojimo dienos priima šio įstatymo įgyvendinamuosius teisės aktus.
Skelbiu šį Lietuvos Respublikos Seimo priimtą įstatymą.
Respublikos Prezidentas