2018-12-10

 

PASIŪLYMAS

LIETUVOS RESPUBLIKOS

SVEIKATOS PRIEŽIŪROS ĮSTAIGŲ ĮSTATYMO NR. I-1367 PAKEITIMO ĮSTATYMO PROJEKTUI NR. XIIIP-2893(3)

 

Eil.

Nr.

Siūloma keisti

Pasiūlymo turinys

str.

str.

d.

p.

1.

5

 

     Argumentai:

 

Vyriausybės pateiktame Lietuvos Respublikos sveikatos priežiūros įstaigų įstatymo Nr. I-1367 pakeitimo įstatymo projekte numatoma Sveikatos apsaugos ministerijos teisė įstaigų veiklos valstybinio reguliavimo klausimais , kad ji kontroliuoja, kaip įstaigos laikosi sveikatos priežiūros būtinųjų sąlygų, įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų reikalavimų.

Manytume, kad ji dubliuoja VASPVT akreditavimo tarnybos funkcijas ir didina biurokratinę naštą bei yra perteklinė, todėl siūlome jos atsisakyti.

Siūlome suvienodinti visiems viešo sektoriaus vadovams ir valstybės tarnautojams reikalavimus nepriekaištingai reputacijai ir etikai. O šie reikalavimai yra apibrėžiami Valstybės tarnybos įstatyme. Jų sąrašas yra baigtinis. Taip formuojamas vieningas viešasis standartas.

Siūlome atsisakyti nuostatos, kad LNSS viešosios įstaigos steigėjais gali būti valstybė kartu su universitetu ir savivaldybe (savivaldybėmis), nes tai išskirtinai taikoma vienai įstaigai (VšĮ Klaipėdos universitetinei ligoninei).

Taip pat siūlome, kad rajono lygmens ligoninėse kolegialus valdymo organas – valdyba nebūtų sudaroma, nes rajono ligoninei valdyba ir apmokėjimas jos nariams už darbą didins sąnaudas ir bus papildoma finansinė našta.

Siūlome, kad LNSS viešosios įstaigos valdybos nariais renkami (skiriami) valstybės tarnautojai (vienas iš jų atstovaujantis savivaldybės, kurioje yra viešoji įstaiga administravimo institucijas). Tai užtikrintų pusiausvyrą tarp valstybės ir savivaldybės interesų.

Manome, kad asmens sveikatos priežiūros įstaigos vadovui ir valdybos nariams visose LNSS įstaigose turi būti reikalavimai vienodi. Tai apsprendžia viešasis sveikatos interesas ir keliami aukščiausi reikalavimai, todėl siūlome atitinkamus pakeitimus.

 

 

     Pasiūlymas:

Pakeisti 5 straipsniu keičiamo įstatymo 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

5 straipsnis. 10 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 10 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

10 straipsnis. Sveikatos apsaugos ministerijos teisės įstaigų veiklos valstybinio reguliavimo klausimais

Sveikatos apsaugos ministerija:

1) įgyvendina valstybės, kaip LNSS biudžetinių įstaigų savininko ir viešųjų įstaigų dalininko (savininko) teises ir pareigas, jeigu šiame ar kituose įstatymuose nenustatyta kitaip;

2) nustato sveikatos apsaugos ministro valdymo srities įstaigoms privalomas sveikatos priežiūros užduotis ir jų finansavimo bei įgyvendinimo tvarką;

3) nustato sveikatos priežiūros tinkamumo ir priimtinumo reikalavimus;

4) prognozuoja sveikatos priežiūros specialistų poreikį ir formuoja valstybės užsakymą rengti šiuos specialistus;

5) kontroliuoja, kaip įstaigos laikosi sveikatos priežiūros būtinųjų sąlygų, įstatymų, kitų teisės aktų ir norminių dokumentų reikalavimų;

6)5) kartu su Lietuvos Respublikos teisingumo ministerija, Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerija ar Lietuvos Respublikos krašto apsaugos ministerija nustato paslaugų teikimo teisingumo ministro valdymo srities, krašto apsaugos ministro valdymo srities ar vidaus reikalų ministro valdymo srities uždarosiose įstaigose tvarką ir kartu su šiomis ministerijomis kontroliuoja, kaip šiose įstaigose laikomasi teisės aktų ir norminių dokumentų reikalavimų;

7)6) vykdo kitas šio ir kitų įstatymų nustatytas funkcijas.“

2.

9

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 9 straipsniu keičiamo įstatymo 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

9 straipsnis. 15 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 15 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

15 straipsnis. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų, vadovų pavaduotojų, padalinių ir filialų vadovų, vyriausiųjų finansininkų (buhalterių) ir sveikatos priežiūros specialistų priėmimas į darbą

1. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu penkeriems metams. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų, išskyrus įstaigas, kuriose dirba dešimt ar mažiau sveikatos priežiūros specialistų, turinčių  medicinos ir (ar) odontologijos praktikos licenciją, vadovai pareigas toje pačioje įstaigoje gali eiti ne daugiau kaip dvi kadencijas iš eilės. Viešą konkursą LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų pareigoms eiti visuotinio dalininkų susirinkimo nustatyta tvarka vykdo LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (kai biudžetinė įstaiga nuosavybės teise priklauso tik valstybei arba savivaldybei) arba LNSS valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija (kai LNSS viešoji įstaiga nuosavybės teise priklauso tik valstybei arba savivaldybei), arba LNSS valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos dalininkas kartu su LNSS valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos dalininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (įgyvendinančiomis institucijomis) (kai LNSS viešoji įstaiga nuosavybės teise priklauso ne tik valstybei ar savivaldybei, bet ir kitiems asmenims). Toliau LNSS valstybės ar savivaldybės viešosios įstaigos dalininkas kartu su LNSS viešosios įstaigos dalininko teises ir pareigas įgyvendinančia institucija (įgyvendinančiomis institucijomis)  vadinami visuotiniu dalininkų susirinkimu. 

2. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų pavaduotojai į darbą priimami viešo konkurso būdu įstaigos vadovo kadencijos laikotarpiui. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vyriausieji finansininkai (buhalteriai) ir universitetų ligoninių padalinių ir filialų vadovai į darbą priimami viešo konkurso būdu penkerių metų kadencijai. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų pavaduotojų, vyriausiųjų finansininkų (buhalterių) ir universitetų ligoninių padalinių ir filialų vadovų kadencijų skaičius neribojamas. Viešas konkursas LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų pavaduotojų, padalinių ir filialų vadovų ir vyriausiųjų finansininkų (buhalterių) pareigoms eiti organizuojamas Vyriausybės nustatyta tvarka. Pasibaigus kadencijai, LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos vadovas, vadovo pavaduotojai, vyriausieji finansininkai (buhalteriai) ir universitetų ligoninių padalinių ir filialų vadovai atleidžiami iš pareigų. LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos vadovą laikinai nušalinus nuo pareigų, vadovo pavaduotojai toliau eina pavaduotojų pareigas iki tol, kol su vadovu pasibaigs darbo santykiai.

3. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovais, vadovų pavaduotojais, padalinių ir filialų vadovais ir vyriausiaisiais finansininkais (buhalteriais) gali būti asmenys, kurie atitinka šio straipsnio 5 dalyje valstybės tarnautojui nustatytus nepriekaištingos reputacijos reikalavimus ir sveikatos apsaugos ministro nustatytus kvalifikacijos reikalavimus.

4. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai privalo tobulinti vadovavimo įstaigai gebėjimus. Privalomo tobulinimosi tvarką nustato sveikatos apsaugos ministras.

5. Asmuo nelaikomas nepriekaištingos reputacijos, jeigu:

1)  įstatymų nustatyta tvarka pripažintas kaltu dėl tyčinio nusikaltimo padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą  teistumą arba nepasibaigusį laidavimo terminą;

2)   įstatymų   nustatyta  tvarka  pripažintas  kaltu  dėl nusikaltimo  valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams ar  dėl korupcinio  pobūdžio  nusikaltimo, kaip jis apibrėžtas   Lietuvos Respublikos  korupcijos  prevencijos įstatyme, padarymo ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį  laidavimo terminą;

3)   įstatymų   nustatyta  tvarka  pripažintas  kaltu  dėl nusikaltimo,  kuriuo  padaryta turtinė žala valstybei, ir turi neišnykusį ar nepanaikintą teistumą arba nepasibaigusį  laidavimo terminą;

4)   įstatymų   nustatyta  tvarka  pripažintas  kaltu  dėl baudžiamojo   nusižengimo  valstybės tarnybai ir viešiesiems interesams  ar korupcinio pobūdžio baudžiamojo nusižengimo,  kaip jis  apibrėžtas Korupcijos prevencijos įstatyme, padarymo ir  nuo apkaltinamojo  nuosprendžio įsiteisėjimo dienos nepraėjo 3  metai arba yra nepasibaigęs laidavimo terminas;

5) atleistas iš pareigų už šiurkščius pažeidimus arba pripažintas padaręs šiurkštų   tarnybinį nusižengimą,  už  kurį turėtų būti skirta tarnybinė  nuobauda – atleidimas  iš pareigų, ir nuo atleidimo iš pareigų dienos arba nuo pripažinimo padarius šiurkštų tarnybinį nusižengimą   dienos nepraėjo 3 metai;

6)  atleistas  iš darbo, pareigų ar praradęs  teisę   verstis atitinkama veikla už kituose įstatymuose keliamo nepriekaištingos reputacijos  reikalavimo  neatitiktį ar elgesio  (etikos)   normų pažeidimą  ir nuo atleidimo iš darbo, pareigų ar teisės verstis atitinkama veikla praradimo dienos nepraėjo 3 metai;

7) atleistas arba pašalintas iš skiriamų arba renkamų pareigų dėl  priesaikos  ar  pasižadėjimo  sulaužymo,  pareigūno    vardo pažeminimo  ir  nuo atleidimo arba pašalinimo iš pareigų   dienos nepraėjo 3 metai;

8)   yra  ar  buvo  įstatymų  nustatyta  tvarka    uždraustos organizacijos  narys,  jeigu  nuo narystės pabaigos  nepraėjo   3 metai;

9) yra pripažintas šiurkščiai pažeidęs Lietuvos Respublikos viešųjų ir privačių interesų derinimo valstybės tarnyboje įstatymo reikalavimus ir nuo pažeidimo paaiškėjimo nepraėjo 3 metai;

10) neatitinka kitų sveikatos apsaugos ministro nustatytų ir su LNSS įstaigų vadovus ir darbuotojus atstovaujančiomis asociacijomis suderintų LNSS įstaigos darbo etikos taisyklių reikalavimų.

6.5. Asmuo, siekiantis eiti LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos vadovo, vadovo pavaduotojo, filialo ar padalinio vadovo ar vyriausiojo finansininko (buhalterio) pareigas, turi užpildyti sveikatos apsaugos ministro Vyriausybės patvirtintos formos valstybės tarnautojo deklaraciją, kurioje būtų pateikti duomenys dėl jo atitikties nepriekaištingos reputacijos  reikalavimams. Paaiškėjus aplinkybėms dėl  LNSS valstybės ir savivaldybės biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovų pareigas einančio asmens galimo neatitikimo šio straipsnio 5 dalyje nustatytiems reikalavimams, LNSS biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija ar visuotinis dalininkų susirinkimas priima šio įstatymo 55 straipsnio 1 dalies 4 punkte nurodytą sprendimą. Paaiškėjus aplinkybėms dėl vadovų, vadovų pavaduotojų, filialų ir padalinių vadovų ir vyriausiųjų finansininkų (buhalterių) pareigas einančių asmenų galimo neatitikimo šio straipsnio 5 dalyje nustatytiems valstybės tarnautojo nepriekaištingos reputacijos reikalavimams, sprendimą dėl tolesnių darbo santykių su LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetine ar viešąja įstaiga tęstinumo Lietuvos Respublikos darbo kodekse nustatyta tvarka ir pagrindais priima LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos vadovas į pareigas priėmęs pareigūnas

7.6. Su LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovais, be Darbo kodekse nustatytų darbo sutarties pasibaigimo pagrindų, darbo sutartis nutraukiama LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančiai institucijai arba visuotiniam dalininkų susirinkimui priėmus sprendimą atšaukti įstaigos vadovą LNSS valstybės ar savivaldybės biudžetinės ar viešosios įstaigos steigimo dokumentuose nustatyta tvarka ir dėl steigimo dokumentuose nurodytų priežasčių.

8.7. LNSS valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovai negali dirbti ir šių įstaigų padalinių ar filialų vadovais.

9.8. Universitetų ligoninių sveikatos priežiūros specialistai į darbą priimami viešo konkurso būdu penkeriems metams. Viešą konkursą universiteto ligoninių sveikatos priežiūros specialistų pareigoms Vyriausybės nustatyta tvarka organizuoja ir vykdo universiteto ligoninės vadovas. Universitetų ligoninių sveikatos priežiūros specialistų kadencijų skaičius neribojamas.

10.9. Šio straipsnio nuostatos netaikomos krašto apsaugos ministro, socialinės apsaugos ir darbo ministro, vidaus reikalų ministro, teisingumo ministro valdymo sričių asmens sveikatos priežiūros paslaugas teikiančių valstybės ir savivaldybių biudžetinių ir viešųjų įstaigų vadovams, jų pavaduotojams, padalinių ir filialų vadovams, vyriausiesiems finansininkams (buhalteriams).“

3.

21

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 21straipsniu keičiamo įstatymo 27 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

21 straipsnis. 27 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 27 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

27 straipsnis.  LNSS viešosios įstaigos steigėjai

1. LNSS viešosios įstaigos steigimą, veiklą, valdymą, reorganizavimą ir likvidavimą  reglamentuoja Viešųjų įstaigų įstatymas, Sveikatos sistemos įstatymas ir šis įstatymas.

2. LNSS viešosios įstaigos steigėjais gali būti:

1) valstybė;

2) valstybė kartu su savivaldybe (savivaldybėmis);

3) savivaldybė (savivaldybės);        

4) valstybė kartu su universitetu;.

5) valstybė kartu su universitetu ir savivaldybe (savivaldybėmis).“

4.

24

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 24 straipsniu keičiamo įstatymo 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

24 straipsnis. 30 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 30 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

30 straipsnis. LNSS viešosios įstaigos organai

1. LNSS viešoji įstaiga turi turėti  organą – visuotinį dalininkų susirinkimą ir vienasmenį valdymo organą – įstaigos vadovą.

2. LNSS viešoji įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kuri yra universiteto ar respublikos lygmens ligoninė, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų organų, privalo turėti kolegialų valdymo organą – valdybą, kitus kolegialius organus – gydymo tarybą ir slaugos  tarybą. LNSS viešoji įstaiga, teikianti asmens sveikatos priežiūros paslaugas, kuri yra regiono ar rajono lygmens ligoninė, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų organų privalo turėti arba kolegialų valdymo organą – valdybą, arba  kolegialų organą – stebėtojų tarybą (konkretus kolegialus organas nurodomas LNSS asmens sveikatos priežiūros viešosios įstaigos įstatuose) ir kitus  kolegialius organus – gydymo tarybą ir slaugos tarybą,. Rajono lygmens ligoninėse kolegialus valdymo organas – valdyba nesudaroma.

3. Šio straipsnio 2 dalyje nenurodytos LNSS viešosios įstaigos, teikiančios asmens sveikatos priežiūros paslaugas, be šio straipsnio 1 dalyje nurodytų organų privalo turėti šiuos kolegialius organus:  stebėtojų tarybą, gydymo tarybą ir slaugos  tarybą.“

5.

28

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 28 straipsniu keičiamo įstatymo 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

28 straipsnis. 33 straipsnio pakeitimas

Pakeisti 33 straipsnį ir jį išdėstyti taip:           

33 straipsnis. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba

1. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba sudaroma penkeriems metams.

2. Stebėtojų tarybos funkcijos:

1) vertinti ir teikti pastabas įstaigos vadovui dėl jo tvirtinamos LNSS viešosios įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarkos;

2) savo iniciatyva  arba gavus kompetentingų institucijų informaciją apie nustatytus LNSS viešosios įstaigos veiklos trūkumus teikti siūlymus LNSS viešosios įstaigos vadovui  dėl LNSS viešosios įstaigos veiklos gerinimo ir apie pateiktus siūlymus informuoti visus LNSS viešosios įstaigos dalininkus  ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančią (įgyvendinančias) instituciją (institucijas);             

3) spręsti kitus LNSS viešosios įstaigos įstatuose stebėtojų tarybos kompetencijai priskirtus klausimus.       

3. LNSS viešosios įstaigos stebėtojų taryba sudaroma iš dviejų LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas  įgyvendinančios institucijos ar visuotinio dalininkų susirinkimo bendru sprendimu paskirtų atstovų; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaigos buveinė, tarybos paskirto savivaldybės tarybos nario; vieno savivaldybės, kurios teritorijoje yra įstaigos buveinė, tarybos paskirto visuomenės atstovo ir vieno LNSS viešosios įstaigos sveikatos priežiūros specialistų darbuotojų paskirto atstovo. Stebėtojų tarybos narių kadencijų skaičius nėra ribojamas.

4. Į stebėtojų tarybą negali būti skiriamas LNSS viešosios įstaigos vadovas, vadovo pavaduotojai, padalinių ir filialų vadovai, vyriausiasis finansininkas (buhalteris) ir kiti tiesiogiai įstaigos vadovui pavaldūs darbuotojai, taip pat asmenys, kurie dirba Valstybinėje ar teritorinėje  ligonių kasoje ar pagal Lietuvos Respublikos draudimo įstatymą veikiančioje sveikatos draudimo įmonėje.

5. Stebėtojų tarybai paprašius, LNSS viešosios įstaigos vadovas privalo pateikti jai su LNSS viešosios įstaigos veikla susijusius dokumentus.

6. Stebėtojų tarybos personalinė sudėtis skelbiama LNSS viešosios įstaigos interneto svetainėje.

7. Stebėtojų tarybos nariu gali būti tik toks fizinis asmuo, kuris atitinka šiuos bendruosius reikalavimus: turi aukštąjį universitetinį arba jam   prilygintą   išsilavinimą, yra nesusijęs su kitais juridiniais asmenimis ar kitomis organizacijomis ar jų padaliniais ryšiais, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, yra atitinka valstybės tarnautojo nepriekaištingos reputacijos reikalavimus. Kriterijai, kuriais remiantis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, taikomi tokie patys, kokie yra nustatyti  šio įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje.“

6.

29

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 29 straipsniu įstatymo papildymą 331 straipsniu ir jį išdėstyti taip:

 

29 straipsnis. Įstatymo papildymas 331 straipsniu

Papildyti Įstatymą 331 straipsniu:

„331 straipsnis. LNSS viešosios įstaigos valdyba

1.  LNSS viešosios įstaigos veiklos priežiūrai vykdyti penkeriems  metams  iš ne mažiau kaip 5 narių sudaroma LNSS viešosios įstaigos valdyba  (toliau – valdyba). Valdyba pavaldi ir atskaitinga dalininkams (ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai (įgyvendinančioms) institucijai (institucijoms). Valdybos nariais renkami (skiriami):

1) valstybės tarnautojai, iš kurių vienas atstovauja savivaldybės, kurioje yra viešoji įstaiga, administravimo institucijas;

2) darbuotojų atstovai, kurie turi sudaryti ne mažiau kaip 1/5 LNSS viešosios įstaigos įstatuose nurodyto valdybos narių skaičiaus, bet ne mažiau kaip vieną;

3) kiti  fiziniai  asmenys,  kurių skaičius turi sudaryti ne mažiau  kaip 1/3  LNSS viešosios įstaigos įstatuose  nurodyto  valdybos  narių skaičiaus.

2. Valdybos nariu gali būti tik toks fizinis asmuo, kuris atitinka šiuos bendruosius reikalavimus: turi aukštąjį universitetinį arba jam   prilygintą   išsilavinimą, yra nesusijęs su kitais juridiniais asmenimis ryšiais, dėl kurių galėtų kilti interesų konfliktas, yra nepriekaištingos reputacijos. Kriterijai, kuriais remiantis asmuo negali būti laikomas nepriekaištingos reputacijos, taikomi tokie patys, kokie yra nustatyti  šio įstatymo 15 straipsnio 5 dalyje ir atitinka valstybės tarnautojo nepriekaištingos reputacijos reikalavimus. Valdybos nario  kadencijų  skaičius  neribojamas.

3. Valdybos nariu negali būti:

1) LNSS viešosios įstaigos vadovas, pavaduotojas, vyriausiasis finansininkas (buhalteris), filialo ir padalinio vadovas, kitas vadovui tiesiogiai pavaldus įstaigos darbuotojas;

2)  asmuo,  kuris  įstatymų nustatytais pagrindais neturi teisės  eiti   šių pareigų.

4. Specialiuosius reikalavimus valdybos nariams nustato LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti  institucija arba visuotinis dalininkų susirinkimas.

5.  Per  5  dienas  nuo specialiųjų reikalavimų valdybos nariui nustatymo  dienos  apie  valdybos nario atranką LNSS viešoji įstaiga turi paskelbti LNSS viešosios įstaigos įstatuose nustatyta tvarka  ir  LNSS viešosios įstaigos  interneto  svetainėje.  Skelbime  turi  būti nurodyti specialieji   ir   bendrieji   reikalavimai  valdybos  nariui  ir paraiškos juo tapti pateikimo LNSS viešajai įstaigai tvarka. Bendruosius ir specialiuosius kvalifikacinius reikalavimus valdybos nariams nustato sveikatos apsaugos ministras.

6. Fiziniai asmenys, atitinkantys valdybos nariui nustatytus bendruosius  ir  specialiuosius  reikalavimus, paraiškas  tapti LNSS viešosios įstaigos  valdybos  nariu  Vyriausybės  nustatyta tvarka gali  teikti  LNSS viešajai įstaigai  20  dienų  nuo šio straipsnio  5  dalyje  nurodyto  viešo  paskelbimo  dienos.  Šiam terminui  pasibaigus,  visą  iš  fizinių asmenų gautą informaciją LNSS viešoji įstaiga  per  5 dienas pateikia LNSS viešosios įstaigos dalininkams (ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai (įgyvendinančioms) institucijai (institucijoms).  Kandidatus  į  LNSS viešosios įstaigos valdybos  narius,  nurodytus   šio straipsnio  1 dalies  3  punkte,  gali parinkti ir  Lietuvos Respublikos viešųjų pirkimų įstatymo nustatyta tvarka atrinkti personalo paieškos (atrankos)  paslaugas  teikiantys  asmenys. Kandidatų į valdybos narius atrankos ir skyrimo tvarką nustato Vyriausybė. Šiame straipsnyje nustatyta tvarka aAtrinkti asmenys į valdybą skiriami LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinančios institucijos arba visuotinio dalininkų susirinkimo sprendimu.

7. LNSS viešosios įstaigos savininko teises ir pareigas įgyvendinanti institucija arba visuotinis dalininkų susirinkimas gali atšaukti pavienius valdybos narius nepasibaigus  laikotarpiui,  kuriam  valdyba buvo sudaryta. Pavieniai valdybos nariai atšaukiami paaiškėjus, kad valdybos narys neatitinka bendrųjų ir (ar) specialiųjų reikalavimų ar jeigu prarandamas pasitikėjimasą juo. Jeigu atšaukiami  ar atsistatydina pavieniai valdybos nariai, pavieniai valdybos  nariai  skiriami  į  valdybą  iki  veikiančios valdybos laikotarpio, kuriam ji buvo sudaryta, pabaigos. Pavieniai valdybos nariai, atšaukus juos nepasibaigus jų įgaliojimų laikotarpiui, atrenkami ir skiriami šio straipsnio 5 ir 6 dalyse nurodyta tvarka. Kai atsistatydinus ar atšaukus pavienius valdybos narius, likusi valdybos sudėtis neatitinka privalomų valdybos sudėties reikalavimų, nurodytų šio straipsnio 1 dalyje, LNSS viešosios įstaigos vadovas ir LNSS viešosios įstaigos visuotinis dalininkų susirinkimas šio straipsnio nustatyta tvarka privalo organizuoti valdybos sudėties pakeitimus.

8.  Valdyba iš savo narių renka valdybos pirmininką.

9. Valdyba, pasibaigus penkerių metų kadencijai, savo funkcijas vykdo iki bus išrinkta ir pradės veikti naujos sudėties valdyba, bet ne ilgiau kaip iki eilinio visuotinio dalininkų susirinkimo, vykstančio tais metais, kai baigiasi valdybos kadencija. Jeigu valdybos kadencijos pabaigos terminas yra vėlesnis negu valdybos kadencijos pabaigos metais numatomas eilinis visuotinis dalininkų susirinkimas, valdyba veiklą vykdo iki neeilinio visuotinio dalininkų susirinkimo, kuris turi įvykti ne vėliau kaip per du mėnesius nuo valdybos kadencijos pabaigos.

10. Valdybos narys gali  atsistatydinti  iš  pareigų  valdybos kadencijai nesibaigus,  apie tai ne vėliau kaip prieš 1430 kalendorinių dienų raštu įspėjęs LNSS viešosios įstaigos vadovą steigėją.

11. Valdyba:

1) analizuoja, vertina LNSS viešosios įstaigos vadovo pateiktą medžiagą ir teikia siūlymus  LNSS viešosios įstaigos vadovui ir LNSS viešosios įstaigos dalininkui (ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai (įgyvendinančioms) institucijai (institucijoms) dėl:

a) veiklos strategijos projekto ir veiklos strategijos įgyvendinimo;

b) nustatytų metinių veiklos užduočių  ir veiklos rodiklių pasiekimo;

c) metinių finansinių ataskaitų rinkinio ir veiklos ataskaitos;

d) planuojamų LNSS viešosios įstaigos prekių ir paslaugų, kurių vertė viršija 5 procentus bendro metinio pirkimų biudžeto vertės, įsigijimo pagrįstumo;

e)  veiklos organizavimo gerinimo ir jos efektyvumo didinimo;

f)  kitų LNSS viešosios įstaigos įstatuose valdybos kompetencijai priskirtų klausimų.

2) teikia siūlymus LNSS viešosios įstaigos vadovui dėl jo sprendimų, kurie  prieštarauja  įstatymams ir kitiems teisės aktams, reglamentuojantiems sveikatos priežiūros paslaugų teikimą ir sveikatos priežiūros įstaigų veiklą, atšaukimo;

3) atlieka šio įstatymo 33 straipsnio 2 dalyje nustatytas funkcijas.

12. Valdybos posėdžio šaukimo iniciatyvos teisę turi  kiekvienas valdybos narys. Valdyba į kiekvieną savo posėdį turi pakviesti LNSS viešosios įstaigos vadovą. LNSS viešosios įstaigos vadovui negalint dalyvauti valdybos posėdyje, jame gali dalyvauti LNSS viešosios įstaigos vadovo  įgaliotas kitas asmuo. LNSS viešosios įstaigos vadovui  prieš valdybos posėdį turi būti sudarytos  sąlygos susipažinti su informacija valdybos posėdžio darbotvarkės klausimais. Valdybos narys turi teisę duoti paprastos rašytinės formos įgaliojimą  kitam tos LNSS viešosios įstaigos valdybos nariui, kuris atstovautų jam  balsuojant  LNSS viešosios įstaigos  valdybos  posėdyje,  jeigu  LNSS viešosios įstaigos įstatuose nenustatyta kitaip.

13. Valdyba gali priimti sprendimus ir jos posėdis  laikomas teisėtu,  kai  jame dalyvauja daugiau kaip pusė valdybos narių. Iš  anksto balsavę ar įgaliojimus kitam valdybos nariui atstovauti balsuojant davę valdybos nariai laikomi dalyvaujančiais  posėdyje. Valdybos  narys  neturi  teisės balsuoti (privalo nusišalinti ar būti valdybos nušalintas), kai valdybos posėdyje sprendžiamas  su  jo  veikla  valdyboje susijęs ar jo atsakomybės klausimas. Valdybos posėdžiai turi būti protokoluojami. Valdybos sprendimai laikomi priimtais, kai už juos balsuoja daugiau kaip pusė valdybos posėdyje dalyvaujančių valdybos narių. Balsams pasiskirsčius po lygiai, valdybos sprendimą lemia valdybos pirmininko balsas. LNSS viešosios įstaigos vadovas, nesutikdamas su valdybos siūlymu, nesutikimo motyvus pateikia valdybai ir LNSS viešosios įstaigos dalininkams (ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinančiai (įgyvendinančioms) institucijai (institucijoms). LNSS viešosios įstaigos dalininkas (dalininkai) (ir (ar) dalininko (savininko) teises ir pareigas įgyvendinanti (įgyvendinančios) institucija (institucijos) gali įpareigoti  LNSS viešosios įstaigos vadovą vykdyti valdybos siūlymus.

14. Už veiklą valdyboje jos nariams atlyginama LNSS viešosios įstaigos lėšomis Vyriausybės  nustatyta  tvarka. Valdybos nariui išmokama suma per mėnesį  negali  būti  didesnė  kaip  1/5  LNSS viešosios įstaigos   vadovo vidutinio mėnesinio darbo užmokesčio.

15. Valdybos nariai privalo saugoti LNSS viešosios įstaigos komercines (gamybines) paslaptis, konfidencialią informaciją, kurią sužinojo būdami  valdybos nariais ir kuri buvo nurodyta kaip konfidenciali informacija.

16. Valdybos veiklos organizavimo tvarka nustatoma LNSS viešosios įstaigos  įstatuose.“

7.

38

 

 

Pasiūlymas:

Pakeisti 38 straipsniu keičiamo įstatymo 45 straipsnį ir jį išdėstyti taip:

 

38 straipsnis. 45 straipsnio pakeitimas

1. Pakeisti 45 straipsnio 2 punktą:

„2) įgyvendinti būtinąsias visuomenės sveikatos priežiūros priemones pagal sveikatos apsaugos ministro patvirtintą sąrašą;“.

2. Pakeisti 45 straipsnio 5 punktą ir jį išdėstyti taip:

„5) pildyti ir saugoti pacientų ligos istorijas, ambulatorines korteles bei teikti informaciją apie pacientą valstybės institucijoms ir kitoms įstaigoms sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka;“.

3. Pakeisti 45 straipsnio 9 punktą ir jį išdėstyti taip:

„9) informuoti sveikatos apsaugos ministro nustatyta tvarka Sveikatos apsaugos ministeriją, įstaigos savininką ar dalininką ar savininko ar dalininko teises ir pareigas įgyvendinančią instituciją apie įstaigoje įvykusius vidaus infekcijų atvejus ir protrūkius, žalos pacientų sveikatai padarymo atvejus;“.

 

Teikia:

 

Seimo nariai                                                                                                    Andrius Palionis

 

                                                                                                                          Petras Čimbaras